Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 88 av 212 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 4233
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,790
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Helt enig.

Jeg syns dessuten at diskusjonen om hvordan man skal få til å vise ulovlig nedlastede filer på Pioneerskjermen kan tas en annen plass.

Sist det hva diskusjon om mkv filer på en eller annen tråd, så spurte jeg om hvor de fikk kjøpt filmene i det formatet, jeg venter ennå på svar
    man kan da rippe sine egne filmer til en hdd for eksempel!

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    419
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags innstillinger skal til for å slippe hakking ved panorering med ulike signalkilder?

Noen rapporterer om hakking, men jeg har forstått det som om det er et innstillingsproblem?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hakking på Kuro'ene skyldes definitivt feilaktige innstillinger.

• Benytt 'Film Mode=OFF' og 'Drive Mode=2' for videobaserte PAL-signaler (typisk TV-sendinger i SD). Bildene vises da ved 1080p100Hz
    • Benytt 'Film Mode=Advance/Standard' og 'Drive Mode=1' for filmbaserte PAL-signaler (typisk region 2 DVD'er). Bildene vises da ved 1080p75Hz
    • Benytt 'Film Mode=Advance' og 'Drive Mode=1/2/3' for Blu-ray. Bildene vises da ved 1080p72Hz

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kjører slideshows med bilder fra PCen går det til tider usaklig lenge mellom bildene, noen som vet hvorfor?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blugh
    Når jeg kjører slideshows med bilder fra PCen går det til tider usaklig lenge mellom bildene, noen som vet hvorfor?
    Tatt opp i denne tråden for et par-tre-fire sider siden.... ingen som har svart, annet enn at så dårlig er det bare.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    man kan da rippe sine egne filmer til en hdd for eksempel!
    Jo da, det kan man. Og hvis man da er smart, så ripper man til et format som man kan bruke uten og få de problemene som tydeligvis noen sliter med :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jo da, det kan man. Og hvis man da er smart, så ripper man til et format som man kan bruke uten og få de problemene som tydeligvis noen sliter med :wink:
    Nå er jo mkv et ellers utrolig hendig format da.... så kanskje man nettopp har brukt det av andre årsaker før.... og nå får en problemstilling pga bruken opp mot dlna og støtten der.... det er lov å tenke litt lenger enn til piratkopiering og sin egen nesetipp er nå min mening.

Og jeg har fortsatt spørsmålet om filformatet mp4 f.eks.... og øvrige formater som tv'en takler - hvordan får dere streamet sånne filer til den?

Og hvorfor er det en maks grense på 2 timer streaming?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    419
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Hakking på Kuro'ene skyldes definitivt feilaktige innstillinger.

• Benytt 'Film Mode=OFF' og 'Drive Mode=2' for videobaserte PAL-signaler (typisk TV-sendinger i SD). Bildene vises da ved 1080p100Hz
    • Benytt 'Film Mode=Advance/Standard' og 'Drive Mode=1' for filmbaserte PAL-signaler (typisk region 2 DVD'er). Bildene vises da ved 1080p75Hz
    • Benytt 'Film Mode=Advance' og 'Drive Mode=1/2/3' for Blu-ray. Bildene vises da ved 1080p72Hz
    Takk. Hva med NTSC signaler?

En annen ting: Heller vel for tiden mot at jeg kjøper en 5090 ikke 5090H og i stedet kjøper en Popcorn Hour eller lignende. Større fleksibilitet på den måten. Hva tenker dere andre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink

En annen ting: Heller vel for tiden mot at jeg kjøper en 5090 ikke 5090H og i stedet kjøper en Popcorn Hour eller lignende. Større fleksibilitet på den måten. Hva tenker dere andre?
    Innebygget media funksjonalitet i TV'er utrolig begrenset. Det optimale er en PC koblet rett til TV'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink

Her er mine utvidede anbefalinger for optimal innstilling av KURO'en i de ulike situasjonene:
    • Benytt 'Film Mode=OFF' og 'Drive Mode=2' for videobaserte signaler i 50 Hz (typisk TV-sendinger i PAL, samt HDTV i 720p50Hz/1080i50Hz). Bildene vises da ved 1080p100Hz
    • Benytt 'Film Mode=OFF' og 'Drive Mode=1/2/3' for videobaserte signaler i 60 Hz (typisk TV-sendinger i NTSC, samt HDTV i 720p60Hz/1080i60Hz). Bildene vises da ved 1080p60Hz
    • Benytt 'Film Mode=Advance/Standard' og 'Drive Mode=1' for filmbaserte signaler i 50 Hz (typisk PAL DVD'er). Bildene vises da ved 1080p75Hz
    • Benytt 'Film Mode=Advance' og 'Drive Mode=1/2/3' for filmbaserte signaler i 24 eller 60 Hz (typisk NTSC DVD'er og Blu-ray Disc). Bildene vises da ved 1080p72Hz

Fordelen med H-modellen er at du reduserer antall komponenter i oppsettet ditt, samt at du kan benytte TV'ens fjernkontroll til det meste. Er øvrige komponenter som DVD/BD-spiller og receiver fra Pioneer og disse støtter KURO-link, så kan også disse til en viss grad kontrolleres med TV'ens fjernkontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er mine utvidede anbefalinger for optimal innstilling av KURO'en i de ulike situasjonene:
    • Benytt 'Film Mode=OFF' og 'Drive Mode=2' for videobaserte signaler i 50 Hz (typisk TV-sendinger i PAL, samt HDTV i 720p50Hz/1080i50Hz). Bildene vises da ved 1080p100Hz
    • Benytt 'Film Mode=OFF' og 'Drive Mode=1/2/3' for videobaserte signaler i 60 Hz (typisk TV-sendinger i NTSC, samt HDTV i 720p60Hz/1080i60Hz). Bildene vises da ved 1080p60Hz
    • Benytt 'Film Mode=Advance/Standard' og 'Drive Mode=1' for filmbaserte signaler i 50 Hz (typisk PAL DVD'er). Bildene vises da ved 1080p75Hz
    • Benytt 'Film Mode=Advance' og 'Drive Mode=1/2/3' for filmbaserte signaler i 24 eller 60 Hz (typisk NTSC DVD'er og Blu-ray Disc). Bildene vises da ved 1080p72Hz
    Blir disse anbefalingene de samme også for KRP-500M? Er det likt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ved avspilling fra pc..

Takk :-D

Det funket utmerket å spille en 720p mkv film (24 fps) fra PC via hdmi ved bruk av Nvidias driver-innstilling:

'Change the Signal or HD format = 1080p@24 HDTV'

når jeg brukte disse anbefalte innstillingene på min LX5090:
    med 'Film Mode=Advance' og 'Drive Mode=3'

Ble mindre hakking, men kanskje litt mindre naturlige bevegelser.. uansett en forbedring!

Takk for slike tips!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    baggin,
    Ja, disse "retningslinjene" gjelder alle G9 modellene, inkludert M-serien.

nonames,
    Bare hyggelig. Er ikke sikker på hva du mener med "mindre naturlige bevegelser", men avspillingen av 24 Hz materiale i 72 Hz er identisk med det du vil oppleve på kino, hvor hvert bilde vises 3 ganger av filmprojektoren.

Merk for øvrig at 'Film Mode' opsjonen ignoreres når innkommende signal er 24 (eller 60) Hz. Det spiller derfor ingen rolle hva 'Film Mode' er satt til i dette tilfellet.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men avspillingen av 24 Hz materiale i 72 Hz er identisk med det du vil oppleve på kino, hvor hvert bilde vises 3 ganger av filmprojektoren.
    .
    Det at den viser 3 bilder på kino er vel bare ved digital fremvising?

Ved vanlig film rull så er vel ikke det vanlig, og 24Hz blir vel brukt. Eller har jeg missforstått.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    baggin,
    Ja, disse "retningslinjene" gjelder alle G9 modellene, inkludert M-serien.
    Ok, fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mente med "mindre naturlig" var egentlig bare en tendens til litt mindre glatte bevegelser på en måte, litt mer hakkete, men på en glattere måte.. hehe vanskelig å forklare, men men..

Det oppsto et problem ved avspilling av mkv filer ved 1080p@24: lyden faller ut (henger etter) etter sceneskifte.

Ved 1080p@50 er dette problemet løst

mitt spørsmål er da om det er riktig å bruke og 'Film Mode=OFF' og 'Drive Mode=2' når PC'en er satt til 1080p@50 (slik som 50 hz PAL?) ved bruk av en mkv fil som har 24 frames per second..?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det at den viser 3 bilder på kino er vel bare ved digital fremvising?

Ved vanlig film rull så er vel ikke det vanlig, og 24Hz blir vel brukt. Eller har jeg missforstått.
    Det er ved konvensjonell filmvisning at 72 Hz benyttes. 24 Hz blir altfor lav frekvens til å gi en bra opplevelse.

Ved digital kino mener jeg det benyttes 48 Hz siden DLP teknologien i øyeblikket er noe begrenset når det gjelder hvilke bildefrekvenser den klarer å operere ved. Det er riktignok en stund siden jeg sjekket status på dette, så det kan godt være at DLP nå er oppe i 72 Hz på 3-chip projektorer for kommersielt bruk. Det kan sikkert andre her kommentere på

Den konkurrerende teknologien LCoS benytter 72 Hz ved kommersiell kinovisning så vidt meg bekjent.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å ta det for langt fra topic, men

Hvordan får de det til å vise 3 bilder bilde på kino? Da film rullen inneholder 1 av hvert bilde. Det må da være utrolig krevende å stoppe film rullen pr bilde. Og hvorfor ble plutselig 24 Hz for lav frekvens, de brukte vel det før i tiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme det overrasket meg også, men det er faktisk tilfelle.

Detaljert svar må du få av folk som jobber i kinobransjen. Ellers er det sikkert noen her på forumet som kan utdype ytterligere. Kanskje du vil finne noe mere info på dette ved å søke på forumet eller ved å google..?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nonames
    Mitt spørsmål er da om det er riktig å bruke 'Film Mode=OFF' og 'Drive Mode=2' når PC'en er satt til 1080p@50 (slik som 50 hz PAL?) ved bruk av en mkv fil som har 24 frames per second..?
    Hvordan er ratekonverteringen av mkv-filen foretatt? Du kan i prinsippet ikke konvertere 24 fps til 50 fps uten å inkludere 4,17 % speed-up av lyd og bilde.

Uten speed-up vil bildevisningen bli heller dårlig da 24 Hz ikke går opp i 50 Hz. Dette er det ikke mulig å rette opp gjennom innstillingene til KURO'en eller noe annet TV/projektor for den slags skyld.

Dersom du har problemer på PC-siden ved bruk av 24 fps, så forsøk i stedet 60 fps, gitt at 3:2 pull-down kan utføres av softwaren du benytter på din PC. Sett deretter 'Film Mode' til 'Advance'. Hva 'Drive Mode' er satt til er som nevnt uten betydning ved et 60 Hz signal.

Side 88 av 212 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •