Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 99

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 99 av 212 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste
Viser resultater 1,961 til 1,980 av 4233
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,818
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KeHa
    Mener at IP boxen ikke sender signaler ut igjen , har vært bort det samme da jeg jeg skulle koble til en ekstra tuner.
    Den er ikke loopet men kjørt rett i TV'en. Har tatt strømmen nå for å se om noe har hengt seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Det er sånn hos meg også, men jeg klarer kun se det ved helt sort skjerm. Virker som det har blitt jevnere etter bruk også, så mulig det jevner seg helt ut med tiden...
    Ok.
    Selv om det ikke er så tydelig ved vanlig bruk, så får vi håpe det forsvinner etter hvert.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viksfjord
    Ok.
    Selv om det ikke er så tydelig ved vanlig bruk, så får vi håpe det forsvinner etter hvert.
    Du har ikke kjørt mye filem med svarte stiper oppe og nede så du har fått ujevn slitasje i begynnelsen ? Vil nok jevne seg ut, men der er vel lurt som pioneer skriver å kjøre mest 16:9 format i begynnelsen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viksfjord
    Syns det er ujevnt sortnivå på 5090h som jeg har. Spesiellt nederst er det sorte en del lysere enn resten av skjermen.
    Er bare synlig i mørke scener, eller når skjermen er mørk, men det er jo litt irriterende.
    Er det flere som har merket det? Er det noe som går seg til etter hvert?, eller kan det være en feil på panelet?. TV`n er ca 2 uker gammel.
    Det jevner seg ut etter bruk. Min var slik, nå er det ikke mulig å se lenger. Brukt ca. 400 timer tipper jeg.
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparchy
    Det er 3 forskjeller mellom 5090 og 5090H:

1) Digital tuner
    2) Bedre Lyssensor i H (vet ike om man kan se det , men dtet sies fra Pioneer)
    3) Port for nettverkskabel i H

H er en nyere modell, så kjøp den. Kan være verdt å ha en nettverksport for event oppdateringer eller andre ting som kan kobles til!

Elkjøp prøvde å pushe på meg en 5090 til 19995.- Sa at jeg skulle ha H mod. da det var den de solgte. De prøvde seg på en "smart en" å si at det var den uten H som de solgte, men da jeg fikk snakke med avd.sjefen der, innrømmet han at de kunne selge 5090H for samme pris! Luringer.
    Har hatt både 5090 og 5090H.

Hovedforskjellene er:
    RiksTV tuner
    Paraboltuner
    Avspilling av filmer fra USB og over nettverk (F.eks Windows media filer)
    MYE bedre menysystem og noen flere valg.

Det med lyst parti på skjerm i modus uten signal har jeg hatt både på 5080, 5090 og 5090H... Men det snodige er at bilder med sort fra f.eks en DVD eller blu-ray kalibreringsdisk gir helt sort skjerm (helt annet sortnivå en tv'en kanskje gir et intrykk av i utgangspunktet)
    Så sort i bildemateriale gir sort skjerm uten lysere topp/bunn.

Hadde personlig ventet på 5090H til 19995 istedenfor 5090 (om du ikke får et mye bedre tilbud på kjøp av 5090 til f.eks 15-16000)

NB! Om Kabeltv så pass på at du har HDMI tilkobling fra kabeltvtuner til TV istedenfor RGB Scart. (samme gjelder for parabol hvis ikke intern tuner benyttes)
    Enorm forskjell.. Den økte kvalitets opplevelsen overgår den opplevde forskjellen mellom DVD og Blu-ray.
    (NB! Min Kabel PVR gir ut 1080i konstant til HDMI, så signalkilden kan ha mye å si.. uttaler meg kun med erfaring fra signalet min tuner gir fra dei forskjellige utganger)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking rikst tv lx5090

Noen som har bra innstillinger som eg kan bruke til riks tv på pdp lx5090en? Bruker HDMI fra grundig pvr opptaker tuner..... Ka oppløsning bør eg bruke,farger,film,standard,osv......8)

akkurat nå er bildet utroligt blast å se på.... Men kjører samme innstilling som på blu ray ps3.Kjører film modus advance,osv og det gir utroligt bra bilde på blu-ray,men blast og kjedeligt på riks tv...... :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool riks tv

Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Noen som har bra innstillinger som eg kan bruke til riks tv på pdp lx5090en? Bruker HDMI fra grundig pvr opptaker tuner..... Ka oppløsning bør eg bruke,farger,film,standard,osv......8)

akkurat nå er bildet utroligt blast å se på.... Men kjører samme innstilling som på blu ray ps3.Kjører film modus advance,osv og det gir utroligt bra bilde på blu-ray,men blast og kjedeligt på riks tv...... :-?

Ps:vile helst ha 1 allround innstilling til rikst tv... Dvs at eg ikkje må skifte innstillinger etter ka eg program eg ser på riks tv...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Du har ikke kjørt mye filem med svarte stiper oppe og nede så du har fått ujevn slitasje i begynnelsen ? Vil nok jevne seg ut, men der er vel lurt som pioneer skriver å kjøre mest 16:9 format i begynnelsen.
    Nei jeg har ikke det, har vært veldig nøye med akkurat det du sier her.

Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Det jevner seg ut etter bruk. Min var slik, nå er det ikke mulig å se lenger. Brukt ca. 400 timer tipper jeg.
    Takk skal du ha, det var beroligende å høre!
    Finnes det forresten en måte å finne ut hvor mange timer TVn har kjørt?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å finne ip`n til apparatet ditt om du har fått koblet den til nettverket ditt og så kan du prøve logge på med admin som user .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gå inn i input mode og velg en annen input mode f.eks RGB 16-255 i stedet for Auto, RGB 0-255 og vise versa. Min KRP velger feil input mode og jeg må sette det manuelt for min fibertuner. Du oppnår imidlertid stort sett det samme ved å dra ned lysstyrken litt f.eks -5 til -10. Sett TV'n på SVT2 en tidlig morgen - da har du prøvebilde med gråskala....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool diverse riks tv innstilinnger

Når eg bruker "standard" innstillinger (uten å forandre noe.Kun fabrikk innstilling)på tven ved riks tv,synest eg bildet blir veldigt bra.Men samtididgt litt sterke farger,kontrast,osv slik at det blir litt anstrengende/ubehaglig å se på lenge....

Prøvde også desse innstillingene som eg fant her på avforum (men ikkje på movie mode,da eg bruker denne på ps3 bluray... Stilte de inn på bruker ) :

Contrast 32
    Brightness +1
    Colour 0
    Tint 0
    Sharpness -15

PRO ADJUST

PURE CINEMA
    Film Mode OFF
    TXT Opt OFF

Intelligent Mode OFF

PICTURE DETAIL

DRE OFF (more accurate) or Low if you want more fake contrast
    BLACK LEVEL OFF
    ACL OFF
    Enhancer Mode 2
    Gamma 2

COLOUR DETAIL

Colour Temp Manual (PUSH FOR ENTER FOR 3 SECONDS)

Red High -2
    Green High 0
    Blue High -2
    Red Low -1
    Green Low 0
    Blue Low -1

CTI OFF

Colour Management

Red 0
    Yellow 0
    Green 0
    Cyan -1
    Blue 0
    Magenta -2

Colour Space 2

Noise Reduction All Off

Dette gir eit behaglig bilde,men samtidigt utroligt blast.Ikkje slik smell i fargene som på standard,og kanskje litt dårligere sortnivå? sikkert veldig bra på bluray,men vart kjedeligt bilde på riks tv...

Noen som har noen erfaring/innstillinger?

På forhånd takk!!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Gå inn i input mode og velg en annen input mode f.eks RGB 16-255 i stedet for Auto, RGB 0-255 og vise versa. Min KRP velger feil input mode og jeg må sette det manuelt for min fibertuner. Du oppnår imidlertid stort sett det samme ved å dra ned lysstyrken litt f.eks -5 til -10. Sett TV'n på SVT2 en tidlig morgen - da har du prøvebilde med gråskala....

Oki :-D Må eg stille inn rgb 0-255 på tven eller tuner? Er svt2 på riks tv????

Synest det blir ok bilde ved riks tv,men bildet er blast,og mangler bra sortnivå og SMELL i fargene.....

Synest bildet på min gamle finlux 32" flat bilderørs tv gir bedre bilde og farger.Men da er det canal digital som er tilkoblet....

Har forstått det slik at 576i er best å kjøre ut fra tuner? Skal eg kjøre rgb eler cvbs? Ekstern anntene på eller av? ( innstillinger på grundig tuner)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitert fra Borgund
    NB! Om Kabeltv så pass på at du har HDMI tilkobling fra kabeltvtuner til TV istedenfor RGB Scart. (samme gjelder for parabol hvis ikke intern tuner benyttes)
    Enorm forskjell.. Den økte kvalitets opplevelsen overgår den opplevde forskjellen mellom DVD og Blu-ray.
    (NB! Min Kabel PVR gir ut 1080i konstant til HDMI, så signalkilden kan ha mye å si.. uttaler meg kun med erfaring fra signalet min tuner gir fra dei forskjellige utganger)[/QUOTE]

Jeg prøvde dagen før jeg reiste på jobb (Nordsjøen) et nytt Conax kort rett i satelitt tuneren på H tven.(Conax cam for sat-ver.5) På SD sendingene så synest jeg at kvaliteten var dårligere en via Force 5 serie med høykvalitets scart kabel. Mere blast bilde. Fikk imidlertid ikke testet så mye da jeg skulle reise neste dag....

SD sendingene går ut med 576i fra Force. Regner med at det samme skjer via den interne tuneren i Tvet ?. Finnes det en mulighet for å oppskalere fra 576i til eks 1080i i TV. (eller vil TV gi maks av det som kommer inn?)

(Regner med at den dekoderen som du har oppskalerer fra 576i til 1080i før den sendes via HDMI til Tv da standard oppløsning på SD er 576)

Mvh Jostein

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

standard

Meinte ikkje "standard" innstillinger men "standard" modusen..... 8)

Når eg bruker "standard" innstillinger (uten å forandre noe.Kun fabrikk innstilling)på tven ved riks tv,synest eg bildet blir veldigt bra.Men samtididgt litt sterke farger,kontrast,osv slik at det blir litt anstrengende/ubehaglig å se på lenge....

Prøvde også desse innstillingene som eg fant her på avforum (men ikkje på movie mode,da eg bruker denne på ps3 bluray... Stilte de inn på bruker ) :

Contrast 32
    Brightness +1
    Colour 0
    Tint 0
    Sharpness -15

PRO ADJUST

PURE CINEMA
    Film Mode OFF
    TXT Opt OFF

Intelligent Mode OFF

PICTURE DETAIL

DRE OFF (more accurate) or Low if you want more fake contrast
    BLACK LEVEL OFF
    ACL OFF
    Enhancer Mode 2
    Gamma 2

COLOUR DETAIL

Colour Temp Manual (PUSH FOR ENTER FOR 3 SECONDS)

Red High -2
    Green High 0
    Blue High -2
    Red Low -1
    Green Low 0
    Blue Low -1

CTI OFF

Colour Management

Red 0
    Yellow 0
    Green 0
    Cyan -1
    Blue 0
    Magenta -2

Colour Space 2

Noise Reduction All Off

Dette gir eit behaglig bilde,men samtidigt utroligt blast.Ikkje slik smell i fargene som på standard,og kanskje litt dårligere sortnivå? sikkert veldig bra på bluray,men vart kjedeligt bilde på riks tv...

Noen som har noen erfaring/innstillinger?

På forhånd takk!!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking 576i

Sitat Opprinnelig postet av jostfe
    Sitert fra Borgund
    (NB! Min Kabel PVR gir ut 1080i konstant til HDMI, så signalkilden kan ha mye å si.. uttaler meg kun med erfaring fra signalet min tuner gir fra dei forskjellige utganger)

Jeg prøvde dagen før jeg reiste på jobb (Nordsjøen) et nytt Conax kort rett i satelitt tuneren på H tven.(Conax cam for sat-ver.5) På SD sendingene så synest jeg at kvaliteten var dårligere en via Force 5 serie med høykvalitets scart kabel. Mere blast bilde. Fikk imidlertid ikke testet så mye da jeg skulle reise neste dag....

SD sendingene går ut med 576i fra Force. Regner med at det samme skjer via den interne tuneren i Tvet ?. Finnes det en mulighet for å oppskalere fra 576i til eks 1080i i TV. (eller vil TV gi maks av det som kommer inn?)

(Regner med at den dekoderen som du har oppskalerer fra 576i til 1080i før den sendes via HDMI til Tv da standard oppløsning på SD er 576)

Mvh Jostein[/QUOTE]

Kjører hdmi kabel ja.... Og har stilt inn på 576i,og so tar rven seg av resten.Skalere opp til 1080i???? Ved hdmi,skal ein velge cvbs da,eller rgb? på tuner....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke det minste rart. Force 1145/55/89/99/516/536 gir et meget bra via Scart RGB, og Force kan ikke på noen måte sammenliknes med en vanlig CD-tuner. Så her i gården går det fremdeles i Force, selv om jeg selvsagt har prøvd alle tunerne fra CD. Men som det er skrevet i andre tråder, det finnes også tunere som er bedre enn Force, deriblant Technisat sine nye HD-tunere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er ikke det minste rart. Force 1145/55/89/99/516/536 gir et meget bra via Scart RGB, og Force kan ikke på noen måte sammenliknes med en vanlig CD-tuner. Så her i gården går det fremdeles i Force, selv om jeg selvsagt har prøvd alle tunerne fra CD. Men som det er skrevet i andre tråder, det finnes også tunere som er bedre enn Force, deriblant Technisat sine nye HD-tunere.
    Hei Jonny.

Jeg ble faktisk litt skuffet over at ikke den innebygde tuneren til LX 5090 H ga et bedre bilde en Forcen. Når det er sagt så jeg brukt Force i veldig mange år med godt resultat. I ettertid så har det vel slått meg at den innebygde tuneren kansje ikke er av høyeste kvalitet (da kvalitet som kjent koster).

Bruker du SD signalet på 576 for SD sendinger ? eller har du fått Tv til å skalere opp dette på en eller annen måte ?

Har du en link til Technisat HD tuner (beste pris).

Hadde egentlig håpet på at den innebygde skulle gjøre jobben da dette er et rimeligt alternativ. Ser også for meg et alternativ å slå meg til ro med Force og kun sette kortet inn i TV for å "nyte" HD sendingene. Opptaks muligheten er for meg forholdsvis viktig.

Jeg bruker 5 serien med 60gb harddisk, håper denne kan kjøre "loop through" ?, da skal det etter sigende (lest i en annen tråd) være mulig å kjøre en kort kabel fra Force til Tv tuner og ha Forcen i "Standby" modus når jeg vil se et HD program.

Ha en fin helg

Mvh Jostein

Newcomer zephyr sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og teller på knappane om eg skal kjøpa 5090.

Betyr det noko kvar ein kjøper denne TV-en utan å tenke på pris og leveringstid? Klar over at Elkjøp sel den til 20k no, men har og levering i midten av februar.

Kva fot anbefales?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zephyr

Betyr det noko kvar ein kjøper denne TV-en utan å tenke på pris og leveringstid? Klar over at Elkjøp sel den til 20k no, men har og levering i midten av februar.

Kva fot anbefales?
    Når det gjelder for så er det avhengig om hva du liker eller rettere sagt om du skal bruke tilleggshøytalere fra Pioneer. Det er en fot for undermontert høytaler samt en fot for sidemontert høytaler eller ingen høytaler (da kommer TV lengre ned). Jeg valgte det siste og koblet lyd via anlegg.

Du finner en fin beskrivelse av dette på soundgarden sine sider

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zephyr

Kva fot anbefales?
    Sikker på at du ikke vil gå for KRP-500, den er ikke så utrolig mye dyrere, men skynd deg, de har bare 1 igjen på lager :-)

MPX.no - Elektromarked

Side 99 av 212 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •