Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 81 av 213 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 4254
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Ja, du har vel rett i det, i øvre mellomsjikt blir vel mer rett å si, men det er likevel en god skjerm. Jeg hadde nok selvsagt også blitt fornøyd med Samsung 7 serie
    Si ikke det.

Samsung LE40A656 er nummer 4 på listen over beste HDTV testet hos HDTVtest.co.uk, et nettsted som er kjent for meget grundige tester og solide omtaler.

PDP-LX5090 ligger for øvrig på topp, men KRP-500M/A er ikke testet enda...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Erfaring med KRP 500M foreløbig:

Fordeler med krp 500M:
    -Ligger ferdige instillinger etter ISF standard på nett. Og bildet blir utrolig!
    -Tven gjør en super jobb med både SD og HD signaler når innstillinger er riktige.
    - BILDET, BILDET, BILDET og atter BILDET
    Hvorfor ikke heller benytte KRP sin utmerkede Pure modus???

Skal du ha TV'en ISF-kalibrert kommer du ikke utenom å gjøre dette i ditt eget oppsett. Skifter du f.eks. kilde, må kalibreringen strengt tatt foretas på nytt..!

Pure modus tar deg så nær optimale bildeinnstillinger som du i det hele tatt kan håpe på uten ISF-kalibrering. Så glem såkalte "ferdige" ISF-innstillinger på nettet!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vært artig med et screenshot av KRP i SD modus.
    Vurderer kjøp, men ser så mye SD at jeg ikke ønsker å bli skuffet.
    Jeg har Get HD PVR og har ikke peiling på om signalene er tilfredstillende her i Oslo.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Hvorfor ikke heller benytte KRP sin utmerkede Pure modus???

Skal du ha TV'en ISF-kalibrert kommer du ikke utenom å gjøre dette i ditt eget oppsett. Skifter du f.eks. kilde, må kalibreringen strengt tatt foretas på nytt..!

Pure modus tar deg så nær optimale bildeinnstillinger som du i det hele tatt kan håpe på uten ISF-kalibrering. Så glem såkalte "ferdige" ISF-innstillinger på nettet!

???
    Har prøvd ut de innstillingene som allerede ligger ute i denne tråden, hvor det er tatt utgangspunkt i pure modusen, og denne er justert inn litt.
    Bildet ble bedre enn Pure mode som ikke var justert, så hvorfor ikke da benytte seg av at noen som har lagt ut sine ISF innstillinger?
    Selv om disse selvfølgelig ikke blir 100% korrekte pga lyset i rommet, annen kilde og variasjon i tven, blir det alikevel bedre enn ren Pure mode...

Skal man ha 100% riktig ISF kalibrert tv må man selvfølgelig få inn en ekspert og la han kalibrere tven.
    Men for å få et mest mulig optimalt bilde på tven uten å betale noe ekstra for det, er det bare å hente innstillingene fra denne tråden og justere litt på Pure mode. Det hjelper faktisk i forhold til å bare bruke ferdig innstillingen fra fabrikk.

Og hvis jeg gav inntrykk av at man fikk en ISF kalibrert tv ved å bruke innstillingene man finner her inne, var ikke det meningen.
    Mente bare å gi et tips til hvordan man får best mulig bilde (nærmest mulig ISF standard) uten å betale for det.
    Dessuten er det vel greit for alle som ikke får tven kalibrert, å få vite at det ligger innstillinger ute som gir et så optimalt bilde som mulig?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vel både BD 51 og 71 likt bilde via HDMI, så jeg tror jeg er på trygg grunn der ihvertall, men Panasonicen frister veldig den også da den også tar SD kort fra mitt HD videokamera og vanlig speilrefleks
    Antar det er Hjemmekino sin test av BD-spillere som har fått deg til å gå rundt å tro at det ikke er noen forskjell på slike spillere når det gjelder gjengivelse av HD-materiale. Du nevnte også litt lenger oppe i tråden at alle BD-spillere gir et godt bilde på HD.

Dette er en sannhet med visse modifikasjoner. Bladet Hjemmekino benyttet jo en skjerm på beskjedne 50" til å evaluere de ulike spillerne, og det hadde nok vært enklere å skille de ulike spillerne fra hverandre dersom det i stedet hadde blitt benyttet et stort lerret, fortrinnsvis større enn 100".

Testen til Hjemmekino er i beste fall relevant og nyttig for de som benytter skjermer på 50" eller mindre. Men for de med lerret av en viss størrelse, er slike tester av heller beskjeden nytteverdi.

Og bare for å ha sagt det: Det er forskjeller også på avspilling av HD som på alt annet!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    magnesmurf,

Kan du angi hvilken post disse foreslåtte innstillingene er å finne i, så jeg (for min egen del) får sjekke korrektheten av dette? På forhånd takk!

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett i at du må ha et stort lerret for å virkelig kunne skille bildekvaliteten, selv har jeg bare testet på min "46" skjerm(får kanskje KRP idag), og etter hva jeg har erfart på de forskjellige spillerne er ikke akkurat forskjellen stor i bildekvalitet, selv om den nok er der. Men forskjellen er nok størst når det kommer til vanlig DVD kvalitet

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forskjell de ulike BD-spillerne har på SD er det ikke alle (HD) entusiaster som bryr seg om

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstillinger (til 5090) ved bruk av Get HD PVR

Hei, jeg ser det ligger ute en del forslag til innstillinger når det gjelder LX5090 (f.eks side 29 i denne tråden for et eksempel).

Det jeg lurer på er om jeg bør bruke de samme innstillingene på min Get HD PVR?

Er det noen som har noen erfaringer her?

Og, ved SD fra Get HD PVR; lønner det seg å bruke 1080i eller 720p eller 576 fra boksen over hdmi kabelen til TV'en tro?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @EldarH - Selv om du har to eller flere kilder inn på samme input så vil disse ha forskjellige instillinger på denne input så fremt de ikke alle kjører f.eks 1080p/24 , om nå PS3 kjører 1080P/24 og WII kjører en annen oppløsning vil begge kunne benytte PURE og alikevel ha to forskjellige instillinger for har jeg skjønt dette rett vil tv`n finne ut dette selv hvilke instilling du har "kalibrert" for PS3 og for WII .

Men igjen så vil kun dette funke på forskjellige oppløsninger .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er KRPmen på vei, så gjør dere klar for spørsmål i løpet av dagen

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    @EldarH - Selv om du har to eller flere kilder inn på samme input så vil disse ha forskjellige instillinger på denne input så fremt de ikke alle kjører f.eks 1080p/24 , om nå PS3 kjører 1080P/24 og WII kjører en annen oppløsning vil begge kunne benytte PURE og alikevel ha to forskjellige instillinger for har jeg skjønt dette rett vil tv`n finne ut dette selv hvilke instilling du har "kalibrert" for PS3 og for WII .

Men igjen så vil kun dette funke på forskjellige oppløsninger .
    Takk for svar.. Jeg får prøve å fikle litt å se hva jeg får til.. Alt av tips motaes med takk..

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermen er kommet, og selvfølgelig er den forbannede strømkabeln ikke med. Jeg kan vel bruke Samsungs kabel selv om den er uten ferritkjerne inntil videre?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermen er kommet, og selvfølgelig er den forbannede strømkabeln ikke med. Jeg kan vel bruke Samsungs kabel selv om den er uten ferritkjerne inntil videre?
    Selvfølgelig. Selv brukte jeg en jeg hadde liggende, men det fulgte vel med løs ferrit ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løs ferrit er like godt. Bare fest den så nær skjermen som mulig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    magnesmurf,

Kan du angi hvilken post disse foreslåtte innstillingene er å finne i, så jeg (for min egen del) får sjekke korrektheten av dette? På forhånd takk!

Selvfølgelig. Finnes flere steder.
    Blandt annet side 26, 29, 31, 42

De viktigste innstillingene, de til puremode finner jeg ikke igjen i forbifarten, så jeg bare paster de inn hit og håper ingen blir fornærmet av den grunn:

Quote fra en eller annen her inne:

"Om det er noen som stusser på at en såpass nøyaktig skjerm som KRP-500 ender opp med litt forskjellige innstillinger som vist under, så avspeiler dette kun det faktum at det kan være noen små avvik mellom hver modell, at det brukes forskjellige avspillingskilder (en blu-ray spiller fra Panasonic gir ikke nødvendigvis samme fargestikk som PS3 eller Pioneer LX71 osv.) eller at ikke alle kalibreringsverkøy eller personene bak dem er like nøyaktige*.

Picture:
    AV Selection: Pure
    Contrast: 37
    Brightness: 0
    Color: +3
    Tint: 0
    Sharpness: -15

Pro Adjust
    Pure Cinema
    Film Mode: Advance
    Text Optimization: Off

Intelligence: Off

Picture Detail:
    DRE Picture: Off
    Black Level: Off
    ACL: Off
    Enhancer Mode: 1
    Gamma: 2

Color Detail:
    Color Temp: Manual
    R High -1
    G High 0
    B High +4
    R Low -1
    G Low +1
    B Low 0

CTI: Off

Color Management
    R -2
    Y +2
    G -1
    C -1
    B +1
    M -1

Color Space: 2

__________________________________________________ _________

Contrast: 38
    Brightness: +1
    Color: +6

Pro Adjust menu > PureCinema submenu:
    Intelligent Mode: Off

Picture Detail submenu:

Color Detail submenu:

Manual color temp submenu:
    R High: -3
    G High: 0
    B High: 0
    R Low: 0
    G Low: 0
    B Low: 0

Color Management submenu:
    R: 0
    Y: 0
    G: -1
    C: 0
    B: 0
    M: -2

__________________________________________________ ___________

Contrast: 34
    Brightness: +1
    Color: 0

Pro Adjust menu > PureCinema submenu:
    Intelligent Mode: Off

Picture Detail submenu:

Color Detail submenu:

Manual color temp submenu:
    R High: -2
    G High: 0
    B High: -3
    R Low: 0
    G Low: 0
    B Low: -2

Color Management submenu:
    R: 1
    Y: -1
    G: 0
    C: -1
    B: 0
    M: -4

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Selvfølgelig. Selv brukte jeg en jeg hadde liggende, men det fulgte vel med løs ferrit ?
    Ikke som jeg kunne se. Vel hva skal jeg bruke av innstillinger på vanlig SD sending med CD tunern HD PVR 101, og hva med DVD/BD, PC/konsoll?

Heldigvis hører jeg overhodet ikke støy.......selv uten ferrit

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke som jeg kunne se. Vel hva skal jeg bruke av innstillinger på vanlig SD sending med CD tunern HD PVR 101, og hva med DVD/BD, PC/konsoll?

Heldigvis hører jeg overhodet ikke støy.......selv uten ferrit
    Med CD sin HD PVR må du passe på å velge RGB 16-235 i 'Input Setup'-menyen for den inngangen du bruker. Auto gir feil handshake-resultat, slik at TV'en tror tuneren sender RGB 0-255. Det gjør den altså ikke, og man får da et utvasket bilde.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker å bukker Kimi

Jeg må å justere ned lystyrken for å få normalt svartnivå, noe som ikke var tilfelle når jeg brukte scart før. Får håpe oppdateringen til CD kommer snart

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker å bukker Kimi

Jeg må å justere ned lystyrken for å få normalt svartnivå, noe som ikke var tilfelle når jeg brukte scart før. Får håpe oppdateringen til CD kommer snart
    Nettopp, men du slipper altså å justere ned lysstyrken for å få normalt svartnivå om du stiller inn slik jeg sa.

Side 81 av 213 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •