Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 91

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 91 av 213 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste
Viser resultater 1,801 til 1,820 av 4254
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Hmm jeg skjønner ikke dette her jeg . Hva er det som gjør KRP-xxxM så vanskelig å stille inn ?

Men henger opp tv`n på veggen eller eventuelt setter den fast på bordfestet sitt . Kobler til de ledningene man trenger og her kan det være at det eneste man trenger er en hdmi kabel inn på input5 . Lokaliserer power nede på venstre siden . Skrur på tv`n og velger PURE mode > Reduserer Kontrast og muligens litt lys > Ser mest mulig på kanaler som sender i 16:9 de første 200 timene eller hva man ønsker gjøre .

Jo man kan gå inn i expert modus og skru av noen støyreduksjoner og sette drivemode , fargerom og slikt men det er da bare snakk om ett par valg og så er det gjort .

Det er ikke det at man ikke kan bruke flere hundre timer med å sitte justere til øynene blør og selvfølgelig har det noe for seg å justere forskjellig for SD og HD samtidig som man kan få kompensert for de forskjellige videokomponentene men tv`n er da så bra opprinnelig fra Pioneer at når man kommer til det punktet at man virkelig trenger denne finkalibreringen så får man ikke dette til korrekt med de små blå man fikk fra han der oppe alikevel ...

ISF next stop 8)
    Hva gjør denne tven så komplisert å stille inn?
    Vel du må endre og lagre innstilling for HVER ENESTE bilde type tven kan motta. Både i oppløsning 1080P, 1080i, 720p, 576p, 576i, 480P og 480i, i tilegg til Hertz, som da blir 24hz, 50hz, 60hz, 100hz. Osv, osv. Ut av det blir det ganske mange kombinasjoner.
    Man må ha forskjellige innstillinger for hvert type signal. Da BD (24hz) krever en type "drive mode" mens dvd (50hz?) krever en annen type drive mode for å få minimalt med hakking i bildet.

Selvfølgelig er ikke dette spesielt komplisert, bare du har satt deg inn i det, og gjort innstillingene en gang. Dessuten må du gjøre de samme innstillingene på HDMI inngang nr 2 hvis du bruker begge...

Men hvis jeg har fortstått fakta riktig skal ikke Krp A serien eller LX serien være like "kompliserte" å stille inn ved at de lagrer de innstillingene du har gjort for feks "pure mode", og den innstillingen blir da lagret for alle typer signal tven mottar.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm jeg skjønner ikke dette her jeg . Hva er det som gjør KRP-xxxM så vanskelig å stille inn ?

Men henger opp tv`n på veggen eller eventuelt setter den fast på bordfestet sitt . Kobler til de ledningene man trenger og her kan det være at det eneste man trenger er en hdmi kabel inn på input5 . Lokaliserer power nede på venstre siden . Skrur på tv`n og velger PURE mode > Reduserer Kontrast og muligens litt lys > Ser mest mulig på kanaler som sender i 16:9 de første 200 timene eller hva man ønsker gjøre .

Jo man kan gå inn i expert modus og skru av noen støyreduksjoner og sette drivemode , fargerom og slikt men det er da bare snakk om ett par valg og så er det gjort .

Det er ikke det at man ikke kan bruke flere hundre timer med å sitte justere til øynene blør og selvfølgelig har det noe for seg å justere forskjellig for SD og HD samtidig som man kan få kompensert for de forskjellige videokomponentene men tv`n er da så bra opprinnelig fra Pioneer at når man kommer til det punktet at man virkelig trenger denne finkalibreringen så får man ikke dette til korrekt med de små blå man fikk fra han der oppe alikevel ...

ISF next stop 8)
    :-D :-D

Mulig jeg kan ta litt av skylden for at noen mener at KRP'n er vanskelig å stille inn. Noen tror visst at fordi jeg har vanket litt på dette fora og fått tittel "ekspert" så kan jeg alt. Må vel ta det som et kompliment :-D .

Problemene min skyldes ikke at den har en vanskelig meny men at dekoder og TV'n ikke ble enige om kommunikasjonen, noe som ga et blast bilde. Dette gjorde at jeg prøvde mange oppsett både i TV'n og dekoderen og dermed gikk instillingene mine i vasken gang på gang. Trodde også jeg skulle klare å mekke bedre bilde en det jeg faktisk fikk levert fra leverandøren og det sier seg selv at de er vanskelig selv med en Pioneer som leverer et veldig ærlig og avslørende bilde.

Altså: KRP-M har ikke vanskeligere menyer enn andre TV. På den annen side har den en del avanserte funksjonen både på bilde siden og IP-konfigurerering (nettverk) som kan være tidkrevende å finne ut av, men det er en del av morroa:-D .

Så til alla: Godt Nytt År !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Jeg har et satellittabonnement fra Canal Digital (HDTV) og bildekvaliteten på SD-kanalene varierer en god del, selv om signalene generelt sett er mindre komprimert enn de via kabel.
    Har du Canal Digital kabel-tv får du akkurat det samme digitale signalet som de sender på parabol. Hva andre leverandører driver med vet jeg ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wizt
    Jeg får min 500M på onsdag og var så heldig å få med et orginalt feste fra Pioneer til skjermen med på kjøpet (obs: den nye heter KRP-WM02, PDK-WM02 skal visst ikke passe til KRP-serien).

Den nye bygger ut en hel centimeter mindre enn den gamle 22mm versus 32mm
    Noen som vet om det går an å bruke KRP veggfestet til 5090H?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Har du Canal Digital kabel-tv får du akkurat det samme digitale signalet som de sender på parabol. Hva andre leverandører driver med vet jeg ikke.

Så hvis det bare lages en cam kan den brukes på kabelnettet også, eller kan jeg bruke en sat. cam?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Da er i så fall CDs HD-tuner for satellitt bedre enn den for kabel..!

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er i så fall CDs HD-tuner for satellitt bedre enn den for kabel..!

Men, kan det stemme da? Kan man bruke sat PVR til kabel???

En annen ting, hvordan er veggfeste til Clas Ohlson?
    Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det kan man naturligvis ikke.

Der hvor jeg bodde før, hadde jeg kabel basert løsning. Nå har jeg satellitt basert løsning. Ellers samme oppsett; en projectiondesign Action! model one og et 82" rammelerret.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Prisguiden er ikke det den var. Det har vært mye manipuleringer med priser og mange butikker vil derfor ikke være med på hardware lengre. (De må betale for å bli listet i prisguiden)
    Ja det hender at de store kjedene som elkjøp, lefdal ol. kan ha bedre tilbud enn det man finner på prisguiden, men vanligvis finner man de beste prisene der. Men hos de store kjedene kan man alltids prøve å prute litt.

Prisguiden gir likevel en god indikasjon på hva som er gjeldene markedspris.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meny systemet på M-modellene er like bra som på H-modellene da begge seriene benytter den nye KURO GUI'en.

Den største forskjellen i favør H-modellene er at disse har integrert tuner. Men det har jo A-modellene også, og så gar i ekstern media boks i stedet for innebygd.

HD PVR'en til CD er jo dårlige greier, så hvorfor ikke kjøpe deg en Conax CA-modul og benytte en integrert løsning.

Hvis pris ikke betyr noe så ville jeg ha valgt KRP-600A uten å nøle. Hvis integrert tuner ikke betyr noe, så ville jeg ha valgt KRP-600M.

Mottar selv en KRP-600A i uke 2. CA-modulen ligger og venter

Edit: SD-materiale er ikke nevneverdig dårligere på 60" enn på 50", men 60" er mere nådeløs i sin avsløring av dårlig bildemateriale, spesielt om sitteavstanden er kort.
    Ble fortalt i en butikk av en selger, at man ikke kan ta inn HD kanaler dersom man bruker cam og innebygget tuner. Det var A-modellen vi snakket om da. Stemmer dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, dette er, ikke uventet, feilinformasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, dette er, ikke uventet, feilinformasjon.
    Ok. Jeg mistenkte vel dette. Så man kan ta inn HD altså. Men PVR funksjon får man jo ikke (?).

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Ok. Jeg mistenkte vel dette. Så man kan ta inn HD altså. Men PVR funksjon får man jo ikke (?).
    Da må du klaske inn en harddisk, og det er ingen jobb for amatører. PVR er utrolig deilig. I dag var det fint vær og var mye ute. Imens gjorde PVR'n jobben med Nyttårsrenn og Tour de Ski. Så kan jeg se det jeg ønske i kveld.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått med meg at monitoren må stilles inn med tanke på framrate og oppløsning men for mitt vedkommende så ser dere hvilke kilder jeg har til rådighet .

Velger man en monitor er det for at jeg ikke ønsker å ha masse komponenter i ett apparat som aldri blir brukt . Har ikke brukt lyd ut fra noen tvàpparater siden midten av 90 tallet og det samme gjelder bildet som eventuelle mottakere kan gi .

Så jeg stiller inn i Pure for BD , For Satelitt og for Laserdisc med mine tindrende små blå ... tror dere det blir så veldig stor forskjell på settingene så får dere tro opp igjen .

Men at det kan føles vanskelig og at det tar noe tid ja det kan jeg være enig i men det er desverre bare slik at mange av oss faktisk kan leve med samme settings både på 1080P og 576i i både 50 og 60hz .

Jo jeg liker bra bilde på apparatet mitt og til tider ser jeg forskjell på ett godt og ett dårlig bilde . Til hvilken tid skal man nyte filmen når man hele tiden skal sitte se etter en litt rykkning eller at blått ikke er 100% blått men 99,99% ... Jeg kan gå videre .

Er det virkelig slik at vi alle er så store eksperter som vi skal ha det til at man må skremme folk fra å kjøpe seg en god monitor i redselen etter å ikke ha det beste apparatet for seg selv . Kan det virkelig være redselen for at noen tyner ut en finere kurve som gjør at man ikke stoler på sine egne små for mitt vedkommende blå .

Jo jeg vet at det kan være vanskelig å fintune ett bilde som man både kan nyte selv i godstolen og samtidig kan vise frem til venner og bekjente som igjen sier du er best i verden og har det beste bildet som kan kjøpes for penger men er det ikke dette vi har de kvalifiserte gutten og jentene som kan komme hjem til deg å gjøre denne jobben etter at appratet er kjørt inn litt .

For den store prosenten av de som har kjøpt seg KURO er faktisk ganske fornøyde med det Pioneer har fått til på fabrikken sin og de enkle grepene for å få ett bedre resultat om man nå ikke er helt fornøyd finner man da i tråder som denne på forum ute på internett .

Ha ett riktig så Godt Nytt År
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det virkelig slik at vi alle er så store eksperter som vi skal ha det til at man må skremme folk fra å kjøpe seg en god monitor i redselen etter å ikke ha det beste apparatet for seg selv . Kan det virkelig være redselen for at noen tyner ut en finere kurve som gjør at man ikke stoler på sine egne små for mitt vedkommende blå .

Konge:
    Håper du ikke tok innlegget mitt som et forsøk på å skremme vekk noen fra å kjøpe KRP M.

Prøvde kun å besvare spøsmålet om hvorfor monitoren skulle være litt mer komplisert å stille inn enn tven.

Men for all del, når man først har lært seg hvordan innstillingene virker er ikke monitoren noe værre enn andre tver å stille inn. HAr uansett ingen problem med å anbefale hvem som helst å kjøpe den.

De vil få fult utbytte av pure mode, og alt annet monitoren tilbyr, sålenge de er villige til å bruke en time eller to på å lære seg innstillingene på den. Fargene er sterkt imponerende uansett om de er ISF kalibrert eller om man bare har stilt inn tven etter personlig smak på farger.

Men når dte gjelder drivemode anbefaler jeg at man bruker riktig drivemode ettersom hvilken HZ kilden gir. Dette står godt forklart noen sider tilbake i en post til X3MHC.
    Grunnen til at jeg mener at dette er viktig er fordi jeg hvertfall opplever relativt stor forskjell i bildet på om denne innstillingen er riktig eller ikke. Det er mulig jeg er litt overfølsom for hakking under panorering, men opplever selv at det blir mye "riktigere" med Drivemode 2 (100hz?) på dvd, enn drivemode 1 (75hz?), og følgelig stikk motsatt på BD.

Newcomer Kurt'en sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff. Blir litt forvirret her jeg :???:
    Har et spørsmål rundt dette med forskjellige innstillinger til forskjellige kilder inn. Driver for tiden med tilbygg og ny tv-stue.:-D
    Jeg kommer etterhvert til å kjøpe enten 5090H eller 500M. Surroundreciver av typen Onkyo 805 er innkjøpt og det er jo slik at denne har HDMI innganger som jeg tenkte å bruke til bl.a. slik som satelittuner og blueray. Tanken var derfor å "slippe" med en kabel(HDMI) ut til tv'n samt at lyd går via surroundreciver til hjemmekinoanlegg.

Vil dette funke?

Blir det da kun en type innstilling på Pioneer'n?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei nei det var bare ett forsøk på å hjelpe folk til å faktisk kjøpe KRP-xxxM selv om de kanskje føler at det kan være vanskelig dette med alle de justeringer som er tilgjengelige .

@Kurtèn - Om du har to signalkilder og disse sender ut f.eks 1080P/60hz for BD og 720P/60hz for satelitt om jeg ikke har misforstått dette helt så burde dette gi to instillinger i PURE mode om du nå velger å gå for KRP .

Men så sier http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1081313 noe om hvilken Film Mode vs Drive Mode man skal kjøre i forhold til hvilken kilder man spiller av .

Men her er det altså snakk om ting som er uavhengig av hvilken kontrast/brightness eller annen setting som er satt . Jeg har prøvet å forholde meg til Film Mode og Drive Mode litt selv . Har vel latt den gå i Drive Mode 2 mesteparten av tiden og så har jeg byttet litt mellom av og advanced når det gjelder Film mode .

Men om du følger linken min vil man faktisk finne ut at jeg har valgt rett instillinger for jeg ser på satelitt med Film Mode OFF og med Film Mode Advanced på BD . Nå har jeg kjørt noen dvd iløpet av siste ukene også og selv om det sies at man her muligens skal kjøre Drive Mode 1 og ikke 2 som jeg har latt den stå på så ser ikke mine øyne dette som ett problem .

Drive Mode 2 hjelper på ett annet problem også for de overfølsomme ørene rundt omkring og det er denne såkalte støyen som enkelte plages av og andre ikke . Jo jeg skjønner vi er forskjellige og takk en eller annen for akkurat det
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ett spørsmål, da jeg har lx01 hjemmekino anlegg med 3-1 hdmi switch innebygget i systemet. må jeg da endre innstillingene for inngang 1 på krp500m hver gang jeg skal se på bluray og hver gang jeg skal se på vanlig dvd?? eller holder det med å gjøre innstillingene en gang og så vil det lagre seg? :?

kan få en ny krp500m for 19 000,- så derfor jeg lurer på hva jeg skal velge av krp500a og krp500m... heller mot m da jeg slipper den eksterne boksen. har nok av de fra før. :-?

takker for svar! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Så hvis det bare lages en cam kan den brukes på kabelnettet også, eller kan jeg bruke en sat. cam?
    Du sier at du leser og skjønner hva jeg skriver - men tydligvis ikke siden du hele tiden kommer tilbake til dette spørsmålet.

At det er samme "signal" (misvisende forklart av den han du siterer) betyr ikke at du kan klare dette.
    Både pga du mangler rett dvb modul og at det trengs en annen cam.

Signalet det i dette tilfellet er snakk om er at KILDEN er den samme.
    CD sender samme signalkvalitet ut til sine kunder både via satelitt og kabel.

At det blir forskjell på kvaliteten fremme hos de forskjellige kundene har med transporten å gjøre - og utstyret i enden.

Bare glem hele greia.
    Du vil aldri klare å ta inn dvb-c med en dvb-t/dvb-s/dvb-s2 tuner modul.
    Løsningen din vil eventuellt være å kjøpe deg en dreambox som har mulighet for å ha 2 tuner moduler samtidig - (altså paralellt, ikke at samme dvb modul klarer jobben for 2 standarder)
    Og det har absolutt ikke noe med valg av mpeg å gjøre og absolutt ikke noe med valg av cam å gjøre.

Newcomer Kurt'en sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Kurtèn - Om du har to signalkilder og disse sender ut f.eks 1080P/60hz for BD og 720P/60hz for satelitt om jeg ikke har misforstått dette helt så burde dette gi to instillinger i PURE mode om du nå velger å gå for KRP .

Men så sier http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1081313 noe om hvilken Film Mode vs Drive Mode man skal kjøre i forhold til hvilken kilder man spiller av .

Men her er det altså snakk om ting som er uavhengig av hvilken kontrast/brightness eller annen setting som er satt . Jeg har prøvet å forholde meg til Film Mode og Drive Mode litt selv . Har vel latt den gå i Drive Mode 2 mesteparten av tiden og så har jeg byttet litt mellom av og advanced når det gjelder Film mode .

Men om du følger linken min vil man faktisk finne ut at jeg har valgt rett instillinger for jeg ser på satelitt med Film Mode OFF og med Film Mode Advanced på BD . Nå har jeg kjørt noen dvd iløpet av siste ukene også og selv om det sies at man her muligens skal kjøre Drive Mode 1 og ikke 2 som jeg har latt den stå på så ser ikke mine øyne dette som ett problem .

Drive Mode 2 hjelper på ett annet problem også for de overfølsomme ørene rundt omkring og det er denne såkalte støyen som enkelte plages av og andre ikke . Jo jeg skjønner vi er forskjellige og takk en eller annen for akkurat det
    Ok. Her trengs det teskje (for meg altså).
    Gjelder de forskjellige innstillingene ved å definere hver enkelt hdmi-inngang på tv eller tolker tv'n hvilke innsignaler(kildesignaler) selv ved bruk av kun en hdmi fra forsterker?
    Bruker du selv en eller flere hdmi-kabler inn på tv?

Side 91 av 213 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •