Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 72 av 212 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 4233
    Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sliter litt med innstillingene på TV'en.

Kanskje ikke så rart da jeg aldri har eid hverken receiver eller flatskjerm.

Får nydelige bilder fra blu-ray. Get boksen holder fortsatt på å oppdatere seg.

Problemet er at både blu-ray og TV vises på Input 1. Trykker jeg BD på receivererkontrollen får jeg inn signalene fra blu-rayen, trykker jeg på HDMI på receiverenkontrollen får jeg TV-signalene, men begge ligger på Input 1.

Dette funker jo, men da kan jeg ikke stille inn forskjellige billedinnstillinger for hvert signal.

Noe jeg har gjort feil?

Hvordan får jeg blu-rayen til Input 2?

Alt er koblet med HDMI.

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du har alt tilkoblet resciveren din og kun en kabel(hdmi) til tven, funker det ikke, men må vel har en egen kabel for å ta ha forskjellige profiler. mulig jeg tar feil.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sånn jeg har koblet det ja. BD-spilleren er koblet til BD-inntaket på receiveren. Get boksen er koplet i HDMI-inngang 1. Og jeg har jo bare en utgang på receiveren. Så jeg tror jeg har koblet riktig.

Hvis jeg setter BD-spilleren til HDMI1 inngangen og Get i HDMI2 inngangen finner jeg ikke Get-signalene i det hele tatt. Da ligger får jeg BD når jeg trykker HDMI på reciverkontrollen.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen

Det synes jeg hørtes litt underlig ut. På M-modellen slipper man f.eks. en støyende tuner som er i A, og justeringsmulighetene er mer finmaskede på M. Men jeg har sett at enkelte bidragsytere på avforums har nevnt det samme (altså at A-modellene har overtaket på M når det kommer til bilde).

Der hevdes samtidig at KRP-600 totalt sett er bedre enn 500 pga størrelsen i forhold til pixlene.Jeg hadde selvsagt tenkt (teoretisk) at det var motsatt: En 60-tommer er mer nådeløs på kildene enn en mindre skjerm. Men det sies så mangt på mange forum at det alltid er lurt å lese innholdet med STORE forbehold.

PS. Kanskje selger heller ville selge deg en dyrere skjerm
    Var i dag å kikket KRP-500A. Kan ikke si jeg så noen store forskjeller fra min LX5090. Størst forskjellen var menyen. Jeg hadde med en egen Blu-ray film som jeg kjenner godt og testet med Pure innstillingene. Min konklusjon så langt er at hvis du ikke har bruk for Riks-TV eller parabol tuneren i A-modellen så er bra kalibrert LX5090 ett like bra valg.
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Var i dag å kikket KRP-500A. Kan ikke si jeg så noen store forskjeller fra min LX5090. Størst forskjellen var menyen. Jeg hadde med en egen Blu-ray film som jeg kjenner godt og testet med Pure innstillingene. Min konklusjon så langt er at hvis du ikke har bruk for Riks-TV eller parabol tuneren i A-modellen så er bra kalibrert LX5090 ett like bra valg.

Det hørtes bra ut, for jeg har bestilt KRP 500 M og betalt fullpris for 5090, og da prisene har synket betydelig for 5090 vurderes igjen denne

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Det kan jo være litt placeboeffekt ut og går når A og M utgavene rapporteres bedre enn 5090. Dvs. "En nyere modell og kulere modell må jo være mye bedre! Eller...?"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    De slipper ut veldig lite lys, men sortnivået kan uansett aldri bli bedre enn det "mørkheten" på skjermen tillater/viser når den er avslått. Rammen er fortsatt vesentlig sortere enn skjermen, selv på Pioneer sine KURO-TV.
    Godt poeng. Rammen er jo vesentlig mørkere enn selve skjermen. Og det er ikke stor forskjell mellom skjermen påslått med helt svart bilde og skjermen avslått.

Det er uansett et helt eksepsjonelt bra bilde på denne tven, og jeg er helt fasinert over hvor bra det ser ut med Planet Earth på blu-ray. Skal virkelig bli morro å kalibrere den skikkelig etter at jeg er ferdig med 150 timer break-in.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    OK. Det kan jo være litt placeboeffekt ut og går når A og M utgavene rapporteres bedre enn 5090. Dvs. "En nyere modell og kulere modell må jo være mye bedre! Eller...?"
    Ikke umulig.:wink:

Etter hva jeg leser på avforum.com så finnes det ikke noe 9 1/2. gen. Kuro, og dette kommer fra kilde med gode forbindelser til Pioneer (D-Nice). Elite Signature Series (141FD og 101FD) er monitorutgaven av den "vanlige" Elite utgaven og denne har dobbelt så mange trinn å justere fargene på akkurat som KRP-M. Billedkvaliteten på disse er identiske. Og det har blitt diskutert hvorvidt det er kommet en 9 1/2 gen. Kuro her i Europa, men dette har altså blitt avvist av D-Nice.

I alle anmeldelser av KRP-modellene er det vektlagt hvor bra denne er rett ut av esken som følge av den implementerte Pure-modusen som LX-modellene mangler. Pure-modusen er nok bedre enn Movie og ved å sammenligne LX sin Movie mot KRP sin Pure er det kanskje ikke så rart at KRP-modellene fremstår som et hakk kvassere enn LX.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok forskjeller mellom KRP og LX-serien, men om de er 'store' eller 'minimale' kommer nok an på øyet som ser. I side-om-side sammenligning, der både KRP og LX var ISF-kalibrert, var det bred enighet (såvidt jeg vet uten unntak) at KRP hadde hakket bedre sortnivå, mindre støy og et 'klarere' bilde. Men forskjellen mellom 8G og 9G LX er uansett definitivt MYE større, så det er småtteri det er snakk om igrunnen - mellom KRP og LX 9G.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bordstativ

Noen som har en formening om hvilket bordstativ som tar seg best ut? Ser at Lx5090 har et svingbart og en fast, men dette ser man jo aldri montert i butikken. Høytalere skal jeg ikke ha, så det er ikke viktig mtp bordstativet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Det er nok forskjeller mellom KRP og LX-serien, men om de er 'store' eller 'minimale' kommer nok an på øyet som ser. I side-om-side sammenligning, der både KRP og LX var ISF-kalibrert, var det bred enighet (såvidt jeg vet uten unntak) at KRP hadde hakket bedre sortnivå, mindre støy og et 'klarere' bilde. Men forskjellen mellom 8G og 9G LX er uansett definitivt MYE større, så det er småtteri det er snakk om igrunnen - mellom KRP og LX 9G.
    Hvilke test er det du refererer til?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok forskjeller mellom KRP og LX-serien, men om de er 'store' eller 'minimale' kommer nok an på øyet som ser.
    Det tror jeg du har rett i. I mine øyne er det "store" forskjeller, i andres øyne kanskje ikke sebare i det hele tatt, eller de bryr seg ikke om eventuelle forskjeller. Men igjen: Lommeboka og behov bestemmer.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Hvilke test er det du refererer til?
    En demo-event holdt i september hos en forhandler med veldig bra (100% lyskontrollert) demo-rom i England, der svært mange av AVForums' medlemmer deltok. (TLC Broadcast holdt demoen, med ekspert/entusiastene Steve alias 'Bumtios', Tony Lazzerini og Phil Hinton i spissen. Phil Hinton har også skrevet en review av KRP-500A på AVForums.com, som beskriver en tydelig forskjell mellom KRP og LX). Kommentarer til demoen kan lese på side 28 (ca) og utover i denne tråden, og Phil Hinton's review av KRP-500A finnes her.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    En demo-event holdt i september hos en forhandler med veldig bra (100% lyskontrollert) demo-rom i England, der svært mange av AVForums' medlemmer deltok. (TLC Broadcast holdt demoen, med ekspert/entusiastene Steve alias 'Bumtios', Tony Lazzerini og Phil Hinton i spissen. Phil Hinton har også skrevet en review av KRP-500A på AVForums.com, som beskriver en tydelig forskjell mellom KRP og LX). Kommentarer til demoen kan lese på side 28 (ca) og utover i denne tråden, og Phil Hinton's review av KRP-500A finnes her.
    Jeg har lest gjennom det som sto i tråden og det er tydelig at i testen til TLC ble det 1 - 0 til KRP vs LX, selv om jeg registrerer at det var enkelte som synes billedkvalitetene var tilnærmet identiske.

Men det er likevel noen punkter som sår tvil om dette resultatet.

1) Testen utført av TLCBroadcast kan ikke betegnes som uavhengig ettersom de lever av å selge disse produktene. Det kan være flere årsaker til at de ønsker et bestemt utfall av testen.

2) I testen ble en KRP i Pure-mode sammenlignet med en ISF-kalibrert LX 9G og selv da kom KRP best ut. Kalibreringsrapportene til D-Nice viser at fargenøyaktigheten, kontrastnivået og lysutbytte er enda bedre etter en ISF-kalibrering, enn det som er oppnåelig i Pure.

3) Hadde testen vært proffesjonelt utført ville blitt lagt ut kalibreringsrapporter av de forskjellige tvene så det hadde vært mulig å sammenligne resultatene fra kalibreringen. Uten dette blir det umulig å kunne si noe som helst om testen fra et objektivt ståsted.

I testen til Phil Hinton sammenligner han KRP i Pure mot LX i Movie, dermed er det ikke potensialet til tvene som sammenlignes. Da måtte begge vært ISF-kalibrert.

Jeg skal ikke påstå her at alt det som disse dyktige personene har kommet frem til er feil. Da ville jeg tatt meg vann over hodet. Men det er betenkelig at de offisielle opplysningen fra Pioneer sier at billedkvaliteten til LX og KRP er identiske og hvis du sammenligner spesifikasjonene til KRP-A og LX-H er disse identiske på alle punkter som omhandler billedkvalitet. Dersom noen av billedbehandlingskretsene var forbedret på KRP-modellene, ville ikke da Pioneer bruke dette i markedsføringen av disse modellene for å forsvare prisdifferansen?

Det som påstås i tråden du refererer til er at Pioneer ikke visste at KRP-modellene ville gi et bedre bilde. Merkelig at de ikke tester tvene sine opp og ned i ente, før de slipper de ut på markedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er betenkelig at de offisielle opplysningen fra Pioneer sier at billedkvaliteten til LX og KRP er identiske og hvis du sammenligner spesifikasjonene til KRP-A og LX-H er disse identiske på alle punkter som omhandler billedkvalitet. Dersom noen av billedbehandlingskretsene var forbedret på KRP-modellene, ville ikke da Pioneer bruke dette i markedsføringen av disse modellene for å forsvare prisdifferansen?

Det som påstås i tråden du refererer til er at Pioneer ikke visste at KRP-modellene ville gi et bedre bilde. Merkelig at de ikke tester tvene sine opp og ned i ente, før de slipper de ut på markedet.
    Dette visste selvsagt både ingeniørene og salsapparatet til Pioneer meget godt. Men har du hørt om markedsstrategi? Hvordan tror du det ville gått med salget av LX om det samtidig ble sagt at KRP var en bedre skjerm? Det som ble utfordringen med den nevnte omtalen, var at den (i følge noen jeg kjenner i Pioneer UK) kom litt for tidlig, og Pioneer hadde behov for å bagatellisere forskjellene for å unngå at potensielle kjøpere ville vente på KRP. Men nå er KRP lansert i de fleste land, og nå er det bare en fordel om det hevdes at KRP er bedre enn LX. Det må uansett være opp til den enkelte om de synes forskjellen er verdt prisforskjellen. Hvis ikke, kjøper du selvsagt LX5090.

PS. Selvsagt kan du hente ut mer av KRP også ved kalibrering. Men jeg tror at folk flest er mer enn god fornøyd med skjermen "out of the box" om de velger pure mode sammen med fargrom 2.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det store spørsmålet jeg stiller meg er om hvorvidt LX5090/KRP500 er like god til PC/konsollbruk som Samsung LE46A656, for den er formidabel god på nettopp dette. Det er vel ingen som har sammenlignet disse skjermene?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Sliter litt med innstillingene på TV'en.

Kanskje ikke så rart da jeg aldri har eid hverken receiver eller flatskjerm.

Får nydelige bilder fra blu-ray. Get boksen holder fortsatt på å oppdatere seg.

Problemet er at både blu-ray og TV vises på Input 1. Trykker jeg BD på receivererkontrollen får jeg inn signalene fra blu-rayen, trykker jeg på HDMI på receiverenkontrollen får jeg TV-signalene, men begge ligger på Input 1.

Dette funker jo, men da kan jeg ikke stille inn forskjellige billedinnstillinger for hvert signal.

Noe jeg har gjort feil?

Hvordan får jeg blu-rayen til Input 2?

Alt er koblet med HDMI.
    Et lite tips :-D

Behold koblingen fra Blu-ray via receiver til HDMI 1 på Pio, da kan du nyte HD lyd fra BD, så fremt receiveren handterer det. Da bruker du HDMI input 1 på Pio for Blu-ray spilleren (du kan da med fordel sette drive mode til 1, siden det er perfekt for PAL DVD) Pio detekterer uansett 1080P/24 når du kjører Blu-ray og stiller om til korrekt drive mode for det.

Kobla Get boksen direkte til HDMI input 3 på Pio (input 2 på Pio er IKKE HDMI ”by the way)
    Du må huske å gå til options (alternativer) og enable (aktivere) input 3 til HDMI!
    For og få lyd og eventuelt Dolby 5.1 over receiver så må du kobla til enten coax kabel eller SPDIF (optical) har selv CD HD-PVR, den har coax, vet ikke hva GET boksen har, men det er et fett, lyd får du.
    Husk og sette drive mode 2 på input 3 siden du nå har TV/Video signal der.

Nå kan du kalibrere i User Mode på hver input, men movie mode er selvfølgelig fremdeles samme for alle inputs.

PS. Du må nå selvfølgelig bruke TV fjernkontrollen for og skifte mellom BD input 1 og GET input 3

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pdp-lx 6090

I morra skal jeg etter planen hente min PDP-LX6090... Er spent på hvordan det blir....Har bare ca 3.30m meter sitteavstand. Blir det litt overkill tror dere? Har fortsatt muligheten til å velge 50 tommeren til ca halve prisen men.... Fristelsen blir kanskje for stor. var sykt å se forskjellen mellom dem i butikken, 50 tommeren ser liten ut i forhold. Jeg har HD mottaker fra Canal Digital den minste) og Blu ray fra Samsung...Med disse kildene går det vel bra med den sitteavstanden.. kanskje noe værre med 480p??? Noen erfaringer?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mmmmmm - kom i går kveld :-D :-D
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette visste selvsagt både ingeniørene og salsapparatet til Pioneer meget godt. Men har du hørt om markedsstrategi? Hvordan tror du det ville gått med salget av LX om det samtidig ble sagt at KRP var en bedre skjerm? Det som ble utfordringen med den nevnte omtalen, var at den (i følge noen jeg kjenner i Pioneer UK) kom litt for tidlig, og Pioneer hadde behov for å bagatellisere forskjellene for å unngå at potensielle kjøpere ville vente på KRP.
    Noen ville sikkert ventet, men det som nevnes som forskjeller i tråden som det ble refererert til, var minimale forskjeller. Det var litt mindre støy i bilde (akkurat som om det er støy i bilde på LX), og en anelse forbedring av svartnivået. Noen ville sikkert ventet, mens andre ville vært fornøyd med kvalitetene LX-modellene leverer. Det var jo tross alt mange som kjøpte LX6080 selv om det var kjent at LX608 var en anelse bedre. Og ved lanseringen av disse tvene gikk Pioneer ut og fortalte om forbedringene på toppmodellen. Prisdifferansen mellom disse modellene er tilsvarende den som er mellom LX-H og KRP-A. Det som gir KRP-A en høyere prislapp kan være ekstern mediaboks, slimmere design, ekstern fargesensor og PURE. Hvis den i tillegg hadde hatt bedre billedkvalitet så tror jeg at prisdifferansen mellom KRP-A og LX-H ville vært større.

Men nå er KRP lansert i de fleste land, og nå er det bare en fordel om det hevdes at KRP er bedre enn LX. Det må uansett være opp til den enkelte om de synes forskjellen er verdt prisforskjellen. Hvis ikke, kjøper du selvsagt LX5090.
    Javel, så hvis man sender en offisiell hendvendelse til Pioneer i dag, så vil sannheten komme frem? Da vil jeg gjøre det bare for å få stilt min egen nysgjerrighet.

Side 72 av 212 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •