Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 89 av 213 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 4254
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Dersom du har problemer på PC-siden ved bruk av 24 fps, så forsøk i stedet 60 fps,.
    Dette ser ut til å fungere, takk igjen )

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på en ting: 50" vs 60" plasma og avstand til skjermen.

Tidligere hørte jeg snakk om avstand til skjerm og størrelse på skjerm og at man regnet seg frem til ideel avstand/størrelse. Men i dag er jo plasma-skjermer mye bedre enn før, så man kan vel tillate seg å sitte nærmere enn man kunne før?

Har egentlig bestemt meg for 50", men med fallende priser frister en 6090 eller 600M også.

Spørsmålet er: Vil en 60" bli for stort på veggen her, i forhold til sitteavstand? Jeg tipper at avstand fra øye til skjerm blir fra 2,5 - 3 meter her.

Bruken blir allsidig, med hovedvekt på vanlig tv, og en del film.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kjøpte TV innslaget FBI hadde for noen uker siden, så anbefalte de at man tok sitte avstanden å delte på 3. Da blir det ca riktig med en 50 tommer.

Men man kan jo alltid gå større. Jeg sitter ca på 3,5 meter og syntes i begynnelsen at 46" var litt stort, men er fornøyd nå. Men vanlig TV er fortsatt ikke helt bra, pga oppskalering. HD signaler kunne godt vært mye større.

Vanlig SD matriale, spesielt TV signaler, blir aldri bra uansett, og vi må her i Norge forstatt vente noen år på HD på alt. Så det kommer ann på hva du ser på TV. Hvis det er de som har HD kanaler i dag, kjør på 60, men ville ikke anbefalt mer enn 50 hvis det er de norske normale kanalene det går mye i.

Og når vi endelig får HD der også, så er det kanskje på tide å bytte TV igjen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Lurer på en ting: 50" vs 60" plasma og avstand til skjermen.

Spørsmålet er: Vil en 60" bli for stort på veggen her, i forhold til sitteavstand? Jeg tipper at avstand fra øye til skjerm blir fra 2,5 - 3 meter her.
    2,5 - 3 meter er perfekt for en 60" full-HD skjerm. Har samme sitteavstand selv. Da vurderer jeg utelukkende sitteavstanden basert på HD-kilder. SD-materiale er for meg underordnet, men det trenger det naturligvis ikke være for andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det kjøpte TV innslaget FBI hadde for noen uker siden, så anbefalte de at man tok sitte avstanden å delte på 3. Da blir det ca riktig med en 50 tommer.
    .......

Vanlig SD matriale, spesielt TV signaler, blir aldri bra uansett, og vi må her i Norge forstatt vente noen år på HD på alt. Så det kommer ann på hva du ser på TV. Hvis det er de som har HD kanaler i dag, kjør på 60, men ville ikke anbefalt mer enn 50 hvis det er de norske normale kanalene det går mye i.
    I dag er det mye vanlige kanaler det går i ja. TV2 er vel den som står aller mest på. Det kommer helt sikkert til å bli mer SD materiale enn HD. Jeg vil anta sikkert 60-70% vanlig tv. Ihvertfall i uoverskuelig fremtid.

2,5 - 3 meter er perfekt for en 60" full-HD skjerm. Har samme sitteavstand selv. Da vurderer jeg utelukkende sitteavstanden basert på HD-kilder. SD-materiale er for meg underordnet, men det trenger det naturligvis ikke være for andre.
    Vanskelig dette.

For det kommer som sagt helt sikkert til å gå i nokså mye mer SD-materiale enn i HD. Blir nok ganske mye vanlig tv (ikke HD tv). Men kommer til å kjøpe meg HD PVR også så noe HD tv blir det selvfølgelig. I tillegg til filmer etc. Her blir det jo sikkert også mest DVD (med mer og mer BD etterhvert - når dette blir allment tilgjengelig for utleie etc istedenfor dvd).

Til vanlig SD er nok da kanskje 50" best, hvis jeg forstår dere rett?

Mens de gangene man skal "kose seg" med HD vil 60" kanskje gjøre den store forskjellen - fra en meget bra filmopplevelse, til en vanvittig bra filmopplevelse.

Nytt spm: Er det noen her inne som har sett vanlige SD-signaler og da kanskje spesielt tv-signaler på en 60"?? F.eks vanlig TV2 sending. Hvordan blir dette fra 2,5-3 meters avstand? Blir det "jævlig" å se på?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det kommer som sagt helt sikkert til å gå i nokså mye mer SD-materiale enn i HD. Blir nok ganske mye vanlig tv (ikke HD tv). Men kommer til å kjøpe meg HD PVR også så noe HD tv blir det selvfølgelig. I tillegg til filmer etc. Her blir det jo sikkert også mest DVD (med mer og mer BD etterhvert - når dette blir allment tilgjengelig for utleie etc istedenfor dvd).

Til vanlig SD er nok da kanskje 50" best, hvis jeg forstår dere rett?
    Etter å vært litt frusert over å ikke å ha klart å få vesentlig bedre bilde ved TV-SD signaler på min nye KRP-500M kontra min LG 42PG6000, samt etter å ha sett en del kvalitetsfilm i SD kvalitet, har jeg vel kommet til at man ikke får bedre bilde enn kilden, og jo større TV, jo mer avslørende blir det. Med andre ord, selv om jeg har TV over fibernett, er kvaliteten på SD signalet ofte hemmet av mye komprimering og ikke like godt som man får på en god SD film som Ringenes Herre 1. På den annen side er kvaliteten på HD-TV meget god så jeg skjønner ikke helt sammenhengen....

Jeg tro du må finne ut hva som er mest viktig for deg - film eller TV. En film vil bli best på 60' mens du trolig vil irritere deg over dårlig SD signal på TV og trolig vil få best utbytte av 50' hvis TV er viktigst.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en kommentar til SD på 50"
    På min krp-500a har jeg ikke noe problemer med kvaliteten på kanaler som f.eks. nrk og tv2 i SD. Forklaringen her ligger jo i den høye bitraten de sender i. Det er så klart ikke HD kvalitet, men på langt nær "stygt" å se på. Når jeg satte opp tv'en så fikk jeg "wow" kommentar - på SD bilde, så satte jeg over til HD og da ble det helt stille
    Jeg har en sitte avstand på 2,5 - 3 meter, det går helt ok.

Andre kilder, som f.eks. fra Viasat er desverre litt dårligere (lavere bitrate også).
    Og i noen tilfeller oppleves det dårlig bilde på canal+ filmkanalene og sportskanalene pga lav bitrate.

Jeg har signalkilde fra satelitt og bruker en dreambox dm800 for øyeblikket.

EDIT:
    nrk og tv, skulle så klart være nrk og tv2

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor lang tid 5090 bruker på å tegne opp bildet? Altså, hva blir tidsforskjellen på lyd og bilde. Har Pioneer noen specs på det?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt spm: Er det noen her inne som har sett vanlige SD-signaler og da kanskje spesielt tv-signaler på en 60"?? F.eks vanlig TV2 sending. Hvordan blir dette fra 2,5-3 meters avstand? Blir det "jævlig" å se på?
    Jeg har et satellittabonnement fra Canal Digital (HDTV) og bildekvaliteten på SD-kanalene varierer en god del, selv om signalene generelt sett er mindre komprimert enn de via kabel. Men det jeg ønsket å si var at der hvor sendingen er bra, blir det et svært bra bilde selv på 60" fra denne avstanden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Men man kan jo alltid gå større. Jeg sitter ca på 3,5 meter og syntes i begynnelsen at 46" var litt stort, men er fornøyd nå. Men vanlig TV er fortsatt ikke helt bra, pga oppskalering. HD signaler kunne godt vært mye større.

Og når vi endelig får HD der også, så er det kanskje på tide å bytte TV igjen?
    Jeg har i 1.5 år hatt en 40" Full HD tv stående 1.15 meter foran meg. I dag er den byttet ut med en 46" og det går like greit!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er litt info vedr. kalibrering som kan være til nytte for noen! Mulig jeg dobbelposter (i så fall unskyld).

Her er justeringer utført av Home Theater Technology med Avia-Pro, justeringene er utført med en primare DVD26HDMI:

Pioneer PDP-LX5090

AV-Alternativ: Standard
    Kontrast: 40
    Lyssttyrke: 0 (Finjusteres etter lys i rommet)
    Farge: -9
    Fargetone: 0
    Skarphet: 0

Pro-justering

Fargedetalj
    Manuell
    Rød-Høy: 0
    Grøn-Høy: 0
    Blå-Høy: -17
    Rød-Lav: -1
    Grønn-Lav: 0
    Blå-Lav: +2

-

Godt Nyttår
    Lars.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Jeg tro du må finne ut hva som er mest viktig for deg - film eller TV. En film vil bli best på 60' mens du trolig vil irritere deg over dårlig SD signal på TV og trolig vil få best utbytte av 50' hvis TV er viktigst.
    Sitat Opprinnelig postet av d4rg0
    Bare en kommentar til SD på 50"
    På min krp-500a har jeg ikke noe problemer med kvaliteten på kanaler som f.eks. nrk og tv2 i SD. Forklaringen her ligger jo i den høye bitraten de sender i. Det er så klart ikke HD kvalitet, men på langt nær "stygt" å se på. Når jeg satte opp tv'en så fikk jeg "wow" kommentar - på SD bilde, så satte jeg over til HD og da ble det helt stille
    Jeg har en sitte avstand på 2,5 - 3 meter, det går helt ok.
    Jeg har et satellittabonnement fra Canal Digital (HDTV) og bildekvaliteten på SD-kanalene varierer en god del, selv om signalene generelt sett er mindre komprimert enn de via kabel. Men det jeg ønsket å si var at der hvor sendingen er bra, blir det et svært bra bilde selv på 60" fra denne avstanden.
    Ok, takker for gode råd. Det beste jeg kan gjøre er vel å dra til en butikk og få de til å sende vanlig tv på en 60" så jeg kan sammenlikne vs en 50". (såfremt butikken tar inn med parabol og CD som da blir tilsvarende det jeg får).

Hva ville dere valgt dersom dere kunne velge mellom en LX6090 og en KRP-500M i dag, og pris ikke hadde noe å si (i valget mellom disse to).....til det bruket dere har nå per i dag og den erfaringen dere har høstet med tv'en dere har?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke prisen har noe å si så sammenligner man om valget skal være KRP-500M/A eller KRP-600M/A men jeg ser du spesifiserere LX og KRP . Her har jeg tatt valget allerede som du ser av sig .

Hadde jeg hatt litt mere penger eller rettere sagt ventet en uke med å kjøpe hadde jeg nok muligens hatt en KRP-600M på veggen der 500 henger idag .

Så langt jeg har vert å sett på 50" og 60" så har ikke 60tommerene gjort noen god jobb på SD men 50" har vert noe bedre etter mitt syn .

My 2 cents
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for gode råd. Det beste jeg kan gjøre er vel å dra til en butikk og få de til å sende vanlig tv på en 60" så jeg kan sammenlikne vs en 50". (såfremt butikken tar inn med parabol og CD som da blir tilsvarende det jeg får).

Hva ville dere valgt dersom dere kunne velge mellom en LX6090 og en KRP-500M i dag, og pris ikke hadde noe å si (i valget mellom disse to).....til det bruket dere har nå per i dag og den erfaringen dere har høstet med tv'en dere har?
    LX6090 uten tvil!! Size matters. Men gå heller for H-modellen, den har et mye bedre menysystem og DLNA-kompabilitet.

Jeg har en LX6090H selv og synes denne gjør en mye bedre jobb med SD-signalene enn jeg hadde turt å håpe på. Her om dagen kom en kompis innom for å se på tven og jeg satt da og så på skiskyting på NRK. Det først han sa var "Jeg ser du får tvsignalene i HD.":-D Jeg smilte lurt før jeg jeg satte på Planet Earth på BD.

Dersom det er forskjeller i billedkvalitet mellom KRP og LX må disse sees side om side for å kunne avsløre dette. Jeg var nede på Soundgarden for å ta en titt på KRP her om dagen og kunne ikke se at denne hadde dypere sort eller mindre støy i bildet enn min LX. Mulig jeg hadde sett det dersom tvene hadde hengt side om side, men det er isåfall minimale forskjeller. Jeg ser også at KRP-600M er en del billigere enn LX6090H hva nå det betyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Om ikke prisen har noe å si så sammenligner man om valget skal være KRP-500M/A eller KRP-600M/A men jeg ser du spesifiserere LX og KRP . Her har jeg tatt valget allerede som du ser av sig .

Hadde jeg hatt litt mere penger eller rettere sagt ventet en uke med å kjøpe hadde jeg nok muligens hatt en KRP-600M på veggen der 500 henger idag .

Så langt jeg har vert å sett på 50" og 60" så har ikke 60tommerene gjort noen god jobb på SD men 50" har vert noe bedre etter mitt syn .

My 2 cents
    Grunnen til at jeg spurte om LX6090 vs 500M er fordi jeg trodde det var disse som kom nærmest i pris. Trodde 600M var dyrere enn 6090 (men baya sier at M er billigere enn H, så får sjekke det).

Pris har selvfølgelig litt å si . Jeg får ta en runde på nyåret nå og få priser på disse, etter det siste prisfallet.

Sitat Opprinnelig postet av baya
    LX6090 uten tvil!! Size matters. Men gå heller for H-modellen, den har et mye bedre menysystem og DLNA-kompabilitet.
    ..........
    Jeg ser også at KRP-600M er en del billigere enn LX6090H hva nå det betyr.
    Hvis jeg skulle gå for 60", burde jeg ikke da satse på 600M? Tynnere og litt bedre tv. Men er også litt "engstelig" for M-modellene, da jeg har skjønt disse er en del mer avanserte i innstillinger etc. Har ikke så mye erfaring med dette, men kan selvfølgelig lære.

Hva er det som taler for 6090H hvis 600M er billigere? Veier det bedre menysystemet og diverse funksjoner på H opp for at M skal være en litt bedre tv?

Hvilke priser har du sett forresten, som du refererer til?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M modellen er vel en rein monitor. Den har ikke TV tuner innebyged, det er ikke så viktig så lenge man ikke har RiksTV eller analogt kabelnett (RiksTV så kan man slippe dekoderen ved de andre modellene).

De andre KRP modellene har egen setup boks, slik at du slipper å kople alt til TVen, kun 2 kabler.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meny systemet på M-modellene er like bra som på H-modellene da begge seriene benytter den nye KURO GUI'en.

Den største forskjellen i favør H-modellene er at disse har integrert tuner. Men det har jo A-modellene også, og så gar i ekstern media boks i stedet for innebygd.

HD PVR'en til CD er jo dårlige greier, så hvorfor ikke kjøpe deg en Conax CA-modul og benytte en integrert løsning.

Hvis pris ikke betyr noe så ville jeg ha valgt KRP-600A uten å nøle. Hvis integrert tuner ikke betyr noe, så ville jeg ha valgt KRP-600M.

Mottar selv en KRP-600A i uke 2. CA-modulen ligger og venter

Edit: SD-materiale er ikke nevneverdig dårligere på 60" enn på 50", men 60" er mere nådeløs i sin avsløring av dårlig bildemateriale, spesielt om sitteavstanden er kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meny system på M-modellene er like bra som på H-modellene. Begge seriene benytter den nye KURO GUI'en.

Den største forskjellen i favør H-modellene er at disse har integrert tuner. Men det har jo A-modellene også, og så gar i ekstern media boks i stedet for innebygd.

HD PVR'en til CD er jo dårlige greier, så hvorfor ikke kjøpe deg en Conax CA-modul og benytte en integrert løsning.

Hvis pris ikke betyr noe så ville jeg ha valgt KRP-600A uten å nøle. Hvis integrert tuner ikke betyr noe, så ville jeg ha valgt KRP-600M.

Kan man på LX5090H sette inn en Conax CA-modul og slippe den eksterne CD tuneren? Er dette en enkel operasjon?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meny system på M-modellene er like bra som på H-modellene. Begge seriene benytter den nye KURO GUI'en.

For ordens skyld: Du snakker om CAM til satellit ikke kabel?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CA-modulen settes da inn i en PCMCIA slot og det er da enkelt nok og siden KRP-600A kun har mottakere for satelitt / rikets-tv så er det nok satelitt han snakker om ja siden han henviser til "HD PVR'en til CD er jo dårlige greier" .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Side 89 av 213 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •