Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 95

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 95 av 213 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 ... SisteSiste
Viser resultater 1,881 til 1,900 av 4254
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jo,den sender også videre lyd som kommer inn via HDMI.

Men, får Dolby Digital kun fra de innebygde tunerne, og ikke fra satelitt boksen jeg har koblet til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte 5080 på Expert i midten av november til 19999, på en måned var prisen falt med 5000 på 5090 (24995) og jeg byttet til denne ved å betale mellomlegg..
    2 Januar leverte jeg tilbake 5090 til Expert og fekk pengene tilbake..
    Kjøre til Elkjøp og kjøpte 5090H til latterlige 19995, og den skjermen henger på veggen..
    Så får vi se om 30 dager hva pris situasjonen er da...

Det er bare å benytte 30dagers retten til det den er verdt

Har prøvd 5080, 5090 og 5090H...

5090H er utrolig mye bedre på menysystem, muligheten til å streame video etc over nettverk eller USB, Rikstv mottaker og satelittmotaker..

Så om noen har kjøpt den "gamle" 5090 den siste måneden så spring å få byttet, hvis ikke vil du trolig angre...

Pga den svekkede kronekursen kan man ikke forvente at prisen vil gå særlig mye ned etter at sentrallagerene er redusert, vil tro man heller snart kan se for seg en stigning på 10-20%.
    Men det er ikke lett å spå i disse tider..
    Trodde ikke i november at prisen på 5090 (og iallefall ikke på 5090H) skulle bli redusert med 10000 på under 1,5 måned

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @borgund - Vær så snill å ikke spamme rundt i alle emner . Skal du fortelle en "fantastisk" historie så gjør det men hold det til ett emne for de fleste av oss som liker ett spesielt produkt leser gjerne gjennom alle tråder som omhandler emnet .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden vi er inne på menysystemene til de forskjellige variantene.
    Er det slik at 5090H har det samme menysystemet som KRP-500 har fått så mye skryt for?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viksfjord
    Jo,den sender også videre lyd som kommer inn via HDMI.

Men, får Dolby Digital kun fra de innebygde tunerne, og ikke fra satelitt boksen jeg har koblet til.
    Ok, fint. Så lyden som sendes inn via HDMI, går sånn sett "tvers igjennom" og ut igjen? Slik at man får samme kvalitet ut som man har sendt inn?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at 5090H har det samme menysystemet som KRP-500 har fått så mye skryt for?
    Ja, KRP-500/600A. Men ikke 500/600M.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er endelig Pioneer'n i hus. Har ikke pakket opp pakken enda da jeg må spise litt først. En ting jeg undrer litt på, det står bare PDP-LX5090 på pakken og ikke noe om at dette er en 5090H. Har jeg fått feil fra elkjøpe eller står det ikke noe om at det er H utgaven utenpå?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,098
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Da er endelig Pioneer'n i hus. Har ikke pakket opp pakken enda da jeg må spise litt først. En ting jeg undrer litt på, det står bare PDP-LX5090 på pakken og ikke noe om at dette er en 5090H. Har jeg fått feil fra elkjøpe eller står det ikke noe om at det er H utgaven utenpå?
    Gratulerer med ny TV. Spennende å høre hva du har fått og hva du synes om denne nye i forhold til LG. Selv synes jeg faktisk LG'n steg i kurs etter at jeg fikk referansen i hus. En undervurdert TV av Pio folket, men til film er sef Pio best.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Ganske sikker på at det sto H på min... Men det finner du fort ut når du får åpnet esken.:wink:

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke noe H modell jeg fikk nei! Men er jo de de annonserer til 19995,- hos elkjøp så er jo det jeg skulle ha! Får ringe de i morgen og høre hva de sier, jeg får evt få avslag eller "låne" denne til de får H modell på lager.

Uansett meget skuffet over meny'en! Der er LG'en overlegen, men nå har jeg ikke blitt kjent med pioneer'en enda da...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke noe H modell jeg fikk nei! Men er jo de de annonserer til 19995,- hos elkjøp så er jo det jeg skulle ha! Får ringe de i morgen og høre hva de sier, jeg får evt få avslag eller "låne" denne til de får H modell på lager.

Uansett meget skuffet over meny'en! Der er LG'en overlegen, men nå har jeg ikke blitt kjent med pioneer'en enda da...
    Det er akkurat menyen som er så mye bedre på H-modellen. Kjedelig å få feil, men det ordner seg heldigvis.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ble litt nedtur at jeg ikke fikk H modellen, men håper det ordner seg og at elkjøp ordner opp i feien sin.

MEN jeg får ikke skrudd av overscan ved 720p fra pc med mindre jeg setter signal type som pc og da forsvinner mange innstillinger!!! Skuffet, men kanskje jeg som ikke helt skjønner dette? Har trollet menyene flere ganger nå...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MEN jeg får ikke skrudd av overscan ved 720p fra pc med mindre jeg setter signal type som pc og da forsvinner mange innstillinger!!! Skuffet, men kanskje jeg som ikke helt skjønner dette? Har trollet menyene flere ganger nå...
    Hvordan er PC'en koblet til 5090'en?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ble litt nedtur at jeg ikke fikk H modellen, men håper det ordner seg og at elkjøp ordner opp i feien sin.

Dot-by-dot (altså bilde helt uten overscan) kan bare velges med 1080i/p-kilder. Hvorfor kjører du ikke 1920x1080 fra PC'en? Da får du jo perfekt pixelmapping også...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Hvordan er PC'en koblet til 5090'en?
    på HDMI 1

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Dot-by-dot (altså bilde helt uten overscan) kan bare velges med 1080i/p-kilder. Hvorfor kjører du ikke 1920x1080 fra PC'en? Da får du jo perfekt pixelmapping også...
    Nå er jeg svært skuffet over pioneer at man ikke kan skru av overscan ved annet enn 1080i/p. Jeg foretrekker 720p fordi den er satt opp til dette da den også er koblet mot benq 8720.

Dette var en stor skuffelse! Finnes vel en mulighet via service meny?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ihvertfall uansett stilt inn PC-oppløsningen til å være like skjermens oppløsning. Kan ikke se poenget med å kjøre en dårligere oppløsning.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Jeg hadde ihvertfall uansett stilt inn PC-oppløsningen til å være like skjermens oppløsning. Kan ikke se poenget med å kjøre en dårligere oppløsning.
    I second that. Er vel fort gjort å skifte oppløsning på PC'en når du skal bruke prosjektoren?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Fatter ikke at dere mener dette er Kjempeservice ? I følge loven har man rett på å bytte. Kunden kan velge mellom dette og la forhandler reparere, med mindre dette er en stor ulempe for forhandler og det er det jo ikke så lenge Pioneer Norge betaler gildet.

Hadde han fått ny TV på døra hadde det vert kjempeservice. Trolig får han ikke ny nå men må vente som alle andre....
    I mine øyne er dette god service i forhold til hva man møter mange andre steder. Hvor selger "tvinger" gjennom runde på runde med "reperasjoner" som aldri vil føre noe sted.... og nekter å følge lover og regler.

Derfor er det viktig å vise at man er meget fornøyd når noen faktisk spiller etter reglene.... og vise like stor misnøye når noen ikke gjør det.

Jeg tror nok ikke han må vente særlig lenge nå nei.
    Og uansett er en ny tv bedre enn en som er mekket på i det uendelige av trangsynte forhandlere.

Så jo, dette er god service.
    Sånn det skal og bør være - til eksempel for andre å følge opp.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av d4rg0
    I mine øyne er dette god service i forhold til hva man møter mange andre steder. Hvor selger "tvinger" gjennom runde på runde med "reperasjoner" som aldri vil føre noe sted.... og nekter å følge lover og regler.

Derfor er det viktig å vise at man er meget fornøyd når noen faktisk spiller etter reglene.... og vise like stor misnøye når noen ikke gjør det.

Jeg tror nok ikke han må vente særlig lenge nå nei.
    Og uansett er en ny tv bedre enn en som er mekket på i det uendelige av trangsynte forhandlere.

Så jo, dette er god service.
    Sånn det skal og bør være - til eksempel for andre å følge opp.
    Enig med deg, må ikke henge oss opp i bagatellar, mye bedre og få en ny.

Side 95 av 213 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •