Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 77

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 77 av 213 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 ... SisteSiste
Viser resultater 1,521 til 1,540 av 4254
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Det er vel bare User (bruker) av AV-valgene du kan justere for hver enkelt inngang. Movie, Standard osv. blir lik på alle inngangene.
    Jo da, men en erfaren mann som ”Tiger” finner nok ut etter hvert at det går an og bruke ControlCal og få frem ISF day/night/auto på hver inngang :-D

Pioneer 9G ISFccc Support is Now Available for ControlCAL! - Calibration Forums

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Ja, blir nok til det. Angrer litt på at jeg ikke gikk for Soundgarden, selv om de er litt dyrere. Lærer aldri og handler fremdeles hos Elkjøp.... får håpe jeg lærer nå
    Greit nok å handle på Elkjøp, kan som regel prute seg til bra priser der, men ikke greit å stole på selgerne deres nei... Som Tiger sier, så bør du returnere den siden du ikke fikk noe prisavslag. Helt hårreisende...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Ok, skal kjøre den litt flere ganger. Jeg fikk ikke noe rabatt på den, noe jeg gikk med på da selger påstod at den bare hadde stått ute en uke og skulle være i perfekt stand. Skulle aldri stolt på en selger hos Elkjøp....

Får returnere den så snart Elkjøp har flere på lager så jeg får med meg en tilbake med en gang med hvis det ikke bedrer seg.

Angående den støyen fra TV, en summelyd. Er dette normalt å høre noen meter fra TV?
    Hvis du ikke fikk rabatt på den burde du kreve en ny eller reduksjon i pris. Høres litt småsleip ut han selgerene der som ikke ville gi deg rabatt og i tillegg selger deg en tv med innbrenning.:-?

Summelyd er normalt desverre. Men jeg synes det har blitt noe bedre på min 6090H etter ca 130 timers bruk. Det kom mer lyd fra den når den var helt ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jo da, men en erfaren mann som ”Tiger” finner nok ut etter hvert at det går an og bruke ControlCal og få frem ISF day/night/auto på hver inngang :-D [/url]
    Har du aktivert disse modusene på din tv? Hva er i såfall inntrykket ditt?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Break In Av Plasma??

Kan jeg trygt kjøre disse instillingene på min splitter nye PDPD-LX 5090. Hører snakk om en break in periode...Hva vil det si??

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Pioneer 111FD/151FD Reference Settings (Non-Break-in DVD/Thumbdrive Owners ONLY!!!!!!!)

Picture:
    AV Selection: Pure
    Contrast: 36
    Brightness: 0
    Color: +3
    Tint: 0
    Sharpness: -15

Pro Adjust

Pure Cinema
    Film Mode: Advance
    Text Optimization: Off

Intelligence: Off

Picture Detail:
    DRE Picture: Off
    Black Level: Off
    ACL: Off
    Enhancer Mode: 1
    Gamma: 1

Color Detail:
    Color Temp: Manual
    R High -3
    G High 0
    B High -2
    R Low 0
    G Low 0
    B Low +1

CTI: Off

Color Management
    R 0
    Y +1
    G 0
    C -2
    B 0
    M -2

Color Space: 2

Noise Reduction:

3DNR: Off
    Field NR: Off
    Block NR: Off
    Mosquito NR: Off

Screen Size: Full
    Power Save Mode: Off
    Orbiter: Mode 2

--------------------------------------------------------------------------------
    Last edited by D-Nice; 07-28-08 at 02:08 PM.

D-Nice
    View Public Profile
    Find More Posts by D-Nice

07-28-08, 01:37 PM
    D-Nice
    AVS Special Member

Posts: 8,243 Pioneer 111FD/151FD Reference Settings (ONLY use these settings after the 150 hour break-in period!!!!!!!!!)

***Updated 8/1/08***

Picture:
    AV Selection: Pure
    Contrast: 37
    Color: +2

Pro Adjust

Pure Cinema

Picture Detail:
    Enhancer Mode: 1
    Gamma: 2

Color Detail:
    R High +1
    G High 0
    B High +4
    R Low -2
    G Low 0
    B Low 0

Color Management
    R -2
    Y +1
    G -4
    C -2
    B 0
    M -1

Noise Reduction:

Pioneer 111FD/151FD D55 Settings (ONLY use these settings after the 150 hour break-in period!!!!!!!!!)

***Updated 8/1/08***

Picture:
    AV Selection: Movie
    Contrast: 37
    Color: +3
    Tint: G1

Pro Adjust

Pure Cinema

Picture Detail:
    Enhancer Mode: 2
    Gamma: 2

Color Detail:
    R High +5
    G High 0
    B High -6
    R Low -3
    G Low 0
    B Low -1

Color Management
    R -2
    Y +1
    G -4
    C -2
    B 0
    M -1

Noise Reduction:

Pioneer 111FD/151FD D75 Settings (ONLY use these settings after the 150 hour break-in period!!!!!!!!!)

Picture:
    AV Selection: Sports
    Contrast: 26
    Brightness: +1
    Color: +4

Pro Adjust

Pure Cinema
    Film Mode: Off

Picture Detail:
    Enhancer Mode: 2
    Gamma: 1

Color Detail:
    R High -3
    G High 0
    B High +14
    R Low -4
    G Low 0
    B Low -1

Color Management
    R -1
    Y +2
    G -3
    C -4
    B 0
    M +1

Noise Reduction:

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da, men en erfaren mann som ”Tiger” finner nok ut etter hvert at det går an og bruke ControlCal og få frem ISF day/night/auto på hver inngang :-D

Pioneer 9G ISFccc Support is Now Available for ControlCAL! - Calibration Forums
    Det har du helt rett i, for de som liker å fikle litt er dette definitiv løsningen kontra å bruke 'User', som ikke er like god som Movie - og ihvertfall ikke Pure.
    Lasta ned ControlCal for en stund siden, men har ikke fått rota meg til å skaffe en RS232-USB-overgang enda. Blir spennende å se hvor mye ISF-modusene gir i bildeforbedring over Pure.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende den eksterne tråden der. Mye å lese før jeg eventuelt kobler meg til for å prøve selv. Gi gjerne feedback, Kimi, når du prøver dette selv og hvordan resultatet ble på din KRP-500M.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Har du aktivert disse modusene på din tv? Hva er i såfall inntrykket ditt?
    Ikke ennå, men jeg skal kjøpe inn probe og gå i gang.

Er veldig fornøyd med bilde på min LX5090, men jeg vet at det kan bli enda bedre. Har ikke sansen for det her med at leie inn en mann for å kalibrere hver inngang til flere tusen per ”pop”.

Jeg vet at en erfaren kalibrerer fikser det kjapt og lett. Men jeg har tid, dette er en av mine hobbyer. En god probe kan jeg også bruke til og kalibrere min projektor og fremtidige oppgraderinger.

PS. Hvis jeg da finner ut av dette, så kan jeg jo også hjelpe venner og kjente til bedre bilde, helt gratis

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bluray

Er dette bra innstilling til pdp lx 5090 ved bluray avspilling?

AV Selection: MovieContrast: 37Brightness: 0Color: +3Tint: G1Sharpness: -15 Pro Adjust Pure CinemaFilm Mode: AdvanceText Optimization: Off Intelligence: Off Picture DetailRE Picture: OffBlack Level: OffACL: OffEnhancer Mode: 2Gamma: 2 Color Detail:Color Temp: ManualR High +5G High 0B High -6R Low -3G Low 0B Low -1 CTI: Off Color ManagementR -2Y +1G -4C -2B 0M -1 Color Space: 2 Noise Reduction: 3DNR: OffField NR: OffBlock NR: OffMosquito NR: Off Screen Size: FullPower Save Mode: OffOrbiter: Mode 2

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Er dette bra innstilling til pdp lx 5090 ved bluray avspilling?

AV Selection: MovieContrast: 37Brightness: 0Color: +3Tint: G1Sharpness: -15 Pro Adjust Pure CinemaFilm Mode: AdvanceText Optimization: Off Intelligence: Off Picture DetailRE Picture: OffBlack Level: OffACL: OffEnhancer Mode: 2Gamma: 2 Color Detail:Color Temp: ManualR High +5G High 0B High -6R Low -3G Low 0B Low -1 CTI: Off Color ManagementR -2Y +1G -4C -2B 0M -1 Color Space: 2 Noise Reduction: 3DNR: OffField NR: OffBlock NR: OffMosquito NR: Off Screen Size: FullPower Save Mode: OffOrbiter: Mode 2

huff,ble litt feil tastet inn detta her.. hehe...

er ute etter dei beste innstillingene eg kan ha på min lx5090 ved bluray filmer fra ps3... Nå har eg jo ikkje samme type rom eller lysforhold som andre,så det kan umulig bli helt 100 % perfekt.Men er på jakt etter noe tilnæmet "perfekt" ivertfall i mørkt rom... Er ikkje noen ekspert på innstilling av tv,så trenger difor litt hjelp til dette :neutral:

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,098
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Hvis du ikke fikk rabatt på den burde du kreve en ny eller reduksjon i pris. Høres litt småsleip ut han selgerene der som ikke ville gi deg rabatt og i tillegg selger deg en tv med innbrenning.:-?

Summelyd er normalt desverre. Men jeg synes det har blitt noe bedre på min 6090H etter ca 130 timers bruk. Det kom mer lyd fra den når den var helt ny.
    Nå var vel selgere grei å ga ham en TV når de ikke hadde noe på lager. Kjøper hadde jo valget mellem den som hang på veggen eller ingen TV. Synse dere er litt raske til å kaste skjit på han selgeren !

Når det gjeler støy så kan jeg jo si at min nye KRP-500M er stille som en østers - ingen summing det i gården selv om jeg trer øret omtrent inn i skjermen og all lyd er avslått.

Ellers må jeg si at jeg er "litt skuffa". Etter alt skrytet av Pioneer og all pepper som LG har fått her i tråden hadde jeg forventet et vesentlig bedre bilde i alle modus enn min LG 42PG6000. Blir nok bedre når den er gått seg til og blitt justert litt, men PURE skal jo gi bra bilde rett ut av esken. Satt å så på TV på begge to i går (Dagsrevyen, naturmagasinet mm) og kan ikke si at forskjellen vår så store. Noen ganger ga faktisk LG best bilde. Klart Pioneer er bedre på HD og film der sortnivå er viktig, men ser man mest "normal" TV klarer man seg lenge med LG.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg en pdp-lx5090 i går på elektrobutikken her i byen til 20.000 kr
    Har bare så hvitt fått sett litt på denne og av det lille jeg har sett synes jeg den er meget bra på standard sendinger. skal teste med blueray i kveld da jeg også har kjøpt en BDP-51d... Men må vel stille meg litt ihjel på alle innstillingen før den blir helt optimal eller? :/

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på expert i går å så LX5090 side om side med mange andre, og må si jeg ikke akkurat fikk hakeslepp. Forskjellen var svært liten og jeg hadde problem med å se hvem som hadde det beste bildet, dette var på SD sending. Hvordan de var kalibrert vet jeg jo ikke.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om KRP 500 er bedre som PC monitor enn LX5090?

Takk på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å skru av lyset å samenlign

Det gjorde selgeren jeg var hos til stor forbauselse for andre som var i butikk lokalet...
    Da skilte pioneeren seg markant ut fra de øvrige.

Men hvordan de var instillt alle vet jeg ei ...

Redigert
    Åja sjekk også sån panorering trur jeg det heter hvor bildet beveger seg fra side til side eller opp og ned.. Der gikk pioneeren helt jevt mens de øvrige hakket noe "jævlig".. Man la ikke merke at de andre hakket sånn først før man så hvor jevnt pioneeren gikk. Da var det vanskelig å ikke irritere seg over at de andre var så dårlige på det området

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ennå, men jeg skal kjøpe inn probe og gå i gang.

Er veldig fornøyd med bilde på min LX5090, men jeg vet at det kan bli enda bedre. Har ikke sansen for det her med at leie inn en mann for å kalibrere hver inngang til flere tusen per ”pop”.

Jeg vet at en erfaren kalibrerer fikser det kjapt og lett. Men jeg har tid, dette er en av mine hobbyer. En god probe kan jeg også bruke til og kalibrere min projektor og fremtidige oppgraderinger.

PS. Hvis jeg da finner ut av dette, så kan jeg jo også hjelpe venner og kjente til bedre bilde, helt gratis
    Mere givende å gjøre det selv ja. Hvis man har litt tolmodighet og liker å tweake bildet burde det gå greit med all den informasjonen som ligger på nett. Har kjøpt inn det jeg trenger for å gjøre det selv, håper jeg skal få litt tid i julen til å se på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ellers må jeg si at jeg er "litt skuffa". Etter alt skrytet av Pioneer og all pepper som LG har fått her i tråden hadde jeg forventet et vesentlig bedre bilde i alle modus enn min LG 42PG6000. Blir nok bedre når den er gått seg til og blitt justert litt, men PURE skal jo gi bra bilde rett ut av esken. Satt å så på TV på begge to i går (Dagsrevyen, naturmagasinet mm) og kan ikke si at forskjellen vår så store. Noen ganger ga faktisk LG best bilde. Klart Pioneer er bedre på HD og film der sortnivå er viktig, men ser man mest "normal" TV klarer man seg lenge med LG.
    Sitter og vurderer kjøp selv. Begynte med tanken om 5090, men med prisnedgangen har jeg også tenkt på 500M. Men blir jo litt skeptisk når jeg leser dine erfaringer. Jeg kommer jo helt klart til å se mest "normal" tv. Sikkert 80% av tidsbruken blir vanlig tv.

Kommer til å kjøpe HD PVR'en fra CD, tror jeg. Men de fleste kanaler jeg kommer til å se går jo fortsatt ikke i HD. TV2 er vel den mest sette kanalen hjemme og den er jo ikke i HD.

Resterende 20% blir film, tenker jeg. Men absolutt ikke alt i Bluray. Blir sikkert mye dvd også, ihvertfall i begynnelsen. I tillegg til litt spilling på PS3 sånn dann og vann.

Ingeniøren:
    1.) Angrer du på kjøpet av 500M nå?

2.) Ifht din sammenligning mellom Pio'en og LG'en: Vil ikke det faktum at LG'en er 42" være litt urettferdig ovenfor 500M? Mindre tv "skjuler" jo dårligere bilde bedre. Slik at dersom du hadde gjort en sammenligning mellom en 50" LG og 500M, så kanskje du hadde sett mer forskjell?

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Sitter og vurderer kjøp selv. Begynte med tanken om 5090, men med prisnedgangen har jeg også tenkt på 500M. Men blir jo litt skeptisk når jeg leser dine erfaringer.
    Been there, done that... Har dessverre ikke fått den opp på veggen enda

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var vel selgere grei å ga ham en TV når de ikke hadde noe på lager. Kjøper hadde jo valget mellem den som hang på veggen eller ingen TV. Synse dere er litt raske til å kaste skjit på han selgeren !

Når det gjeler støy så kan jeg jo si at min nye KRP-500M er stille som en østers - ingen summing det i gården selv om jeg trer øret omtrent inn i skjermen og all lyd er avslått.

Saken er ikke om jeg fikk en TV eller ikke, jeg ble lovet en som ny TV som hadde stått ute i butikken kun en uke. Da jeg kom hjem og slo på TV og ser innbrenning har selgeren enten ikke gjort jobben sin, eller løyet. Han burde sjekket at den var i den kondisjonen han lovet eller innrømmet feilen og tilbudt meg et prisavslag.

Jeg ringte nettopp til Elkjøp kundeservice og der var den umiddelbare responsen at jeg burde gå og forlange ny da dette TV ikke skulle ha innbrenning. Skal opp og levere det på lørdag, håper bare de har nye inne da

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg synes ikke de kan kreve full pris for en tv med innbrenning og som er demobrukt. Den er i utgangspunktet verdt 10 - 20 % mindre bare fordi den er brukt. Med tanke på innbrenningen tenker jeg heller 30 - 40 % avslag.

Hvis din KRP er helt lydløs ved fremvisning av lyst bilde over hele skjermen så har du jammen vært eksepsjonelt heldig med ditt eksemplar!

Summingen på min tv plager ikke meg på min normale sitteavstand og ved normal bruk, men setter jeg på et helt hvitt bilde over hele skjermen er summingen tydelig hørbar selv fra 3,5 meter i et stille rom.

Side 77 av 213 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •