Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 79 av 212 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 4233
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Hvis din KRP er helt lydløs ved fremvisning av lyst bilde over hele skjermen så har du jammen vært eksepsjonelt heldig med ditt eksemplar!
    Skal sjekke helt lys skjerm. Når jeg sjekket helt nærme var det alt mulig .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Du er nok ikke den eneste som har blitt skuffet over Pure mode sånn umiddelbart. Men det er ikke slik at du uten videre bør velge Pure mode på vanlige fjernsynssendinger. Hos meg har alltid "Standard" modus, sammen med drive mode 2 blitt best, med litt mer "punch". Kan du ikke heller prøve det?
    Jepp - jeg endte på Standard til slutt, eller hadde ikke Pio hatt en sjanse mot LG :roll: - antar jeg er blitt litt avhengig av punche i bildet som LG gir.
    Pure ble også bra etter at jeg hadde fått juster RGB setting på inngangen - før dette var Pure hel livløs og grå.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Tusen takk for mange kjappe svar alle mann... 113 er det fra midten av tven og ikke undersiden sant?
    Stemmer det er til midten av bildet.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Merket først at hullene ikke var i vater når jeg skulle skru fast to stk identiske skinner på hver side. De passet nemmelig ikke i de samme hullene på begge sider. Faktisk kan man så vidt se det kun med øyemål, men tok alikevel et kontrollmål da jeg syntes dette virket merkelig, men som jeg har nevnt tidligere var det ca 5mm høydeforskjell mellom skruehullene på høyre og venstre side.
    Ikke allverdens, men nok til at tven ikke blir helt i vater, og nok til at det er litt plagsomt når man vet det, for da ser man at tven henger skjevt.

Har hvertfall fått engelsk bruksanvisning for M modellen, og fått justert inn veggstativet såpass at det bare er så vidt at tven ikke er i vater. Og strømledning har jeg også fått

Det eneste som mangler nå er å få justert inn tven og finne de forskjellige innstillingene for Standard, movie og Pure mode Har allerede funnet plenty for pure og movie, så mangler bare for standard. (husker at noen la ut instillinger for det et eller annet sted i tråden her.)

Har bakdelen med å kjøre alt fra receiver, får ikke kalibrert tven individuelt for hver kilde, så da må man nøye seg med å bruke forskjellige bildeinnstillinger for tv, dvd, bluray og spill.
    Av ren nysgjerrighet la jeg en vater oppå TV'en bare for å sjekke, og den er dønn i vater Så jeg forstår fortsatt ikke at det skal være noen skjevheter på disse hullene. Har også to identiske vertikale braketter på veggfestet mitt, festet i samme hull på begge sider.... Oh well, no worries her i gården ihvertfall.

Hvis du lar receiveren bare videresende signalet fra kildene, uten å oppskalere, vil M'en huske innstillinger for hver kilde - så fremt de sender ulike oppløsninger (f.eks. vil 1080i/50, 1080i/25 og 1080p/24 få individuelle settinger, for samme AV-valg, f.eks. Pure).

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    2: Det har vært hevdet, med god grunn, at HD-TV stort sett er bedre på SD sendinger enn fullHD. Har sett det samme på en Sony W4000 jeg hadde i hus. Tror nok mye ligger der - at Pio har dårligere forutsetninger for å takle SD enn HD TV. Tror ikke det går så mye på størrelsen her da jeg bevist satte meg 1 m nærmere på 42" for å unngå av en mindre TV ga et skarpere bilde.
    Synes Pioneer er glimrende på SD også. Ihvertfall med parabol og Vantage sin HD tuner med 576p ut på SD. Hva slags tuner har du?
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Hvis din KRP er helt lydløs ved fremvisning av lyst bilde over hele skjermen så har du jammen vært eksepsjonelt heldig med ditt eksemplar!

Summingen på min tv plager ikke meg på min normale sitteavstand og ved normal bruk, men setter jeg på et helt hvitt bilde over hele skjermen er summingen tydelig hørbar selv fra 3,5 meter i et stille rom.
    Min er helt lydløs på drive mode 2. På drive mode 1 & 3 støyer den litt (kun hørbart når det ikke er noe lyd). Nesten mere ved helt mørkt skjermbilde enn ved lyst.
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HELVETTE!! Fått dritten på veggen.. Og endevendt alt av esker isopor osv. Og det var en del da e fikk hjem mer enn tven.

Jeg har heller ikke fått strøm kablel. Og 500A sin bruksanvisning.

Men en ting jeg lurer på, det står at det følger med 2 Ferrittkjerne 1 grå og en svart.

Jeg har bare fått med en grå som lå sammen med batteria.

Det står at det må monteres for å oppfylle CE standard eller noe.

Hva er dette egentlig, og er det nødvendig? Og hvorfor 2?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    HELVETTE!! Fått dritten på veggen.. Og endevendt alt av esker isopor osv. Og det var en del da e fikk hjem mer enn tven.

Jeg har heller ikke fått strøm kablel. Og 500A sin bruksanvisning.

Men en ting jeg lurer på det står at det følger med 2 Ferrittkjerne 1 grå og en svart.

Jeg har bare fått med en grå som lå sammen med batteria.

Det står at det må monteres for å oppfylle CE standard eller noe.

Hva er dette egentlig, og er det nødvendig? Og hvorfor 2?
    Det er vel en slags støyfjerner uten at jeg heller ble helt klok på dette.

Det underlige er at hvis man søker på ferittkjerne så får man kun treff på antennekabler.

Men denne skulle da virkelig festes på strømkabelen?

Og hva er forskjellen på ferittkjerne og galvanisk skille?

Jeg fikk forøvrig 2 grå og en sort. Brukte de grå på begge strømkablene. Vet ikke helt hva jeg skal med den sorte.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Det er vel en slags støyfjerner uten at jeg heller ble helt klok på dette.

Det underlige er at hvis man søker på ferittkjerne så får man kun treff på antennekabler.

Men denne skulle da virkelig festes på strømkabelen?

Jeg fikk forøvrig 2 grå og en sort. Brukte de grå på begge strømkablene. Vet ikke helt hva jeg skal med den sorte.
    Jeg fikk som sagt ingen strømkabel? Men begge? Det er da vel bare 1 Strømkabel. Det står at jeg skal bruke en på TVen og en på Resiveren men på resiveren fulgte det ikke med noen, og jeg fikk bare med 1..

Håper noen kan forklare dette litt grundigere..

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det, det er 2 strømkabler til A-modellen. Så du har fått riktig antall ferittkjerner ihvertfall. Det er da noe;-)

Fikk heller ikke noe til receiver. Står heller ikke noe om det i manualen.
    Har SC-LX71.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må dere bli enige her Den ene av dere diskuterer en KRP-500M og en SC-LX81 og den andre snakker om KRP-500A ...

EldarH : Er du sikker på at det var reciveren SC-LX81 som manglet strømkabel ? For jeg tror nok heller det var monitoren som kom uten og så har du pakket opp esker på "norsk metode" uten helt kontroll .

Den grå ferittkjernen skal plasserers nærmest mulig på strømkabelen som mangler opp mot inntaket på tv`n og ta bort støy . Og for KRP-500A medlemmene blir det derfor to stk ferittkjerner da de må ha en på monitoren og en på mediaboksen .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,472
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Kan vel slenge ut en liten og rask prinsipiell forklaring på dette.

En ferittkjerne er bare en jern kjerne ring (feritt) som har til oppgave å undertrykke å dempe uønskede støy, og kan monteres rundt utvendig på de elektriske lederene.

Når det gjelder montering av feritt kjerner på kabling i forbindelse med flatskjermer, er det hovedsakelig for å dempe støy fra den skjerm siden til nett siden. Det brukes gjerne strømforsyninger som "hakker" opp 220v strømmen med ganske høye frekvenser i moderne elektronikk, og det er vel for å dempe noe av denne fra å komme ut på el. nettet at man tyr til slike ringer.

I et galvansisk skille er ledrerene fra den ene siden og til den andre siden elektrisk brutt, og "galvanisk" isolert i fra hverandre. Der brukes det magnetfelt i form av spoler som bruker det elektriske signalet på den ene siden, til å lager et magnetfelt og en tilsvarnde spole som mottar magnet feltet og omdanner det til et elektrisk signal igjen på den andre siden. Det brukes også ofte en jern kjerne i en eller annen form for å effektivisere oversettingen av magnetfeltet (på samme måten som man har i transformatorer) og denne kjernen vil også da kunne virke som en demper på uønsket støy.

Når det gjelder flatskjermer og galvansik skille, er det en annen viktig problemstilling, som handler om å hindre at skjermen kan lede strøm mellom to forskjellige jord potensialer og forhindre ulykker.

Har man f.eks en jordet kontakt der man skal bruke skjermen og skjermen blir jordet via denne, og i teillegg skjermen eller noe av det andre tilkobblede utstyret er tilkobblet et antenne anelgg (kabel, felles anlegg osv) med et annet jordings punkt og potensiale, kan man få en sammenkobbling der man ikke har kontroll over hvor høyt spennings potensiale og hvor mye støm det kan oppnå eller kan ledes mellom de to jord punktene

Dette kan resultere i brann, eller berørings fare hvis brukeren kobbler fra og på en eller annen måte kobbler seg mellom de to potensialene.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var LX5090 i hus. Må si jeg er strålende fornøyd med bilde, stor forskjell fra min forrige tv. (436 FDE)
    Bruker innstillingene som nevnt tidligere i tråden, men jeg har satt ned kontrasten til "8". Slet litt med retention på 436 og er nervøs for å få det samme på 5090 (er vel bare "overnervøs" tenker jeg). Eneste minuset så langt var at det låg 4 edderkopper i esken TV'en kom i........ bra jeg har PDP+ garanti

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Jeg var på expert i går å så LX5090 side om side med mange andre, og må si jeg ikke akkurat fikk hakeslepp. Forskjellen var svært liten og jeg hadde problem med å se hvem som hadde det beste bildet, dette var på SD sending. Hvordan de var kalibrert vet jeg jo ikke.

Må korrigere meg selv litt. Var idag å lånte 2 BD spillere for å bestemme meg for hva jeg velger, Pioneer BD 51 og Panasonic BD 55. Nå fikk jeg igjen tatt en titt på LX5090 og andre skjermer, å la merke til at folk som hadde mørke klær var helt tydelig hos pioneer mens de andre skjermene så å si visket ut all detaljer, å dette var i et skikkelig opplyst lokale. Når det er sagt var det ikke toppmodellene fra Samsung som stod ved siden av pioneer, og den TVn jeg bruker nå skulle jeg gjerne sett ved siden av(Samsung LE46a656)

PS: dette var SD sendinger

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Synes Pioneer er glimrende på SD også. Ihvertfall med parabol og Vantage sin HD tuner med 576p ut på SD. Hva slags tuner har du?
    Kjører fibernett over en Motorola 1910 tuner. Den står på 1080' ut, men klart jeg kan sette den på 576p med hva skjer med HD sendingere da - blir de først skalert ned og deretter opp ? Kan jo ikke drive å restart tuner når jeg skal se på en HD kanal....

Sliter også litt med å få det opptimale bildet. Fant ut at det ble best med RGB 16-255 på inngang og ikke auto. Problemer igjen når jeg skiftet til blu-ray. Da ble fargene koko og måtte sette tilbake til auto. Nå har jeg forstått at jeg kan ha flere instillinger på samme HDMI ingang på 500M men har ikke helt funnet ut av det enda. Selv for en relativt erfaren er det lett å gå seg vill i menyene til Pioneer. Dessuten kan man ikke sitte foran TV'n hele kvelden i disse tider .

Støy fra TV'n har jeg som sagt ikke hørt - selv ikke med helt hvitt bilde. Nå vet jeg imidlertid ikke helt om jeg har testet alle drive mode's enda :???: .

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lasta ned man til KRP500M, og for meg ser det ut som du må være ingeniør for å stille inn, takk gud for internet

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Lasta ned man til KRP500M, og for meg ser det ut som du må være ingeniør for å stille inn, takk gud for internet
    Synes ikke det var noe spesielt problem, fint med mange muligheter. Men så er jeg ingeniør også da... (hehe, måtte bare.. )

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Synes ikke det var noe spesielt problem, fint med mange muligheter. Men så er jeg ingeniør også da... (hehe, måtte bare.. )

Som jeg sa, takk for internet......og folk som deg, regn med å få mye spørsm når jeg forhåpentlig for min imorgen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også en amatør her. Vurderer 500M opp mot en 5090. Blir nok ganske sikkert en av disse.

Ufra hva dere sier her, er 500M vanskeligere å ha med å gjøre for en amatør som meg? Jeg tenker på innstillinger og ting og tang. Ser jo at Ingeniør'n sliter, og han er helt sikkert mye mer dreven enn meg. Jeg tror jeg tilter dersom jeg opplever slik :twisted:

Altså: Er 5090 mer plug and play for en amatør som meg? Lettere menyer, enklere å finne ut av ting og tang, lettere å stille inn etc etc??

Noen som vet?

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Jeg er også en amatør her. Vurderer 500M opp mot en 5090. Blir nok ganske sikkert en av disse.

Ufra hva dere sier her, er 500M vanskeligere å ha med å gjøre for en amatør som meg? Jeg tenker på innstillinger og ting og tang. Ser jo at Ingeniør'n sliter, og han er helt sikkert mye mer dreven enn meg. Jeg tror jeg tilter dersom jeg opplever slik :twisted:

Altså: Er 5090 mer plug and play for en amatør som meg? Lettere menyer, enklere å finne ut av ting og tang, lettere å stille inn etc etc??

Noen som vet?

Med dagens priser må vel 5090 være et mye bedre kjøp enn KRP modellene, og hvis også 5090 er mer brukervennlig enn KRP M, skulle vel saken være grei. Jeg angrer faktisk litt nå på at jeg heller valgte KRPM modellen

Side 79 av 212 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •