Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 71 av 212 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 4233
    Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tekst-TV på Canal Digital sin HD PVR er ingen problem, hverken med KRP-500M eller andre skjermer, siden CD har tekst-TV leser i dekoderen, som sender det ferdig til TV via HDMI. Altså brukes ikke en evt. Tekst-TV funksjon i TV'en, men i dekoderen. Du bruker altså dekoderen for å navigere i Tekst-TV.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Som en ren monitor så er M helt klart bedre.

Det som avgjorde valget mitt er følgende :

TVn vil stå 7-8 meter fra komponentene ( i ledningsstrekk ) den trenger kun 2 ledninger inn strøm og display port kabel.

CD HD boksen suger (vet ikke hvordan PVR boksen er)

Jeg vil ikke ha en RiksTV boks,har for mange bokser i utgangspunktet.

Den virker som en media center exstender/reciver over nettverk

Minnekort leser over USB

Så hvis en ser litt på kostnadene så er vel den høyere prisen spart inn bare på kabler :-D

Haugen

Billigste type Conax cam,mener den ble kjøpt hos MPX
    Ett lite tillegg :

En fordel til,jeg trenger selvfølgelig ikke noen ekstra fjernkontroller til RiksTV og CD :-D

Alt fungerer glimrende så langt,jeg har ikke nevnt noe om bilde og heller ikke justert noe særlig siden jeg vil vente til alt setter seg,det blir kanskje en rask justering til helgen.

Men alt ser veldig bra ut,jeg har kjørt noen filmer og spilt litt,helt klart en forbedreing kontra LX508D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men alt ser veldig bra ut,jeg har kjørt noen filmer og spilt litt,helt klart en forbedreing kontra LX508D
    Javisst. Det er jeg helt enig i. Men hva opplever du som de viktigste forskjellene?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Tekst-TV på Canal Digital sin HD PVR er ingen problem, hverken med KRP-500M eller andre skjermer, siden CD har tekst-TV leser i dekoderen, som sender det ferdig til TV via HDMI. Altså brukes ikke en evt. Tekst-TV funksjon i TV'en, men i dekoderen. Du bruker altså dekoderen for å navigere i Tekst-TV.
    .

Hei Kimi,

Takk for tilbakemelding.

Ser at du har både samme dekoder og tv som står øverst på ønskelisten min Virker det hos deg så virker det sikkert hos meg også... Jeg lastet ned brukerveiledningen fra denne dekoderen i går og det var det som fikk meg til å lure. Det sto det at man måtte koble til scart da HDMI ikke støttet text (på side 26).... Selve kvaliteten/hastigheten på denne operasjonen er ikke avgjørende for meg (selv om jg er godt vant med Force), men det er jo kjekt å ha muligheten da....

Mvh Jostein

Det neste blir vel å finne en bluray spiller med analoge utganger for de nye formatene, er ikke særlig lysten på å kjøpe enda en dyr prosessor. Morsom men dyr hobby

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper dere tåler et amatørspørsmål; Med HDMI fra receiver til 5080 er det ikke signal på høyttalerterminalene på skjermen eller på hodetelefonuttaket. Er det noe med oppsettet eller må jeg ha parallelle signalkabler for lyd? Etter at jeg tok i bruk 6090 skal jeg utstyre den "gamle" 5080'en med originalhøyttaler og bruke den et annet sted i huset. Må bare finne ut først hvordan jeg kobler opplegget opp.

Jeg fant forresten et veldig bra forslag til justering av 5080 skjermen på AVforum med perfekt bilde. Noen som vet om det er lagt ut noe tilsvarende for 6090?

Setter stor pris på noen tips!!! :?

mvh Bjørn

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Det er bedre justeringsmuligheter på M derfor bedre.

PVR Nei

EPG Ja
    I følge selgeren på Soundgarden på solli plass så var det bedre bilde på A versjonen, fordi det var mye forstyrrende strømkrevende komponenter som var flyttet ned i tuneren+ litt flere justeringsmuligheter.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge selgeren på Soundgarden på solli plass så var det bedre bilde på A versjonen, fordi det var mye forstyrrende strømkrevende komponenter som var flyttet ned i tuneren+ litt flere justeringsmuligheter.
    Det synes jeg hørtes litt underlig ut. På M-modellen slipper man f.eks. en støyende tuner som er i A, og justeringsmulighetene er mer finmaskede på M. Men jeg har sett at enkelte bidragsytere på avforums har nevnt det samme (altså at A-modellene har overtaket på M når det kommer til bilde).

Der hevdes samtidig at KRP-600 totalt sett er bedre enn 500 pga størrelsen i forhold til pixlene.Jeg hadde selvsagt tenkt (teoretisk) at det var motsatt: En 60-tommer er mer nådeløs på kildene enn en mindre skjerm. Men det sies så mangt på mange forum at det alltid er lurt å lese innholdet med STORE forbehold.

PS. Kanskje selger heller ville selge deg en dyrere skjerm

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei:)format trøbbel med cd hd pvr

hei
    nåken so veit ka en skal gjere for å bli kvitt dei grå felta so kjeme på sidene på nåkre kanalar på pdp lx 5090?
    hadde den billigaste tuneren til cd før..då stilte tven seg inn sjøl og d vart ingen grå felt på sidene..no har eg kobla til cd sin hd-pvr med hdmi å då blir d grå felt..får dei vekk,med å stille på kontrollen til tven. on demand knappen til tuneren er ikkje hjelp i...

nåken som veit ka som må gjærast?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett tuneren til enten 16:9 eller letterbox, og 5090 til fullskjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei:)

takk for svar
    no vart bilde helt svart...nåken måte å stille tilbake til fabrikkstandard?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig, 6090H in the house!

I går fikk jeg tven som jeg har drømt om så lenge i hus.:-D Jeg er virkelig imponert over billedkvaliteten og fargene denne tven leverer. Har sett litt på Planet Earth på BD over PS3 og selv bikkja ble helt revet med av bildet. Hun begynte å bjeffe og knurre på elefantene.

Men jeg stusser litt over at skjermen ikke går helt i ett med den svarte rammen når det er helt mørkt i rommet og bilde som vises er helt svart. Jeg har fått inntrykk av at jeg ikke skulle kunne skjeldne rammen fra skjermen i dette tilfellet.

Nå har jeg ikke kalibrert den på noen som helst måte enda, bare brukt innstillinger jeg fant på avforums.com for BD. Vil den levere et enda sortere bilde når jeg er ferdig med "BreakIn"-perioden og får finkalibrert den?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,105
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermen har svært bra kontrastnivå, men ikke godt nok til å reprodusere absolutt sort. Samsung sine LED-TV er de eneste som eventuelt kan klare det.

Sitat Opprinnelig postet av baya
    I går fikk jeg tven som jeg har drømt om så lenge i hus.:-D Jeg er virkelig imponert over billedkvaliteten og fargene denne tven leverer. Har sett litt på Planet Earth på BD over PS3 og selv bikkja ble helt revet med av bildet. Hun begynte å bjeffe og knurre på elefantene.

Men jeg stusser litt over at skjermen ikke går helt i ett med den svarte rammen når det er helt mørkt i rommet og bilde som vises er helt svart. Jeg har fått inntrykk av at jeg ikke skulle kunne skjeldne rammen fra skjermen i dette tilfellet.

Nå har jeg ikke kalibrert den på noen som helst måte enda, bare brukt innstillinger jeg fant på avforums.com for BD. Vil den levere et enda sortere bilde når jeg er ferdig med "BreakIn"-perioden og får finkalibrert den?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei gjen:)

no vart d svarte strek på sidene...nåken måte å få det til å bli svarte strek under istaden før på sidene?
    16:9 istadenfør 4:3

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil de monitor versjonene til Pioneer: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1701

Være opp mpt 509 utgaven som koster 5000,- mer?

Trenger kun 2 HDMI på skjermen, alt annet koples via min forsterker.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæ? 5090 koster ikke 5000 mer, men 3000 mindre.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Javisst. Det er jeg helt enig i. Men hva opplever du som de viktigste forskjellene?
    Det første inntrykket var at den var mer "korrekt" innstilt fra fabrikk,på LX508D gikk jeg rett inn på menyen for og justere bilde.

Det er mindre bakgrunns støy/"flimmer",litt bedre kontrast og bedre flyt i bildene.

Det ser ut som om det blir en liten kalibrerings økt til helgen med noen kompiser, det skal bli spennende og se hva vi får til :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere Lx5090 eiere som bruker skjermen deres til spilling (konsoll/data), som kan fortelle kort om opplevelsen av dette? Gjerne i forhold til en lcd om det er mulig. Jeg er primært ute etter å vite hvordan den presterer i forhold til input lag (ikke responstid). Derfor er det sikkert en fordel om man spiller spill som krever raske reflekser..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en runde på COD4 i dag,1080P ikke noen problemer ikke noe lag,ikke noen forstyrrelser, bare gøy :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Skjermen har svært bra kontrastnivå, men ikke godt nok til å reprodusere absolutt sort. Samsung sine LED-TV er de eneste som eventuelt kan klare det.
    Jeg var klar over at de ikke kan levere 0 cd/m^2, men jeg hadde fått inntrykk av at de likevel var så nære at det sorte på skjermen gikk i ett med rammen rundt.:-? De slipper ut, etter hva jeg har lest, mindre lys enn hva måleinstrumentene klarer å måle.

Men uansett så er det temmelig nærme så jeg er likevel veldig fornøyd med tven totalt sett. Man får heller vente en generasjon eller to og se hva de klarer å få til da.

Samsung sine LED-tver bruker jo dynamisk kontrast og klarer i hvertfall ikke å levere bedre sortnivå så lenge man viser noe annet enn en helt svart skjerm. Ikke særlig givende å se på en helt svart skjerm så lenge uansett.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,105
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Jeg var klar over at de ikke kan levere 0 cd/m^2, men jeg hadde fått inntrykk av at de likevel var så nære at det sorte på skjermen gikk i ett med rammen rundt.:-? De slipper ut, etter hva jeg har lest, mindre lys enn hva måleinstrumentene klarer å måle.
    De slipper ut veldig lite lys, men sortnivået kan uansett aldri bli bedre enn det "mørkheten" på skjermen tillater/viser når den er avslått. Rammen er fortsatt vesentlig sortere enn skjermen, selv på Pioneer sine KURO-TV.

Side 71 av 212 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •