Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 74

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 74 av 212 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste
Viser resultater 1,461 til 1,480 av 4233
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Viftene på toppen går aldri hos meg. Ikke da TV'n slås av heller. Hører en summelyd noen sekunder etter at den slås av men det er ikke fra viftene på toppen. Mulig det er ei vifte som sitter lengre ned på "hovedkortet"?
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LX vs KRP

På fredag sendte jeg en mail til Pioneer Norge for å få en oppklaring i om det er forskjell i billedkvalitet mellom LX- og KRP-serien.

Spørsmålet jeg stilte Pioneer Norge var hvorvidt KRP-600A leverer bedre billedkvalitet i forhold til LX-6090H, og om det var brukt noen forbedrede i billedbehandlingskretser, et bedre fargefilter, osv. i KRP-600A.

Sitat Opprinnelig postet av Pioneer Norge
    Hei,

Etter hvad jeg kan se så er det ikke noe forskjell bildmessig på disse TVer. KRP har vanligvis litt flere instillingsmuligheter, men panelerna ser ut å vare like.

Ha en god jul! MVH Pioneer Support
    Beklager alle eiere av KRP. Dere har ikke fått noen 9 1/2 G Pioneer Kuro. Kan det være at ikke alle selgere er helt ærlig, eller ikke har ordentlig kunnskap rundt produktene de selger?! Neppe...eller?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panelene er teknisk like. Litt annen software/GUI, tilkoblinger og bedre byggekvalitet/finish på KRP vs LX er mine erfaringer etter å ha kikket på to forskjellige KRP. Måtte hatt KRP og LX stående side ved side skulle jeg greid å påpeke noen forskjeller på bildet.
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager alle eiere av KRP. Dere har ikke fått noen 9 1/2 G Pioneer Kuro. Kan det være at ikke alle selgere er helt ærlig, eller ikke har ordentlig kunnskap rundt produktene de selger?! Neppe...eller?
    Nå er situasjonen slik at jeg har eid begge skjermene, både LX5090, og KRP-500. Fra et økonomisk ståsted hadde det vært ønskelig at LX5090 var like god eller bedre enn KRP-500.

Men dessverre; det er den ikke! Du må gjerne hevde dette, men jeg har i det minste både eid og kalibrert dem begge. Dvs. KRP-500 var så god "out of the box" at der trengtes nesten ingen endring. LX5090 er også bedre enn de fleste andre skjermer, men det er bare det at KRP-500 tar den (nesten) helt ut!

Jeg er sikker på at også Hifi-magasinene i Norge som gjennomfører en skikkelig komparativ test av disse skjermen vil påpeke at det er visse forskjeller til fordel for KRP-500, men at det selvsagt ikke er "natt og dag".

Så til syvende og sist er det lommeboka og krav til kvalitet som bestemmer.

Om Pioneer Norge er i samme gate som Panasonic Norge når det gjelder kunnskap om de ulike modeller, så er det jevngodt med "God dag mann, økseskaft!".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Nå er situasjonen slik at jeg har eid begge skjermene, både LX5090, og KRP-500. Fra et økonomisk ståsted hadde det vært ønskelig at LX5090 var like god eller bedre enn KRP-500.

Men dessverre; det er den ikke! Du må gjerne hevde dette, men jeg har i det minste både eid og kalibrert dem begge. Dvs. KRP-500 var så god "out of the box" at der trengtes nesten ingen endring. LX5090 er også bedre enn de fleste andre skjermer, men det er bare det at KRP-500 tar den (nesten) helt ut!

Jeg er sikker på at også Hifi-magasinene i Norge som gjennomfører en skikkelig komparativ test av disse skjermen vil påpeke at det er visse forskjeller til fordel for KRP-500, men at det selvsagt ikke er "natt og dag".

Så til syvende og sist er det lommeboka og krav til kvalitet som bestemmer.

Om Pioneer Norge er i samme gate som Panasonic Norge når det gjelder kunnskap om de ulike modeller, så er det jevngodt med "God dag mann, økseskaft!".
    Det er mulig det faktisk er minimale forskjeller som du påpeker, men du ISF-kalibrerte aldri din forhenværende LX så vidt jeg har fått meg. Dermed har du ikke et helt korrekt sammenligningsresultat. Så lenge det bare finnes subjektive meninger og ingen veldokumenterte fakta gjør jeg som jeg vanligvis gjør, jeg velger å ikke tro. Hvem er du forresten, siden du hevder å ha fasiten?

Trond B har også foretatt en sammenligning og han kunne ikke se noen forskjell i billedkvalitet. Jeg har ikke supermannsyn så jeg hadde sikkert heller ikke sett noen forskjell.

Men det har blitt hevdet av flere her på forumet at KRP bruker forbedrede billedbehandlingskretser og et nyttfargefilter. Dette er helt FEIL, og du skal aldri tro alt en selger sier for de lyver og finner på ting.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    På fredag sendte jeg en mail til Pioneer Norge for å få en oppklaring i om det er forskjell i billedkvalitet mellom LX- og KRP-serien.

Spørsmålet jeg stilte Pioneer Norge var hvorvidt KRP-600A leverer bedre billedkvalitet i forhold til LX-6090H, og om det var brukt noen forbedrede i billedbehandlingskretser, et bedre fargefilter, osv. i KRP-600A.

Om du velger å tro på en blåruss/kontorrotte hos Pioneer Norge, fremfor en hærskare av bilde-entusiaster verden over, så får vel det være din sak... Det hadde jo som J.Haugen sier vært en fordel for alle om bildekvaliteten var identisk, for da kunne jo de som kun var opptatt av best mulig bildet (og gir f*** i alt annet mikk-makk som skiller de ulike modellene) enkelt og greit kjøpe LX - som er billigst. Men det er altså ikke slik... skal du ha 'the best' i plasma, er det ingen vei utenom KRP.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Om du velger å tro på en blåruss/kontorrotte hos Pioneer Norge, fremfor en hærskare av bilde-entusiaster verden over, så får vel det være din sak... Det hadde jo som J.Haugen sier vært en fordel for alle om bildekvaliteten var identisk, for da kunne jo de som kun var opptatt av best mulig bildet (og gir f*** i alt annet mikk-makk som skiller de ulike modellene) enkelt og greit kjøpe LX - som er billigst. Men det er altså ikke slik... skal du ha 'the best' i plasma, er det ingen vei utenom KRP.
    Jeg skjønner jo at det å hevde at KRP ikke er bedre enn LX er som å banne i kirken her på dette forumet slik som det har utviklet seg...:roll: Men jeg støtter meg på fakta fra Pioneer som faktisk har produsert disse tvene og på D-Nice sine utalelser. Mener du at D-Nice ikke vet hva han prater om heller?

Fint for deg at du fornøyd med din KRP-500M, jeg er veldig fornøyd med min LX-6090H.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint for deg at du fornøyd med din KRP-500M, jeg er veldig fornøyd med min LX-6090H.
    Tror du at jeg som har drevet med dette i 20 år, både som forsker og freelance hifi-skribent, og med kalibreringsstøtte fra en som produserte (!) sin første TV i 1960, hadde valgt å selge min LX5090 om jeg ikke synes at KRP-500 var bedre? I motsetning til mange som eier LX og som kanskje har behov for å forsvare sin investering, så har jeg altså endt opp med den dyreste skjermen, selv om jeg heller ville ha eid LX som billigste skjerm, om den hadde vært like god.

Joda, jeg har kalibrert. Jeg er selvsagt ikke like god som Bjørn Hegelstad, Gorm eller Lars Follestad, det skulle nesten bare mangle, men jeg er ikke helt handikappet heller.

Både D-Nice og Bomtious har nærmere bånd til Pioneer enn du kanskje er klar over

Trond B har også foretatt en sammenligning og han kunne ikke se noen forskjell i billedkvalitet. Jeg har ikke supermannsyn så jeg hadde sikkert heller ikke sett noen forskjell.
    Trond B har eid mye utstyr og har god greie på Pioneer. Men om han ikke har sett disse skjermene hjemme under kontrollerte former, så er ikke forskjellene større enn at under "flomlyset" i butikkene vil mange av nyansene forsvinne. Og da blir ikke en slik sammenlikning mye verdt. Men det må du la Trond B svare på selv.

Til slutt: Om du tror at ikke andre har påpekt at KRP-500 er bedre enn LX5090, så må du faktisk åpne opp gluggene. Se tidligere i denne tråden, der det er linket til flere sammenlikninger både på avforums og avsforum.

Det eneste som gjør at en LX5090 kan komme nærmere KRP-500, er ved hjelp av skikkelig ISF kalibrering. Og da må du nesten kontakte Bjørn Hegelstad, Gorm eller Lars Follestad. Å gjøre dette selv med f.eks. en Spyderpro2 holder ikke. Mange av disse målekoblene måler alt for ugjevnt, og du skal ha flaks om du får en kolbe som er skikkelig kalibrert. Dessuten krever det erfaring å kalibrere. Men de som er heldig nok til å leie de nevnte personer for 1500-2500 kroner og en LX5090/6090 kan ta det med ro: Da blir bildet på de nevnte skjermer meget godt!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,472
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det si at ytelses forskjellen bildemessig, hovedsakelig ligger i hvordan skjermene er fargekalibrert rett ut av esken, og eventuellt at man har en litt større grad av oppløsning på kalibrerings verdiene mellom disse?

Edit:
    Hadde ellers vært litt interessant med litt mere teknisk info om hva disse forskjellene ellers kommer fra, eventuelt et block diagram som viser forskjellene i signalveien, eventuellt en service manual som viser litt mer av forskellen i oppbyggning osv...

Har ellers intrykk av at forskjellene er såpass marginale at man vel like godt kan få tilsvarende ytelses variasjoner innenfor samme modell, hvis man AB tester disse under optimale forhold.

Når det gjelder bruk av samme panel osv, så trenger jo ikke det å bety at ytelene ikke er forskjellige. I elektronikk brangsjen sorteres og velger man gjerne ut komponentene etter måling og hvor stort avvik man har innefor en fastsatt toleranse. Det er vel ingenting i veien for å gjøre det samme med plasma panel, eller?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,099
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å tvile på din integritet her, har du noen målinger el.likn som backer opp utsagnene dine? Og med all respekt, at du har sett to skjermer opp mot hverandre er ikke godt nok til å lage en definitiv konklusjon. Skjermene vil alltid ha individuelle forskjeller.

Jeg synes forøvrig det er litt spesielt å ignorere Pioneer sine egne utsagn angående dette, og Pioneer Norge HAR faktisk flere folk som er ganske kompetente på skjermene de selv selger. Jeg ser heller ikke hva Pioneer skulle ha å vinne på å lyve om dette. Både .90 serien og 500 serien skal jo selges paralelt.

Tror du at jeg som har drevet med dette i 20 år, både som forsker og freelance hifi-skribent, og med kalibreringsstøtte fra en som produserte (!) sin første TV i 1960, hadde valgt å selge min LX5090 om jeg ikke synes at KRP-500 var bedre? I motsetning til mange som eier LX og som kanskje har behov for å forsvare sin investering, så har jeg altså endt opp med den dyreste skjermen, selv om jeg heller ville ha eid LX som billigste skjerm, om den hadde vært like god.

Joda, jeg har kalibrert. Jeg er selvsagt ikke like god som Bjørn Hegelstad, Gorm eller Lars Follestad, det skulle nesten bare mangle, men jeg er ikke helt handikappet heller.

Både D-Nice og Bomtious har nærmere bånd til Pioneer enn du kanskje er klar over

Trond B har eid mye utstyr og har god greie på Pioneer. Men om han ikke har sett disse skjermene hjemme under kontrollerte former, så er ikke forskjellene større enn at under "flomlyset" i butikkene vil mange av nyansene forsvinne. Og da blir ikke en slik sammenlikning mye verdt. Men det må du la Trond B svare på selv.

Til slutt: Om du tror at ikke andre har påpekt at KRP-500 er bedre enn LX5090, så må du faktisk åpne opp gluggene. Se tidligere i denne tråden, der det er linket til flere sammenlikninger både på avforums og avsforum.

Det eneste som gjør at en LX5090 kan komme nærmere KRP-500, er ved hjelp av skikkelig ISF kalibrering. Og da må du nesten kontakte Bjørn Hegelstad, Gorm eller Lars Follestad. Å gjøre dette selv med f.eks. en Spyderpro2 holder ikke. Mange av disse målekoblene måler alt for ugjevnt, og du skal ha flaks om du får en kolbe som er skikkelig kalibrert. Dessuten krever det erfaring å kalibrere. Men de som er heldig nok til å leie de nevnte personer for 1500-2500 kroner og en LX5090/6090 kan ta det med ro: Da blir bildet på de nevnte skjermer meget godt!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du sier her er vel egentlig det jeg har påstått hele tiden; Dersom man foretar en skikkelig ISF-kalibrering av LX-modellen vil den være på høyde med KRP. KRP er bedre rett ut av esken som følge av den implementerte Pure-modusen.:wink:

Jeg kommer til å prøve å gjøre en ISF-kalibrering selv og kommer da ikke til å benytte Spyderpro2 som går for å være for dårlig og ustabilt. Jeg kommer til å benytte Xrite Eye-One Display 2 som er et mye bedre måleapparat. Ikke proft, men bedre.

Uansett, det som er fakta er at det ikke finnes noen bedre billedbehandlingkretser eller noe nytt bedre fargefilter i KRP-modellen, så hvis det er forskjell i billedkvaliten mellom disse tvene må det skyldes noe annet.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner jo at det å hevde at KRP ikke er bedre enn LX er som å banne i kirken her på dette forumet slik som det har utviklet seg...:roll: Men jeg støtter meg på fakta fra Pioneer som faktisk har produsert disse tvene og på D-Nice sine utalelser. Mener du at D-Nice ikke vet hva han prater om heller?

For min del hadde det vært veldig flott om LX hadde like bra bilde som KRP, da hadde jeg kjøpt den i stedet. Ang. D-Nice, så er han eksperten på de amerikanske modellene. Elite PRO-111FD er ikke nødvendigvis direkte identisk med LX5090. Såvidt meg bekjent gikk det også kortere tid mellom Elite-serien og Signatur-serien (vår Monitor) ble tilgjengelig der borte, enn tilfellet mellom LX og KRP her i Europa.

Men om du er fornøyd med LX, så er det vel ikke noe problem. Men jeg går ikke med på at den har like bra bilde, det er for mange som hevder det motsatte. Anbefaler å se denne videoen, der de spesifikt poengterer forskjellen i bilde mellom KRP og LX etter demo-eventen til TLC. Der får du også en uttalelse fra en i Pioneer UK, som riktignok var overrasket, men likefullt enig i at bildet var bedre.

Selv fikk jeg en demo på LX5090 (hos Soundgarden, i et mørklagt rom) før jeg valgte å kjøpe KRP-500, og jeg mener at svartnivået var dårligere på LX5090 enne jeg opplever på min KRP nå. Det er det ganske mange andre som mener også, så mine observasjoner synes å stemme.

Edit: Angående ISF-kalibrert LX, så er den helt klart svært nære KRP i Pure. Men så gjør KRP et lite hopp igjen, når den blir ISF-kalibrert. Så forskjellen er der, ISF eller ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ellers vært litt interessant med litt mere teknisk info om hva disse forskjellene ellers kommer fra, eventuelt et block diagram som viser forskjellene i signalveien, eventuellt en service manual som viser litt mer av forskellen i oppbyggning osv...

Har ellers intrykk av at forskjellene er såpass marginale at man vel like godt kan få tilsvarende ytelses variasjoner innenfor samme modell, hvis man AB tester disse under optimale forhold.

Når det gjelder bruk av samme panel osv, så trenger jo ikke det å bety at ytelene ikke er forskjellige. I elektronikk brangsjen sorteres og velger man gjerne ut komponentene etter måling og hvor stort avvik man har innefor en fastsatt toleranse. Det er vel ingenting i veien for å gjøre det samme med plasma panel, eller?
    Alt dette er riktig. I sommer hadde jeg 5 Panasonic TH-37/42PA50 skjermer hjemme, og fikk anledning til å måle forskjellene dem imellom. Og selv om det ikke var all hverden, så målte alle skjermene litt forskjellige. Det gav seg utslag i noen forskjeller på fargetempertur (+/-200 kelvin) og noen avvik i gamma-kurvene (2,2 på den beste ned til 2,0 på den dårligste). Så svaret er på mange måter ja: Jeg kan ha vært usedvanlig uheldig i den forstand at min LX5090 målte litt ekstra dårlig og at KRP-500 har vært usedvanlig vellykket. Men forskjellene er såpass at det neppe bare kan tilskrives individuelle forskjeller. Hvis ikke, så kan man nesten på vegne av Pioneer bli litt bekymret : )

Når det gjelder gamma-kurver, fargetemperatur og gamut, så kan jeg godt henge på igjen de som vi har lagt ved tidligere (out of the box - avforums:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser heller ikke hva Pioneer skulle ha å vinne på å lyve om dette. Både .90 serien og 500 serien skal jo selges paralelt.
    Jeg tror absolutt ikke at de lyver. Men om man snakker med kundebehandlere i Norge, så varierer kunnskapene mye. Jeg tenker at det er nesten utenkelig at en vanlig ansatt som driver telefon-service kan ha kunnskap på dette nivået.

Uansett, det som er fakta er at det ikke finnes noen bedre billedbehandlingkretser.
    Dersom du ser intervjuet med Pioneers representant i UK, så hevder han nettopp at det var endringen i kretsene som gav KRP-modellene et fortrinn, sammen med at den støyende tuneren ble flyttet ut i ekstern boks.

For min del så kan denne debatten gjerne avsluttes nå. Den som vil ha LX5090 kjøper den, de som vil ha KRP, velger den. Uansett er det snakk om svært gode skjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men om du er fornøyd med LX, så er det vel ikke noe problem. Men jeg går ikke med på at den har like bra bilde, det er for mange som hevder det motsatte. Anbefaler å se denne videoen, der de spesifikt poengterer forskjellen i bilde mellom KRP og LX etter demo-eventen til TLC. Der får du også en uttalelse fra en i Pioneer UK, som riktignok var overrasket, men likefullt enig i at bildet var bedre.
    Nei det er overhodet ikke noe problem for meg....men kanskje for noen andre.:roll:

Jeg så igjennom videoen og det er som følger:

1) De sammenligner en prototype av KRP mot en tilfeldig LX, her kan det være individuelle forskjeller.

2) Tony Lazzerini utrykker hvor utrolig nøyaktig Pure-mode på KRP er sammenlignet med LX, selv ut av esken. Hvis du ser på kalibreringsrapportene til D-Nice så vil du se at ISF-modusene er enda mer nøyaktige enn Pure.

3) "Alle som deltok på denne eventen til TLC var over seg av forventning og begeistrelse." Har du hørt om massesugsjon?:wink:

4) Dominic Feeney fra Pioneer UK forteller at Pure er arvet fra de amerikanske Elite modellene for å tilfresstille den mest kresne konsumentgruppen. Ja, men ISF-modusene er bedre og kan aktiveres i både LX og KRP. Og ja, han var overasket over at det skulle være en forskjell i billedkvaliteten. Det kan med andre ord ikke utelukkes at det skyldes individuelle forskjeller.

Edit: Angående ISF-kalibrert LX, så er den helt klart svært nære KRP i Pure. Men så gjør KRP et lite hopp igjen, når den blir ISF-kalibrert. Så forskjellen er der, ISF eller ikke.
    Kan du begrunne denne utalelsen? Har du sett en ISF-kalibrert LX ved siden av en ISF-kalibrert KRP?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror absolutt ikke at de lyver. Men om man snakker med kundebehandlere i Norge, så varierer kunnskapene mye. Jeg tenker at det er nesten utenkelig at en vanlig ansatt som driver telefon-service kan ha kunnskap på dette nivået.
    Vanlig ansatt som driver telefon-service? Jeg sendt en email til Pioneers tekniske avdeling og fikk svar fra Pioneer Support.

Dersom du ser intervjuet med Pioneers representant i UK, så hevder han nettopp at det var endringen i kretsene som gav KRP-modellene et fortrinn, sammen med at den støyende tuneren ble flyttet ut i ekstern boks.
    Dominic Feeney fra Pioneer UK virket litt brydd når han fikk spøsmålet om hvorfor KRP var bedre en LX. Det virket ikke som om han egentlig hadde noe svar på det, men at det var brukt noen andre komponenter i den eksterne tuneren. Han var ihvertfall svært overasket over at det var noen forskjell.

For øvrig bruker jeg ikke tuneren som er innebygd i min LX6090H, jeg bruker GetHD PVR. Så det kommer ikke noe støy fra den innebygde.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg skal kjøpe meg plasma over nyttår og det blir mest sannsynlig enten 5090 eller 500M. Hvis da ikke 500A skulle falle mye i pris.

Begrunnelsen vil bli tatt med bakgrunn i en vurdering jeg må gjøre i forhold til pris/ytelse.

Så mitt spørsmål:
    Hvor mye bruk for en tuner i tv'en (evt. ekstern som i 500A) har den jevne mannen i gata egentlig. Jeg er da en jevn mann i gata . De fleste har jo enten boks fra Canal Digital, Get, Viasat etc allerede, eller skaffer seg dette.

Og dersom man har en slik boks (f.eks CD PVR), er da tuner-delen i tv'en helt bortkastet?

Jeg leste et sted at KRP-500M ikke ble markedsført særlig til privatmarkedet, men heller til bedriftsmarkedet, fordi den mangler innebygget tuner. Det er denne siste påstanden jeg finner litt underlig, all den tid de fleste jo har tuner, eller lett tilgang på dette.

Håper noen kan gi meg en liten oppklaring i dette. Jeg har egentlig tenkt litt på KRP-500M. Men er litt usikker, siden denne liksom ikke er "beregnet" på privatmarkedet.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du begrunne denne utalelsen? Har du sett en ISF-kalibrert LX ved siden av en ISF-kalibrert KRP?
    Nei, har du? Jeg har i det minste sett begge skjermene, men du har vel ikke sett KRP? Uttalelsen min var begrunnet påstander fra det de som HAR sett en ISF-kalibrert LX sammen med en KRP i Pure-mode sier. Resultatet er at KRP er best, uten å være ISF-kalibrert engang! Anbefaler deg å lese hele denne tråden, der det er maaange som har sett dem side om side (ved flere anledninger, ikke bare TLC-demoen. Dessuten står en ferdig modell av KRP nå ved siden av LX hos TLC, så alle kan innom og se - oppfatning er fortsatt den samme). De har da et grunnlag for sine uttalelser, i motsetning til å bare spekulere. Beklager, men på meg virker det som du febrilsk prøver å lete etter eventualiteter og teorier for å neglisjere det 99% av andre er enige i.

En god regel er vel å høre på hva flertallet med uavhengig vurderingsgrunnlag mener, og da er saken krystallklar - samme hva Pioneer Norge måtte si (og svaret derfra fås vel i like mange varianter som antall ansatte der).

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanlig ansatt som driver telefon-service? Jeg sendt en email til Pioneers tekniske avdeling og fikk svar fra Pioneer Support.
    Helt ærlig, så må jeg si at det var et svært lite overbevisende svar du fikk. Måten det er skrevet på tyder ikke akkurat på at vedkommende er bombesikker i sin sak - for å si det mildt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har du? Jeg har i det minste sett begge skjermene, men du har vel ikke sett KRP? Uttalelsen min var begrunnet påstander fra det de som HAR sett en ISF-kalibrert LX sammen med en KRP i Pure-mode sier. Resultatet er at KRP er best, uten å være ISF-kalibrert engang! Anbefaler deg å lese hele denne tråden, der det er maaange som har sett dem side om side (ved flere anledninger, ikke bare TLC-demoen. Dessuten står en ferdig modell av KRP nå ved siden av LX hos TLC, så alle kan innom og se - oppfatning er fortsatt den samme). De har da et grunnlag for sine uttalelser, i motsetning til å bare spekulere. Beklager, men på meg virker det som du febrilsk prøver å lete etter eventualiteter og teorier for å neglisjere det 99% av andre er enige i.

En god regel er vel å høre på hva flertallet med uavhengig vurderingsgrunnlag mener, og da er saken krystallklar - samme hva Pioneer Norge måtte si (og svaret derfra fås vel i like mange varianter som antall ansatte der).
    Sorry, men når ikke TLC legger ut noen fakta (kalibreringsrapporter) som beviser forskjellen i fargenøyaktighet og svartnivå, så velger jeg ikke å tro utelukkende på subjektive meninger. Skal man bevise noe må det alltid legges frem fakta og testresultater. Hvis det hadde vært sånn at flertallet bestemmer hva som er riktig og hva som er galt hadde jorden fremdeles vært flat og befunnet seg i midten av universet.

Hvis du tar titt på kalibreringsrapportene til D-Nice av sin PRO-111FD vil du se at ISF-day har bedre luminans og bedre fargnøyaktighet enn hva den samme tven har i Pure. Det forutsetter selvfølgelig at du kan tolke det som står i rapportene. Forskjellene i fargenøyaktighet er likevel så liten at det vil være fullstendig umulig å avsløre forskjellen ved bare å bruke øyet. Kalibreringsrapportene linket jeg til i et tidligere innlegg som du kan finne her.

Men som sagt tidligere så utelukker jeg ikke at det kan være en forskjell, men du utelukker at det ikke er en forskjell. :roll:

Når produsentens egen utalelse blir neglisjert og diskreditert kan vi for mitt vedkommende godt avslutte diskusjonen rundt emnet.

Side 74 av 212 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •