Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 84

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 84 av 213 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste
Viser resultater 1,661 til 1,680 av 4254
    Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spm angående lyd. Hvis man har en 5090H eller KRP A og kjører muxa mkvfiler fra PC via Home Media Gallery så kan jo disse filene inneholde diverse digital surroundlyd. Hvis det kun er "gammeldags" DTS/DD 5.1/7.1 så gårt det jo greit å overføre til en reciever uten nyeste HD-lydcodecene, men hva hvis det er nye HD-lyd formater? Kan man så få disse inn på reciever på noen måte?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Hadde bare fått med meg at dette gjaldt forskjellige oppløsninger, ikke at det også gikk på antall bilder per sekund. Når en er klar over det virker dte jo relativt enklet, da det bare er å gjøre om innstillingen flere ganger, men når en skal prøve å justere seg inn uten å være klar over alt sammen virker det jo som om noe er galt..
    Men kan dette lagres? Man må da kunne lagre de forskjellige innstillinger uten å måtte justere for hver gang man slår på TV? Hvis ikke dette er mulig kjører jeg TV`n ned i butikken igjen, da er jeg null interessert i den.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ludo
    Men kan dette lagres? Man må da kunne lagre de forskjellige innstillinger uten å måtte justere for hver gang man slår på TV? Hvis ikke dette er mulig kjører jeg TV`n ned i butikken igjen, da er jeg null interessert i den.
    Selvsagt blir det lagret, men altså bare for akkurat det signalet som kjøres inn på akkurat den inngangen du bruker når du justerer bildet. Velger du en annen inngang, eller et annet innsignal på samme inngang, vil den starte med fabrikkinnstillingen som standard igjen. Men når alle signalvarianter er justert inn, vil de selvsagt holde seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, da er jeg med, og det var godt å høre...

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål jeg ikke har helt fått bekreftet enda:

Har LX5090H de nye menyene som KRP modellene har?

Mente jeg hørte dette en gang, men ikke fått det bekreftet enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ludo
    Dette lagres av seg selv etter man har justert, men man må justere for hver eneste oppløsning OG Hz. Det betyr at hvis man feks spiller Ps3 har forskjellige spill forskjellig oppløsning, så man kan risikere å måtte stille inn opptil 5-6 ganger, men når man først har stilt inn ligger innstillingene lagret.

En annen ting som er verdt å nevne er at hvis man lagrer en innstilling for feks, BD spiller som viser 1080P\24 vil den innstillingen gjelde for alt materiale i 1080P\24, selv om man bytter fra BD spiller til feks PS3, når man bruker samme HDMI inngang på tven.
    Skal man da bytte innstilling, må man feks ha lagret en i "pure mode" til BD spiller og en i "movie mode" til ps3.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Har selv den beige KRP500 hjemme. Det fungerer aldeles utmerket. skjermen er uansett så sort at man ikke trenger noen "drahjelp" av en sort ramme for å få "bedre" opplevd sortnivå. BTW, rammen kan byttes ut hvis man skulle forandre mening eller interiør.
    Dette var nyttig info! Takk

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    eller hvit modell av KRP
    Er du blitt tullerusk :shock:
    Beige er en mulighet (den ser utrolig bra ut faktisk), men hvit er........

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...er femi. Ja, jeg vet. Men, skulle jeg hatt noe annet enn sort ramme på en Pioneer plasma så måtte det blitt hvitt da veggen i stua er hvit. Så hadde den passet så flott inn med aTV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5090 i hus

Da er endelig 5090 i stua. Kr 18 900,- Godt fornøyd med prisen:-)

Men lurer på følgende:

1): Mener jeg har lest her på forumet(finner ikke igjen) hva man bør gjøre før man tar TV`en i bruk. Mente at noen anbefalte at man tok noen oprasjoner for å redusere faren for innbrenning?

2) Hvor finner jeg optimale innstillinger for skjermen?

Takker for alle svar:-)

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å "bæsje meg selv på leggen" så vil jeg si at du stiller to viktige spørsmål her Altec2 men spørsmålene din er noen selvmotsigelser .

Noen sier innkjøring ikke er vits mens andre sverger til ekstreme prosesser men jeg tror at om man er litt forsiktig med bruk av kontrast og lys de første hundre timene så kan vel dette være lurt uten at jeg nødvendigvis er noe leksikon på dette .

Min forrige plasmaskjerm var jeg ikke direkte forsiktig med men den var da ikke noe dårligere etter 4 års bruk med omtrent 2500 timer i året uten at jeg var inne å tok en nøyaktig avlesning i servicemenyen før den reiste til neste eier .

Jeg vil tro at i området fra 500 timer bruk så kan man tenke at skjermen er "innkjørt" og man kan begynne leke seg men siden jeg siden min KRP kom i hus gav litt **** her og så er jeg nok ikke helt rette personen til å svare deg .

Kjør den innstillingen du ønsker med redusert kontrast og lys de første ukene for å være sikker så slipper du hvertfall å være alt for ulykkelig om du nå er litt redd for å ødelegge skjermen din og pass på disse statiske bildene i timevis så går det sikkert godt .

Gratulere med ny skjerm .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Kjør den innstillingen du ønsker med redusert kontrast og lys de første ukene for å være sikker så slipper du hvertfall å være alt for ulykkelig om du nå er litt redd for å ødelegge skjermen din og pass på disse statiske bildene i timevis så går det sikkert godt.
    Jeg mener at noe av det viktigste i ”innkjøringsperioden” er å kjøre full skjerm så samtlige piksler får gå seg til.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Et spørsmål jeg ikke har helt fått bekreftet enda:

Har LX5090H de nye menyene som KRP modellene har?

Mente jeg hørte dette en gang, men ikke fått det bekreftet enda.
    LX5090H har det samme menysystemet som KRP-500A og de Amerikanske Elite modellene.

KRP-M har et annet mer profesjonelt menysystem.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Har selv den beige KRP500 hjemme. Det fungerer aldeles utmerket. skjermen er uansett så sort at man ikke trenger noen "drahjelp" av en sort ramme for å få "bedre" opplevd sortnivå. BTW, rammen kan byttes ut hvis man skulle forandre mening eller interiør.
    Høres litt underlig ut. Ifølge Pioneers hjemmeside er den beige en Limited Edition utgave med et opplag på 1000 stk. i Europa

Mens den hvite har et opplag på 1500.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får kjøpt den. Pioneer har flere av begge modellene på lager, men de blir bare solgt i en begrenset periode. Altså av de 1000/1500.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    LX5090H har det samme menysystemet som KRP-500A og de Amerikanske Elite modellene.

KRP-M har et annet mer profesjonelt menysystem.
    Takk! Det var det jeg lurte på. 8)

For det nye menysystemet er fantastisk.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Du får kjøpt den. Pioneer har flere av begge modellene på lager, men de blir bare solgt i en begrenset periode. Altså av de 1000/1500.
    Det er greit nok (holdt på å kjøpe den beige selv), men at det går an å bytte rammen høres litt rart ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg kjøpte min LX5090 for noen dager siden, og bildet er egentlig bra, men.. Når jeg flytter blikket raskt fre den ene siden av skjermen til den andre så ser jeg farger, nesten som regnbue-effekten på DLP projektorer. F.eks når filmen er tekstet så ser jeg disse irriterende fargene som ikke skal være der (og som tilsynelatende ikke er i bildet) når jeg ser ned på teksten, og når jeg flytter blikket fra teksten og opp til bildet. Dette er spesielt merkbart ved svart-hvitt bilder. I flimer med mye action i mørke partier er det direkte ubehagelig å se på tv da disse farge-effektene oppstår hver gang jeg flytter blikket raskt for å få med meg hva som skjer i disse scenene.

Hva er dette? og er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt det? Er det flere som har opplevd dette?

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg mener at noe av det viktigste i ”innkjøringsperioden” er å kjøre full skjerm så samtlige piksler får gå seg til.
    Er det greieste ikke bare å kjøre en slik "burn-in" DVD mens man er på jobb? Jeg mener, det skader jo ikke?? Selv om "de lerde" strides om det er nødvendig eller ei.

Daws.dk AV-forum gradis burn-in DVD

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nonames
    Hei, jeg kjøpte min LX5090 for noen dager siden, og bildet er egentlig bra, men.. Når jeg flytter blikket raskt fre den ene siden av skjermen til den andre så ser jeg farger, nesten som regnbue-effekten på DLP projektorer. F.eks når filmen er tekstet så ser jeg disse irriterende fargene som ikke skal være der (og som tilsynelatende ikke er i bildet) når jeg ser ned på teksten, og når jeg flytter blikket fra teksten og opp til bildet. Dette er spesielt merkbart ved svart-hvitt bilder. I flimer med mye action i mørke partier er det direkte ubehagelig å se på tv da disse farge-effektene oppstår hver gang jeg flytter blikket raskt for å få med meg hva som skjer i disse scenene.

Hva er dette? og er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt det? Er det flere som har opplevd dette?
    Hvor nærme sitter du? Virker som du fanger opp dithering mønsteret på en måte, men jeg har ikke hørt mye snakk om det før...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter litt over 2 meter unna ca, men det er også synlig ved 3+ meter.. noen råd? er dette noe jeg må leve med tro? vil jeg venne meg til det eller vil tv'n bli bedre på dette?

Side 84 av 213 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •