Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 67 av 213 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 4254
    Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Finanskrisen har med andre ord ikke rammet deg. Eller kanskje du går rett i "luksusfellen". Jeg håper da ikke det.
    Har nok spart en stund. Ikke noe finanskrise skal få ta fra meg denne gleder. Har uansett ikke tenkt å slutte å jobbe no :P HeHe. Må bare spare videre til Center og Bakhøytalere i samme serie samt effektrinn..

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vår kjære Finansminister oppfordret oss til å bruke mer penger?

Godt noen tar ansvar...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,098
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Har ikke vår kjære Finansminister oppfordret oss til å bruke mer penger?

Godt noen tar ansvar...
    Ja, for politikere kan vi jo ikke stole på. Hvor ble det av miljødebatten de fronter for 2-3 mnd siden. Var ikke denne den "over alt annet" viktigste saken i dette årtusen og løsningen var å få ned forbruket. Når har de fått det dit de vil og er forsatt ikke fornøyd....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ja, for politikere kan vi jo ikke stole på. Hvor ble det av miljødebatten de fronter for 2-3 mnd siden. Var ikke denne den "over alt annet" viktigste saken i dette årtusen og løsningen var å få ned forbruket. Når har de fått det dit de vil og er forsatt ikke fornøyd....
    ot...? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan hjelpe meg her?

Jeg får ikke lenger side masks på min lx5090. Har stilt inn TV'en slik at de skal komme automatisk ved 4:3, og det gjorde de lenge, men nå får jeg dem ikke frem i det hele tatt. Bruker "auto" som standard-A/R-valg, slik at jeg får rett aspect-ratio.

Jeg vet ikke om feilen skyldes TV'en, eller om det kan skyldes evt. endringer i TV-signalene fra Get, hvis det gir noe mening. Jeg får nå *kun* side masks dersom jeg velger tvungen 4:3-innstilling, noe som fører til at et bilde som i utgangspunktet er 4:3, presses inn i et nytt 4:3-bilde *sammen med* de sorte stripene som var på siden fra før. Dvs: Bildet ser i så fall slik ut:
    grå side-mask -> sort stripe -> strukket bilde -> sort stripe -> grå side-mask.

Noen som har forslag mht hva som kan være feil? Er det mulig at Get kan være synderen her, hvis signalene er kodet på en ny måte eller noe? (F.eks. ved at TV'en ikke lenger klarer å identifisere hva som er selve bildet i en 4:3-sending)? Aner ikke hvor jeg skal begynne å nøste her.

Er svært takknemlig for alle forslag.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

prisras på pioneer lx5090

Nå ser eg hificenteret har satt ned prisen på lx5090en til 22 995,- ( da uten vegg/bordstativ) Dette må jo vere eit kupp???? 8) Kjipt for oss som betalte mer enn 30..... Men sånn er e bare :?

Plasmaskjermer | Bilde | Soundgarden

Dei annonserer også for pioneer KRP500 til ein pris på 29 995,- i 3 forskjellige farger bronse,hvit og svart finish (også uten vegg/bordstativ)....

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,098
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Nå ser eg hificenteret har satt ned prisen på lx5090en til 22 995,- ( da uten vegg/bordstativ) Dette må jo vere eit kupp???? 8) Kjipt for oss som betalte mer enn 30..... Men sånn er e bare :?

Dei annonserer også for pioneer KRP500 til ein pris på 29 995,- i 3 forskjellige farger bronse,hvit og svart finish (også uten vegg/bordstativ)....

Gammelt nytt unge mann. Dette har stått i pristråden siden før helga. Forøvrig koster KRP 500M nå 24 995,-
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei jeg ser at krp500m har Optimum Mode med optiske lyssensor .går det and og deaktivere denne funksjonen .hater tanken på at tv-en skall styre lys forhold på tv-en.
    og er dere fornøyd med bilde på sd for det er det jeg mest kommer og bruke den til .

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Gammelt nytt unge mann. Dette har stått i pristråden siden før helga. Forøvrig koster KRP 500M nå 24 995,-

Hvor koster KRP 500 M 24995,-?

Er det paralellimpoterte skjermer dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom butikk nå og tittet på LX5090. Tabloid/TV2 stod på. I bunnen av bildet i Tabloid er det jo slik rullende tekst med meldinger fra folk.

Dette hakket noe veldig. Var ikke i nærheten av å flyte "smooth". Såpass at jeg faktisk ble litt skuffet der jeg satt :???: .

Er det slik det funker på LX5090, eller kan det ha vært en annen forklaring? Jeg mener, hvis det hakker slik på rullende tekst, hvordan fungerer det da på f.eks en fotballkamp på TV2. Er det full break dance på spillerne??

Noen som har kjennskap til dette? Har/hadde jo veldig lyst på en slik TV, evt. KRP-500M, men....

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er sikkert å det er at hvis bildet hakker blir den sendt i retur fortere enn svint, Samsungen har et helt sømnlølst bilde helt uten noen form for hakking, å til den prisen Pioneer tar skulle ikke hakking være noe tema overhodet, men vi får se når den kommer

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ baggin: Sjekket du at den stod på 100Hz (drive mode 2)?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital parabol - 500M eller A?

Prøvde å søke i tråden, men fant ikke no angående parabol.

Jeg har Canal Digital parabol og lurer på om 500M modellen er god nok pga dette, eller om 500A bør velges?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Var innom butikk nå og tittet på LX5090. Tabloid/TV2 stod på. I bunnen av bildet i Tabloid er det jo slik rullende tekst med meldinger fra folk.

Dette hakket noe veldig. Var ikke i nærheten av å flyte "smooth". Såpass at jeg faktisk ble litt skuffet der jeg satt :???: .

Er det slik det funker på LX5090, eller kan det ha vært en annen forklaring? Jeg mener, hvis det hakker slik på rullende tekst, hvordan fungerer det da på f.eks en fotballkamp på TV2. Er det full break dance på spillerne??

Noen som har kjennskap til dette? Har/hadde jo veldig lyst på en slik TV, evt. KRP-500M, men....
    Ta det knusende med ro. Dette skyldtes garantert en eller flere feilvalg i menyen. Drivemode 3 (60Hz) kan ha forårsaket dette, men mest sannsynlig stod film-mode (Pure Cinema) på Standard eller Advance. TV'en kjørte da med en deinterlacing-modus beregnet på film-materiale. På vanlige TV-sendinger (50Hz) kreves en annen type deinterlacing, og da skal Pure Cinema være OFF og Drivemode 2 velges (100Hz, som passer med 50Hz x2).

Ja, det er en klar svakhet hos Pioneer at de ikke klarer å skifte mellom deinterlacing beregnet på film-materiale og deinterlacing beregnet på video-materiale ("vanlige TV-sending") automatisk - men slik er det bare. Det er de mest avanserte skjermene på markedet og de ønsker vel å gi brukeren full kontroll, derfor er det slik. Men et valg for automatisk burde likevel vært tilstede. Det er det altså ikke, men det betyr ikke at TV'en ikke klarer å vise rullende nyhetstekst uten hakking

En fordel med KRP M-modellene, som ingen av de andre skjermen har, er en "User menu" der deinterlacing-modus (Pure Cinema Film mode) kan velges direkte med to kjappe tastetrykk. På de andre (LX og KRP-A) må man dypere inn bildemenyen for å endre på dette, noe som er rimelig tungvindt.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mactore
    Prøvde å søke i tråden, men fant ikke no angående parabol.

Jeg har Canal Digital parabol og lurer på om 500M modellen er god nok pga dette, eller om 500A bør velges?
    KRP-500A har innebygget tuner for parabol, 500M har ingen tunere i det hele tatt. Skal du bruke ekstern tuner uansett (f.eks. pga opptaksmulighet), er 500M identisk med 500A rent bildemessig og vil fungere minst like bra - men vær obs på at 500M IKKE har noen SCART-innganger. Så du må ha en tuner med HDMI-utgang, eller minimum component. Men det bør nesten være obligatorisk i disse HD-dager

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det du sier kimi er at jeg må forandre drivermodus i menyen for hver gang jeg skal skifte kilde slik som xbox360, ps3, pc, film HD eller SD?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet dobbel post

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    KRP-500A har innebygget tuner for parabol, 500M har ingen tunere i det hele tatt. Skal du bruke ekstern tuner uansett (f.eks. pga opptaksmulighet), er 500M identisk med 500A rent bildemessig og vil fungere minst like bra - men vær obs på at 500M IKKE har noen SCART-innganger. Så du må ha en tuner med HDMI-utgang, eller minimum component. Men det bør nesten være obligatorisk i disse HD-dager
    Takk for svaret KIMI. Jeg blir nok som deg å gå for en HD PVR, så da er ikke SCART noe issue.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    @ baggin: Sjekket du at den stod på 100Hz (drive mode 2)?
    Tiger - Nei gjorde ikke dette. Bare satte meg ned og tittet på det som stod på - om at Hareida hadde gått av. Tenkte ikke på at jeg måtte inn å stille på tv'en manuelt. Er ikke så godt vant, og er vant til What You See Is What Get :-).

Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Ta det knusende med ro. Dette skyldtes garantert en eller flere feilvalg i menyen. Drivemode 3 (60Hz) kan ha forårsaket dette, men mest sannsynlig stod film-mode (Pure Cinema) på Standard eller Advance. TV'en kjørte da med en deinterlacing-modus beregnet på film-materiale. På vanlige TV-sendinger (50Hz) kreves en annen type deinterlacing, og da skal Pure Cinema være OFF og Drivemode 2 velges (100Hz, som passer med 50Hz x2).

Ja, det er en klar svakhet hos Pioneer at de ikke klarer å skifte mellom deinterlacing beregnet på film-materiale og deinterlacing beregnet på video-materiale ("vanlige TV-sending") automatisk - men slik er det bare. Det er de mest avanserte skjermene på markedet og de ønsker vel å gi brukeren full kontroll, derfor er det slik. Men et valg for automatisk burde likevel vært tilstede. Det er det altså ikke, men det betyr ikke at TV'en ikke klarer å vise rullende nyhetstekst uten hakking

En fordel med KRP M-modellene, som ingen av de andre skjermen har, er en "User menu" der deinterlacing-modus (Pure Cinema Film mode) kan velges direkte med to kjappe tastetrykk. På de andre (LX og KRP-A) må man dypere inn bildemenyen for å endre på dette, noe som er rimelig tungvindt.
    Tingen var at jeg spurte en av selgerne, og de sa at dette var noe jeg måtte regne med. Han sa videre at Pioneer tradisjonelt slet litt med både horisontal og vertikal panorering. Så jeg fikk faktisk inntrykk av at jeg mer eller mindre måtte regne med at teksten ville gå hakkete over skjermen.

Jeg sa at jeg ble litt betenkt og spurte om hvordan det var å se en fotballkamp på denne tv'en. Om det ble mye hakking. Selgeren mente da at fotballkamper stort sett var en "pain in the ass" å se på, på alle full HD tv'er, hvis sendingen ikke var i HD. Men at Pioneer var en av de bedre på dette allikevel. I denne sammenhengen ble jeg også forklart at en HD-ready tv ville gi meg et bedre bilde / mindre hakking.

Kimi - Etter din forklaring så ble jeg litt mer beroliget. Etter det siste prisfallet er også KRP-M megaaktuell.

Men jeg må si jeg ble/er skeptisk. Kjøper ikke tv til 25.000,- for å sitte å irritere meg over hakking, når jeg kan sitte og irritere meg over hakking på en en tv til 10.000 istedet .

Hvis innstillinger er det som er tingen her, og at man kan fikse dette med et par tastetrykk på KRP-M, så blir det jo litt enklere. Selv om jeg synes dette er litt klønete allikevel. Greit at jeg kan gå inn og gjøre slikt, men det er andre som også skal se på tv'en, som kanskje ikke vil bli like begeistret for å måtte drive å endre innstillinger utfra hva man ser.

Side 67 av 213 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •