Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 80 av 212 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste
Viser resultater 1,581 til 1,600 av 4233
    Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Jeg er også en amatør her. Vurderer 500M opp mot en 5090. Blir nok ganske sikkert en av disse.

Ufra hva dere sier her, er 500M vanskeligere å ha med å gjøre for en amatør som meg? Jeg tenker på innstillinger og ting og tang. Ser jo at Ingeniør'n sliter, og han er helt sikkert mye mer dreven enn meg. Jeg tror jeg tilter dersom jeg opplever slik :twisted:

Altså: Er 5090 mer plug and play for en amatør som meg? Lettere menyer, enklere å finne ut av ting og tang, lettere å stille inn etc etc??

Noen som vet?

Med dagens priser må vel 5090 være et mye bedre kjøp enn KRP modellene, og hvis også 5090 er mer brukervennlig enn KRP M, skulle vel saken være grei. Jeg angrer faktisk litt nå på at jeg heller valgte KRPM modellen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Min er helt lydløs på drive mode 2. På drive mode 1 & 3 støyer den litt (kun hørbart når det ikke er noe lyd). Nesten mere ved helt mørkt skjermbilde enn ved lyst.
    Etter hva jeg har lest er det vanlig å kunne høre litt summing på pioneer sine tver, men du har sikkert vært heldig du også. Jeg har jo 60" da, vet ikke om det kan være at de støyer litt mere.

Noen er jo også mer følsom for akkurat de frekvensene som tven summer på, så det kan jo også være at det vil oppleves noe forskjellig, samt akkustikken kan nok være med på å påvirke noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

støy fra panel

Har nå hatt krp-500a i hus en stund og må si at jeg irriterer meg grønn over støyen fra skjermen.

Jeg sitter ca 3 til 4 meter fra tv'en og hører en sånn trafo støy/summing alt avhengig av hvilket bilde som er på skjermen. "Grafikk" som logo'er, teksting, info bjelker fra satelitt boks og selv "input 1, input 2" og sånn fra tv'en fører til uvanlig høy støy fra skjermen. Ikke forskjeller å merke fra om bildet er mørkt eller lyst - det bare er der i varierende styrke hele tiden.

Det er såpass høyt at jeg hører det gjennom tale, f.eks. på dagsrevyen.
    Å bruke den som bildefremviser i galleriet hvor en ikke har "filmstøy" er jo direkte plagsomt og "pinlig" til en tv i denne prisklassen.

Hadde lyden blitt overdøvet under normal bruk hadde jeg ikke brydd meg, men siden jeg under normal bruk plages - så lurer jeg på om dette er noe jeg kan/bør kreve fikset (altså panel byttet).

Jeg har prøvd meg litt frem (ser at noen nevner drivemodes og slikt) men kan ikke si at det endrer på noe.

Så, hvor gale må det være før jeg kan kreve dette ordnet?
    Som sagt, sitter på 3-4 meter og hører det over Mr. Lunde i Dagsrevyen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    d4rg0 Har nå hatt krp-500a i hus en stund og må si at jeg irriterer meg grønn over støyen fra skjermen.

Når jeg leser dette blir jeg enda mer skeptisk til kjøpet mitt. Kanskje jeg skal angre hele greia å beholde Samsungen likevel, cloudingen er jo nesten borte, og det var derfor jeg valgte KRP

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erfaring med KRP 500M foreløbig:

Skal ikke legge skjul på at det har vært litt småplukk, men har ikke angret et sekund alikevel!!!!

Problemer:
    -Strømkabel fulgte ikke med tven.
    -Fikk feil bruksanvisning på norsk, men heldigvis riktig på engelsk.
    -Skruehullene til festene til veggstativ er ikke helt i vater, selv om avviket er lite (5mm) Derfor må man enten ha orginalt veggstativ eller regne og måle litt ekstra før man henger opp et veggstativ.
    -Tven er komplisert å stille inn, men kun hvis man vil ha absolutt riktig bilde etter ISF standard. Bildemodusene som er der fra før av gir et MEGET godt bilde, også før justering. Dessuten finner man masse brukbare innstillinger for tven i denne tråden.

Og har lyst til å tillegge:
    -LX 5090 er ikke stort lettere å stille inn, menyen er ca den samme.
    -KRP har betraktelig mindre støy i bildet enn 5090, men om det gjør at tven er verdt 3-5k ekstra kommer ann på øyet som ser.
    -Min KRP 500M er helt tyst. Hører ingen summing, viftestøy eller andre lyder fra den. Mulig KRP 500A er verre på dette...

Fordeler med krp 500M:
    -Ligger ferdige instillinger etter ISF standard på nett. Og bildet blir utrolig!
    -Tven gjør en super jobb med både SD og HD signaler når innstillinger er riktige.
    - BILDET, BILDET, BILDET og atter BILDET

Og til deg vallhall:
    Jeg hadde en samsung før, og byttet til KRP500M nå. Har ikke angret i det hele tatt!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, bildet er bra.
    Jeg hadde besøk her og tv'en stod på en Viasat kanal (SD) og kommentaren var "wow", jeg dro på smilebåndet, skiftet til en Canal Digital kanal (SD) og fyren var nesten på vei ut døra for å kjøpe seg ny tv....
    Før jeg satte på en HD kanal og det ble stille....
    Og jeg satte på noe Blu-Ray materiale fra pc'en....
    Fyren har nå kjøpt seg ny tv 8)

Men som nevnt, summelyden er en uting.
    Er det andre som hører den på 3-4 meters avstand gjennom normal tale?

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf

Skal ikke legge skjul på at det har vært litt småplukk, men har ikke angret et sekund alikevel!!!!

Problemer:
    -Skruehullene til festene til veggstativ er ikke helt i vater, selv om avviket er lite (5mm) Derfor må man enten ha orginalt veggstativ eller regne og måle litt ekstra før man henger opp et veggstativ.
    -Tven er komplisert å stille inn, men kun hvis man vil ha absolutt riktig bilde etter ISF standard. Bildemodusene som er der fra før av gir et MEGET godt bilde, også før justering. Dessuten finner man masse brukbare innstillinger for tven i denne tråden.

Og har lyst til å tillegge:
    -LX 5090 er ikke stort lettere å stille inn, menyen er ca den samme.
    -KRP har betraktelig mindre støy i bildet enn 5090, men om det gjør at tven er verdt 3-5k ekstra kommer ann på øyet som ser.
    -Min KRP 500M er helt tyst. Hører ingen summing, viftestøy eller andre lyder fra den. Mulig KRP 500A er verre på dette...

Fordeler med krp 500M:
    -Ligger ferdige instillinger etter ISF standard på nett. Og bildet blir utrolig!
    -Tven gjør en super jobb med både SD og HD signaler når innstillinger er riktige.
    - BILDET, BILDET, BILDET og atter BILDET

Og til deg vallhall:
    Jeg hadde en samsung før, og byttet til KRP500M nå. Har ikke angret i det hele tatt!
    Blir jo litt beroliget av innlegget ditt, så takk skal du ha!.

Nå bruker jeg jo en av toppmodellen til samsung, LE46a656 som har et (i mine øyne) utrolig bilde på både SD og HD, men ikke minst PC og konsoll bruk, så hvis KRP M er like god der blir jeg virkelig fornøyd å tar det som en bouns

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall

Nå bruker jeg jo en av toppmodellen til samsung, LE46a656 som har et (i mine øyne) utrolig bilde på både SD og HD, men ikke minst PC og konsoll bruk, så hvis KRP M er like god der blir jeg virkelig fornøyd å tar det som en bouns
    PS:det jeg nå sliter med er om jeg skal velge BD spiller Pioneer BD 51 eller Panasonic BD55, begge 2 er glimrende spillere, og det er DVD som jeg er mest opptatt av da alle BD spillere har et godt BD bilde, har begge hjemme å tester så vi får se hvem som blir returnert imorgen

Pokker har drukket for mye pils, var ikke meningen å quote meg selv

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gjerne vite hva slags BD/DVD spillere dere forer LX5090/KRP med

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde fjorårets plasma fra samsung før da, så da er det klart at oppgraderingen var større.

Har ærlig talt aldri studert samsung sine LCD tver noe særlig. Men har hvertfall erfart at pioneer oppskalerer SD bilder bedre enn min gamle HD ready plasma.

Tror nok du blir fornøyd med KRP M når du får justert den inn skikkelig

Og forer min KRP med Pioneer sine egene spillere: DV Lx50 Og BDP LX71

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen takk for svar magnesmurf

Nå har vel både BD 51 og 71 likt bilde via HDMI, så jeg tror jeg er på trygg grunn der ihvertall, men Panasonicen frister veldig den også da den også tar SD kort fra mitt HD videokamera og vanlig speilrefleks

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,817
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung 656 toppmodell...? Bob bob.... Det er en standard/midt på treet tv...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av d4rg0
    Har nå hatt krp-500a i hus en stund og må si at jeg irriterer meg grønn over støyen fra skjermen.

Jeg sitter ca 3 til 4 meter fra tv'en og hører en sånn trafo støy/summing alt avhengig av hvilket bilde som er på skjermen. "Grafikk" som logo'er, teksting, info bjelker fra satelitt boks og selv "input 1, input 2" og sånn fra tv'en fører til uvanlig høy støy fra skjermen. Ikke forskjeller å merke fra om bildet er mørkt eller lyst - det bare er der i varierende styrke hele tiden.

Det er såpass høyt at jeg hører det gjennom tale, f.eks. på dagsrevyen.
    Å bruke den som bildefremviser i galleriet hvor en ikke har "filmstøy" er jo direkte plagsomt og "pinlig" til en tv i denne prisklassen.

Hadde lyden blitt overdøvet under normal bruk hadde jeg ikke brydd meg, men siden jeg under normal bruk plages - så lurer jeg på om dette er noe jeg kan/bør kreve fikset (altså panel byttet).

Jeg har prøvd meg litt frem (ser at noen nevner drivemodes og slikt) men kan ikke si at det endrer på noe.

Så, hvor gale må det være før jeg kan kreve dette ordnet?
    Som sagt, sitter på 3-4 meter og hører det over Mr. Lunde i Dagsrevyen.
    Merkelig at du har summe problemer ?

Nå har jeg skrudd av all lyd og til og med skudd strømmen helt av min Denon 3808 da trafon der surret litt når den sto i standby. Har prøvd hvit og sort skjerm, Drive mode 1,2 3 og en hel masse innstillinger og min KRP 500M er forsatt stum som en østers. Den avgir nesten ikke varme heller - sikker rundt det halve av hva min LG 42PG6000 gjør. Kan leve med dette :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf

Problemer:

Fordeler med krp 500M:
    T
    Fikk heller ikke med kabel - ?? Mine skruehull er helt i vater. Vil vel heller si at den er UTFORDRENDE å stille inn. Som din er min helt tyst.

Hvor finner du ferdige ISF innstillinger ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av d4rg0
    Joda, bildet er bra.
    Jeg hadde besøk her og tv'en stod på en Viasat kanal (SD) og kommentaren var "wow", jeg dro på smilebåndet, skiftet til en Canal Digital kanal (SD) og fyren var nesten på vei ut døra for å kjøpe seg ny tv....
    Før jeg satte på en HD kanal og det ble stille....
    Og jeg satte på noe Blu-Ray materiale fra pc'en....
    Fyren har nå kjøpt seg ny tv 8)

Men som nevnt, summelyden er en uting.
    Er det andre som hører den på 3-4 meters avstand gjennom normal tale?
    Kan høre litt hvis jeg går helt inntil skjermen. Men hører absolutt ingenting fra 3-4 meter. Skal teste litt mer ikveld med forskjellige innstillinger, men å høre summelyd fra så lang avstand med lyden på, høres ikke riktig ut.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Jeg er også en amatør her. Vurderer 500M opp mot en 5090. Blir nok ganske sikkert en av disse.

Ufra hva dere sier her, er 500M vanskeligere å ha med å gjøre for en amatør som meg? Jeg tenker på innstillinger og ting og tang. Ser jo at Ingeniør'n sliter, og han er helt sikkert mye mer dreven enn meg. Jeg tror jeg tilter dersom jeg opplever slik :twisted:

Altså: Er 5090 mer plug and play for en amatør som meg? Lettere menyer, enklere å finne ut av ting og tang, lettere å stille inn etc etc??

Noen som vet?
    Hehe - alle er vel litt amatør på ting man ikke kjenner. Det gikk nok mye raskere å få bra bilde, etter min smak, på min LG 42PG6000 - betydlig enklere menysystem, men så var det også stopp. Man har nok større potensiale til å få det perfekt her.

Det jeg sliter litt med er en TV tuner og en TV som ikke helt snakker samme språk. Kanskje må jeg ha egen kabel direkte til TV'n, ikke via forsterkerswich, slik at jeg kan kjøre optimal input mode.

Ville helt klart gått på KRP 500M i stedet for 5090 - bedre bilde, nettere design, lavere stømforbruk (tror jeg). Pioneer Premium serie med de beste panelene - Kuro Reference Plasma..... 5090 er utgående modell.

Newcomer E.H.D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gjerne vite hva slags BD/DVD spillere dere forer LX5090/KRP med
    Har Pioneer BDP LX71 på min LX5090, og er meget fornøyd. Den gjør også en meget god jobb med DVDene. :-D

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hatt av-resiver eller flatskjerm tv før så jeg har et par spm.

Jeg har nå KRP 500M og SC-LX81.

Denne summingen dere snakker om? Når skal den komme? Når tven er på uten noe signal? Når det går bilde på den? Jeg hører egentlig ikke no, vertfall ikke om jeg ikke setter hode inntill.

Også er det en del snakk om innstillinger her. Det jeg lurer på, er at jeg har en HDMI kabel fra TVen til resiveren Inputt inn 5 på TV og HDMI ut 1 på resiveren.
    Tuner ps3 og PC og kommende blu-ray spiller er koblet til via resiveren med HDMI og wii er koblet til med Nintendo Wii Component Video Cable.

Hvordan skal jeg forholde meg til innstillinger osv? Alt går jo inn på samme port på tven?

Resiveren min har 2 HDMI ut og tven har jo 2 HDMI inn, vil det lønne seg for meg f.eks å sende spill konsoller ut/inn på 1 og Blu-Ray og tuner og PC på den andre?

Jeg kjøpte en sånn Harmony One så jeg hadde håpet at den skulle bytte litt på innstillinger når jeg bytta kilde, men har ikke fått dette til.

F.eks vil jeg vel ha SPILL innstilling når jeg spiller men ikke når jeg ser film?

Hadde vært greit for andre brukere men også meg å sluppe å stille på noe og sluppe unna med å trykke Se DVD på fjernkontrollen.

JEG ER AMATØR, dette er nytt for meg!

Hjelp veiledning eller hjelp i riktig rettning mottaes med STOR takk

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Samsung 656 toppmodell...? Bob bob.... Det er en standard/midt på treet tv...
    Ja, du har vel rett i det, i øvre mellomsjikt blir vel mer rett å si, men det er likevel en god skjerm. Jeg hadde nok selvsagt også blitt fornøyd med Samsung 7 serie

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Jeg har aldri hatt av-resiver eller flatskjerm tv før så jeg har et par spm.

Jeg har nå KRP 500M og SC-LX81.

Denne summingen dere snakker om? Når skal den komme? Når tven er på uten noe signal? Når det går bilde på den? Jeg hører egentlig ikke no, vertfall ikke om jeg ikke setter hode inntill.

Også er det en del snakk om innstillinger her. Det jeg lurer på, er at jeg har en HDMI kabel fra TVen til resiveren Inputt inn 5 på TV og HDMI ut 1 på resiveren.
    Tuner ps3 og PC og kommende blu-ray spiller er koblet til via resiveren med HDMI og wii er koblet til med Nintendo Wii Component Video Cable.

Hvordan skal jeg forholde meg til innstillinger osv? Alt går jo inn på samme port på tven?

Resiveren min har 2 HDMI ut og tven har jo 2 HDMI inn, vil det lønne seg for meg f.eks å sende spill konsoller ut/inn på 1 og Blu-Ray og tuner og PC på den andre?

Jeg kjøpte en sånn Harmony One så jeg hadde håpet at den skulle bytte litt på innstillinger når jeg bytta kilde, men har ikke fått dette til.

F.eks vil jeg vel ha SPILL innstilling når jeg spiller men ikke når jeg ser film?

Hadde vært greit for andre brukere men også meg å sluppe å stille på noe og sluppe unna med å trykke Se DVD på fjernkontrollen.

JEG ER AMATØR, dette er nytt for meg!

Hjelp veiledning eller hjelp i riktig rettning mottaes med STOR takk
    Rimelig amatør jeg også, men kan jo prøve å hjelpe. Fikk god hjelp fra Rolle da jeg hadde et lignende problem

Hører heller ingen summing fra KRPA, kanskje vi har vært heldige.

Innstilligene må forandres hver gang du bytter fra TV til f.eks. Blu-Ray i og med at du har alt på Input 1 eller 5 eller hva som helst.

Løsningen jeg fant, eller rettere sagt Rolle, var å kjøre Get-signalene (HDMI) rett i TV'en (input 3) og så kjøre lyden om receiver med S/pdif.

Kjører Blu-Ray om receiver og inn input 1 på TV'en.

Da har jeg altså Get på Input 3 og Blu-Ray på Input 1.

Da kan du ha forskjellige Drive modes på inputene.

Da kan du også forandre innstillinger i User Mode på hver input, men movie mode er fremdeles samme for alle inputs.

Så uansett må du inn å gjøre om innstillinger når du skifter sigaler, altså borsett fra Drive mode

Det med at du har to utganger på LX81 kan kanskje løse problemet. Ifølge Stereofil så ville det ikke gjøre det, men det er jo ikke sikkert de vet alt.

Sikkert andre som har bedre forklaringer enn meg, er som sagt like fersk som deg.

Side 80 av 212 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •