Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 85 av 212 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 ... SisteSiste
Viser resultater 1,681 til 1,700 av 4233
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser det samme jeg også. Enten ser man det, eller ikke. Det bir litt som for RGB-projektorer i gamle dager. Det finnes tre råd:

a) Prøv å glem det. Ikke se etter det. Slapp av
    b) Skru ned kontrasten og bruk modus "Film"
    c) Sitt litt lenger fra skjermen slik at du ikke må flytte blikket så aktivt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er fordelen med modus "film"? Har det noe med fargesignalet (RGB) fra pc? Har du vent deg til deg?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Hvis man har en 5090H eller KRP A og kjører muxa mkvfiler fra PC via Home Media Gallery...
    Hvordan får du stream'et mkv filer til tv'en?
    Hos meg er de bare grå og ikke mulig å velge i HMG.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg mener at noe av det viktigste i ”innkjøringsperioden” er å kjøre full skjerm så samtlige piksler får gå seg til.
    Har nå kjørt TV'en i ca. 100 timer. Greier vel 30 til før fredag. (kjører hardt med "Breakin images.zip" som du la ut her.

Vil altså ikke greie 200 timer som var planen før romjula.

Har 6 stk. Blu-Ray med 2.40 format som jeg har spart til fridagene fremover.

Hvor "farlig" er det å kjøre med sorte kanter et par timer om dagen?

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Noen som har forsøkt å vise bilder via HMG / Lan eller via kortleser på KRP-500A? Det hele går jo tregt som sirup!

Min 5års gamle philips lcd hadde kortleser på siden. Etter en fotoøkt var det inn med minnekortet, finne seg en god kaffekopp og se bilder. Dette går ikke her, KRP-500A bruker alt for lang tid på å laste inn et bilder. Blir bare irritert. :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lenge tenkt på å kjøpe pioneer plasma. Men har falt litt bort fra plasma i det siste.
    Synes det virker litt "gammeldags" at man i 2009 må "kjøre inn" fjernsynet.. og passe på ditt og ikke gjøre datt, osv.. tenker på statiske bilder/innbrenning og å måtte "rense bildet for innbrennig ..osv..

vil det alltid være slik med plasma tv?
    Liker bildekvaliteten og responstiden til plasma, men så liker jeg at man ikke trenger å tenke på noe spesielt, eller "kjøre inn" en LCD.

vanskelig dette her:?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min KRP i 2 uker. Har ikke brydd meg ett døyt om innbrenning og ikke har jeg fått noe heller.

Kjører imidlertid full skjerm for at alle pixlene skal gå seg til. Litt tjipt hvis du har mange 2.40 filmer du absolutt må se, men det er vel å leve med i noen uker for å få en utrolig bra TV.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av d4rg0
    Hvordan får du stream'et mkv filer til tv'en?
    Hos meg er de bare grå og ikke mulig å velge i HMG.

Hei. De må demuxes med mkv2vob til vobfiler som kan kjøres av TVen, men ikke testet det selv, da jeg ikke har TV. Skal funke i teorien...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"regnbueeffekt"

:twisted: Denne såkalte "regnbue effekten2 opplever eg osgå... og da ganske ofte... Utrolig irriterende.... Og er ikkje blitt vant til det :cry: ser ut som det er skitt eller noke på skjermen..... Litt rødlig av og til... Men er ikkje innbrenning.... dårlig at ein tv som skal være blant det beste på markedet har denne "feilen"....... Aaargh

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2.40

Eg har kjørt 2.40 filmer ifra eg slå på tven for første gang.Har også spilt litt ps3 og kjørt riks tv..... Og tven funker bra den fortsatt..... Trur så lenge ein kjører lav kontrast i begynnelsen og skjermvask jevnt innimellom ( eget program på lx5090 som varer 1 time.pleier å kjøre denne etter spilling og slikt visst eg skal gjøre noe annet i leiligheten en å glo på tven) så går det bra..... Pioneer sitt eget råd var å kjøre film modus dei første 500 timene... sa ingen ting om fullskjerm... Trur kanskje folk har fått litt noia.Hehe... som eg selv hadde etter at eg fekk masse innbrenninger på min pdp427xa.Men da var eg ganske uerfaren med plasma og tok ingen forholdsregler.Kjørte høg kontrast og ingen skjermvask.... Men har ett mer avslappa forhold til det nå,når eg ser kor resistant lx5090 er mot det..... Har ivertfall ikkje opplevd innbrenning enda...... Og tven blir brukt allround,bortsett fra pc.... Og kjører berre skjermvas eit par ganger i uken

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logga på min KRP-500M igår og satte opp emailopsett for brukstid og valgte å sende en ny post for hver 250t nå i begynnelsen .

Ser at monitoren er gått ca 180 om jeg regner med de timene etter den eposten og jeg har prøvet følge litt med at det blir mye fullskjerm i begynnelsen . Har også kjørt breakin images noen netter i begynnelsen men film mode gidder jeg ikke altså det får være grenser .

Ser folk begynner snakke om regnbuer og andre spøkelser . Jeg forstår at det er slik at noen ser slikt og andre ikke ser det om de bruker resten av livet på å prøve få ett glimt men jeg tror at det skaper mere problemer enn løsninger å prate om det for paranoiaen setter inn hos oss alle .

Skal man vente på at apparatet har kjørt 500 timer eller skal man ikke ? Det må bli opp til hver enkelt og disse vise menn borte i UK sier vel 150 timer før man eventuellt kjører på med full styrke .

Folk som henger på forum slik som oss er vel igrunn ikke så gira på at apparatene våre skal bli hengende så lenge alikevel for vi ønsker vel hele tide oppgradere til noe bedre så om en uforsiktig innkjøring resulterer i at apparatet ikke varer mere enn 30000 timer så har vi vel byttet for lenge siden har vi ikke .

Om tv`n er på fra klokken 18:00 til 23:00 hver dag hele året som ett gjennomsnitt så vil dette gi en brukstid pr år på 1825 timer pr år og om vi sier apparatet varer 30000 timer så vil det si over 16 år med tv-titting om vi ikke bryr oss med at andre ting som statiske bilder og annen direkte uforsiktig bruk kan gjøre at apparatets levetid svekkes drastisk på ekstrem kort tid .

Jeg kjøpte en Philips plasma for 4 år siden og byttet til KRP-500M nå for noen uker siden og var ikke forsiktig i det hele tatt ... ehmm jeg brukte ikke pc på den og passet litt på alt for statiske bilder sto på for lenge . Den hadde ikke nevneverdige problemer og den nye eieren er superhappy for en billig tv som vil tjene ham mange år .

Om jeg skal dele mine erfaringer med min KRP vil jeg bare si at jeg har brukt PURE mode mest med ca 35 Contrast , -3 brightness , Enchancer Mode 1 , Color Space 2 og Drive Mode 2 . Ellers alt av når det gjelder støyreduksjon . Det jeg ikke har skrudd av eller gjort noe med er Orbiter men har heller ikke planer for den de første månedene ...

Ha en God Jul og nyt deres BD`s selv om de kjører 2.40:1 for det skal jeg gjøre
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer alebi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Hei. De må demuxes med mkv2vob til vobfiler som kan kjøres av TVen, men ikke testet det selv, da jeg ikke har TV. Skal funke i teorien...
    om du har cccp installert kan man streame mkv filer uten problem
    Vet ikke om du har ps3 eller kjenner til dette programmet: PS3 Media Server

Bruker dette selv å er veldig fornøyd.
    starter opp på pc en å ps3 en finner den uten noe problem.

Se forøvrig tråden her : http://avforum.no/forum/konsoller-pc...ng-ps3-18.html

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alebi
    om du har cccp installert kan man streame mkv filer uten problem
    Vet ikke om du har ps3 eller kjenner til dette programmet: PS3 Media Server

Bruker dette selv å er veldig fornøyd.
    starter opp på pc en å ps3 en finner den uten noe problem.

Se forøvrig tråden her : http://avforum.no/forum/konsoller-pc...ng-ps3-18.html
    Har tenkt å kjøre fra PC, ikke PS3.

Kan man altså kjøre mkv-filer direkte fra PC til 5090H hvis man har dette prg inst på serveren? Hva så med lyden (som jeg spurte om litt over, men gjengitt her):

Hvis man har en 5090H eller KRP A og kjører muxa mkvfiler fra PC via Home Media Gallery så kan jo disse filene inneholde diverse digital surroundlyd. Hvis det kun er "gammeldags" DTS/DD 5.1/7.1 så gårt det jo greit å overføre til en reciever uten nyeste HD-lydcodecene, men hva hvis det er nye HD-lyd formater? Kan man så få disse inn på reciever på noen måte?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker codecene under på min pc å kjører det fra pc via hdmi til recieveren.Funker knall det Men jeg foretrekker å bruke ps3en med dette nye streaming programmet istedet.

Om jeg bruker pc som kilde bruker jeg vlc og ffdshow. Men det er jo codecene som er avgjørende her.

CCCP Download

SourceForge.net: AC3Filter: Downloading ...

Om disse støtter lydformatene du er ute etter vet jeg ikke.
    Men spille mkv filer skal la seg gjøres....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort meg samme erfaringer som en del andre her inne. Ikke har jeg kjørt noen "break inn" eller vært veldig forsiktig for å unngå innbrenning, og har alikevel ikke sett tegn til innbrenning.

Har spilt mye ps3, har sett mye på tv med fast logo i bildet, og har sett mye film med sorte kanter. Og har enda ikke merket noe som helst til at jeg har gjort dette. Har derfor heller ikke brydd meg med å kjøre skjermvask ennå...

Eneste forhåndsregelen jeg tok var å bruke litt lav kontrast (pure mode og 38 i kontrast) mestedelen av tiden, så venter jeg til jeg har brukt skjermen i ca 200 timer før jeg skrur opp lysstyrke og kontrast)

Tror uansett ikke folk trenger å frykte innbrenning på pioneer sine plasmaer. Det skal du virkelig jobbe litt for å få!

Eneste ankepunktet jeg virkelig har mot min er at det er en del jobb å forstå seg på og stille inn bildet (KRP M modellen)
    Men er uansett meget fornøyd!

Har selv ikke sett noen slik regnbue effekt på tven. Er følsom for det når det gjelder DLP projektorer, men ikke plasmatver tydeligvis. Har inntrykk av det ikke er spesielt mange som plages av dette på plasma, selv om dte åpenbart finnes noen.

Har uansett ingen problem med å varmt anbefale pioneer tven til andre! Det er ingen andre tver jeg har sett per dags dato som er i nærheten av å måle seg med pioneer når det gjelder den totale ytelsen og opplevelsen man får fra bildet!

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker codecene under på min pc å kjører det fra pc via hdmi til recieveren.Funker knall det Men jeg foretrekker å bruke ps3en med dette nye streaming programmet istedet.

Om jeg bruker pc som kilde bruker jeg vlc og ffdshow. Men det er jo codecene som er avgjørende her.

CCCP Download

SourceForge.net: AC3Filter: Downloading ...

Om disse støtter lydformatene du er ute etter vet jeg ikke.
    Men spille mkv filer skal la seg gjøres....

Ah, så du bruker ikke Home Media Gallery, men TV som skjerm?

Ser ikke ut til at AC3filter støtter de nye HD-codecene som er på BD skiver?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah Ja det gjør jeg.. Leste tilbake i tråden å ser det ikke er snakk om LX5090 her..

Men sikkert noe hjelp å få i denne tråden her Pioneer "Home Media Gallery" discussion - AVS Forum

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah Ja det gjør jeg.. Leste tilbake i tråden å ser det ikke er snakk om LX5090 her..

Men sikkert noe hjelp å få i denne tråden her Pioneer "Home Media Gallery" discussion - AVS Forum
    takk

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Har nå kjørt TV'en i ca. 100 timer. Greier vel 30 til før fredag. (kjører hardt med "Breakin images.zip" som du la ut her.

Vil altså ikke greie 200 timer som var planen før romjula.

Har 6 stk. Blu-Ray med 2.40 format som jeg har spart til fridagene fremover.

Hvor "farlig" er det å kjøre med sorte kanter et par timer om dagen?
    Ikke "farlig" i det hele tatt

Bare kos deg med Blu-ray filmene i jula. Selv er jeg i nordsjøen over både jul og nyttår, så her blir det bare jobbing og selvfølgelig litt surfing

God jul ønsker jeg hele AVforum gjengen!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Ikke "farlig" i det hele tatt

Bare kos deg med Blu-ray filmene i jula. Selv er jeg i nordsjøen over både jul og nyttår, så her blir det bare jobbing og selvfølgelig litt surfing

God jul ønsker jeg hele AVforum gjengen!
    Slutter meg til den. Har og lest at KRP serien er ferdig innkjørt når man får den. Selv har jeg kjørt mest fullskjerm i begynnelsen men er klar for Blu-ray nå kjenner jeg

Håper ribba er klar snart - God Jul folkens !!!!
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 85 av 212 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •