Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 90 av 213 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste
Viser resultater 1,781 til 1,800 av 4254
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det er 2 stk Common Interface (CI) slot både i H-modellene og i media receiveren til A-modellene. Slot #1 er beregnet for bakkenett (Riks-TV) og slot #2 for satellitt.

Her er en link til den CAM jeg endte opp med kjøpe:

Conax CAM

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er skikkelig amatørspm, men hvorfor er det ikke selve CAMen som er for bakke/satelitt/kabel etc? TV skal jo "bare" dekode signalene som den "får fra" CAMen? hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pioneer 5090h

Denne tv får dere til 19990 på Lefdal i Januar.
    Jeg kjøpte min for 2300.
    Verdt det spør du meg, det er en helt rå tv.
    Etter å hatt den en stund ser alle andre tv blasse ut.
    Mye bra funksjoner som nettverkstilkobling som du kan kjøre bilder og musikk ol direkte fra pc over trådløst nettverk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Dette er skikkelig amatørspm, men hvorfor er det ikke selve CAMen som er for bakke/satelitt/kabel etc? TV skal jo "bare" dekode signalene som den "får fra" CAMen? hehe
    Fordi cam'en ikke har noe med mottaket av signalet å gjøre.
    Det er cam'en og ikke tv'en som dekoder.

Til det trenger man en dvb-s/s2 tuner modul for satelitt, dvb-t for bakkenettet og dvb-c for kabelnettet. Og elektronikken rundt de må også støtte det som kommer f.eks. mpeg2 eller mpeg4(h.264 for dvb-s2 sin del).

Og er signalet kryptert må det låses opp via kortet som sitter i cam'en.
    Ikke hele signalet som går via cam'en - bare forespørselen fra tv'en om dekrypterignsbiten fra kortet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Ja, det er 2 stk Common Interface (CI) slot både i H-modellene og i media receiveren til A-modellene. Slot #1 er beregnet for bakkenett (Riks-TV) og slot #2 for satellitt.

Her er en link til den CAM jeg endte opp med kjøpe:

Conax CAM
    Amatørspørsmål (men viktig nok for meg

Hvis man kjøper en slik CAM for satelitt for H modellen, kan jeg da få inn HD kanalene fra CD?, eller må jeg ha ekstern tuner?

Lurer også på om jeg får gratis kanalene ved bruk av en slik løsning? Madamen ser MYE på City Tv som er en musikk kanal (Bulgarsk). Forstår det slik at den nye HD motakeren fra CD kun tar inn CD sine kanaler.

Mvh Jostein

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cam til pioneer 5090h

Jeg har prøvd å bruke tuner i tv til canal digital bakkenett.Dette virker ikke.Har sjekket med Pioneer og det vil virke med parabol men ikke C D bakkenett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Grunnen til at jeg spurte om LX6090 vs 500M er fordi jeg trodde det var disse som kom nærmest i pris. Trodde 600M var dyrere enn 6090 (men baya sier at M er billigere enn H, så får sjekke det).

Pris har selvfølgelig litt å si . Jeg får ta en runde på nyåret nå og få priser på disse, etter det siste prisfallet.

Hvis jeg skulle gå for 60", burde jeg ikke da satse på 600M? Tynnere og litt bedre tv. Men er også litt "engstelig" for M-modellene, da jeg har skjønt disse er en del mer avanserte i innstillinger etc. Har ikke så mye erfaring med dette, men kan selvfølgelig lære.

Hva er det som taler for 6090H hvis 600M er billigere? Veier det bedre menysystemet og diverse funksjoner på H opp for at M skal være en litt bedre tv?

Hvilke priser har du sett forresten, som du refererer til?
    Jeg refererer til prisene fra prisguiden til hardware.no.

KRP-600M: kr 51532,-

LX6090: kr 47500,-

LX6090H: kr 59990,-

KRP-600M har ikke DLNA og den har bare 2 HDMI innganger. Og den er ganske komplisert å stille inn. Men for all del en utmerket tv hvis dette ikke har noe betydning og du heller aldri kommer til å få bruk for tuner.

Jeg for min del liker ikke å få enda flere bokser på skjenken under tven så jeg klarer meg utmerket uten ekstern tuner. Kablene ligger i en hvit kanal opp til tven så de synes ikke. Men hadde jeg fått KRP-600A for samme prisen som jeg ga for min LX6090H (43K) så hadde jeg valgt den fordi den kanskje er litt bedre og så er den bare litt over 6 cm dyp da. Det er jo tøft.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    KRP-600M har ikke DLNA og den har bare 2 HDMI innganger. Og den er ganske komplisert å stille inn.
    Hmm jeg skjønner ikke dette her jeg . Hva er det som gjør KRP-xxxM så vanskelig å stille inn ?

Men henger opp tv`n på veggen eller eventuelt setter den fast på bordfestet sitt . Kobler til de ledningene man trenger og her kan det være at det eneste man trenger er en hdmi kabel inn på input5 . Lokaliserer power nede på venstre siden . Skrur på tv`n og velger PURE mode > Reduserer Kontrast og muligens litt lys > Ser mest mulig på kanaler som sender i 16:9 de første 200 timene eller hva man ønsker gjøre .

Jo man kan gå inn i expert modus og skru av noen støyreduksjoner og sette drivemode , fargerom og slikt men det er da bare snakk om ett par valg og så er det gjort .

Det er ikke det at man ikke kan bruke flere hundre timer med å sitte justere til øynene blør og selvfølgelig har det noe for seg å justere forskjellig for SD og HD samtidig som man kan få kompensert for de forskjellige videokomponentene men tv`n er da så bra opprinnelig fra Pioneer at når man kommer til det punktet at man virkelig trenger denne finkalibreringen så får man ikke dette til korrekt med de små blå man fikk fra han der oppe alikevel ...

ISF next stop 8)
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simon@skilt.no
    Jeg har prøvd å bruke tuner i tv til canal digital bakkenett.Dette virker ikke.Har sjekket med Pioneer og det vil virke med parabol men ikke C D bakkenett.
    Canal Digital har vel ikke noe bakkenett...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe

Hvis man kjøper en slik CAM for satelitt for H modellen, kan jeg da få inn HD kanalene fra CD?, eller må jeg ha ekstern tuner?

Lurer også på om jeg får gratis kanalene ved bruk av en slik løsning? Madamen ser MYE på City Tv som er en musikk kanal (Bulgarsk). Forstår det slik at den nye HD motakeren fra CD kun tar inn CD sine kanaler.

Mvh Jostein
    Med 500A og med H-modellene får du gratiskanaler uten cam og CD sine HD og resterende kanaler med cam uten mer utstyr inne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Jeg refererer til prisene fra prisguiden til hardware.no.

KRP-600M: kr 51532,-

LX6090: kr 47500,-

LX6090H: kr 59990,-

KRP-600M har ikke DLNA og den har bare 2 HDMI innganger. Og den er ganske komplisert å stille inn. Men for all del en utmerket tv hvis dette ikke har noe betydning og du heller aldri kommer til å få bruk for tuner.

Jeg for min del liker ikke å få enda flere bokser på skjenken under tven så jeg klarer meg utmerket uten ekstern tuner. Kablene ligger i en hvit kanal opp til tven så de synes ikke. Men hadde jeg fått KRP-600A for samme prisen som jeg ga for min LX6090H (43K) så hadde jeg valgt den fordi den kanskje er litt bedre og så er den bare litt over 6 cm dyp da. Det er jo tøft.
    Prisguiden er ikke det den var. Det har vært mye manipuleringer med priser og mange butikker vil derfor ikke være med på hardware lengre. (De må betale for å bli listet i prisguiden)

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av d4rg0
    Fordi cam'en ikke har noe med mottaket av signalet å gjøre.
    Det er cam'en og ikke tv'en som dekoder.

Til det trenger man en dvb-s/s2 tuner modul for satelitt, dvb-t for bakkenettet og dvb-c for kabelnettet. Og elektronikken rundt de må også støtte det som kommer f.eks. mpeg2 eller mpeg4(h.264 for dvb-s2 sin del).

Og er signalet kryptert må det låses opp via kortet som sitter i cam'en.
    Ikke hele signalet som går via cam'en - bare forespørselen fra tv'en om dekrypterignsbiten fra kortet.
    Ah, men sender ikke CD i kabelnettet samme type signaler som via satelitt, så hvis bare CD fikk ut fingeren og godkjente en CAM for kabel hadde alt vært greit?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simon@skilt.no
    Hva mener du med Canal Digital "bakkenett"?
    Om du mener kabel så stemmer det nok, da tv'en ikke har tuner for det.
    Men ikke bruk begrepet bakkenett om kabel, det blir forvirrende.

Det er satelitt (canal digital og viasat med flere) og bakkenettet (NTV, som du tar inn ved hjelp av de gamle antennene) de har tuner for - og som du kan ta inn.

På NTV sitt bakkenett er det riks tv og nrk som er tilbydere av kanalpakker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe

Mvh Jostein
    Om du har abbonement som støtter HD kanalene (Entertain pakken) så får du inn HD kanalene ja da tuneren i tv'en vel er av type dvb-s2.
    Merk : Jeg har ikke en tredjeparts cam og har ikke testet dette, men teorien stemmer - så får noen som har cam'en utale seg også.

City TV sender ukryptert, så om du bare putter antennekabelen i tv'en så skal du ha bilde på den kanalen - uten cam.

Sorry, såg ikke at nordic45 hadde svart det samme her.
    Var for opptatt med å svare folk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, men sender ikke CD i kabelnettet samme type signaler som via satelitt, så hvis bare CD fikk ut fingeren og godkjente en CAM for kabel hadde alt vært greit?
    Sorry, men leste du ikke at jeg nettopp skrev at cam'en ikke har noe med mottak av signalet å gjøre?

Igjen, nei, fordi tv'en mangler tuner for dvb-c (cable, kabel nett)
    Og igjen, det er ikke cam'en som bestemmer hvilken type signal tv'en kan vise, men DVB modulen den har, og desse tv'ene har dvb-s2 modul for satelitt (s2 tar inn både SD og HD sendinger i mpeg4,h264) og dvb-T for terrestial (NTV sitt bakkenett som du får kanaler fra via f.eks. riks-tv).

Skulle du kunne puttet inn en kabel tv cam måtte den hatt en dvb-C modul også.

cam'ens oppgave er kun å bidra med å lese kortet du har for så å fortelle tv'en hvorvidt kanalen du står på er betalt for å åpnes og gi deg bilde.
    Absolutt ingenting med hvorvidt tv'en er i stand til å ta inn signalene. Det er det dvb modulen som bestemmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det stor forskjell i lydkvaliteten på de sidemonterte høytalerne (PDP-S62) og den underliggende (PDP-S63)?
    Vil helst ha underliggende, men ikke hvis denne gir mye dårligere lydkvalitet.
    Grunnen til dette er at TV'n forsåvidt er bred nok fra før, særlig ifølge dama...

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, men leste du ikke at jeg nettopp skrev at cam'en ikke har noe med mottak av signalet å gjøre?

Igjen, nei, fordi tv'en mangler tuner for dvb-c (cable, kabel nett)
    Og igjen, det er ikke cam'en som bestemmer hvilken type signal tv'en kan vise, men DVB modulen den har, og desse tv'ene har dvb-s2 modul for satelitt (s2 tar inn både SD og HD sendinger i mpeg4,h264) og dvb-T for terrestial (NTV sitt bakkenett som du får kanaler fra via f.eks. riks-tv).

Skulle du kunne puttet inn en kabel tv cam måtte den hatt en dvb-C modul også.

cam'ens oppgave er kun å bidra med å lese kortet du har for så å fortelle tv'en hvorvidt kanalen du står på er betalt for å åpnes og gi deg bilde.
    Absolutt ingenting med hvorvidt tv'en er i stand til å ta inn signalene. Det er det dvb modulen som bestemmer.

Hehe, joda leste det du skrev, men er ikke både satelitt og kabel fra CD i mpeg2, men RiksTV i mpeg4?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, joda leste det du skrev, men er ikke både satelitt og kabel fra CD i mpeg2, men RiksTV i mpeg4?
    Først må du skjønne at valg av mpeg ikke har noe med saken å gjøre.
    Ei heller valg av cam.
    Det er protokollen det overføres på som betyr noe.

DVB (digital video broadcasting) har 3 utgaver, S for satelitt, T for terestial (bakkenettet som riks tv bruker nå) og C for cable (kabel tv selskaper som f.eks. get og canal digital).

De kan ikke mikses. Dvs. at sender tilbyderen på dvb-C må du ha en dvb-C tuner for å ta i mot signalene og tilsvarende dvb-s og dvb-t for de andre typene signal.

I tillegg har man dvb-s2.
    Grunnen til at man har dvb-s og dvb-s2 er at sistnevnte er utviklet for å støtte bl.a. mpeg4 i h.264.
    Dette pga å sende 1080 over satelitt krever såpass til båndbredde at det kreves en god komprimeringsalgoritme for å få frem et godt nok signal uten å måtte bruke "en hel satelitt for en kanal"

Likevel, man kan fortsatt ikke mikse dvb-c som signalkilde inn på en tuner blokk av typen dvb-s (eller s2 eller t og omvendt, misk til du blir grønn det går ikke)

SD kanalene (f.eks. nrk, tv2, canal+ filmkanalene og alle andre kanaler) du tar inn via satelitt kommer i mpeg2 formatet.
    HDTV kanalene kommer på mpeg4/h.264. For at tuneren i det heletatt skal kunne se desse kanalene må du ha en tuner blokk av typen dvb-s2 (det har med parameterene å gjøre på signalet som kommer fra satelitten).

Jeg har ikke tilgang til noen riks tv boks men jo, NTV har vel lagt seg på h.264 så vidt jeg vet - men de sender likevel ikke i HD kvalitet pga begrenset båndbredde tilgjengelig (og 1080 sendinger krever mer enn SD sendinger over h.264 også så.... men dette må nesten noen andre svare på...)

Forenklet kan du si at signalet sendes ut av satelitten i "dvb-s/dvb-s2" format, lnb'en tar i mot signalet og sender det i kabelen ned til tuner boksen din. dvb modulen i tuneren din tolker da de signalene den har fått og gjør det om til en mpeg transport stream som enten er kodet eller åpen. Er den kodet må tv'en spørre om nøkkelen i cam/kort - er den åpen kan tv'en vise den direkte.

Så, satelitt bruker dvb-s/dvb-s2 for SD/HD og man MÅ ha en dvb-s tuner modul i mottakeren sin skal man i det heletatt klare å ta i mot de signalene.
    Videre må en ha en cam/kort for å dekryptere de krypterte sendingene. Først da står du igjen med et "rent" signal som tv'en kan benytte seg av og vise for deg.
    Merk at cam/kort KUN gjør en liten bit, de står bare for nøkkelen for å låse opp signalet så du får sett på tv. Ikke noe mer fancy enn som så.
    Så det er tuneren her som er det viktige (i denne diskusjonen).
    Og Pioneer sine H og krp A modeller har dvb-s2 og dvb-t tunere i seg.

Og før det går i surr her så avslutter jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden er jo ikke det som omtales mest, men i What Hifi (Best of utgaven) ble den nevnt med positivt fortegn! Og det var da på en 5090 med underliggende høyttaler. Enig med dama di om at tv-en er bred nok, går selv for underliggende høyttaler! Har Samsung LE46A866 nå og lyden kan umulig bli verre enn på den. Ser virkelig fram til å få Pioneeren på plass.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først må du skjønne at valg av mpeg ikke har noe med saken å gjøre.
    Ei heller valg av cam.
    Det er protokollen det overføres på som betyr noe.

DVB (digital video broadcasting) har 3 utgaver, S for satelitt, T for terestial (bakkenettet som riks tv bruker nå) og C for cable (kabel tv selskaper som f.eks. get og canal digital).

De kan ikke mikses. Dvs. at sender tilbyderen på dvb-C må du ha en dvb-C tuner for å ta i mot signalene og tilsvarende dvb-s og dvb-t for de andre typene signal.

I tillegg har man dvb-s2.
    Grunnen til at man har dvb-s og dvb-s2 er at sistnevnte er utviklet for å støtte bl.a. mpeg4 i h.264.
    Dette pga å sende 1080 over satelitt krever såpass til båndbredde at det kreves en god komprimeringsalgoritme for å få frem et godt nok signal uten å måtte bruke "en hel satelitt for en kanal"

Likevel, man kan fortsatt ikke mikse dvb-c som signalkilde inn på en tuner blokk av typen dvb-s (eller s2 eller t og omvendt, misk til du blir grønn det går ikke)

SD kanalene (f.eks. nrk, tv2, canal+ filmkanalene og alle andre kanaler) du tar inn via satelitt kommer i mpeg2 formatet.
    HDTV kanalene kommer på mpeg4/h.264. For at tuneren i det heletatt skal kunne se desse kanalene må du ha en tuner blokk av typen dvb-s2 (det har med parameterene å gjøre på signalet som kommer fra satelitten).

Jeg har ikke tilgang til noen riks tv boks men jo, NTV har vel lagt seg på h.264 så vidt jeg vet - men de sender likevel ikke i HD kvalitet pga begrenset båndbredde tilgjengelig (og 1080 sendinger krever mer enn SD sendinger over h.264 også så.... men dette må nesten noen andre svare på...)

Forenklet kan du si at signalet sendes ut av satelitten i "dvb-s/dvb-s2" format, lnb'en tar i mot signalet og sender det i kabelen ned til tuner boksen din. dvb modulen i tuneren din tolker da de signalene den har fått og gjør det om til en mpeg transport stream som enten er kodet eller åpen. Er den kodet må tv'en spørre om nøkkelen i cam/kort - er den åpen kan tv'en vise den direkte.

Så, satelitt bruker dvb-s/dvb-s2 for SD/HD og man MÅ ha en dvb-s tuner modul i mottakeren sin skal man i det heletatt klare å ta i mot de signalene.
    Videre må en ha en cam/kort for å dekryptere de krypterte sendingene. Først da står du igjen med et "rent" signal som tv'en kan benytte seg av og vise for deg.
    Merk at cam/kort KUN gjør en liten bit, de står bare for nøkkelen for å låse opp signalet så du får sett på tv. Ikke noe mer fancy enn som så.
    Så det er tuneren her som er det viktige (i denne diskusjonen).
    Og Pioneer sine H og krp A modeller har dvb-s2 og dvb-t tunere i seg.

Og før det går i surr her så avslutter jeg
    Takk takk, da er jeg med. Hvorfor legger da som oftest ikke TV-produsentene med dvb-c for kabel? Er da mange rundt om som har kabel???

Side 90 av 213 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •