Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 66 av 212 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 4238
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lx5090

Vel,rekner med pioneer fortsetter med plasma,selv om produksjoner er overlatt til panasonic,og dei også har kommet med 2 lcd tver.... Så kommer nok til å holde på lx5090en en stund.har ikkje fått sett krp500en,men rekner med at forskjellene ikkje er så STOOOOORE.For all del,er nok bedre bilde,men sikkert ikkje verdt oppgradering enda ( litt sjalu på krp 500 eiere... Vel,JAAAAA.Må nok innrøme det.Hehe).så venter nok på 10 generasjon eller en enda senere..... Eller la dama bestemme og vente til 20 generasjon.Hehe...... Og heller bruke pengene på ikea og klær... Huff....

Og til dere som skal kjøpe pioneer tv i framtiden.Sjekk om det kommer noen ny tv rett rundt hjørnet før dere kjøper.Når eg kjøpte lx5090,så kom krp 500 rett etterpå.ganske kjipt da eg ikkje visste om det.Er jo greit å få den nyeste og beste,når man først handler så dyr tv.....

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en forskjell på 10.000 også, hvis det hjelper på humøret:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering/innstillinger til lx5090en......

8) Noen som har noen gode innstillinger til pdp lx5090en????? Eg har ein vanlig stue med gammel lysmørk panel på veggene og ein del vindu.Er sånn halvmørkt rom.Pleier å ha av alle lys og gardiner igjen når eg ser film.Prøver å få det så mørkt som mulig.

Noen som har noen gode innstillinger til PS3/BLURAY film visning i mørket/om kvelden?

Og til riks tv,i vanlige omgivelser,med dagslys om dagen og vanlige lys på om kvelden/halvmørkt rom????.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lx5090

Det hjelper absolutt Takk for det..... Nå blir dagene litt lettere og eg slepper piller og psykolog.Hehe...

no er eg ikkje sånn heilt freak når da gjeldt tv.Men er jo irriterrende når ein tror ein har kjøpt siste modell,brukt masse penger,og så kjem da jaggu ein nyere ein og bedre....

Men som du seie,10 000 er jaggu ein del peng.Kan handle masse på ikea for den summen.Hehe....

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Og til dere som skal kjøpe pioneer tv i framtiden.Sjekk om det kommer noen ny tv rett rundt hjørnet før dere kjøper.Når eg kjøpte lx5090,så kom krp 500 rett etterpå.ganske kjipt da eg ikkje visste om det.Er jo greit å få den nyeste og beste,når man først handler så dyr tv.....
    Man kan uansett ikke stole på tilgjengelig informasjon

At 500M & 500A skulle komme senere til høsten hva jo godt kjent. MEN all tilgjengelig informasjon sa at eneste forskjell i forhold til LX5090 hva separat mediaboks for A modellen og at M modellen hva en ren monitor uten tuner av noe slag. Man sa at alt annet inkludert bildekvalitet og ytelse hva samme for alle modellene. Jeg skjønner jo nå at dette hva ren bløff, for ikke å risikere at de fleste potensielle kjøpere ville vente til A og M modellene kom ut.

Jeg er uansett kjempefornøyd med min LX5090 og vil ikke oppdatere på lenge. Men som sagt, faktum er at man kan ikke stole på produsentenes informasjon i det hele tatt, det irriterer meg grenseløst.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Vel, det kommer an på øye som ser (bokstavelig talt!). Men du bør kunne leve godt med LX5090. Vil du derimot ha den beste skjermen på markedet akkurat nå, ja da har du ikke så mange andre valg (med mindre du vil vente på G10 til neste år).

Neste år ? det er under 4 uker til det

Jøss som tiden går :grin:

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da var KRP 500 bestilt selv om 5090 var kommet. 3 lapper imellom

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste år ? det er under 4 uker til det
    Hehe. Jeg tror du kan puste ut. Det blir neppe før til høsten 2009 at neste generasjon dukker opp.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Ja, da var KRP 500 bestilt selv om 5090 var kommet. 3 lapper imellom
    Hvor bestilte du den fra og hva kom det på?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig kom budmannen - så manglet veggfeste.

Men esken var jo fin den også...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware oppdatering til KRP-5(6)00A

Nå har jeg M-modellen selv, men jeg datt over en oppdatering på Pioneer sine hjemmesider til A varianten.

Kan ikke se at noen har snakket om den tidligere i tråden, så her er den:

G9PDP Firmware Download Page - Pioneer Europe

Utdrag fra versionsloggen:
    Ver. 0907-0401
    - The update adds DVB-T support for Norway

Dette var da spennende? Hadde jeg visst at dette skulle komme (og funker..) hadde jeg kanskje kjøpt 500A istedenfor :-D

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Pioneer er ikke akkurat lynraske til å oppdatere hjemmesidene sine, men det står nå at den er godkjent av Riks-TV. Gjelder også LX5090H.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,864
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har holdt på i 6 måneder nå for å finne TV'en jeg vil ha. Det har vært Samsung 7 og 9-serien, Philips 9803 og Pioneer 500A det stort sett har blitt hoppet mellom av favoritter. Samsung 7-serien har vært min favoritt, hovedsakelig for 40" egentlig er det største jeg bør ha med sitteavstand på 115 cm der jeg sitter 99% av tiden. 9-serien fåes ikke under 46" men har DNLA, og det er jo gøy å ha noe å leke med og... Men, Pioneer har direktevalg av AV-kilder og skikkelig PIP/POP, og det har ikk Samsung. Men Pioneeren er ikke mindre enn 50"...
    Men når jeg nå ser: Samsung LCD series A950 LED - Page 34 - AVForums.com "This evening I plugged my 55-incher into an energy meter (ooh,err missus) and it shows the power draw from the wall socket to range between 95W and 160W. This is an excellent demonstation of locally dimming backlighting at work. The set is running the updated firmware and has been "Trigged". I'm using Graham's suggested Medium Energy Saving setting." er jeg ikke i tvil om at Pioneeren er uaktuell for meg. Jeg har så mye elektronikk at jeg ikke fyrer, så skal jeg putte en TV som kanskje drar 4-500 watt ekstra må jeg sitte med åpne vinduer...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frisk luft er jo ganske sunt.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Men når jeg nå ser: Samsung LCD series A950 LED - Page 34 - AVForums.com "This evening I plugged my 55-incher into an energy meter (ooh,err missus) and it shows the power draw from the wall socket to range between 95W and 160W. This is an excellent demonstation of locally dimming backlighting at work. The set is running the updated firmware and has been "Trigged". I'm using Graham's suggested Medium Energy Saving setting." er jeg ikke i tvil om at Pioneeren er uaktuell for meg. Jeg har så mye elektronikk at jeg ikke fyrer, så skal jeg putte en TV som kanskje drar 4-500 watt ekstra må jeg sitte med åpne vinduer...
    Pioneer PDP-LX5090 er oppgitt til å bruke ca. 420W. I virkeligheten bruker den mellom 200 og 250W mesteparten av tiden. Var nede i ca 80W ved mørke bilder og oppe i ca 380W ved lyse bilder. Jeg hadde ikke innkoblet noen av power save greiene til Pioneer. Hadde tilkoblet en måler noen dager for å sjekke strømforbruket. Syntes også 420W hørtes veldig "dyrt" ut.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig!

No har e vært å bestilt meg årets julegave:
    KRP-500A og veggfeste KRP-WM02
    Pioneer SC-LX81 resiver
    Pioneer S-3EX-W fronter
    Logitech Harmony One
    Nintendo Wii med mye tilbehør

Jeg er så utrolig super happy no altså

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Pioneer SC-LX81 resiver
    Pioneer S-3EX-W fronter
    Logitech Harmony One

Finanskrisen har med andre ord ikke rammet deg. Eller kanskje du går rett i "luksusfellen". Jeg håper da ikke det.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sunnmøringer har penger på bok til bruk i vanskelige tider ... gratulerer med ny tv og du blir veldig fornøyd . Mest misunnelig på SC-LX81 men det får så være ...
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Pioneer SC-LX81 resiver
    Pioneer S-3EX-W fronter
    Logitech Harmony One

Blu-ray spiller da?
    Men hvis du er en fornuftig man, så har du vel det allerede

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Blu-ray spiller da?
    Men hvis du er en fornuftig man, så har du vel det allerede
    Tja, jeg har lyst på Pionner nå når alt annet er pioneer, samtidig har e lyst på Profil 2.0. Men jeg kjøpte meg en PS3 for noen måneder siden så jeg får bruke denne til det kommer noe mer fra pioneer..

Side 66 av 212 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •