Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 97

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 97 av 213 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 ... SisteSiste
Viser resultater 1,921 til 1,940 av 4254
    Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Sjekk innstillinger. For best bilde, sett den i Movie-modus og slå av alt du kan finne av støy-reduksjon. Støyreduksjons-funksjoner har en tendens til å "smøre ut" bildet og fjerne detaljer. Pioneerene kan ofte oppfattes som litt mykere i bildet enn f.eks. Panasonic plasma, eller LCD-skjermer. For økt skarphet kan du sette Enhancer Mode til 1, og Sharpness opptil 0. I tillegg kan du forsøke med DRE til Low. Du kan også slå av orbiter, men alt dette tilsammen øker faren for innbrenning (med fornuftig bruk bør det dog ikke være noe problem).

Dessverre er det bare "User"-modusen som gir deg uavhengige innstillinger for hver kilde på 5090. Alternativt kan du bruke èn modus på Input 1, og en annen på Input 2. "Movie" passer best til Blu-Ray, så om du bruker den til BD35'en kan du f.eks. bruke "Standard" eller evt. "User" til Dreambox'en.
    Takker for svar! Den står allerede i movie modus nå med noen innstillinger jeg fant her men syns bildet blir for mørkt i movie modus, de andre tingene står og som du anbefaler her. Prøvde og noen innstillinger der den skal stå i Standard modus, jeg syns det var bedre, lysere og skarpere bilde men fortsatt ikke bra nok. Må kanskje smøre seg med tålmodighet og se om det blir bedre over tid.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang Xbox; støtter ikke den 1080-oppløsning?? Eller er det slik at den ikke kan settes til å oppskalere spill som er i 720p til 1080? Har ingen Xbox selv (makan til bråkebøtte har jeg forøvrig aldri hørt, men det er en annen sak), så har ingen kunnskaper om den..
    Det greier jo ikke PlayStation 3 engang. Har prøvd det meste av innstillinger, og den greier ikke å oppskalere spill til 1080p. Hvis man ikke bruker den oppløsningen spillet er i, så nedskaleres det til 576p i stedet.

Merket dette etter en lang stund, da jeg kun hadde merket av 1080p (samt 576 som er påkrevd) i menyen. 720p spill ble da nedskalert. Huket av resten av oppløsningene også, da ble det bedre bilde.

Eller finnes det noe jeg ikke har funnet i menyen. All oppskalering jeg har funnet der er til PS1/2 spill samt DVD

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RiksTV

Skaffet meg en 5090H med Cam og RiksTV kort på Elkjøp. Jeg lånte en helt vanlig bordantenne fra en kollega, bare for å se om jeg fikk inn noe på TVn, men det var nada. Mye mulig at jeg ikke har skjønt søkingen.

Har satt Cam med kort i slot 1 og fulgt automatisk tuning oppsettet i manualen.

Noen som har erfaring og kan være til noe hjelp?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Ikke meningen å sitere meg selv, men tenkte jeg ville påpeke at de 4 forskjellige situasjonene over i praksis koker ned til kun 2 forskjellige sett med innstillinger:
    1. Benytt 'Film Mode = OFF' og 'Drive Mode = 2' for videobaserte signaler, uansett om disse er PAL, NTSC eller HDTV
    2. Benytt 'Film Mode = Advance' og 'Drive Mode = 1' for filmbaserte signaler, uansett om disse er PAL, NTSC eller HD

En god løsning for de som ikke har en KRP-modell og som kun benytter 1 av HDMI-inngangene på KURO'en (f.eks p.g.a. HDMI-switching på receiver med kun 1 HDMI-utgang) er å benytte AV-modusen 'Standard' som utgangspunkt for endring av innstillinger beskrevet for situasjon 1 og AV-modusen 'Movie' som utgangspunkt for endring av innstillinger beskrevet for situasjon 2.

En god løsning for de med en A-modell og som kun benytter 1 av HDMI-inngangene på media receiveren er å benytte AV-modusen 'Standard' som utgangspunkt for endring av innstillinger beskrevet for situasjon 1 og AV-modusen 'Pure' som utgangspunkt for endring av innstillinger beskrevet for situasjon 2.

Eiere av en M-modell har fordelen av å kunne benytte 'Pure' modus som utgangspunkt for begge situasjonene over, men må dog gjenta optimaliseringen av innstillingene for hver signaltype.
    Har prøvd anbefalingen din for å se om jeg får hd signal uten forstyrrelse, men så langt har jeg ikke lykkest:

Utstyr. LX 5090 H , fikk en comax cam ver 5 for CD satelitt i posten i dag (netshop), fikk samtlige hd kanaler samt andre inn under søk. CD kortet mitt er noen år gammelt (brukes normalt i en force tuner).

PÅ SD sendingene så ser alt normalt ut. På HD sendingene så kommer det inn en flimring i bilde av og til Ellers så er bildet klart. Hva kan dette være?

Forstyrrelsen i bildet oppstår ikke samme sted.

Signalstyrken er 65% , krever HD en høyere signal styrke en SD for å gi et flimmerfritt bilde. Kan kortet mitt være for gammelt ?

Takknemmelig for svar

Mvh Jostein

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Pioneer KRP 500A bestilt, med fot, kr. 26299. Så blir det heving av kjøpet på Samsungen jeg kjøpte for 1 uke siden. Er bare VELDIG redd mauring i bildet med 50" plasma på 1.2 meters sitteavstand...
    BTW, den er på lager så jeg får den i morgen.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det greier jo ikke PlayStation 3 engang. Har prøvd det meste av innstillinger, og den greier ikke å oppskalere spill til 1080p. Hvis man ikke bruker den oppløsningen spillet er i, så nedskaleres det til 576p i stedet.

Merket dette etter en lang stund, da jeg kun hadde merket av 1080p (samt 576 som er påkrevd) i menyen. 720p spill ble da nedskalert. Huket av resten av oppløsningene også, da ble det bedre bilde.

Eller finnes det noe jeg ikke har funnet i menyen. All oppskalering jeg har funnet der er til PS1/2 spill samt DVD
    Sorry, my bad. Den oppskalerer ikke spill nei ser det ut til, så da er vel ikke det mulig på Xbox heller. Dermed kan jeg forstå at det hadde vært kjekt å slå av overscan på 720p oppløsning, om man spiller litt mer enn jeg gjør (bruker PS3 95% til film og 5% til Gran Turismo som er 1080p ; ). Menn "Full1" har ikke akkurat så veldig mye overscan da, dog skjønner jeg at man ønsker 0 overscan når man bruker PC. Men der mener jeg fortsatt at man absolutt bør kjøre med 1080-oppløsning :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe
    Har prøvd anbefalingen din for å se om jeg får hd signal uten forstyrrelse, men så langt har jeg ikke lykkest:

Utstyr. LX 5090 H , fikk en comax cam ver 5 for CD satelitt i posten i dag (netshop), fikk samtlige hd kanaler samt andre inn under søk. CD kortet mitt er noen år gammelt (brukes normalt i en force tuner).

PÅ SD sendingene så ser alt normalt ut. På HD sendingene så kommer det inn en flimring i bilde av og til Ellers så er bildet klart. Hva kan dette være?

Forstyrrelsen i bildet oppstår ikke sam5/me sted.

Signalstyrken er 65% , krever HD en høyere signal styrke en SD for å gi et flimmerfritt bilde. Kan kortet mitt være for gammelt ?

Takknemmelig for svar

Mvh Jostein
    Tipper det er antenne som ikke er 100% HD krever mere nøyaktig instilinger en SD. Men jeg viste ikke at denne tv'en kunne brukes til satelitt? Hva er det du må bestille i tillegg kun en CAM?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KeHa
    Tipper det er antenne som ikke er 100% HD krever mere nøyaktig instilinger en SD. Men jeg viste ikke at denne tv'en kunne brukes til satelitt? Hva er det du må bestille i tillegg kun en CAM?
    Kun Cam.

H modellen har slot for riks tv og satelitt.

Jeg har tildels mye flimmer på HD fra TV Norge og de fleste andre HD kanaler. Natioan Geophrapic var til gjengjeld helt perfekt. Får prøve å optimalisere siganelet når jeg kommer hjem

Men det kan se ut som om min force mottaker gir et generelt bedre bilde en den innebygde tuneren..... (ser ut som det er noe blassere fra den innebygde tuneren) Får ikke prøvd så mye mere på en stund, reiser på jobb i Nordsjøen i morgen og Madammen insiterer på force grunnet opptagsmuligheter.

mvh Jostein

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, my bad. Den oppskalerer ikke spill nei ser det ut til, så da er vel ikke det mulig på Xbox heller. Dermed kan jeg forstå at det hadde vært kjekt å slå av overscan på 720p oppløsning, om man spiller litt mer enn jeg gjør (bruker PS3 95% til film og 5% til Gran Turismo som er 1080p ; ). Menn "Full1" har ikke akkurat så veldig mye overscan da, dog skjønner jeg at man ønsker 0 overscan når man bruker PC. Men der mener jeg fortsatt at man absolutt bør kjøre med 1080-oppløsning :-D
    Xbox oppskalerer til 1080p som bare det, den! Ikke at det hjelper de som har playstation da...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe
    Kun Cam.

H modellen har slot for riks tv og satelitt.

Jeg har tildels mye flimmer på HD fra TV Norge og de fleste andre HD kanaler. Natioan Geophrapic var til gjengjeld helt perfekt. Får prøve å optimalisere siganelet når jeg kommer hjem

Men det kan se ut som om min force mottaker gir et generelt bedre bilde en den innebygde tuneren..... (ser ut som det er noe blassere fra den innebygde tuneren) Får ikke prøvd så mye mere på en stund, reiser på jobb i Nordsjøen i morgen og Madammen insiterer på force grunnet opptagsmuligheter.

mvh Jostein
    Bra har bestilt denne tv'en også. Regner med den tar inn "Free to air" ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KeHa
    Bra har bestilt denne tv'en også. Regner med den tar inn "Free to air" ?
    Jeg var veldig opptatt av at den tok inn "gratis kanalene", siden "city tv" er den kanalen som står mest på (musikk). Da jeg fikk vite at CD sine HD mottakere kun tok inn egne kanaler så var ikke "madamen" videre begeistret for dette...

5090H tar inn City Tv.

Jeg er nå rimelig oberbevist om at HD flimmeret skyldes signal styrken, sjekket signal styrke via Force og National geophrapic som jeg ikke har problem med har vesentlig høyere signal styrke en TV Norge.

Det flimret forøvrig ikke på SD sendingene.

Ellers så koblet jeg optix out til prosessor via TV (lyd), ser ut som om det er forholdsvis svakt signal ut kontra coax på force, men får prøve litt justeringer før jeg konkluderer. (føler faktisk at lyden er bedre via Force, men dette er jo kun et digitalt signal så forhåpentligvis er det en justeringssak (de er justert likt på prosessor)

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herminator Mfl.
    Fra manualen angående PC & Overscanning, på 5090H kan du velge inngangssignal på HDMI inngangene, setter du denne til PC i stedefor Video, så skal den ikke overscanne. Det står at den "Underscanner". Vet ikke om det er forskjell på 5090.
    PC på HDMI støtter 640x480, 800x600, 1024x768, 1360x768 & 1280x1024

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ookami
    Herminator Mfl.
    ??? Den må vel støtte 1920 x 1080?

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    ??? Den må vel støtte 1920 x 1080?
    Da velger du antakelig "Video" i stedefor "PC", PC er vel for å ta hensyn nettopp til overscanning. Kjører du 1920x1080 så er ikke det noe problem.
    Har bare sitert manualen

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ookami
    Herminator Mfl.
    Fra manualen angående PC & Overscanning, på 5090H kan du velge inngangssignal på HDMI inngangene, setter du denne til PC i stedefor Video, så skal den ikke overscanne. Det står at den "Underscanner". Vet ikke om det er forskjell på 5090.
    Ja, dette fant jeg ut med en gang, men problemet når jeg velger pc er at alt av innstillinger som fargetemp og andre pro innstillinger forsvinner! Det som er poenget mitt! Hadde jeg kunne skru av overscan på video kunne jeg stilt inn bildet bedre! På pc så er fargetemp ganske kald!

Uansett så syns jeg det burde være muligheter for å skru av overscan uansett pc eller video signal. Vet ikke om det finnes en service meny dette kan gjøres på?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen forklare dette med overscan?

Jeg er mest vant til å benytte PC på en LCD skjerm og da bruker jeg alltid 1:1 oppløsning mellom PC og skjerm ellers blir det bare tull.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Ja, dette fant jeg ut med en gang, men problemet når jeg velger pc er at alt av innstillinger som fargetemp og andre pro innstillinger forsvinner! Det som er poenget mitt! Hadde jeg kunne skru av overscan på video kunne jeg stilt inn bildet bedre! På pc så er fargetemp ganske kald!

Uansett så syns jeg det burde være muligheter for å skru av overscan uansett pc eller video signal. Vet ikke om det finnes en service meny dette kan gjøres på?
    Kanskje du burde få deg en KRP-500M i stedet. Har ikke testet PC på min enda, da jeg har en 24" full HD PC skjerm :-D - så behovet er ikke så stort, men den har en del andre fasiliteter enn 5090 når det gjelder lagring av oppsett. Du skal ha inntill 8 innstillinger på hver inngang styrt av oppløsning og frekvens.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Da var Pioneer KRP 500A bestilt, med fot, kr. 26299. Så blir det heving av kjøpet på Samsungen jeg kjøpte for 1 uke siden. Er bare VELDIG redd mauring i bildet med 50" plasma på 1.2 meters sitteavstand...
    Hvilken farge bestilte du ? Var en tur på Elkjøp Sandvika i går og der sto en 500A med hvit ramme. Ganske enkelt lekker. Nesten så jeg fikk lyst på å skifte ramme på min. Selgeren mente det var mulig. Vi får se....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hvilken farge bestilte du ? Var en tur på Elkjøp Sandvika i går og der sto en 500A med hvit ramme. Ganske enkelt lekker. Nesten så jeg fikk lyst på å skifte ramme på min. Selgeren mente det var mulig. Vi får se....
    Blir det ikke helt feil med en hvit skinnende kant når du ser film i tussmørket da? Jeg ville valgt sort!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45

Hvor kjøpte/bestilte du denne, og hvilken fot fikk du med?
    Synes den dreibare er stiligst.

Er det dessuten noen som har peiling på om jeg kan bruke min gamle dreibare fot til 508XD (PDK-TS25) til KRP-500A?

Side 97 av 213 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •