Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 83 av 213 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 ... SisteSiste
Viser resultater 1,641 til 1,660 av 4254
    Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Regner med du kjører gjennom receiver slik at alt havner på èn inngang på skjermen? Løsningen må jo da bli å kjøre 1910'en direkte inn på HDMI2 og de andre kildene fra receiveren og inn på HDMI1. Da slipper du å justere frem og tilbake. Såfremt jeg har fortstått oppsettet ditt riktig.
    Jeg kjører å alt igennom receiveren, det må man jo skal man nyte surround lyd i HD, så får det heller bli litt mer justeringer

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Jeg kjører å alt igennom receiveren, det må man jo skal man nyte surround lyd i HD, så får det heller bli litt mer justeringer
    Det er vel bare fra Blu-ray eller HD DVD du får surround lyd i HD. Vanlig surround lyd fra andre kilder kan du kjøre inn til receiver med coax eller optisk kabel.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Det er vel bare fra Blu-ray eller HD DVD du får surround lyd i HD. Vanlig surround lyd fra andre kilder kan du kjøre inn til receiver med coax eller optisk kabel.
    Det har du helt rett i

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Jepp - jeg endte på Standard til slutt, eller hadde ikke Pio hatt en sjanse mot LG :roll: - antar jeg er blitt litt avhengig av punche i bildet som LG gir.
    Pure ble også bra etter at jeg hadde fått juster RGB setting på inngangen - før dette var Pure hel livløs og grå.
    Hvorfor bruker dere ikke Optimum? Jeg også opplever Pure litt for kjedelig, blir nesten litt grått, Standard var bedre men finner Optimum absolutt best.
    Jeg har en Get box HD PVR og er forresten nærmest målløs over hvor fantastisk bra bildet er, fikk min KRP-500M i går :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor bruker dere ikke Optimum? Jeg også opplever Pure litt for kjedelig, blir nesten litt grått, Standard var bedre men finner Optimum absolutt best. Jeg har en Get box HD PVR og er forresten nærmest målløs over hvor fantastisk bra bildet er, fikk min KRP-500M i går
    Du bruker selvsagt den innstillingen du synes er best selv! Men jeg vil kanskje tro at du har denne skjermen i en vanlig stue med litt lys? For du ville nok ha merket det, om du brukte den samme innstillingen i et mørkt kino-rom. Da ville Optimum-mode sannsynligvis ha blitt for "påpående", og gitt en i overkant kjølig fargetemperatur (se f.eks. på bildeteksten, er den litt blålig?).

Men som sagt; Bruk den innstillingen som du selv liker!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Du bruker selvsagt den innstillingen du synes er best selv! Men jeg vil kanskje tro at du har denne skjermen i en vanlig stue med litt lys? For du ville nok ha merket det, om du brukte den samme innstillingen i et mørkt kino-rom. Da ville Optimum-mode sannsynligvis ha blitt for "påpående", og gitt en i overkant kjølig fargetemperatur (se f.eks. på bildeteksten, er den litt blålig?
    Ja, jeg sitter i en litt opplyst stue. Dette med at teksten er blålig er i såfall temmelig minimalt...Så nettopp på NRK`s kavalkade fra olympiaden i Kina, og KRP`n fikset de mest fantastiske bilder jeg har sett, fargene nærmest gnistret i stua, akkurat slik jeg liker det :-D

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner denne out of lipsync svært irriterende, dette hadde jeg overhode ikke på Samsung skjermen som var koblet på samme måte gjennom receiver. Har noen gode råd her?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Opplever mye av det samma - spesielt på kontrasten som tilstadighet er tilbake på 40. Vil helst kjøre med litt lavere instillinger nå i starten. Imidlertid har jeg nå gjort så mange justeringe så mange steder etterhvert at jeg vel går litt i surr :-D .

Kan det være at pioneer helst liker at man kobler direkte og ikke via forsterker switch ?

Fant litt mer ut av dette nå.
    Man må selvfølgelig gjøre justeringene når de forskjellige kildene står innkoplet på tven.
    Med andre ord må dvdspiller, Bd spiller, Dekoder etc vise bilde på tven (uansett om den er koblet gjennom reciever) før du kan justere inn bildet.
    Etterpå må man visst ikke bruke "user menu" på tven, bare "home menu" for ellers resetter alle innstillinger seg.

Jeg bruker da "standard" på dekoder, "pure" på BD spiller, "movie" på dvd spiller, og "game" på ps3. Man må bytte mellom de forskjellige modusene hver gang man bytter kilde, men man slipper å justere inn bildeendringene man har gjort hvertfall, så lenge man ikke bruker "user" eller "user menu"

Nå virker hvertfall ting som de skal

Eneste problemet nå er at jeg skulle hatt fjernkontroll til å slukke belysningen hver gang jeg skal se på tven

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virket F*** meg ikke lenge...

Nå skulle jeg sette på film etter å ha hatt tv avskrudd i noen timer, og nå er det plutselig helt andre innstillinger på "pure" mode enn det jeg hadde stilt den inn på, men nå er det ikke fabrikk innstillingene heller!
    Og lyssensoren står skrudd av..
    Tror det har gått en fa*n i tven min!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,098
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Klar jeg skal ha skikkelig lyd ! Det er bare TV bilde som går direkte til HDMI 6. TV lyden går opptisk til forsterker m/5.1 hvis det sendes som på en del HDTV kanaler.

Alt det andre går via forsterker switch til HDMI 5 slik at jeg får Bitstream fra Blu-ray spilleren osv osv :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,098
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Det virket F*** meg ikke lenge...

Nå skulle jeg sette på film etter å ha hatt tv avskrudd i noen timer, og nå er det plutselig helt andre innstillinger på "pure" mode enn det jeg hadde stilt den inn på, men nå er det ikke fabrikk innstillingene heller!
    Og lyssensoren står skrudd av..
    Tror det har gått en fa*n i tven min!
    Du kjør det ikke litt for vanskelig ? Har lagt skruinga litt på is da jeg har lyst til å se TV og Film også :-D , men mener å ha lest at om TV'n får forskjelling oppløsning inn på samme HDMI vil den huske relatert innstillinger til denn oppløsningen. Tror du må bruke User her for å få det til. Har ikke testet selv.

Noen som vet om dette stemmer ?

Edit:
    Kingfats skriver følgende på Avsforum:
    "Two HDMI Inputs on the M this is how it works.
    One cable going into HDMI 1 and say everything on Pure mode the TV will remember independant settings per resolution/Hz,say....1080i/50,1080p/50 & 60Hz,1080p/24,576i etc up to eight per Input.
    Send the same though (say 1080p/50) and settings will be shared on that resolution.
    Second HDMI and component are independant as well".
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,098
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en grunn til at KRP M-serien ikke er rettet hovedsaklig mot hjemmebrukere, da den er betydelig mer avansert enn KRP A og LX. Jeg har nevnt opptil flere ganger i denne tråden at M lagrer individuelle innstillinger pr oppløsning/Hz, og per input, men det kan virke som mange ikke har fått med seg det.

F.eks. kan 'Pure' ha åtte ulike innstillinger for hver inngang. Har du da f.eks. en PS3 koblet til på Input 5 (HDMI 1), vil du måtte lage èn setting for 1080p/60 (menyen + noen spill), en setting for 720p/60 (andre spill), en setting for 1080p/50 (DVD-film) og en setting for 1080p/24 (Blu-Ray). Hvis du har skrudd av PS3'en sin oppskalering av DVD, må du lage en setting også for 576i/50. Så en kilde som sender mer enn bare èn fast oppløsning og bildefrekvens (Hz), vil du måtte stilles inn flere ganger på KRP M for at den skal lagre alle dine ønskede innstillinger. Hvis du vil unngå å skifte AV-valg (som jo er mest praktisk) må du lagre alle innstillingene under samme valg, f.eks. 'Pure'.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en grunn til at KRP M-serien ikke er rettet hovedsaklig mot hjemmebrukere, da den er betydelig mer avansert enn KRP A og LX.
    Kimi -
    Jeg hadde for litt siden egentlig blinket meg ut KRP-500M istedenfor LX. Men jeg er en amatør på dette her.

Leser din setning over her. Vil du anbefale å holde meg unna 500M da? Utfra det du sier her. Jeg er ingen entusiast som dere, og har minimalt greie på innstillinger etc. Man kan jo selvfølgelig lære, men det virker jo nesten som tv'en er for avansert selv for mange av entusiastene her inne...... :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en grunn til at KRP M-serien ikke er rettet hovedsaklig mot hjemmebrukere, da den er betydelig mer avansert enn KRP A og LX. Jeg har nevnt opptil flere ganger i denne tråden at M lagrer individuelle innstillinger pr oppløsning/Hz, og per input, men det kan virke som mange ikke har fått med seg det.

F.eks. kan 'Pure' ha åtte ulike innstillinger for hver inngang. Har du da f.eks. en PS3 koblet til på Input 5 (HDMI 1), vil du måtte lage èn setting for 1080p/60 (menyen + noen spill), en setting for 720p/60 (andre spill), en setting for 1080p/50 (DVD-film) og en setting for 1080p/24 (Blu-Ray). Hvis du har skrudd av PS3'en sin oppskalering av DVD, må du lage en setting også for 576i/50. Så en kilde som sender mer enn bare èn fast oppløsning og bildefrekvens (Hz), vil du måtte stilles inn flere ganger på KRP M for at den skal lagre alle dine ønskede innstillinger. Hvis du vil unngå å skifte AV-valg (som jo er mest praktisk) må du lagre alle innstillingene under samme valg, f.eks. 'Pure'.
    Fant faktisk ut av dette igår til slutt.
    For når jeg la i en annen film i BD spilleren var de gamle innstillingene tilbake. Så etterpå at den filmen jeg hadde sett hvor innstillingene ble merkelige ikke var i 1080p\24.

Hadde bare fått med meg at dette gjaldt forskjellige oppløsninger, ikke at det også gikk på antall bilder per sekund. Når en er klar over det virker dte jo relativt enklet, da det bare er å gjøre om innstillingen flere ganger, men når en skal prøve å justere seg inn uten å være klar over alt sammen virker det jo som om noe er galt..

SÅ til de som ikke er fryktelig glade i å justere og knote: Kjøp heller KRP-A eller LX...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,098
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har vel sett det før ja... Men hvilke innstillinger huskes, er det bare fininnstillinger under f.eks Pure eller husker den også mer som f.eks endring av input instillinger ? Hvor finner man info om dette ?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på en ting i forhold til den beige KRP modellen. Synes den ser veldig bra ut, og virker langt mindre dominerende enn en sort utgave i en vanlig lys stue.
    MEN, det jeg lurer på er om farven på ramma vil gjøre noe med opplevelsen av bildet? Sort på skjermen vil vel egentlig virke sortere siden rammen er "lys" tenker jeg meg.
    Så skjermen på Elektroworld men det er vanskelig å vurdere slike ting i en messehall.
    Er det noen som har konkrete erfaringer eller velbegrunnede argumenter i forhold til dette?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At lerret ikke egentlig selges med annet enn sort ramme rundt sier vel sitt. Men er man svært opptatt av at flatskjermen skal gli mest mulig inn i interiøret kan jo beige eller hvit modell av KRP være et (u)fornuftig valg.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv den beige KRP500 hjemme. Det fungerer aldeles utmerket. skjermen er uansett så sort at man ikke trenger noen "drahjelp" av en sort ramme for å få "bedre" opplevd sortnivå. BTW, rammen kan byttes ut hvis man skulle forandre mening eller interiør.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At rammen kan byttes ut var nytt for meg. Det gir jo litt fleksibilitet og medfører at valg av initiell farge ikke er så kritisk. Kan man skifte ramma selv relativt enkelt?

Side 83 av 213 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •