Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 87

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 87 av 212 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 ... SisteSiste
Viser resultater 1,721 til 1,740 av 4233
    Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Man får jo rippet BD filmer med full HD lyd, men da er størrelsen opptil 50 GB. Noe av det første disse piratene gjør er jo å drite i lyden, så i bilde.

Kjøp heller BD filmer så får man utnyttet skjermen skikkelig
    Ahhh, så rippete BD-filmer er altså med vanlig DD/DTS 5.1 lyd?

En 5090H med optisk ut til reciever kan altså kun videresende DD/DTS 5.1, eller også DD EX/DTS ES, altså 7.1?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Ahhh, så rippete BD-filmer er altså med vanlig DD/DTS 5.1 lyd?

En 5090H med optisk ut til reciever kan altså kun videresende DD/DTS 5.1, eller også DD EX/DTS ES, altså 7.1?
    Du får i bestefall vanlig DD og DTS. 7.1 får du ikke over optisk, men den matrix varianetn i EX/ES får du, men det er kun opptil 6.1 på DTS. DD har bare 5 1/2.1 med EX.

Den optiske kan uansett ikke sende HD lyd ut, så det hadde ikke hjulpet om det var med i rippen.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får i bestefall vanlig DD og DTS. 7.1 får du ikke over optisk, men den matrix varianetn i EX/ES får du, men det er kun opptil 6.1 på DTS. DD har bare 5 1/2.1 med EX.

Den optiske kan uansett ikke sende HD lyd ut, så det hadde ikke hjulpet om det var med i rippen.

OK, takk. Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

Ikke slik at TV downgrader lyden til DD/DTS 5.1 (vanlig) før den sender videre?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

krp 600 utrekkbart veggfeste

Hei er det noe brukbare fester som er utrekkbare til krp 600??har tenkt og felle inn tv`en slik at den flukter med veggen:lol:

på forhånd takk

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    OK, takk. Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

Ikke slik at TV downgrader lyden til DD/DTS 5.1 (vanlig) før den sender videre?
    Det stemmer det, båndbredden i S/PDIF-standarden er for lav for HD-audio. DD og DTS er komprimert hardt nok til at de får plass. HDMI 1.3 og høyere støtter båndbredden som er nødvendig for HD-audio.

(SS)

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus75
    Hei er det noe brukbare fester som er utrekkbare til krp 600??har tenkt og felle inn tv`en slik at den flukter med veggen:lol:

på forhånd takk
    Sikkert en fin ide dette så fremt man forsikrer seg om det blir veldig god luftstrømming inne i veggen der for ellers må man ha store glipper rundt som igjen sikkert ødelegger litt helheten i planen din .

Dette blir uansett ett DIY prosjekt så det som ikke finnes lager man selv ikke sant :grin:
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror at det blir god nok luftgjennom strømning da veggen blir forret ut 60cm + at jeg lager en lufte spalte i toppen av veggen så varm lufta ikke blir liggende i veggen

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus75
    tror at det blir god nok luftgjennom strømning da veggen blir forret ut 60cm + at jeg lager en lufte spalte i toppen av veggen så varm lufta ikke blir liggende i veggen
    Da kan det være lurt med en luftespalte ved gulvet også for innsug av "kald"-luft, ellers blir det fort lite gjennomstrømning.

(SS)

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får jo rippet BD filmer med full HD lyd, men da er størrelsen opptil 50 GB. Noe av det første disse piratene gjør er jo å drite i lyden, så i bilde.

Kjøp heller BD filmer så får man utnyttet skjermen skikkelig
    Helt enig.

Jeg syns dessuten at diskusjonen om hvordan man skal få til å vise ulovlig nedlastede filer på Pioneerskjermen kan tas en annen plass.

Sist det hva diskusjon om mkv filer på en eller annen tråd, så spurte jeg om hvor de fikk kjøpt filmene i det formatet, jeg venter ennå på svar

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Helt enig.

Jeg syns dessuten at diskusjonen om hvordan man skal få til å vise ulovlig nedlastede filer på Pioneerskjermen kan tas en annen plass.

Sist det hva diskusjon om mkv filer på en eller annen tråd, så spurte jeg om hvor de fikk kjøpt filmene i det formatet, jeg venter ennå på svar
    Ikke så hårsår nå, hehe. Finnes jo materiale i HD som faktisk er LOV å dele også da. Dette er en prinsippiell diskusjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slowscan
    Da kan det være lurt med en luftespalte ved gulvet også for innsug av "kald"-luft, ellers blir det fort lite gjennomstrømning.

(SS)
    er nok lurt det

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg syns dessuten at diskusjonen om hvordan man skal få til å vise ulovlig nedlastede filer på Pioneerskjermen kan tas en annen plass.Sist det hva diskusjon om mkv filer på en eller annen tråd, så spurte jeg om hvor de fikk kjøpt filmene i det formatet, jeg venter ennå på svar
    Jeg vet at DRM'en hindrer meg, men la meg si det sånn. Jeg foretrekker å ha filmene mine på et NAS, sitte i godstolen med fjernkontrollen i hånden og velge hvilken film jeg vil. Og ikke sitte å dytte en og en BD i spilleren og vente på den ulidelig trege oppstarten de har enda.

Og hvem sier at det trenger å være ulovlig? Hva med mine egne feriefilmer fra HD cam?

Men jeg skjønner at det er et ømtålig tema. Men ikke skjær alle over en kam bare fordi det brukes en media kontainer. Eller at streaming av film fra server til tv blir tatt opp. Jeg har nevnt minst en lovlig kilde (hvorvidt kopi av egne kjøpte filmer er "lov" gidder jeg ikke snakke om i denne tråden).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Maks lengde på filmer under HMG via dlna?

Maks lengde på filmer under HMG via dlna?
    Jeg ble akkurat brutt etter nøyaktig 2 timer på sekundet. Hvilet er jo rimelig frustrerende. Noen andre som opplever lignende? Eller som har en løsning?

Jeg ser at de sliter med det samme på den amerikanske versionen, men da snakker de om mp3 o.l.

mkv2vob har også den ulempen at det fjerner timestampen sånn at spoling ikke er mulig, hvilket er litt kjedelig.
    Den er heller ikke så snill med materialet, en del gfx/sfx glitcher.

Ang. lyd og da Dolby true-hd etc, så kjøpte jeg ikke tv'en fordi den kunne spille lyd - men for å vise bilde. Jeg har en pioneer sc-lx71 til lyd biten. Jeg antar at den over dlna takler true-hd, da det jo alene ikke på langt nær trenger den store båndbredden som en film i 1080p OG true-hd lydspor....

Vil forøvrig en coax takle mer enn optisk? Med tanke på lyd i såmåte.
    Eller må en over på hdmi for å få båndbredden?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av d4rg0
    Vil forøvrig en coax takle mer enn optisk? Med tanke på lyd i såmåte.
    Eller må en over på hdmi for å få båndbredden?
    Fra wikipedia om s/pdif:
    Note that there are no differences in the signals transmitted over optical or coaxial S/PDIF connectors—both carry exactly the same information. Selection of one over the other rests mainly on the availability of appropriate connectors on the chosen equipment and the preference and convenience of the user. Connections longer than 6 meters or so, or those requiring tight bends, should use coaxial cable, since the high light signal attenuation of TOSLINK cables limits its effective range. On the other hand, TOSLINK cables are not susceptible to ground loops and RF interference like coaxial cables.

S/PDIF - Wikipedia, the free encyclopedia

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    For du ville nok ha merket det, om du brukte den samme innstillingen i et mørkt kino-rom. Da ville Optimum-mode sannsynligvis ha blitt for "påpående", og gitt en i overkant kjølig fargetemperatur (se f.eks. på bildeteksten, er den litt blålig?).
    Vel, etter å ha hatt denne TV`n(KRP-500M) i ca en uke, og med forskjellig testing, ender jeg opp med (div innstillinger innen) "Standard" som AV-modus angående vanlige TV-signaler via min Get HD PVR.
    Må legge til at denne TV`n er rå, ikke **** om det finnes noen bedre!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra wikipedia om s/pdif:
    Note that there are no differences in the signals transmitted over optical or coaxial S/PDIF connectors—....

Ah, takker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken mediaserver passer til krp-500a?
    Den tar jo en del bilde/lyd/video formater - men ikke alle program jeg har prøvd klarer å sende fra seg alle formatene som tv'en tar/vil ha.

Ikke alle som klarer å spille av et format har støtte for å streame de fra seg og ikke alle som klarer å streame fra seg har støtte for alle formatene (selv med div. tilpassninger).

Så hvilke programmer brukere dere til HMG/DLNA biten?

Har holdt meg til wmp11 og tversity til nå, men må vel snart få i land hardwaren til å sette opp coherence ( Coherence - a DLNA/UPnP Framework for the Digital Living - Trac )

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt å leste litt i manualene til KRP-500 A og M utgavene.

Hva er den Colour Sensor som følger med A modellene?

Og den eneste forskjell mellom disse modellene er tilkopling? (Ekstern og intern, samt antall)

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra wikipedia om s/pdif:
    Note that there are no differences in the signals transmitted over optical or coaxial S/PDIF connectors—both carry exactly the same information. Selection of one over the other rests mainly on the availability of appropriate connectors on the chosen equipment and the preference and convenience of the user. Connections longer than 6 meters or so, or those requiring tight bends, should use coaxial cable, since the high light signal attenuation of TOSLINK cables limits its effective range. On the other hand, TOSLINK cables are not susceptible to ground loops and RF interference like coaxial cables.

Datahastigheten til S/P-DIF er udefinert, men i utgansgpunktet laget for PCM opp til 48 kHz og 20 (evt 24) bit samples. Imidlertid så ble det vanlig da DVD-V kom på markedet at både sendere og mottakere håndterte 96 KHz/24 bit PCM i stereo uten problemer, har selv brukt dette på masse utstyr på 1990 og 2000-tallet. Hvilket skulle bety at S/P-DIF uten problem klarer datahastigheter på opp til 4,6 Mb/s (96k * 24 * 2).

Det er afaik ikke nok til å transportere 6 eller 8 kanals PCM i 48 kHz, men kunne ihvertfall vært brukt til å håndtere feks DTS eller Dolby Digital Plus datastrømmer med vesentlig høyere bithastigheter.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, etter å ha hatt denne TV`n(KRP-500M) i ca en uke, og med forskjellig testing, ender jeg opp med (div innstillinger innen) "Standard" som AV-modus angående vanlige TV-signaler via min Get HD PVR.
    Må legge til at denne TV`n er rå, ikke **** om det finnes noen bedre!
    Javisst. Standard-innstillingen har jeg inntrykk av at flesteparten bruker, sammen med film og pure i en eller annen kombinasjonnår det kommer til dvd og/eller blu-ray.

Side 87 av 212 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •