Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 92

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 92 av 212 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 ... SisteSiste
Viser resultater 1,821 til 1,840 av 4233
    Newcomer Kurt'en sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av *Odin*
    kan få en ny krp500m for 19 000,- så derfor jeg lurer på hva jeg skal velge av krp500a og krp500m... heller mot m da jeg slipper den eksterne boksen. har nok av de fra før. :-?

takker for svar! :-D
    Hey...det var bra pris. :-D
    Vil du dele med deg hvor du kan få KRP500M for 19000,-?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Nå har jeg kjørt noen dvd iløpet av siste ukene også og selv om det sies at man her muligens skal kjøre Drive Mode 1 og ikke 2 som jeg har latt den stå på så ser ikke mine øyne dette som ett problem .

Drive Mode 2 hjelper på ett annet problem også for de overfølsomme ørene rundt omkring og det er denne såkalte støyen som enkelte plages av og andre ikke . Jo jeg skjønner vi er forskjellige og takk en eller annen for akkurat det
    Drivemode 2 (100Hz) funker bra til DVD, og er et av de riktige alternativene man kan velge til det - ingen grunn til bekymring. Drivemode 1 (75Hz) er det andre alternativet, og dette er imidlertid det optimale. Grunnen til det er at Pioneer-skjermene gir best sortnivå og minst bildestøy når oppdateringsfrekvensen er lavest. Derfor blir Drivemode 1 anbefalt til DVD. Men Drivemode 2 fungerer like bra ift. bildeflyt, og forskjellen i bildekvalitet er svært marginal (de fleste vil nok ikke legge merke til det engang, med mindre rommet er helt mørklagt).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Her er mine utvidede anbefalinger for optimal innstilling av KURO'en i de ulike situasjonene:
    • Benytt 'Film Mode=OFF' og 'Drive Mode=2' for videobaserte signaler i 50 Hz (typisk TV-sendinger i PAL, samt HDTV i 720p50Hz/1080i50Hz). Bildene vises da ved 1080p100Hz
    • Benytt 'Film Mode=OFF' og 'Drive Mode=1/2/3' for videobaserte signaler i 60 Hz (typisk TV-sendinger i NTSC, samt HDTV i 720p60Hz/1080i60Hz). Bildene vises da ved 1080p60Hz
    • Benytt 'Film Mode=Advance/Standard' og 'Drive Mode=1' for filmbaserte signaler i 50 Hz (typisk PAL DVD'er). Bildene vises da ved 1080p75Hz
    • Benytt 'Film Mode=Advance' og 'Drive Mode=1/2/3' for filmbaserte signaler i 24 eller 60 Hz (typisk NTSC DVD'er og Blu-ray Disc). Bildene vises da ved 1080p72Hz
    Ikke meningen å sitere meg selv, men tenkte jeg ville påpeke at de 4 forskjellige situasjonene over i praksis koker ned til kun 2 forskjellige sett med innstillinger:
    1. Benytt 'Film Mode = OFF' og 'Drive Mode = 2' for videobaserte signaler, uansett om disse er PAL, NTSC eller HDTV
    2. Benytt 'Film Mode = Advance' og 'Drive Mode = 1' for filmbaserte signaler, uansett om disse er PAL, NTSC eller HD

En god løsning for de som ikke har en KRP-modell og som kun benytter 1 av HDMI-inngangene på KURO'en (f.eks p.g.a. HDMI-switching på receiver med kun 1 HDMI-utgang) er å benytte AV-modusen 'Standard' som utgangspunkt for endring av innstillinger beskrevet for situasjon 1 og AV-modusen 'Movie' som utgangspunkt for endring av innstillinger beskrevet for situasjon 2.

En god løsning for de med en A-modell og som kun benytter 1 av HDMI-inngangene på media receiveren er å benytte AV-modusen 'Standard' som utgangspunkt for endring av innstillinger beskrevet for situasjon 1 og AV-modusen 'Pure' som utgangspunkt for endring av innstillinger beskrevet for situasjon 2.

Eiere av en M-modell har fordelen av å kunne benytte 'Pure' modus som utgangspunkt for begge situasjonene over, men må dog gjenta optimaliseringen av innstillingene for hver signaltype.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte ut 508XD til LX5090

Det er jo ment en hel del om dette tidligere, men nå har det jo gått en tid og den første hypen har vel lagt seg.

Nå som prisen synker på 5090 så bare spør jeg, er LX5090 så mye bedre enn 508XD at den er verd et bytte. Har hatt min 508 i 15 mnd. nå, og er jo selvsagt fornøyd med den, men i denne bransjen er det jo fort slik at mye vil ha mer.

Ser mest vanlig SD + noe HD og Blu-Ray. Full HD får jeg jo bare utbytte av ved BR.
    Jeg vet det er flere av dere som har fulgt med og byttet ut Pioneer-utgavene etter hvert som de har kommet på banen, så det skulle vel være nok av erfaring på dette området nå?
    Eller har det nå gått så lang tid at en bør vente på 10. gen.?
    Hva kan bruktprisen på en 15 mnd. strøken 508 være da tro?

Setter pris på noen tilbakemeldinger fra dere som er litt drevne i Pioneer-verdenen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Da må du klaske inn en harddisk, og det er ingen jobb for amatører. PVR er utrolig deilig. I dag var det fint vær og var mye ute. Imens gjorde PVR'n jobben med Nyttårsrenn og Tour de Ski. Så kan jeg se det jeg ønske i kveld.
    Er nok ikke noe alternativ dette. Regner med at det heller ikke bare er å sette inn en harddisk i A-modell tuneren. Man må vel ha software også for opptak mot EPG'en.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynner tenke litt nå siden det nå begynner snakke om at det koker ned til ... Jeg har altså i praksis 3 signalkilder som jeg bruker og 2 som ligger i bakhånd .

Da snakker jeg om en DV-600AV i alle tilfeller for dvd om noe skal svikte og LD spilleren som desverre ikke akkurat er den første som blir brukt . Siden man ikke trenger å bruke PS3 så mye siden man har dedikert BD så vil denne være en "profil 2.0" maskin og streaming fra pc`n som ikke er så viktig for bildet i sin helhet .

Uten at jeg skal linke til min filmsamling så kan jeg si denne består av endel boksset på dvd med tv-serier og det har rullet endel CSI siste tiden for å si det slik . Her har jeg kjørt PURE med FILM Off og i drivemode 2 hvor BDP-51FD er satt i auto noe som gir meg 1080p/50 .

Uansett så snakkes det nå om at siden alt blir kjørt gjennom min LX70 ut på hdmi til input 5 burde jeg satt opp PURE til å kjøre Satelitt 720P på drivemode 2 med FILM Off , BD 1080P til drivemode 1 med film Advanced , DVD som burde vert kjørt i 576I eller source direct noe jeg ikke får til (grønn skjerm av en eller annen grunn , Pioneer support svarer ikke på epost) samme setting som BD siden spilleren står i Auto ?

Ser dere hvor lett det er å si ene gangen at alt er lett for så å sitte å spørre hvorfor man gjør det feil ?

@Kimi - Du sier at drivemode 2 ikke nødvendigvis er feil på DVD men at det er drivemode 1 som er best eller gir best resultat og hvertfall i mørklagt rom selv om jeg desverre aldri får total lyskontroll her jeg sitter og @X3MHC sier drivemode 1 for filmaterialer noe BD er som da kjører på 24FPS .

Hvorfor har man da en eller annen twisted hukommelse i hodet om at noen har sagt at det var Drivemode 2 som var best på BD på grunn av at det passet best på BD på grunn av at 3x24=72 mens 4x24=96 . Om dette er korrekt så mener vel også jeg at om man kjører 75hz eller 100hz så er man uansett litt off .

Skal se litt mere etter om de små blå greier se noen forskjeller uansett så kommer ikke svarene før man stiller spørsmålene men det er vel også derfor man henger på forum selv om man kanskje ikke akkurat trenger alle svarene hele tiden

Sorry for lange innlegg .....
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Hvorfor har man da en eller annen twisted hukommelse i hodet om at noen har sagt at det var Drivemode 2 som var best på BD på grunn av at det passet best på BD på grunn av at 3x24=72 mens 4x24=96 . Om dette er korrekt så mener vel også jeg at om man kjører 75hz eller 100hz så er man uansett litt off.
    Drive Mode opsjonen trigges kun når KURO'en mottar PAL signaler og er irrelevant ved visning av BD. Det spiller altså ingen rolle hva Drive Mode er satt til ved avspilling av BD. Samme gjelder for NTSC DVD. Drive Mode innstillingen blir også her ignorert!

Hvilket er årsaken til at mitt forslag om å bruke Drive Mode 1 for filmbasert visning vil fungere både ved avspilling av PAL DVD, NTSC DVD og BD. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For KRP 500M:
    Du kan selvfølgelig kjøre Pure innstilling for alle kilder. Forskjellen blir at de endringene du gjør i pureinstillingen på farger, kontrast, drivemode osv osv blir lagret individulet for hver eneste oppløsning.

Det betyr feks at hvis du har en BD som gir 1080P og en som kun gir 720P må du faktisk lagre samme innstillinger to ganger. I tilegg vil du måtte lagre to innstillinger hvis feks BD spiller sender ut 1080P\24 for BD og 1080P\50 for DVD.

Men som sagt, når man har lagret innstillingene en gang ligger de jo der til neste gang den monitoren får foret samme signal...

Er i grunn ikke komplisert å stille inn egentlig, bare mye som må stilles inn første gang man tar tven i bruk... Spesielt hvis man har mange kilder og de brukes til mye forskjellige. (feks ps3 som kan brukes til både spill(60hz) dvd(50hz) og BD(24hz)

Hvis du leser litt i de forskjelige postene om anbefalte innstillinger vil du se at de fleste er tilnærmet like og gir et tilnærmet likt resultat.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder valg av Film Mode, så er jo Advance strengt tatt for filmbaserte kilder uten speedup, dvs. 24 Hz (BD) eller 60 Hz (NTSC DVD).

Men det hevdes at om Advance ikke fores med et 24 Hz signal eller ikke dedekterer 3:2 cadence sekvensen i 60 Hz materiale, så vil den lete etter en 2:2 cadence sekvens (50 Hz; PAL DVD) og finne denne.

Advance vil da altså gi 3:3 pulldown for 24 Hz og 60 Hz filmbaserte kilder, mens Drive mode 1 sikrer at 50 Hz filmbaserte kilder vises ved 75 Hz så lenge Advance klarer å finne 2:2 cadence sekvensen (2*25Hz=50Hz).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    magnesmurf,

Du bør påpeke at dette gjelder M-modellen. Det er ikke alle som følger denne tråden som er klar over at Konge eier en slik (selv om det står i signaturen hans)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av *Odin*
    kan få en ny krp500m for 19 000,- så derfor jeg lurer på hva jeg skal velge av krp500a og krp500m... heller mot m da jeg slipper den eksterne boksen. har nok av de fra før. :-?

takker for svar! :-D
    Oj, det var veeldig billig, kan du røpe hvor du har fått denne prisen ??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke meningen å gjenta meg selv..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sies at det er mindre bildestøy på KRP M/A enn på LX. Hva betyr dette egentlig??

Har sett at f.eks TV3 har et nokså dårlig bilde/signal. De sender kanskje med dårligere båndbredde/bitrate (eller hva det nå er) enn f.eks TV2? Jeg bruker parabol/CD.

Er det da slik at KRP vil skjule kornete og blurry bilder og sendinger/signaler mer enn LX?? Slik at bildet blir bedre? Er det dette som menes med at det er mindre bildestøy på KRP?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Er nok ikke noe alternativ dette. Regner med at det heller ikke bare er å sette inn en harddisk i A-modell tuneren. Man må vel ha software også for opptak mot EPG'en.
    Ment som en fleip. Selvfølgelig kan man ikke bygge inn PVR hverken i KRP-M/A eller 5090/H - i hvertfall ikke som jeg vet.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ment som en fleip. Selvfølgelig kan man ikke bygge inn PVR hverken i KRP-M/A eller 5090/H - i hvertfall ikke som jeg vet.
    Hehe. Ok. For at en fleip skal funke må mottakeren være våken......8)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Det sies at det er mindre bildestøy på KRP M/A enn på LX. Hva betyr dette egentlig??

Har sett at f.eks TV3 har et nokså dårlig bilde/signal. De sender kanskje med dårligere båndbredde/bitrate (eller hva det nå er) enn f.eks TV2? Jeg bruker parabol/CD.

Er det da slik at KRP vil skjule kornete og blurry bilder og sendinger/signaler mer enn LX?? Slik at bildet blir bedre? Er det dette som menes med at det er mindre bildestøy på KRP?
    Billedstøyen er vel den støy som TV selv genererer når den legger opp bildet. Satt å så film i går og så denne støyen lett, spesielt ved nærbilder av ansikter, når jeg skiftet mellom Standard og Pure mode. På Pure var støyen betydelig mindre enn for Standard. Pure finner du vel bare på KRP og det kan være det det ligger. I fall er Pure mode god nok grunn til å velge KRP kontra 5090.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye av dette som kommer frem her er vanskelig å forstå men om jeg prøver på min måte å forklare dette så skal jeg altså ikke kjøre drivemode 2 men 1 og siden jeg allerede har gjort mine valg når det gjelder kontrast og lys så er det ikke vanskelig i det hele tatt .

Jeg må velge Pure mode for deretter se litt tv i 720P og "lagre" instillingene mine ved å gå inn i menyen . Er øynene mine fornøyde så går jeg ut av menyen . Så ser jeg litt dvd oppskalert til 1080P ... lagrer innstillingene . Og slik går jeg videre til jeg har vert innom det antall kilder jeg har .

Om jeg da faktisk har prøvet lest meg gjennom denne flotte tråden her så har jeg allerede printet ut det som har kommet frem av diverse innstillinger som fungerer for andre som har tilsvarende utstyr og sammen med mine små blå har jeg gjort mine valg etter som apparatet har kjørt seg inn . Passerte 250t igår en gang .

I praksis så skal man ta hensyn til TV som kan være sat,kabel,riks-fjernsyn o.s.v og som da skal vises med valg nr 1 "# Benytt 'Film Mode = OFF' og 'Drive Mode = 2' for videobaserte signaler, uansett om disse er PAL, NTSC eller HDTV" .

Og skal man se en film så fremt denne ikke vises på en fjernsynskanal på Canal+ eller en eller annen mystisk kanal på Hotbird som sender en Polsk hjemmevideo men på ett eller annet plateformat eller hva det nå kan være som ruller i 24fps eller 59,94fps eller 50fps så skal man velge valg nr 2 "Benytt 'Film Mode = Advance' og 'Drive Mode = 1' for filmbaserte signaler, uansett om disse er PAL, NTSC eller HD" .

Altså enten BD om det er sone A,B eller C , DVD i sone 1 eller Laserdisc i NTSC eller DVD i sone 2 eller Laserdisc i PAL ikke sant .

Det er bare oss som gjør dette vanskeligere enn det i virkeligheten er men det eneste man skal gjøre er ett par valg som man kan gjøre i løpet av de første månedene apparatet er i bruk om man ikke har det ekstremt travelt og dermed er ikke en KRP-xxxM noe vanskeligere å "stille han innj" enn noe annet apparat som også må stilles litt på i løpet av levetiden .

Takker for alle innspill så langt og skulle det være noen flere som kommer så tar jeg imot disse også med takk
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tunkp
    Det er jo ment en hel del om dette tidligere, men nå har det jo gått en tid og den første hypen har vel lagt seg.

Nå som prisen synker på 5090 så bare spør jeg, er LX5090 så mye bedre enn 508XD at den er verd et bytte. Har hatt min 508 i 15 mnd. nå, og er jo selvsagt fornøyd med den, men i denne bransjen er det jo fort slik at mye vil ha mer.

Ser mest vanlig SD + noe HD og Blu-Ray. Full HD får jeg jo bare utbytte av ved BR.
    Jeg vet det er flere av dere som har fulgt med og byttet ut Pioneer-utgavene etter hvert som de har kommet på banen, så det skulle vel være nok av erfaring på dette området nå?
    Setter pris på noen tilbakemeldinger fra dere som er litt drevne i Pioneer-verdenen.
    Viser til tidligere innlegg, er det noen som har noen synspunkter?
    Eller bør jeg vurdere KRP-500 serien?

Er det noen som vet om jeg kan bruke mitt gamle vridbare bordstativ (PDK-TS25) for 508 også på 5090 modellen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viser til tidligere innlegg, er det noen som har noen synspunkter?
    Eller bør jeg vurdere KRP-500 serien?

Er det noen som vet om jeg kan bruke mitt gamle vridbare bordstativ (PDK-TS25) for 508 også på 5090 modellen?
    Ja! Jeg har eid både 508XD og LX508. Og selv om LX508 var bedre enn 508XD på ALLE punkter, så er LX5090 enda bedre. Og personlig mener jeg igjen at KRP-500 er bedre enn LX5090, men ikke alle er enige, så lommeboka di bestemmer (KRP er dyrere).

Hva er så hovedforskjellen?

Nøkkelordene er: (mye) bedre sortnivå, mer nøyaktig fargegjengivelse og mindre bildestøy. Kort sagt bedre på nesten alle punkter. Ankepunktet mot disse skjermene er den elektroniske støyen som mange opplever fra skjermen/strømforsyningen. Den ser ikke ut til å ha blitt særlig mye bedre, men noe avhengig av hvem du spør.

Bordstativet: Jeg brukte det gamle borstativet fra G8 til G9, men du må spørre i butikken angående KRP. Kanskje andre kan svare på dette?

Årsak til editering: Jeg glemte enda et viktig moment: lysstyrken/lysutbytte er mye høyere på G9, og passer derfor også godt i lyse lokaler (Hvitt er hvitere ut enn på G8).

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tunkp

Jeg bytta ut en 508XD med KRP-500M. Hadde de side om side den kvelden jeg fikk KRP'en, og sammenligna litt. Svartnivået er den forskjellen som er mest fremtredende - ihvertfall på avstand. Forskjellen er stor! Når du kommer nærmere (ca 2-3 meters avstand) ser man også tydelig at bildet har fler detaljer og vesentlig mindre støy på KRP'en. Samtidig er hvitt hvitere og den generelle dynamikken og kontrasten er betydelig større.

Edit: Ang. generasjon 10 av Pioneer plasma er veldig mye svært usikkert, ihvertfall ser jeg det slik. Sannsynligvis dukker de ikke opp på markedet før til høsten/jul 2009, og hvem vet hva konkurrentene (f.eks. Panasonic) og LED-LCD'ene er kapable til på det tidspunkt. Om du venter noen dager kan det hende vi får litt mer peiling på dette punktet, da CES-messa snart skal arrangeres.

Side 92 av 212 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •