Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 78 av 212 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 4233
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan noen svare på følgende?

Har fått min KRP 500M idag, og tenkte jeg skulle henge den på veggen med uorginalt veggstativ. Men oppdaget til min store forbauselse at innfestingen i tven til stativet er skeiv!!!!

Skruehullene sitter ikke symetrisk på begge sider av tven, så den vil ikke henge i vater når veggfestet er i vater...

Er det meningen det skal være sånn???
    Og dette er da fordi at man kun skal kunne bruke pioneer sitt eget veggfeste? (som koster en formue..)
    Noen andre som har hengt opp sin KRP med uorginalt veggfeste?
    Må jeg ha det orginale festet for å få dette strøkent?
    Finnes det noen måte å få opp tven bra med uorgianlt feste uten å sette veggfestet skevt for å få tv i vater?

Håper på rakst svar da jeg eventuelt må kjøpe nytt veggfeste snarest mulig for å få opp tven...

Edit:

Det fulgte heller ikke med strømkabel!!! F*** så mye styr! Det står i bruksanvisningen at den skal følge med.
    Har endevendt esken, isoporen osv men det er ingen strømkabel der!
    Alle andre ledninger (audio ledninger) og fjernkontroll, batterier osv var der...
    Må vel bare ta turen til elkjøp og klage, og få ny ledning..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Kan noen svare på følgende?

Har fått min KRP 500M idag, og tenkte jeg skulle henge den på veggen med uorginalt veggstativ. Men oppdaget til min store forbauselse at innfestingen i tven til stativet er skeiv!!!!

Skruehullene sitter ikke symetrisk på begge sider av tven, så den vil ikke henge i vater når veggfestet er i vater...

Er det meningen det skal være sånn???
    Og dette er da fordi at man kun skal kunne bruke pioneer sitt eget veggfeste? (som koster en formue..)
    Noen andre som har hengt opp sin KRP med uorginalt veggfeste?
    Må jeg ha det orginale festet for å få dette strøkent?
    Finnes det noen måte å få opp tven bra med uorgianlt feste uten å sette veggfestet skevt for å få tv i vater?

Håper på rakst svar da jeg eventuelt må kjøpe nytt veggfeste snarest mulig for å få opp tven...
    Pioneer gjør det de kan for å få oss til å kjøpe de dyre veggfestene deres. Jeg kjøpte et på ebay som skulle passe for tver opp til 61", men det viste seg at skruehullene på 6090H er utenfor tilpassingsområdet til dette stativet.:-?

Men det høres faktisk ut som om du kan bruke det samme stativet som jeg kjøpte, fordi dette består at to separate veggfester for høyre og venstre side. Dette feste burde passe også for deg. Det finnes også i en mindre utgave. Dårlig med opplysninger hos Papyrus, men det største veggfeste har maksimal skrueavstand på 54,5 cm vertikalt. (Ubegrenset horisontalt) Feste kom på kr 623,- ferdig levert, Papyrus er billigste leverandør.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit:

Det fulgte heller ikke med strømkabel!!! F*** så mye styr! Det står i bruksanvisningen at den skal følge med.
    Har endevendt esken, isoporen osv men det er ingen strømkabel der!
    Alle andre ledninger (audio ledninger) og fjernkontroll, batterier osv var der...
    Må vel bare ta turen til elkjøp og klage, og få ny ledning..
    Har du sjekket inni det ene hullet i isoporen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket all isopor osv grundig. Den manglet. Den skulle vel ligget der det var teipet papp foran et hull i isoporen. Men fikk ny hos elkjøp, så det ordnet seg.

Oppdaget nå at jeg fikk bruksanvisningen til KRP A serien (vet ikke om det er samme til KRP M modellen)
    Står hvertfall bare om mediarecieveren osv til A serien, og står ingenting om M modellen.
    Noen andre som har fått M modellen som kan svare på dette?

Det står også at det skal følge med en fargesensor (til A serien) er dette kun til A modellen, eller skulle M modellen også hatt dette? (fulgte ikke med hos ti min M modell)

Skal se om jeg finner bruksanvisningen til M modellen på pioneer sine sider..

Veggstativet løste seg. Mitt passer, men tven blir ikke helt i vater.
    Det er ikke snakk om mye, men hullene i tven sitter med ca 5mm høydeforskjell. Det betyr at når tven er hengt opp er det ca 12 mm høydeforskjell fra den ene enden til den andre.
    Ikke så vanskelig å ta nye mål og regne ut hvordan stativet skal sitte for at alt skal bli i vater.
    Tror faktisk at det ikke var 100% i vater fra før av, for det ser ut som om tven havnet nesten i vater nå. Skulle jeg ikke være fornøyd med hvordan den henger når stereobenken er på plass og står rett under (og man da ser at tven henger skjevt) får jeg heller bite i det sure eplet og kjøpe pioneer sitt veggstativ, hvis jeg ikke får flyttet litt på det jeg har.

Edit:

Fant ut av bruksanvisningen. Jeg hadde fått den norske til A modellene. Heldigvis medfulgte også en engelsk til M modellen.
    De folka som pakker hos pioneer må jo være helt fjerne! Legge ved feil bruksanvisning og glemme strømkabel!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers må jeg si at jeg er "litt skuffa". Etter alt skrytet av Pioneer og all pepper som LG har fått her i tråden hadde jeg forventet et vesentlig bedre bilde i alle modus enn min LG 42PG6000. Blir nok bedre når den er gått seg til og blitt justert litt, men PURE skal jo gi bra bilde rett ut av esken. Satt å så på TV på begge to i går (Dagsrevyen, naturmagasinet mm) og kan ikke si at forskjellen vår så store. Noen ganger ga faktisk LG best bilde. Klart Pioneer er bedre på HD og film der sortnivå er viktig, men ser man mest "normal" TV klarer man seg lenge med LG.
    Du er nok ikke den eneste som har blitt skuffet over Pure mode sånn umiddelbart. Men det er ikke slik at du uten videre bør velge Pure mode på vanlige fjernsynssendinger. Hos meg har alltid "Standard" modus, sammen med drive mode 2 blitt best, med litt mer "punch". Kan du ikke heller prøve det?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Du er nok ikke den eneste som har blitt skuffet over Pure mode sånn umiddelbart. Men det er ikke slik at du uten videre bør velge Pure mode på vanlige fjernsynssendinger. Hos meg har alltid "Standard" modus, sammen med drive mode 2 blitt best, med litt mer "punch". Kan du ikke heller prøve det?
    Dette er riktig, Pure er ikke nødvendigvis best til vanlig SD TV-sendinger. Nå bruker riktignok jeg Pure på min KRP (siden det gir minst støy i bildet), men da med DRE satt til Low, sharpness på -11 og brightness -3. Alt dette gir litt mer 'pop'. Men på BD og DVD funker Pure helt suverent, med DRE avslått.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket all isopor osv grundig. Den manglet. Den skulle vel ligget der det var teipet papp foran et hull i isoporen. Men fikk ny hos elkjøp, så det ordnet seg.

Oppdaget nå at jeg fikk bruksanvisningen til KRP A serien (vet ikke om det er samme til KRP M modellen)
    Står hvertfall bare om mediarecieveren osv til A serien, og står ingenting om M modellen.
    Noen andre som har fått M modellen som kan svare på dette?

Det står også at det skal følge med en fargesensor (til A serien) er dette kun til A modellen, eller skulle M modellen også hatt dette? (fulgte ikke med hos ti min M modell)

Skal se om jeg finner bruksanvisningen til M modellen på pioneer sine sider..

Veggstativet løste seg. Mitt passer, men tven blir ikke helt i vater.
    Det er ikke snakk om mye, men hullene i tven sitter med ca 5mm høydeforskjell. Det betyr at når tven er hengt opp er det ca 12 mm høydeforskjell fra den ene enden til den andre.
    Ikke så vanskelig å ta nye mål og regne ut hvordan stativet skal sitte for at alt skal bli i vater.
    Tror faktisk at det ikke var 100% i vater fra før av, for det ser ut som om tven havnet nesten i vater nå. Skulle jeg ikke være fornøyd med hvordan den henger når stereobenken er på plass og står rett under (og man da ser at tven henger skjevt) får jeg heller bite i det sure eplet og kjøpe pioneer sitt veggstativ, hvis jeg ikke får flyttet litt på det jeg har.

Edit:

Fant ut av bruksanvisningen. Jeg hadde fått den norske til A modellene. Heldigvis medfulgte også en engelsk til M modellen.
    De folka som pakker hos pioneer må jo være helt fjerne! Legge ved feil bruksanvisning og glemme strømkabel!

Jeg bruker uoriginalt veggfest på min 500M (Vogels VFW065), og har ikke lagt merke til at hullene ikke er vater... hørtes snodig ut. Skjermen henger såvidt jeg kan se helt rett, i vater (sitter og ser på den nå), og jeg la ikke merke til noen skjevheter når jeg festet det heller. Rart...

Strømkabel var ikke med til meg heller, og har hørt om flere andre som har kjøpt 500M der denne manglet. Bruksanvisningen var imidlertid korrekt, men bare på engelsk (som om man trenger noe annet :P).

Fargesensoren er innebygget på M-modellen, så det trenger du ikke tenke på (men det beste du kan gjøre med den og 'Optimum mode' er å ignorere hele greia )

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte det Kimi og andre sier at strømkabelene mangler og ser ut til å være en feil hos dem som pakker . Hvorfor de slenger med Norsk anvisning for KRP-500A derimot er helt borte i natta men det er en annen sak .

Når det gjelder hullene bak på monitoren passet det da supert på mitt B-Tech BT8422 selv om jeg kun brukte 4 skruer totalt og ikke 3 på hver skinne som man kunne gjort . Monitoren henger vertfall i vater .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor høyt skal TVen henge

Hei.
    Jeg fikk min 500M hjem i dag med orginal KRP veggfeste.

Det jeg lurer på er hvor høyt opp på veggen skal skjermen henge?

Hvor høyt på veggen har dere som har hengt opp skjermen hengt den?

Vist noen har samme feste så er det jo enklest å finne ut hvor høyt opp dette var festet.

Gi mål fra gulv og opp til nedsiden av tv og eller feste.

Hurtig svar motaes med takk da jeg er ekstremt utolmodig med å få opp denne på veggen..

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Hei.
    Jeg fikk min 500M hjem i dag med orginal KRP veggfeste.

Det jeg lurer på er hvor høyt opp på veggen skal skjermen henge?

Hvor høyt på veggen har dere som har hengt opp skjermen hengt den?

Vist noen har samme feste så er det jo enklest å finne ut hvor høyt opp dette var festet.

Gi mål fra gulv og opp til nedsiden av tv og eller feste.

Hurtig svar motaes med takk da jeg er ekstremt utolmodig med å få opp denne på veggen..
    Har montert min forholdsvis lavt. Synes mange veggmonterer skjermene sine uforholdsmessig høyt, har aldri skjønt poenget med det. Det både ser rart ut, og er (etter mitt syn) ukomfortabelt å se på. Min henger 54 cm fra gulvet og opp til undersiden av TV'en, noe jeg synes er perfekt. Men det er jo selvsagt smak og behag...

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Har montert min forholdsvis lavt. Synes mange veggmonterer skjermene sine uforholdsmessig høyt, har aldri skjønt poenget med det. Det både ser rart ut, og er (etter mitt syn) ukomfortabelt å se på. Min henger 54 cm fra gulvet og opp til undersiden av TV'en, noe jeg synes er perfekt. Men det er jo selvsagt smak og behag...
    Tusen takk for hurtig svar..

Noen andre som vil fortelle hvor høyt sine tver henger?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Et spørsmål da jeg ikke helt blir klok på en ting med 5090. På Panasonic PV70 så kan man ha ulike bildejusteringer pr. inngang. På 5090 så har jeg koblet paraboltuner via SacrtRGB og AppleTV via HDMI3. Alle justeringer jeg gjør på Scart blir også gjeldene for HDMI nr.3. Irriterende. Hva gjør jeg feil?
    På min Sony 46W2000 så må jeg velge om jeg skal stille alle inngangene samtidig, eller hver for seg. Default er samtidig, slik at de mer normale folk som ikke stiller mye, slipper å stille mye.

Det kan jo være ett slikt valg her også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det jeg gjorde var og sette meg godt til rette på godplassen i sofaen og se hvor på veggen blikket hvilet. Der plasserte jeg senter av tven. Hos meg henger den med senter 113 cm over gulv.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

58 cm. Gulv - underside.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

60cm til nedsiden av TV, 2.2m avstand, Stressless Vegas :grin:

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Det jeg gjorde var og sette meg godt til rette på godplassen i sofaen og se hvor på veggen blikket hvilet. Der plasserte jeg senter av tven. Hos meg henger den med senter 113 cm over gulv.
    Tusen takk for mange kjappe svar alle mann... 113 er det fra midten av tven og ikke undersiden sant?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    83cm på undersiden av apparatet da jeg synest det blir rart og se ned på "tv`n" og øynene blir lurt til å tro at bildet er større om bildet sitt senter er litt høyere enn øyehøyden når du sitter behagelig i stolen .

Avstand ca 2.7m ....
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Jeg bruker uoriginalt veggfest på min 500M (Vogels VFW065), og har ikke lagt merke til at hullene ikke er vater... hørtes snodig ut. Skjermen henger såvidt jeg kan se helt rett, i vater (sitter og ser på den nå), og jeg la ikke merke til noen skjevheter når jeg festet det heller. Rart...

Strømkabel var ikke med til meg heller, og har hørt om flere andre som har kjøpt 500M der denne manglet. Bruksanvisningen var imidlertid korrekt, men bare på engelsk (som om man trenger noe annet :P).

Fargesensoren er innebygget på M-modellen, så det trenger du ikke tenke på (men det beste du kan gjøre med den og 'Optimum mode' er å ignorere hele greia )
    Merket først at hullene ikke var i vater når jeg skulle skru fast to stk identiske skinner på hver side. De passet nemmelig ikke i de samme hullene på begge sider. Faktisk kan man så vidt se det kun med øyemål, men tok alikevel et kontrollmål da jeg syntes dette virket merkelig, men som jeg har nevnt tidligere var det ca 5mm høydeforskjell mellom skruehullene på høyre og venstre side.
    Ikke allverdens, men nok til at tven ikke blir helt i vater, og nok til at det er litt plagsomt når man vet det, for da ser man at tven henger skjevt.

Har hvertfall fått engelsk bruksanvisning for M modellen, og fått justert inn veggstativet såpass at det bare er så vidt at tven ikke er i vater. Og strømledning har jeg også fått

Det eneste som mangler nå er å få justert inn tven og finne de forskjellige innstillingene for Standard, movie og Pure mode Har allerede funnet plenty for pure og movie, så mangler bare for standard. (husker at noen la ut instillinger for det et eller annet sted i tråden her.)

Har bakdelen med å kjøre alt fra receiver, får ikke kalibrert tven individuelt for hver kilde, så da må man nøye seg med å bruke forskjellige bildeinnstillinger for tv, dvd, bluray og spill.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Sitter og vurderer kjøp selv. Begynte med tanken om 5090, men med prisnedgangen har jeg også tenkt på 500M. Men blir jo litt skeptisk når jeg leser dine erfaringer. Jeg kommer jo helt klart til å se mest "normal" tv. Sikkert 80% av tidsbruken blir vanlig tv.

Kommer til å kjøpe HD PVR'en fra CD, tror jeg. Men de fleste kanaler jeg kommer til å se går jo fortsatt ikke i HD. TV2 er vel den mest sette kanalen hjemme og den er jo ikke i HD.

Resterende 20% blir film, tenker jeg. Men absolutt ikke alt i Bluray. Blir sikkert mye dvd også, ihvertfall i begynnelsen. I tillegg til litt spilling på PS3 sånn dann og vann.

Ingeniøren:
    1.) Angrer du på kjøpet av 500M nå?

2.) Ifht din sammenligning mellom Pio'en og LG'en: Vil ikke det faktum at LG'en er 42" være litt urettferdig ovenfor 500M? Mindre tv "skjuler" jo dårligere bilde bedre. Slik at dersom du hadde gjort en sammenligning mellom en 50" LG og 500M, så kanskje du hadde sett mer forskjell?
    1: Nei - Suveren TV med masse muligheter for tuning. Ypperlig for en fikler som meg. Suveren på HD og et vesentlig bedre sortnivå. Men som sagt, ser du stort sett SD TV så trenger du ikke Pio.

2: Det har vært hevdet, med god grunn, at HD-TV stort sett er bedre på SD sendinger enn fullHD. Har sett det samme på en Sony W4000 jeg hadde i hus. Tror nok mye ligger der - at Pio har dårligere forutsetninger for å takle SD enn HD TV. Tror ikke det går så mye på størrelsen her da jeg bevist satte meg 1 m nærmere på 42" for å unngå av en mindre TV ga et skarpere bilde.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har 91 cm fra bunn av tv til gulv. Hadde ikke gjort noe å senke den 5 cm til heller egentlig.

Tipper en plass rundt 80 cm fra bunn av tv til gulv er ypperlig for å få bildet mest mulig i senter av synsfelt, selvfølgelig litt avhengig av hvordan man sitter og hva man sitter i.

Side 78 av 212 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •