Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 68 av 212 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 4238
    Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Så det du sier kimi er at jeg må forandre drivermodus i menyen for hver gang jeg skal skifte kilde slik som xbox360, ps3, pc, film HD eller SD?
    Drivemode holder seg lagret for hver inngang, så du trenger ikke skifte hele tiden nei. Drivemode 2 (100Hz) funker til alt, så den kan du bruke hele tiden. Spill kjører alltid i 60Hz, og TV'en skifter automatisk til 60Hz uansett hvilken modus som er satt, så her trenger du heller ikke gjøre noe. Det eneste du trenger å skille på, er Film mode (Pure Cinema). Her bruker du "Advance" til Blu-Ray og DVD, og film/"film-serier" (CSI, Prison Break etc.) på TV - OFF til alt annet (nyheter, dokumentarer, såpeserier, underholdningsprogrammer etc.). OFF vil også fungere helt OK til film og TV-serier, men resultatet blir litt bedre med Advance. "Standard" kan også brukes, men da mister man automatisk valg av 72Hz ved Blu-Ray. Når kilden ikke er Blu-Ray fungerer Advance akkurat slik som Standard, derfor trenger man kun å bry seg med å velge enten Advance eller OFF.

Med Pure Cinema satt til "Advance" kjører TV'en automatisk i 72Hz (24Hz x3) for Blu-Ray, og 75Hz med film-deinterlacing for DVD. Drivemode er da irrelevant. Med Pure Cinema OFF kjører TV'en i den Drivemode som er satt (og det bør da være Drivemode 2, som passer alt).

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Jeg sa at jeg ble litt betenkt og spurte om hvordan det var å se en fotballkamp på denne tv'en. Om det ble mye hakking. Selgeren mente da at fotballkamper stort sett var en "pain in the ass" å se på, på alle full HD tv'er, hvis sendingen ikke var i HD. Men at Pioneer var en av de bedre på dette allikevel. I denne sammenhengen ble jeg også forklart at en HD-ready tv ville gi meg et bedre bilde / mindre hakking.

Kimi - Etter din forklaring så ble jeg litt mer beroliget. Etter det siste prisfallet er også KRP-M megaaktuell.

Men jeg må si jeg ble/er skeptisk. Kjøper ikke tv til 25.000,- for å sitte å irritere meg over hakking, når jeg kan sitte og irritere meg over hakking på en en tv til 10.000 istedet .

Hvis innstillinger er det som er tingen her, og at man kan fikse dette med et par tastetrykk på KRP-M, så blir det jo litt enklere. Selv om jeg synes dette er litt klønete allikevel. Greit at jeg kan gå inn og gjøre slikt, men det er andre som også skal se på tv'en, som kanskje ikke vil bli like begeistret for å måtte drive å endre innstillinger utfra hva man ser.

Dessverre høres det ut som du snakket med en av de 8 av 10 inkompetente selgerne, men det får bli en annen diskusjon...

Er enig i at det er litt tungvindt å skifte, men om du er bekymret for at andre i huset skal bli forvirret så trenger du ikke skifte. Pure Cinema OFF fungerer greit til alt, men når du ser på film kan det da bli litt uklare panoreringer - men ikke hakkete. Imidlertid er det lett å glemme, forskjellen er ikke så stor. Problemet oppstår i mye større grad andre veien, hvis du har Pure Cinema påslått (enten "Standard eller "Advance") og ser på f.eks. CNN. Da vil den rullende teksten hakke. Det enkleste er derfor å ha Pure Cinema satt OFF hele tiden på den inngangen der du har dekoder for TV-titting tilkoblet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Dessverre høres det ut som du snakket med en av de 8 av 10 inkompetente selgerne, men det får bli en annen diskusjon...

Er enig i at det er litt tungvindt å skifte, men om du er bekymret for at andre i huset skal bli forvirret så trenger du ikke skifte. Pure Cinema OFF fungerer greit til alt, men når du ser på film kan det da bli litt uklare panoreringer - men ikke hakkete. Imidlertid er det lett å glemme, forskjellen er ikke så stor. Problemet oppstår i mye større grad andre veien, hvis du har Pure Cinema påslått (enten "Standard eller "Advance") og ser på f.eks. CNN. Da vil den rullende teksten hakke. Det enkleste er derfor å ha Pure Cinema satt OFF hele tiden på den inngangen der du har dekoder for TV-titting tilkoblet.
    Ok, skjønner. Da er jeg plutselig litt roligere :-).

Men har Pioneer tv'ene en svakhet her i forhold til f.eks Panasonic/Samsung/LG? Eller er den også best i klassen her? På lite hakking etc.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men har Pioneer tv'ene en svakhet her i forhold til f.eks Panasonic/Samsung/LG? Eller er den også best i klassen her? På lite hakking etc.
    He he,tror kanskje ikke at du får ett uhildet svar i denne tråden :-D

Men uansett så er sjangsen stor for at du ikke finner noen bedre Plasma en Pioneer sine :-D

Og er jeg heldig kommer min i morgen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    He he,tror kanskje ikke at du får ett uhildet svar i denne tråden :-D
    Lol....så sant, så sant....

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I mine øyne er Pioneer best på film-mode deinterlacing (Pure Cinema påslått, som passer til film), men ikke noe spesielt bedre enn 'røkla' på video-mode deinterlacing (Pure Cinema OFF) som avgjør resultatet på panoreringer i f.eks. fotballkamper og andre TV-sendinger med 50 bilder i sekundet (som det aller meste av sport, dokumentarer, nyheter etc. er).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lx6090-h Vs Krp-600p

--------------------------------------------------------------------------------

Hei er det noen som har noen tips angående disse LX6090-H og KRP-600P +Mediareciever KRP-M01 til KRP-600P(tenker litt på disse to men har ennå ikke bestemt meg ,noen som har noen + og - for hvorfor jeg skal velge den enne eller andre(Er det mulig å se disse tvene i en butikk i Oslo området?

MVH

Magnus

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KRP-500A har innebygget tuner for parabol, 500M har ingen tunere i det hele tatt. Skal du bruke ekstern tuner uansett (f.eks. pga opptaksmulighet), er 500M identisk med 500A rent bildemessig og vil fungere minst like bra - men vær obs på at 500M IKKE har noen SCART-innganger. Så du må ha en tuner med HDMI-utgang, eller minimum component. Men det bør nesten være obligatorisk i disse HD-dager

Bare ett lite tillegg 500A har plass til 2 cam'er en for bakkenett og en for satelitt,den er godkjent av RiksTv men ikke av CD og Via, men den skal virke med en conax cam og ett programkort (dette gjelder CD,sjekket ikke med Via)
    I tillegg sa CD på electroworld at de parret programkortene ,untatt de som hadde CD HD abnoment,beats me, skal uansett testes en av de nærmeste dagene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan du gi beskjed så fort du får testet dette.

Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Bare ett lite tillegg 500A har plass til 2 cam'er en for bakkenett og en for satelitt,den er godkjent av RiksTv men ikke av CD og Via, men den skal virke med en conax cam og ett programkort (dette gjelder CD,sjekket ikke med Via)
    I tillegg sa CD på electroworld at de parret programkortene ,untatt de som hadde CD HD abnoment,beats me, skal uansett testes en av de nærmeste dagene.
    Jeg har testet CD med en Matrix Cam, fikk ikke dette til å virke. Kanskje det funker med en vanlig conax cam?

Hadde satt pris på å høre om noen har fått dette til å virke.

Robert

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine øyne er Pioneer best på film-mode deinterlacing (Pure Cinema påslått, som passer til film), men ikke noe spesielt bedre enn 'røkla' på video-mode deinterlacing (Pure Cinema OFF) som avgjør resultatet på panoreringer i f.eks. fotballkamper og andre TV-sendinger med 50 bilder i sekundet (som det aller meste av sport, dokumentarer, nyheter etc. er).
    Ok, den er god.

Newcomer ghost7 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for alle som ha kjøpt tv på lefdl/elkjip dei siste 30? dagene... på tide å nytte seg av prisgarantien og printe ut tilbodet til soundgarden og på 22995 og få litt peng tilbake

kjøpte min tv i går med 15% rabatt og ser i dag at soundgarden har eit fint tilbod... herleg. då blir min tv endå billigare

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KRP-500A er jo lansert, men er det noen som har sett noe til 600A? Opprinnelig skulle jo denne komme noen uker før 500A???

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghost7
    for alle som ha kjøpt tv på lefdl/elkjip dei siste 30? dagene... på tide å nytte seg av prisgarantien og printe ut tilbodet til soundgarden og på 22995 og få litt peng tilbake

kjøpte min tv i går med 15% rabatt og ser i dag at soundgarden har eit fint tilbod... herleg. då blir min tv endå billigare

Jeg har bestilt min på expert, har de en slik prisgaranti?. Det er for jævli å betale nesten 10 lapper mer enn hos andre forhandlere.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har hvertfall prismatch de og. Gå ned og snakk med dem, så får du sikkert litt avslag hvertfall...
    Hvis ikke får du true med å bli "misfornøyd kunde som sladrer til alle andre kunder"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her inne som kan linke til innkjøringsprogrammet som lå ute for x antall sider siden?
    Har lett etter det, men det er mulig jeg har blitt blind...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis ikke så er det jo bare å avbestille.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus75
    Lx6090-h Vs Krp-600p

--------------------------------------------------------------------------------

Hei er det noen som har noen tips angående disse LX6090-H og KRP-600P +Mediareciever KRP-M01 til KRP-600P(tenker litt på disse to men har ennå ikke bestemt meg ,noen som har noen + og - for hvorfor jeg skal velge den enne eller andre(Er det mulig å se disse tvene i en butikk i Oslo området?

MVH

Magnus
    Jeg går ut i fra at du mener LX6090H vs KRP-600A. Begge er godkjent for Riks-TV, KRP-600A er tynnere og er bedre rett ut av esken på grunn av Pure-mode som LX6090H mangler. De offisielle opplysningene fra Pioneer tilsier at billedkvaliteten på disse skal være like, men etter hva man leser av anmeldelser fra brukere her på forumet så kan det virke som om KRP-600A har enda bedre prosessering av SD-materiale som gir mindre støy i bilde. Om dette skyldes at LX6090H ikke har blitt kalibrert ordentlig, eller om Pioneer har bevisst gitt feilinformasjon, vites ikke. Men det er mye rykter ute og går.:roll:

Jeg tror det er enklere å finne en god deal på LX6090H enn på KRP-600A, så du kan nok spare ganske mange laken på å velge LX6090H. Jeg får min LX6090H i morgen! :grin: Gleder meg som en unge.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns 5090 støyer en del. Nå som jeg har jeg hengt meg opp i det, så begynner det å bli skikkelig irriterende. Er det ikke noe å gjøre med det? ...utenom å sette på strømsparing modus 2, for det blir for dystert bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns 5090 støyer en del. Nå som jeg har jeg hengt meg opp i det, så begynner det å bli skikkelig irriterende. Er det ikke noe å gjøre med det? ...utenom å sette på strømsparing modus 2, for det blir for dystert bilde.
    Drivemodus 2 støyer minst. Det gir ikke optimalt bilde på dvd (først og fremst beregnet på TV-sendinger), men du kan kanskje prøve det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Drivemodus 2 støyer minst. Det gir ikke optimalt bilde på dvd (først og fremst beregnet på TV-sendinger), men du kan kanskje prøve det.
    Jeg kan ikke finne noe som heter Drivemodus noen sted jeg altså. Hvor er det?

Side 68 av 212 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •