Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 75 av 212 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 4233
    Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har lest litt på "avforums.com" om sammenligningen LX vs KRP, og som mange sier er det langt fra noen dag å natt forskjell, og at forskjellen vil være ubetydelig fra en ikke altfor stor avstand, så til alle LX eiere, vær fornøyd med TVn. Ut på nyåret sitter vel de fleste KRP eiere slik LX eierne nå, da gen 10 er kommet ut

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen med enkle ord og utrykk forklare hva som er forskjellen på en

PDP-LX6090 vs PDP-LX6090H, og KRP-600M vs KRP-600A?

Er LX og KRP modellene ellers like utseendemessig, med unntak av at KRP modellen er noe tynnere?

Har forstått det sånn at 6090H og KRP-600A har støtte for RiksTv, kan man da se de RiksTv kanalene som er gratis uten å kjøpe RiksTv boks?

Ser også at KRP modellene har fått et nytt bordstativ med rund sokkel.
    Kan man bruke bordstativene fra LX modellen på KRP modellen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes nesten det er litt gøy å se hvor engasjerte folk blir når forsjellen mellom KRP og LX serien diskuteres...

Og når jeg ser noen av argumentene må jeg hvertfall trekke litt på smilebåndet

Men lurer på om dere som hardnakket påstår at det ikke er forskjell mellom tvene har sett begge i virkeligheten?
    Det er faktisk en del mindre bildestøy på KRP serien i forhold til LX serien.. Hvertfall klarer jeg å se det.
    Hade lenge siklet på pioneer LX serien, men synes rett og slett at det var for mye støy i bildet til at tven var verdt 30k.
    Begynte å vurdere det igjen når prisen sank, men etter å ha sett KRP ved siden av LX serien fant jeg fort ut at KRP serien var verdt de ekstra pengene...
    Den som ikke klarer å se den forskjellen med blåtte øyet har hvertfall ikke syn som er over gjennomsnittet.

Så til et logisk spørsmål:
    Hvorfor i all verden skulle pioneer lansert en helt ny serie med tver (KRP) som koster mye mer enn den gamle serien (LX) hvis KRP var akkurat samme tv som LX?

Ser også at noen her tror at 10.gen av pioneer kommer tidlig i år. Er det noen spesiell grunn til at pioneer skulle sluppet sine nye plasmaer tidligere? Har dere fått bekreftet det fra noe som helst hold?
    En skulle jo tro at pioneer gjerne vil selge ut lagrene sine med både LX og KRP før de lanserer ennå en ny generasjon tver...

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Men lurer på om dere som hardnakket påstår at det ikke er forskjell mellom tvene har sett begge i virkeligheten?
    Ja! Mulig jeg har vært veldig heldig med mitt eksemplar?

Det er faktisk en del mindre bildestøy på KRP serien i forhold til LX serien.. Hvertfall klarer jeg å se det.
    Hade lenge siklet på pioneer LX serien, men synes rett og slett at det var for mye støy i bildet til at tven var verdt 30k.
    Dette hørte jeg også. Derfor vurderte jeg seriøst å bytte. Etter å ha sett skjermene "live" så har jeg slått dette fra meg.

Så til et logisk spørsmål:
    Hvorfor i all verden skulle pioneer lansert en helt ny serie med tver (KRP) som koster mye mer enn den gamle serien (LX) hvis KRP var akkurat samme tv som LX?
    Dette har Pioneer gjort hele tiden med sine plasmaserier. 50...XDE, FDE, 508, 5080 osv. Dette har stort sett vært identiske skjermer med forskjellige tilkoblinger, tunere osv. Det er vel ingen som har påstått at LX og KRP er akkurat samme TV! KRP har innebygd tuner for RiksTV, satelitt-tuner, flere tilkoblingsmuligheter, bedre byggekvalitet, mediaboks mm. Ikke rart den er dyrere.
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Sorry, men når ikke TLC legger ut noen fakta (kalibreringsrapporter) som beviser forskjellen i fargenøyaktighet og svartnivå, så velger jeg ikke å tro utelukkende på subjektive meninger. Skal man bevise noe må det alltid legges frem fakta og testresultater. Hvis det hadde vært sånn at flertallet bestemmer hva som er riktig og hva som er galt hadde jorden fremdeles vært flat og befunnet seg i midten av universet.

Hvis du tar titt på kalibreringsrapportene til D-Nice av sin PRO-111FD vil du se at ISF-day har bedre luminans og bedre fargnøyaktighet enn hva den samme tven har i Pure. Det forutsetter selvfølgelig at du kan tolke det som står i rapportene. Forskjellene i fargenøyaktighet er likevel så liten at det vil være fullstendig umulig å avsløre forskjellen ved bare å bruke øyet. Kalibreringsrapportene linket jeg til i et tidligere innlegg som du kan finne her.

Men som sagt tidligere så utelukker jeg ikke at det kan være en forskjell, men du utelukker at det ikke er en forskjell. :roll:

Når produsentens egen utalelse blir neglisjert og diskreditert kan vi for mitt vedkommende godt avslutte diskusjonen rundt emnet.
    Du henger deg stadig vekk opp i D-Nice, de amerikanske modellene, og ISF-modusens nøyaktighet. Kalibreringsrapporter på amerikanske skjermer er ikke så veldig relevant for oss, dessverre. Akkurat det finner du også mer om på de nevnte to utenlandske fora. Alt dette er irrelevant når det kommer til de faktorene som i all hovedsak skiller bildekvaliteten på KRP og LX; mindre mosquito støy (mauring) og bedre absolutt svartnivå - rent bortsett fra fargenøyaktigheten 'out of the box' (som kan korrigeres for med ISF, men det kan ikke de andre faktorene).

Og ja, jeg utelukker at det ikke er en forskjell. Jeg har selv sett den, ekspertene er enige, entusiastene på de store fora er enige og brukerne her inne (bortsett fra noen småsnurte LX-eiere) er enige. Og du har fortsatt ikke sett en KRP... Det blir feil å gi andre inntrykk av at det ikke er noen forskjeller, og villede folk på den måten - når du ikke har grunnlag for å uttale deg. Så vi legger denne død nå, så kan folk få sammenligne selv og gjøre seg opp sin mening - om forskjellen er stor nok til å forsvare prisforskjellen (som jeg, J.Haugen, magnesmurf og mange andre har gjort )

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off nåværende topic, men..

Jeg skal koble pc'n til LX5090 for å se filmer, bør jeg koble til med VGA ledningen til pc-inngangen eller bør jeg bruke en DVI-HDMI overgang og HDMI kabel i stedet?

Noen som har erfaringer med dette?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare følge rådet du allerede har fått i en tråd / spørsmål du selv har startet? http://avforum.no/forum/generell-htp...er-lx5090.html

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, saken er bare den at jeg spurte her før jeg bestemte meg for å opprette en tråd så jeg henviser til den for de interesserte. Beklager rotet mitt

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Beklager alle eiere av KRP. Dere har ikke fått noen 9 1/2 G Pioneer Kuro. Kan det være at ikke alle selgere er helt ærlig, eller ikke har ordentlig kunnskap rundt produktene de selger?! Neppe...eller?
    KRP står for Kuro Reference Plasma og er Pioneer's premium serie pr. dato. Det er riktig at det sitter samme panel i denne som i LX, men ifølge Pioneer så plukkes de beste panelene til KRP serien (finner ikke igjen kilden ellers hadde du fått en link). Mulig det ikke er så mye forskjell på eletronikken, men da KRP får de beste sorterte panelene blir resultatet også bedre.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser også at noen her tror at 10.gen av pioneer kommer tidlig i år. Er det noen spesiell grunn til at pioneer skulle sluppet sine nye plasmaer tidligere? Har dere fått bekreftet det fra noe som helst hold?
    En skulle jo tro at pioneer gjerne vil selge ut lagrene sine med både LX og KRP før de lanserer ennå en ny generasjon tver...
    Panasonics nye PDP-fabrikk skal etter planen starte opp i april 2009. Her skal de lage de nye panalene som kombinerer Pioneers Kuro teknologi med Pansonics neoPDP-teknologi (dobbelt så stort lysutbytte, tynnere panel, etc). Tror neppe man vil finne apparater som benytter disse panelenen før tidligst i mai/juni 2009.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    KRP står for Kuro Reference Plasma og er Pioneer's premium serie pr. dato. Det er riktig at det sitter samme panel i denne som i LX, men ifølge Pioneer så plukkes de beste panelene til KRP serien (finner ikke igjen kilden ellers hadde du fått en link). Mulig det ikke er så mye forskjell på eletronikken, men da KRP får de beste sorterte panelene blir resultatet også bedre.
    Kan vel være så enkelt som at diversoftwaren er optimalisert/endret på apparatene i KRP serien (endret dithering, cut-off, etc).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

strekker på lx 5090en.....

Noen som har lagt merke til at på lx5090 så virker det av og til som det er noen strekker horisontalt på skjermen når det er bevegelse i bildet? Er ikkje så lette å se.Husker det var ein utendlansk test på nettet av denne tven,hvor dei påpekte dette.... ganske irriterrende,selv om ein ikkje ser det så ofte..... (og nei,det er ikkje innbrenning) :???: Har sett det mest på riks tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

http://www.hdtvtest.co.uk/Pioneer-PDP-LX5090/Calibration.htm

Screen Uniformity
    In a totally dark room, we spotted some blotches and streaks of uneven brightness on our Pioneer PDP-LX5090 review sample when the screen was completely black (e.g. blank input or 0% stimulus pattern). Fortunately these blotching/ streaking were not visible to our naked eyes once there's some actual content on screen (even a 10% stimulus test pattern was sufficient), or when there's enough ambient light. It's not that these conditions eradicate the blotching/ streaking, but that they prevent our eyes from becoming sensitive enough to detect the brightness difference between these blotches/ streaks and the idling luminance on screen.

Her står det at ein ser det når skjermen er heilt svart,men eg ser det uansett.Men som sagt,ikkje ofte... ... Berre for å spørre heilt dumt,kan det hjelpe å vaske skjermen/panelet med sånn middel og klut som dei selger til flatskjermer??? :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Perfekt bilde BLURAY.... Lx5090

Og sist men ikkje minst: Noen som har noen greie "allround" innstillinger til denne tven??? Så ein slepper å stille om hele tiden... Til riks tv og slikt,er eg ikkje so nøye på det.Men vil ha det mest perfekte bildet ved avspilling av bluray fra ps3,i mørkt rom (stue med gardiner,så det blir ikkje 100%mørkt)....

Noen gode innstillinger til bluray???

Og bør ein stille inn ps3 på noe spesielt??? Er jo noen valgmuligheter angående bildet på den og....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Og sist men ikkje minst: Noen som har noen greie "allround" innstillinger til denne tven??? Så ein slepper å stille om hele tiden... Til riks tv og slikt,er eg ikkje so nøye på det.Men vil ha det mest perfekte bildet ved avspilling av bluray fra ps3,i mørkt rom (stue med gardiner,så det blir ikkje 100%mørkt)....

Og bør ein stille inn ps3 på noe spesielt??? Er jo noen valgmuligheter angående bildet på den og....

Allround innstilling ble vel kanskje litt feil,siden eg vil ha det mest perfekte bildet til bluray.Hehe 8)

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Screen Uniformity
    In a totally dark room, we spotted some blotches and streaks of uneven brightness on our Pioneer PDP-LX5090 review sample when the screen was completely black (e.g. blank input or 0% stimulus pattern). Fortunately these blotching/ streaking were not visible to our naked eyes once there's some actual content on screen (even a 10% stimulus test pattern was sufficient), or when there's enough ambient light. It's not that these conditions eradicate the blotching/ streaking, but that they prevent our eyes from becoming sensitive enough to detect the brightness difference between these blotches/ streaks and the idling luminance on screen.

Her står det at ein ser det når skjermen er heilt svart,men eg ser det uansett.Men som sagt,ikkje ofte... ... Berre for å spørre heilt dumt,kan det hjelpe å vaske skjermen/panelet med sånn middel og klut som dei selger til flatskjermer??? :???:
    Disse "strekene" er synlig ved raske panorering oppover og nedover ved litt lyse bilder. Er det eneste jeg har å klage på ved Pioneer skjermene (er der også på KRP). Mulig å redusere noe av det ved å teste div. innstillinger og det ser ut som det blir litt bedre etter at TVn er brukt ei stund.

Når det gjelder "blotching" (helt mørkt rom/helt mørk skjerm) så blir dette bedre etter at skjermen er "innkjørt". Jeg hadde dette på min skjerm. Nå er det helt borte. Har vel brukt skjermen en ca. 400-500 timer.
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Når det gjelder "blotching" (helt mørkt rom/helt mørk skjerm) så blir dette bedre etter at skjermen er "innkjørt". Jeg hadde dette på min skjerm. Nå er det helt borte. Har vel brukt skjermen en ca. 400-500 timer.
    Der trakk jeg ett lettelsens sukk for dette er noe jeg har sett meg litt lei på og heldigvis har det ikke vert besøk her når slik kom frem for da hadde jeg blitt mobbet
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Der trakk jeg ett lettelsens sukk for dette er noe jeg har sett meg litt lei på og heldigvis har det ikke vert besøk her når slik kom frem for da hadde jeg blitt mobbet
    Eventuell ”blotching” ser man jo bare i et helt mørkt rom og helt mørk skjerm. Det må da finnes bedre ting og se på når man får besøk, en Blu-ray film kanskje

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sett RGB til full og SuperWhite on på PS3, innstillingene som funker bra på BD er noen jeg fant på avforums.

Movie Mode

Contrast 36
    Brightness +1
    Colour 0
    Tint 0
    Sharpness -12

PRO ADJUST

PURE CINEMA
    Fim Mode Advanced (BLUE RAY HD) OFF (SD DVD)
    TXT Opt OFF

Intellegent Mode OFF

PICTURE DETAIL

DRE OFF (more accurate) or Low if you want more fake contrast
    BLACL LEVEL OFF
    ACL OFF
    Enhancer Mode 2
    Gamma 2

COLOUR DETAIL

Colour Temp Manual (PUSH FOR ENTER FOR 3 SECONDS)

Red High -4
    Green High 0
    Blue High -2
    Red Low -1
    Green Low 0
    Blue Low -2

CTI OFF

Colour Management

Red 0
    Yellow -1
    Green 0
    Cyan -1
    Blue 0
    Magenta -4

Colour Space 2

Noise Reduction All Off

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål da jeg ikke helt blir klok på en ting med 5090. På Panasonic PV70 så kan man ha ulike bildejusteringer pr. inngang. På 5090 så har jeg koblet paraboltuner via SacrtRGB og AppleTV via HDMI3. Alle justeringer jeg gjør på Scart blir også gjeldene for HDMI nr.3. Irriterende. Hva gjør jeg feil?

Side 75 av 212 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •