Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 96

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 96 av 213 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 ... SisteSiste
Viser resultater 1,901 til 1,920 av 4254
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tunkp
    Selv om jeg har HD-tuner og Blu-Ray blir det jo fortsatt til at en må se en del på SD signaler, (bl.a. komprimerete bilder fra CD sine fotballkamper).

Nå skal ikke jeg dra i gang en ny diskusjonsrunde med HD kontra full HD på SD signaler,
    men dere som har hatt både 508 og 5090, vilken av de to TV`ene greier seg best med slike signaler på 3,5 m. avstand?
    Nå skal jeg ikke si noe om 508 vs 5090, siden jeg gikk rett til 5090, men de som har gått fra 508 til 5090 eller 500M, sier i mange poster samme som min erfaring. 5090 er veldig god på SD signal, faktisk det beste jeg noensinne har sett på flatskjerm. Som ”KIMI” har skrivet i en annen tråd, prøv ut den australske såpen ”Home and Away” på TV2, den har en helt utrolig kvalitet for å være SD. På min LX5090 fremstår det programmet nesten som i HD kvalitet, prøv så får dere se :shock:

PS. Dere må selvfølgelig bruke digital signal, selv bruker jeg Canal Digital HD-PVR.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Gratulerer med ny TV. Spennende å høre hva du har fått og hva du synes om denne nye i forhold til LG. Selv synes jeg faktisk LG'n steg i kurs etter at jeg fikk referansen i hus. En undervurdert TV av Pio folket, men til film er sef Pio best.
    Takk for det, har gledet meg lenge til denne tv'en! Men har desverre blitt litt skuffet over at det ikke går ann å skru av overscan ved annet enn 1080i/p, her scorer lg'en mye bedre, det samme gjør menyen på lg(vs 5090 uten H) pluss lg har bedre beskyttelse mot innbrenninger.

Andre ting ang pioneer, sort er altså ikke sort, hadde ikke regnet med det heller, men kanskje håpet på enda litt sortere. Jeg så også litt IR etter første innstallasjons menyen som kom opp når jeg skrudde på tv'en. Så det kan faktisk også skje pioneer. Jeg er ikke redd for permanent innbrenning da jeg ikke har fått det i det hele tatt på min lg som jeg sannsynligvis har surfet med minst 5 timer om dagen! Kun IR som forsvinner ganske fort!

Ellers har jeg brukt innstillinger som er anbefalt i denne tråden og syns bildet ligner veldig på det jeg hadde etter mine egne innstillinger på lg'en, men pioneer har mye bedre sortnivå. Gråtoneskalaen har jeg ikke set noen feil på enda med pioneer, mens på lg var det litt avvik.

Jeg kjøpte den på elkjøp og trodde jeg skulle få 5090H, men fikk bare 5090. Skal ringe eller dra ned til de i morra og kreve enten 5090H eller evt rabatter.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner jeg å bli litt frustrert her, finner ikke "dot by dot" noe sted og må derfor ha overscan så lenge jeg ikke velger pc på signal type, men da forsvinner alt av innstilling bortsett fra kontrast osv...

EDIT: Har også prøvd 1080p60 og 1080p24, men finner fortsatt ikke dot by dot.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nede til høyre på fjernkontrollen finner du en aspectratioknapp. trykk på den noen ganger så kommer dot by dot opp.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Nå redda du tv'en! hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Nede til høyre på fjernkontrollen finner du en aspectratioknapp. trykk på den noen ganger så kommer dot by dot opp.
    Vurderer å kjøpe en slik. 'Dot by dot'-funksjonen - gjør den slik at du får ingen 'overscan' ved 576i/480i også?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Vurderer å kjøpe en slik. 'Dot by dot'-funksjonen - gjør den slik at du får ingen 'overscan' ved 576i/480i også?
    Med fare for å svare feil så prøver jeg meg allikevel, jeg er SVÆRT skuffet over dette! "dot by dot" virker desverre kun ved 1080i/p og ikke feks 577i eller 720p og en må derfor leve med overscan på disse oppløsningene. TRAGISK av pioneer, her er både samsung og lg bedre!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om DVB-S/S2 tuneren fungerer mot Canal Digital's parabol system? Hadde vært deilig å få fjernet boksen og alt styret med fjernkontroller

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Med fare for å svare feil så prøver jeg meg allikevel, jeg er SVÆRT skuffet over dette! "dot by dot" virker desverre kun ved 1080i/p og ikke feks 577i eller 720p og en må derfor leve med overscan på disse oppløsningene. TRAGISK av pioneer, her er både samsung og lg bedre!
    Mulig jeg misforstår noe her, for skjønner ikke helt behovet for å vise et (pixelmappet?) "dot by dot" bilde av 720p og SD materiale. det ville vel bare føre til at bare en brøkdel av den 1920x1080 punkters sjermen vil vise bildet....:?:

Dot by dot er vel ikke helt det samme som å slå av overscan eller?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :evil: Høres ikke bra ut. En slik tv er defekt hvis man ikke kan slå av overscan. Håper at dette ikke riktig, da jeg akkurat har bestilt meg en slik.

Kan noen med 100% sikkert oppklare dette?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte den på elkjøp og trodde jeg skulle få 5090H, men fikk bare 5090. Skal ringe eller dra ned til de i morra og kreve enten 5090H eller evt rabatter.
    Det har du full rett i, men forvent leveringstid hvis du skal ha H modellen....

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg svært skuffet over pioneer at man ikke kan skru av overscan ved annet enn 1080i/p. Jeg foretrekker 720p fordi den er satt opp til dette da den også er koblet mot benq 8720.

Dette var en stor skuffelse! Finnes vel en mulighet via service meny?
    Hvordan har du koplet? Hvis det er koplet 2 kabler fra PC, en til PJ og en til TV, så skal du vel ha mulighet i driveren å stille inn forskjellig oppløsning til hver fremviser, slik at du får 720p på PJ og 1080p på TV.

Setter man på 1:1 pixelmapping (eller dot-to-dot som dere sier) så vil 720p og 576 oppløsningene bli veldig små. SD matriell vil vel da bruke 1/5 del av bildeflaten i stedet for hele. 720p bruker vel da halvparten eller noe slikt.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kanskje vært litt uklart og feilaktig i mine uttalelser. Det er ikke mangel på 1:1 pixelmapping ved andre oppløsninger enn 1080p som skuffer meg, men det er muligheten til å skru av overscan som er svært SKUFFENDE!

Jeg bruker også tv'en til pc og foretrekker 720p fremfor 1080p og syns det er på sin plass at man burde kunne skru av overscan ved 720p! Det har gått på både samsung og lg jeg har hatt! Dette er for dårlig til å være "verdens" beste tv!

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at det skal være så forferdelig viktig å slå av overscan på oppløsninger som ikke er 1080. I all hovedsak vil jo dette være TV-sendinger, dersom man kobler til med SCART (576i) eller stiller dekoderen på en annen oppløsning enn 1080 (men hvorfor skulle man det i disse HD-tider). Og her er det jo faktisk en fordel med overscan, siden TV-sendinger svært sjelden fyller absolutt hele bildeflaten de disponerer (og som oftest vil man oppleve artefakter/forstyrrelser etc i kanten av bildet).

PC er vel egentlig den eneste kilden hvor det er en stor ulempe å ha overscan. Men fra PC må det jo uansett være direkte dumt å kjøre noe annet enn 1920x1080 - og da slipper man overscan. Det må da uansett være mye bedre å la PC'en skalere den videosnutten man skal se på, selv om den er i f.eks. 1280x720p eller whatever, enn å la TV'en skalere det. (Ja, Kuroen skalerer bra men ingenting slår en bra konfigurert PC).

Forsåvidt kan jeg være enig i at det ikke hadde gjort noe om man hadde hatt et menyvalg for å slå av overscan - uansett oppløsning på kildesignalet. Men at det skal være så forferdelig som det høres ut på noen her, det har jeg ikke den store forståelsen for....

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har tydeligvis forskjellige behov Kimi! Jeg syns dette er en stor mangel ved tv'en og jeg foretrekker 720p fra pc'en da nettsider, skrift og layot passer mye bedre! Jeg foretrekker også at tv'en oppskalerer div materiale som ikke er 1080p da jeg ikke har knotet med ett godt oppsett på pc'en og har bindt eg kun til en mediaspiller.

Jeg kunne også tenkt meg å skru av overscan ved 720p fra xbox 360.

Jeg syns heller ikke det finnes noe unnskyldning for å ikke ha muligheten til å kunne skru av overscan!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Skjønner ikke at det skal være så forferdelig viktig å slå av overscan på oppløsninger som ikke er 1080. I all hovedsak vil jo dette være TV-sendinger, dersom man kobler til med SCART (576i) eller stiller dekoderen på en annen oppløsning enn 1080 (men hvorfor skulle man det i disse HD-tider). Og her er det jo faktisk en fordel med overscan, siden TV-sendinger svært sjelden fyller absolutt hele bildeflaten de disponerer (og som oftest vil man oppleve artefakter/forstyrrelser etc i kanten av bildet).

PC er vel egentlig den eneste kilden hvor det er en stor ulempe å ha overscan. Men fra PC må det jo uansett være direkte dumt å kjøre noe annet enn 1920x1080 - og da slipper man overscan. Det må da uansett være mye bedre å la PC'en skalere den videosnutten man skal se på, selv om den er i f.eks. 1280x720p eller whatever, enn å la TV'en skalere det. (Ja, Kuroen skalerer bra men ingenting slår en bra konfigurert PC).

Forsåvidt kan jeg være enig i at det ikke hadde gjort noe om man hadde hatt et menyvalg for å slå av overscan - uansett oppløsning på kildesignalet. Men at det skal være så forferdelig som det høres ut på noen her, det har jeg ikke den store forståelsen for....
    Første grunn er at det blir ekstra prossesering, har ikke sett en overscan-funksjon som ikke degraderer bildet til dags dato.

Har brukt overscan avslått i lang tid og bildet fyller hele bildeflaten så og si 100%, ihvertfall tv-serier, filmer og lignende. Videobasert materiale i nyhetssendinger ol kan ha en liten glippe nå og da. Men som sagt jeg vil ha det orginalt.

5090'en gir sikkert bra bilde likevel, men synes det er mangelfullt likevel.:?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kjøpt meg en 5090 på Expert i går før prisen gikk opp igjen. Forventningene var store. Har gått igjennom tråden her og prøvd forskjellige innstillinger, men blir ikke fornøyd hverken på Blueray(Pana BD35, stillt inn på 1080 og 24hz) eller SD(Dreambox 7025). På Blueray har jeg testet med National Treasure 2. Bildet er skarpt og veldig bra på det som er i fokus, men lyse områder og bakgrunner som ikke er i fokus er helt forferdelig kornete/støyete. Noe som kan gjøres?

På parabolen er bildet gjennomgående blasst og kornete, noe som jeg syns er veldig merkelig. Bildet er merkbart dårligere enn på min PV70, skal da ikke være slik? Nå har det ikke stått på mer enn i 10 timer, så kan det forventes at det blir bedre etterhvert som timene ruller og går?

Har koblet Blueray spilleren via reciever i input 1 og Dreambox med scart-komponent kabel i input 2... Det som er tungvint her er at det ser ut som disse input deler samme bilde innstillinger. Hvilke input kan jeg bruke sånn at jeg slipper å stille bildet hver gang jeg skal bytte input?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har tydeligvis forskjellige behov Kimi! Jeg syns dette er en stor mangel ved tv'en og jeg foretrekker 720p fra pc'en da nettsider, skrift og layot passer mye bedre! Jeg foretrekker også at tv'en oppskalerer div materiale som ikke er 1080p da jeg ikke har knotet med ett godt oppsett på pc'en og har bindt eg kun til en mediaspiller.

Jeg kunne også tenkt meg å skru av overscan ved 720p fra xbox 360.

Jeg syns heller ikke det finnes noe unnskyldning for å ikke ha muligheten til å kunne skru av overscan!
    Det er lov å ha ulike behov, så er greit nok Jeg skal ikke tvinge deg til å kjøre 1080 fra PC'en hvis du mener 720 er bedre for deg - men forstår deg gjør jeg nok likevel ikke :-? Hele PC-bildet blir jo da mindre skarpt og klart, noe som spesielt vil være synlig på nettopp skrift på nettsider etc. Og synes du det blir for smått med 1080-oppløsning, så er det jo bare å justere opp skriftstørrelsen og/eller zoom-modus i nettleseren. Muligheten for 1:1 pixelmapping bør jo alene være nok til at man tilstreber å kjøre alt av kilder i 1080, men igjen - det er fortsatt opp til deg

Ang Xbox; støtter ikke den 1080-oppløsning?? Eller er det slik at den ikke kan settes til å oppskalere spill som er i 720p til 1080? Har ingen Xbox selv (makan til bråkebøtte har jeg forøvrig aldri hørt, men det er en annen sak), så har ingen kunnskaper om den.

Men dersom du er totalt avhengig av å kjøre kilder i 720p inn på TV'en, og samtidig ikke kan tolerere overscan, så er jeg rimelig sikker på at du via ISF-grensesnittet (RS232) kan justere alle bildeparametre selv om inngangen settes i PC-modus (som da fjerner overscan).

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @roddis - Selv om jeg har KRP så skal jeg også inrømme at jeg ikke var så ekstremt fornøyd de første timene så jeg tror du skal la det rusle å gå litt jeg så kommer nok godfølelsen når apparatet får roe seg litt .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Fikk kjøpt meg en 5090 på Expert i går før prisen gikk opp igjen. Forventningene var store. Har gått igjennom tråden her og prøvd forskjellige innstillinger, men blir ikke fornøyd hverken på Blueray(Pana BD35, stillt inn på 1080 og 24hz) eller SD(Dreambox 7025). På Blueray har jeg testet med National Treasure 2. Bildet er skarpt og veldig bra på det som er i fokus, men lyse områder og bakgrunner som ikke er i fokus er helt forferdelig kornete/støyete. Noe som kan gjøres?

På parabolen er bildet gjennomgående blasst og kornete, noe som jeg syns er veldig merkelig. Bildet er merkbart dårligere enn på min PV70, skal da ikke være slik? Nå har det ikke stått på mer enn i 10 timer, så kan det forventes at det blir bedre etterhvert som timene ruller og går?

Har koblet Blueray spilleren via reciever i input 1 og Dreambox med scart-komponent kabel i input 2... Det som er tungvint her er at det ser ut som disse input deler samme bilde innstillinger. Hvilke input kan jeg bruke sånn at jeg slipper å stille bildet hver gang jeg skal bytte input?
    Sjekk innstillinger. For best bilde, sett den i Movie-modus og slå av alt du kan finne av støy-reduksjon. Støyreduksjons-funksjoner har en tendens til å "smøre ut" bildet og fjerne detaljer. Pioneerene kan ofte oppfattes som litt mykere i bildet enn f.eks. Panasonic plasma, eller LCD-skjermer. For økt skarphet kan du sette Enhancer Mode til 1, og Sharpness opptil 0. I tillegg kan du forsøke med DRE til Low. Du kan også slå av orbiter, men alt dette tilsammen øker faren for innbrenning (med fornuftig bruk bør det dog ikke være noe problem).

Dessverre er det bare "User"-modusen som gir deg uavhengige innstillinger for hver kilde på 5090. Alternativt kan du bruke èn modus på Input 1, og en annen på Input 2. "Movie" passer best til Blu-Ray, så om du bruker den til BD35'en kan du f.eks. bruke "Standard" eller evt. "User" til Dreambox'en.

Side 96 av 213 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •