Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 76 av 212 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 4233
    Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Sett RGB til full og SuperWhite on på PS3, innstillingene som funker bra på BD er noen jeg fant på avforums.

Movie Mode

Contrast 36
    Brightness +1
    Colour 0
    Tint 0
    Sharpness -12

PRO ADJUST

PURE CINEMA
    Fim Mode Advanced (BLUE RAY HD) OFF (SD DVD)
    TXT Opt OFF

Intellegent Mode OFF

PICTURE DETAIL

DRE OFF (more accurate) or Low if you want more fake contrast
    BLACL LEVEL OFF
    ACL OFF
    Enhancer Mode 2
    Gamma 2

COLOUR DETAIL

Colour Temp Manual (PUSH FOR ENTER FOR 3 SECONDS)

Red High -4
    Green High 0
    Blue High -2
    Red Low -1
    Green Low 0
    Blue Low -2

CTI OFF

Colour Management

Red 0
    Yellow -1
    Green 0
    Cyan -1
    Blue 0
    Magenta -4

Colour Space 2

Noise Reduction All Off

Skal hente min LX5090 nå. Anbefales det å bruke disse innstillingene med engang, eller bør f.eks kontrast settes ned?

Takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor har man sluttet å selge Pioneer PDP-4280XA?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doncorl
    Skal hente min LX5090 nå. Anbefales det å bruke disse innstillingene med engang, eller bør f.eks kontrast settes ned?

Takker for svar!
    Disse kan du bruke med en gang. Der er ikke fare for innbrenning på Pio 9G Dessuten er disse instillingene relativt dempet i forhold til f.eks. Standard "by default".

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi det var 8. generasjon ...?

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser mange sier det ikke er fare for innbrenning på 9. generasjonen. Jeg kjøpte meg nettopp en LX5090 hos Elkjøp. Det var bare utstillingsmodellen igjen, selgeren sa den bare var stått ute en uke så jeg tok den. Problemet er bare at de hadde kjørt en demodisk fra THX og logoen deres henger enda litt igjen etter 4 ganger med video pattern funksjonen.

Det er ikke synlig når jeg ser film, men når den starter opp er det synlig. Tror dere selgeren løy og at den har stått lengre, eller er dette noe som kan skje på en så kort tid?

Har også litt støy fra TV som andre tidligere har nevnt, jeg sitter 2,5-3 m fra og hører det godt når lyden er av. Er dette noe jeg må regne med?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom apparatet har innbrenning, og selger ikke har opplyst om dette, eller gitt deg feil opplysninger knyttet til demobruk, er kjøpet tuftet på feil grunnlag og jeg ville returnert apparatet. Er du fortsatt inne 30 dager...gjør det fort. Er du utover 30 dager...ta saken opp med Elkjøp. Sjekk kjøpsavtalen at du ikke har kjøpt skjermen "as is", fordi du da er låst.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Et spørsmål da jeg ikke helt blir klok på en ting med 5090. På Panasonic PV70 så kan man ha ulike bildejusteringer pr. inngang. På 5090 så har jeg koblet paraboltuner via SacrtRGB og AppleTV via HDMI3. Alle justeringer jeg gjør på Scart blir også gjeldene for HDMI nr.3. Irriterende. Hva gjør jeg feil?
    Det er vel bare User (bruker) av AV-valgene du kan justere for hver enkelt inngang. Movie, Standard osv. blir lik på alle inngangene.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Eventuell ”blotching” ser man jo bare i et helt mørkt rom og helt mørk skjerm. Det må da finnes bedre ting og se på når man får besøk, en Blu-ray film kanskje
    Jau det var ikke det men man har da verdens beste skjerm men samtidig verdens "værste" venner som ser bieffekter og uskarpe bilder samme hvor bra de er så lenge skjermen ikke er laget av en viss annen produsent som de liker og denne blotchingen eller hva det nå kalles hadde ikke gjort seg å vise frem .

Og film ser man helst i mørkt rom og det skjer faktisk at skjermen går i sort mellom øktene eller slik desverre .....
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom apparatet har innbrenning, og selger ikke har opplyst om dette, eller gitt deg feil opplysninger knyttet til demobruk, er kjøpet tuftet på feil grunnlag og jeg ville returnert apparatet. Er du fortsatt inne 30 dager...gjør det fort. Er du utover 30 dager...ta saken opp med Elkjøp. Sjekk kjøpsavtalen at du ikke har kjøpt skjermen "as is", fordi du da er låst.
    Takk for raskt svar Jeg kjøpte TV i går så blir nok ikke noe problem å eventuelt returnere det. Men hvis apparatet allerede har litt innbrenning allerede, kan det bety at det er et svakt panel på mitt TV og det kan bli et større problem i fremtiden?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjørt den innebygde skjermvasken? Hvis ikke; gjør det føsrt og vurder hvor stort problemet er etterpå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp!

Fikk min Pioneer PDP-LX5090 for en time siden, men jeg får søren ikke bilde. Får opp alle menyer og snø på skjermen osv, men den vil ikke vise bilde via canal digital tuneren min eller blu ray. har prøvd å koble direkte til tvn også uten å gå via receiveren... Noen forslag???

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at du må aktivere HDMI i menyen. Prøv HDMI nr. 3, ikke 1 dersom du også har koblet noe til scart nr 1.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjørt den innebygde skjermvasken? Hvis ikke; gjør det føsrt og vurder hvor stort problemet er etterpå.
    Ja, har kjørt den 3 ganger og det ble merkbart bedre. Er det noen begrensing på hvor mange ganger en bør kjøre den?

Når det gjelder den 30 dagers returtetten til Elkjøp, siden jeg kjøpte en demo uten original embalasje, kan det by på problemer med retur?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør skjermvasken flere ganger. Den stopper vel etter 1 time hver gang? Men, har du en uggen følelse av kjøpet (hvilket jeg forstår du har) så returner den denne uka dersom du ikke fikk den ekstremt billig og kan leve med den svake innbrenningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at du må aktivere HDMI i menyen. Prøv HDMI nr. 3, ikke 1 dersom du også har koblet noe til scart nr 1.
    Takk nå gikk det!

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør skjermvasken flere ganger. Den stopper vel etter 1 time hver gang? Men, har du en uggen følelse av kjøpet (hvilket jeg forstår du har) så returner den denne uka dersom du ikke fikk den ekstremt billig og kan leve med den svake innbrenningen.
    Ok, skal kjøre den litt flere ganger. Jeg fikk ikke noe rabatt på den, noe jeg gikk med på da selger påstod at den bare hadde stått ute en uke og skulle være i perfekt stand. Skulle aldri stolt på en selger hos Elkjøp....

Får returnere den så snart Elkjøp har flere på lager så jeg får med meg en tilbake med en gang med hvis det ikke bedrer seg.

Angående den støyen fra TV, en summelyd. Er dette normalt å høre noen meter fra TV?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Ja, har kjørt den 3 ganger og det ble merkbart bedre. Er det noen begrensing på hvor mange ganger en bør kjøre den?

Når det gjelder den 30 dagers returtetten til Elkjøp, siden jeg kjøpte en demo uten original embalasje, kan det by på problemer med retur?
    I stedet for å kjøre video pattern 1 time av gangen, så kan du laste ned dette DVD-imaget som er en break-in DVD med stillbilder (for det meste viser den et hvitt bildet over hele skjermen). Bare bruk Nero e.l. og brenn det til en DVD-plate som du setter i DVD-spilleren. Den kjører i 24 timer uten stopp, så kan du la det stå på over natta og evt. hele dagen og se om det blir bedre etterpå. Video Pattern er litt kortvarig...

Edit: Og returretten bør ikke være noe problem, spesielt ikke i denne situasjonen. Men at du ikke fikk noe som helst prisavslag, det var veeeldig dårlig av Elkjøp. En utstilt TV, samme hvor kort tid det er, er definitivt brukt. Det blir ikke det samme som å kjøpe en utstilt vaskemaskin eller DVD-spiller. Med en gang en plasma-TV tas i bruk, begynner man å spise av fosforets levetid - i tillegg til at innbrenninger, som du nettop opplever, lett kan oppstå siden butikker ofte kjører samme demo-DVD i loop. Ved kjøp av TV'er som har vært utstillingsmodeller skal man alltid kreve betydelig rabatt! Noe annet er uholdbart fra butikkens side, og da som nevnt spesielt når det gjelder plasma.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott, takk skal du ha. Skal prøve denne.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen rabatt på en demoskjerm?! Returner den.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, blir nok til det. Angrer litt på at jeg ikke gikk for Soundgarden, selv om de er litt dyrere. Lærer aldri og handler fremdeles hos Elkjøp.... får håpe jeg lærer nå

Side 76 av 212 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •