Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 82 av 212 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 ... SisteSiste
Viser resultater 1,621 til 1,640 av 4238
    Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forstår det slik at Pioneer LX5090 er veldig god til å skalere opp SD signal. Jeg har en PS3 som jeg også har hørt at skal være dugende til dette. Noen som har noen formening om hvilken komponent som vil gi det beste bildet?

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Nettopp, men du slipper altså å justere ned lysstyrken for å få normalt svartnivå om du stiller inn slik jeg sa.
    Ahaa, så det er slik det er, enda mer takk, skal gjøre som du sa

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Forstår det slik at Pioneer LX5090 er veldig god til å skalere opp SD signal. Jeg har en PS3 som jeg også har hørt at skal være dugende til dette. Noen som har noen formening om hvilken komponent som vil gi det beste bildet?
    Det beste svaret finner du selv ved å prøve

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok Jeg sitter på jobb og tenkte å lufte ideen slik at jeg kanskje hadde noen tips til testingen i helga

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hehe - alle er vel litt amatør på ting man ikke kjenner. Det gikk nok mye raskere å få bra bilde, etter min smak, på min LG 42PG6000 - betydlig enklere menysystem, men så var det også stopp. Man har nok større potensiale til å få det perfekt her.

Det jeg sliter litt med er en TV tuner og en TV som ikke helt snakker samme språk. Kanskje må jeg ha egen kabel direkte til TV'n, ikke via forsterkerswich, slik at jeg kan kjøre optimal input mode.

Ville helt klart gått på KRP 500M i stedet for 5090 - bedre bilde, nettere design, lavere stømforbruk (tror jeg). Pioneer Premium serie med de beste panelene - Kuro Reference Plasma..... 5090 er utgående modell.
    Hehe – det skal ikke være så lett.

Jeg også har jo trodd at KRP-500M ville være den beste tv’en av disse to. Tynnere og mer ”elegant” også.

Prisforskjellen mellom disse to er ikke en avgjørende faktor ved valget for meg. Så derfor: Dersom de hadde kostet like mye, hva hadde da folk valgt? KRP-500M eller 5090?

Men så har det vært litt ”klaging” og misfornøye med 500M de siste dagene her inne, virker det som. Så derfor ble jeg i tvil. Høres jo ut som 500M er et sant helve.... å forholde seg til i forhold til innstillinger etc her, basert på noen innlegg. Skremmer vannet av meg hehe.

Har en ting jeg lurer på. I 5090 er det innebygget tv-tuner. Dette er det ikke i 500M.

I hvilke sammenhenger har man i dagens tv-samfunn egentlig bruk for innebygget tv-tuner? Hører ikke det til tiden med vanlig bord/tak UHF-antenne da? Har ikke de aller, aller fleste i dag ekstern tuner fra enten Canal Digital, Viasat, boks fra Get, fibernett/Altibox etc?

Altså: Hvis jeg velger 500M så får jeg ikke den innebyggede tuneren som er i 5090. Hva har dette å si i praktisk bruk? Er det noen funksjoner/muligheter etc jeg da går glipp av? Noe som jeg overser her, som jeg bør tenke over?? Jeg kommer mest sannsynlig til å kjøpe en HD PVR fra CD.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaget noe merkelig nå, som kanskje noen kan svare på?
    Når jeg endrer innstillingene på Krp tven min blir ikke disse lagret..
    Dvs justering av bildet i de forskjellige modus blir ikke lagret.
    Så kontrast, farge, lysstyrke osv går tilbake til fabrikkinstillingen hver gang jeg skruer av tven..

Noen som vet hva jeg må gjøre for at dette skal bli lagret?

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes merkelig ut. Har jo ikke rukket å teste så mye, men det lille jeg har justert har ihvertfall blitt lagret. Var det M eller A du hadde?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    500M.

Skjønner ikke hva som skjer.

Har justert både Pure, movie, standard og Game mode, for å kunne endre bilde og innstillinger ettersom hvilken kilde jeg ser på.
    Men når jeg skal bruke innstillingene er endringene borte... Og Innstillingene er tilbake i fabrikkinnstilling.

Snodig... Må vel prøve å lese gjennom bibelen (bruksanvisningen)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har justert både Pure, movie, standard og Game mode, for å kunne endre bilde og innstillinger ettersom hvilken kilde jeg ser på.
    Men når jeg skal bruke innstillingene er endringene borte... Og Innstillingene er tilbake i fabrikkinnstilling.

Snodig... Må vel prøve å lese gjennom bibelen (bruksanvisningen)
    Slik skal det ikke være. Du må ta kontakt med Pioneer om du ikke finner ut av dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teoretiske gamma-kurver (ikke målte) på Pioneer KRP-A og M:

A-modell (3 trinn)
    Gamma 1: 2.30
    Gamma 2: 2.20
    Gamma 3: 2.10

M-modell (5 trinn)
    Gamma 1: 2.30
    Gamma 2: 2.25
    Gamma 3: 2.20
    Gamma 4: 2.15
    Gamma 5: 2.10

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og modell over lysutbytte til KRP-M vs. LX (med og uten strømsparefunksjon aktivert). Hentet fra avforums. Det opplyses ikke under hvilke forhold dette ble målt, men forhåpentligvis gjort på en rettferdig måte mellom modellene. En klar fordel på KRP med andre ord.......

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bruker rapporterer om litt sync-problemer mellom lyd og bilde ved bruk av KRP (avforums). Siden 500/600M IKKE har analoge lydutganger, så kan det bli en utfordring for de som kun bruker analog lydoverføring mellom DVD/Blu-ray og forsterker, og som ikke har delay/sync-kompensasjon innebygd.

Så spørsmået er om noen brukere av KRP-500/600 i Norge har opplevd at bildebehandlingen tar litt tid på disse modellene? Jeg kan nevne at den LX5090 jeg hadde for noen måneder siden, var 100% perfekt i sync mellom bilde og lyd. Men slik er det ikke alltid med en Full-HD-skjerm.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    En bruker rapporterer om litt sync-problemer mellom lyd og bilde ved bruk av KRP (avforums). Siden 500/600M IKKE har analoge lydutganger, så kan det bli en utfordring for de som kun bruker analog lydoverføring mellom DVD/Blu-ray og forsterker, og som ikke har delay/sync-kompensasjon innebygd.

Så spørsmået er om noen brukere av KRP-500/600 i Norge har opplevd at bildebehandlingen tar litt tid på disse modellene? Jeg kan nevne at den LX5090 jeg hadde for noen måneder siden, var 100% perfekt i sync mellom bilde og lyd. Men slik er det ikke alltid med en Full-HD-skjerm.
    Nettopp på grunn av dette var jeg omtrent 100% sikker på at jeg måtte bytte ut min stereoforsterker (NAD C372) med en receiver som hadde innebygget delay-funksjon for lyden. Men det ser ikke ut til at KRP'en sinker bildet nevneverdig i forhold til lyden, så jeg har foreløpig slått fra meg kjøp av receiver Ihvertfall er det ikke merkbare syncproblemer når jeg ser f.eks. Blu-Ray eller DVD via PS3'en.

Noen ganger kommer imidlertid lyd og bilde litt ut av sync når jeg ser på TV med CD's HD PVR, men det har nok kun med HD PVR'en å gjøre da det er veldig inkonsekvent - og som oftest kan det ordnes ved å skifte kanal og så tilbake igjen.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med CD sin HD PVR må du passe på å velge RGB 16-235 i 'Input Setup'-menyen for den inngangen du bruker. Auto gir feil handshake-resultat, slik at TV'en tror tuneren sender RGB 0-255. Det gjør den altså ikke, og man får da et utvasket bilde.
    Hmm - det har jeg merka på min Motorola 1910. Hvis jeg ikke setter denne fra auto til RGB 16-235 så må jeg stille lysstyrke på -10 . Problemet da er at om jeg skifter til blu-ray blir bildet gul/grønnt og jeg må skifte tilbake til Auto.

Ser også noe av den samme utvasketheten samme på min Sony HD-Opptaker som går over komponent. F.. hadde ikke dette problemet med LG. Istedet for å sitte å fintune bildet, jobber jeg med ekstreme instillinger :evil: .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demo

Fikk en demo av denne plasma skjermen her om dagen.
    Satan den var rå

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Oppdaget noe merkelig nå, som kanskje noen kan svare på?
    Når jeg endrer innstillingene på Krp tven min blir ikke disse lagret..
    Dvs justering av bildet i de forskjellige modus blir ikke lagret.
    Så kontrast, farge, lysstyrke osv går tilbake til fabrikkinstillingen hver gang jeg skruer av tven..

Noen som vet hva jeg må gjøre for at dette skal bli lagret?
    Opplever mye av det samma - spesielt på kontrasten som tilstadighet er tilbake på 40. Vil helst kjøre med litt lavere instillinger nå i starten. Imidlertid har jeg nå gjort så mange justeringe så mange steder etterhvert at jeg vel går litt i surr :-D .

Kan det være at pioneer helst liker at man kobler direkte og ikke via forsterker switch ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriblist
    Fikk en demo av denne plasma skjermen her om dagen.
    Satan den var rå
    Ja helt klart en rå TV - det skal den ha selv om jeg fokuserer en del på mine problemer om dagen8) . Satt å nøt en liten time med motorsykkelgutta på Discovery HD i gå, og sannelig min hatt kom det ikke inn noen snertne babes også. Skal si gutta fikk løft på skiftenøkkelen.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen

Må da spørre. Skal kjøpe inn over jul. Da bør jeg jo gjøre leksene på forhånd slik at jeg unngår dette problemet. Hva skal jeg da gjøre i forkant ved innkjøp for at ting skal bli i sync? Har null peiling, så jeg trenger sårt litt gode råd.

Kan jeg få produktene under her til å bli helt i sync. Er jo noe drit dersom bilde og lyd ikke er synket....

Tenker på å kjøpe følgende:
    - KRP-500M (evt. 5090)
    - Canton DM 90. Se her for bilde av tilkoblingsmuligheter bak: Test Virtual Surroundsystem Canton DM 90
    - CD HD PVR
    - PS3
    - Kanskje separat Blu-Ray spiller (sannsynligvis Sony BDP-S350)

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hmm - det har jeg merka på min Motorola 1910. Hvis jeg ikke setter denne fra auto til RGB 16-235 så må jeg stille lysstyrke på -10 . Problemet da er at om jeg skifter til blu-ray blir bildet gul/grønnt og jeg må skifte tilbake til Auto.

Ser også noe av den samme utvasketheten samme på min Sony HD-Opptaker som går over komponent. F.. hadde ikke dette problemet med LG. Istedet for å sitte å fintune bildet, jobber jeg med ekstreme instillinger :evil: .
    Regner med du kjører gjennom receiver slik at alt havner på èn inngang på skjermen? Løsningen må jo da bli å kjøre 1910'en direkte inn på HDMI2 og de andre kildene fra receiveren og inn på HDMI1. Da slipper du å justere frem og tilbake. Såfremt jeg har fortstått oppsettet ditt riktig.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du kjører gjennom receiver slik at alt havner på èn inngang på skjermen? Løsningen må jo da bli å kjøre 1910'en direkte inn på HDMI2 og de andre kildene fra receiveren og inn på HDMI1. Da slipper du å justere frem og tilbake. Såfremt jeg har fortstått oppsettet ditt riktig.
    Testet dette i morges, og det blir nok løsningen, i alla fall forløpig. Dette må jo være en feil hos Pioneer som kanskje blir rettet ved en fremtidig oppgradering. Har også ver en runde i oppsettet i Denon. Fant en feil her og nå er component signalet bra også. Ser ut til å gå seg til nå .

Side 82 av 212 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •