Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 64 av 213 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 4254
    Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er svært vanskelig å måle sortnivået på både LX5090 og KRP-500 pga lavt lysutslipp, og enda vanskeligere skal det bli på neste Pioneer-generasjon (G10). Men det var totalbilde som var en del bedre på KRP-500, og som sannsynligvis har bidratt til å gjøre sortgjengivelsen "renere/dypere". Men jeg kommer tilbake til dette senere når vi får koblet til Datacolors Colorfacts Professional-kalibreringsutstyr. Det er så alt for lett å bli "lurt" av andre faktorer. Men kanskje er det likevel noen andre her på forumet som har hatt LX5090, og som nå har byttet til kRP-500 som kan gi sin vurdering?
    Fikk du målt lysutslippet på LX5090 før du kvittet deg med den? HDTVtest målte det til 0.0031 cd/m2, ikke sett noen måling av KRP enda. Tviler på at det er noen andre enn deg som har hatt både 5090 og KRP-500 hjemme for sammenligning, så du er vel den beste kilden der

Vi får nå bare håpe det i det hele tatt blir noen Pioneer 10G, går dårlig med japanerne for tida....

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hvor handle du ? Har venta i 14 dager + nå og forhandleren sier de har høy prioritet hos Pioneer men jeg vet ikke helt....
    Expert i Breivika (Ålesund) . Tv`n kom direkte fra Pioneer Europe NV i Borås Sverige og ble sendt derifra den 26/11 . Og går alt da på skinner som det tydeligvis har gjort her så kommer den frem på 2 dager .

Uten å klage så manglet strømledningen og så hadde tv`n Norsk brukerveiledning for KRP-500A men jeg så ingen antydning på at apparatet var brukt etter det var pakket annet enn at noen hadde tabbet seg ut når de skulle plassere inn korrekt bruksanvisning .

Tilbake til det som er viktig for meg nå : Noen sier det er viktig med break-in hvor tiden er alt fra 150t til 500t til at noen sier det ikke er viktig . Hvilken modus skal man så velge for jeg har ingen problemer med å kjøre "standard" og da mener jeg ikke STANDARD noen uker før jeg eventuellt begynner teste finstille litt .

Og det var drivemodus 2 som skulle brukes til Blu-ray/dvd ?? Kommer helt sikkert flere spørsmål ...

Forresten så sto det en KRP-500A med mediaboks så fint plassert i eska si og ventet på en heldig person på Lefdal idag så det var ikke bare meg som vant så jeg gratulerer denne personen med ny tv idag også i samme slengen :grin:
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var lurt. Jeg har endelig fått sett KRP-500M i forhold til LX5090. Den er så langt den beste skjermen jeg har sett, og "mye" bedre på fargegjengivelsen enn LX5090. Dessuten hadde den litt renere/dypere sort (kanskje på grunn av den gode gråskalaen?) enn LX5090, og mindre støy på SD-kilder. Så har du råd, kjøp KRP-500 eller 600. Men husk at på 60-tommer blir veldig mange dårlige kilder nådeløst gjengitt og "avslørt".......
    Mye bedre fargegjengivelse enn LX5090 :shock:

Hvor bra skal det bli J.Haugen?

Her om kvelden hadde jeg en kamerat på besøk, han liker dyr og natur, spanderer mye av sin tid ute i naturen. Jeg satte på Planet Earth – Blu-ray, viste en episode som er filma i vår natur, skog, grønne blader, vannfall, elger, dådyr og den slags.
    Hans spontane reaksjon hva, dette er ikke TV, dette er fotografisk kunst, fargene er så naturtro at det er nesten skremmende.

Så, jeg lurer på, kan fargene bli bedre enn perfekt?

PS. Jeg har "tweaka" litt på innstillingene (Movie), trur de er ganske lik "Pure Mode" nå :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har bytta ut mitt LG 50PG6000 med Pioneer 5090. Irritasjonen over litt for dårlig sortnivå blei til slutt for stor.
    Nå er jeg fornøyd med sortnivå, men jeg syns ikke bildet er like knivskarpt som LG'en. Føler meg litt snytt nå. LG'en hadde riktignok litt "falsk" skarphet som måtte justeres ned litt, men likevel virket det som bildet var bedre. Jeg ser for det meste på vanlig SD og HD 720p.
    Har det noe å si at Pioneeren er full HD og den andre kun er 720p? Blir SD og 720p video bedre på en tv med 720p panel enn en med 1080 panel?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Blir SD og 720p video bedre på en tv med 720p panel enn en med 1080 panel?
    I teorien, ja, da mindre ekstrapolering er nødvendig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bedre fargegjengivelse enn LX5090. Hvor bra skal det bli J.Haugen?
    Primær og sekundærfargene
    Hehe, ja si det. Det jeg hovedsaklig tenker på, er at primær- og sekundærfargene (altså rød, grønn og blå, samt gul, turkis og magenta/lilla) treffer noenlunde riktig i et tredimensjonalt fagrerom (Gamut). Selv er jeg dessverre veldig sensitiv på dette, selv om ikke andre skjønner hva jeg snakker om. Min søster skjønner f.eks. ikke hva jeg snakker om, men så sitter jeg også i et mørkt rom der eventuelt fargestikk blir temmelig synlig. I en godt opplyst stue har det langt mindre betydning.

Fargetemperatur
    I tillegg bør fargetemperaturen ligger et sted mellom 6500-7000 kelvin. Da slipper du rødpush (som regel synlig ved fargetemperaturer lavere enn 6400 kelvin) eller blå-stikk (spesielt synlig ved en temperaturer over 7000 kelvin). Grønnstikk eller "sjøsyke" kan du få selv om fargetemeraturen er noenlunde riktig, fordi grønn har mindre betydning på fargetemperaturen. Så et grønn-stikk ser du først ved et to- eller tre-dimensjonalt fargerom.

Men alt dette er synlig med egne øyne (og ikke bare måleinstrumenter -om noen skulle tor det). Og det er her KRP-500 er dels mye bedre enn enn ukalibrert LX5090. Men om det er verdt merprisen på KRP-500/600 vs. LX5090/6090, nei, det er det bare den enkelte kjøper som kan avgjøre.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Hei. Jeg har bytta ut mitt LG 50PG6000 med Pioneer 5090. Irritasjonen over litt for dårlig sortnivå blei til slutt for stor.
    Nå er jeg fornøyd med sortnivå, men jeg syns ikke bildet er like knivskarpt som LG'en. Føler meg litt snytt nå. LG'en hadde riktignok litt "falsk" skarphet som måtte justeres ned litt, men likevel virket det som bildet var bedre. Jeg ser for det meste på vanlig SD og HD 720p.
    Har det noe å si at Pioneeren er full HD og den andre kun er 720p? Blir SD og 720p video bedre på en tv med 720p panel enn en med 1080 panel?
    Hvilke innstillinger kjører du? Dersom du ønsker skarpere bilde, må du passe på at alt av støyreduksjon er slått av (lurt uansett). I tillegg kan du sette på Enhancer Mode 1 (Mode 2 er standard/normalen), og DRE til low eller medium (kunstig kontrastforsterker, og gir derfor inntrykk av økt skarphet). Sharpness kan du f.eks. sette til 0, men anbefaler IKKE å gå på pluss-siden av skalaen her - da vil du få mye støy rundt kanter etc. Som et siste tiltak kan du slå av orbiter, da den kan gjøre bildet litt softere - men det blir på eget ansvar i forhold til retention og innbrenning (men med normal bruk og sunn fornuft skal det ikke være noe problem). Om du har 1080i/p-kilder bør du også kjøre dot-by-dot, for optimal skarphet (1:1 pixelmapping). Endog kan du da se noen artefakter helt i kanten på en del TV-kanaler siden det er beregnet at det skal være litt overscan. Men HD-kanaler bør gå veldig fint i dot-by-dot

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir SD og 720p video bedre på en tv med 720p panel enn en med 1080 panel?
    I teorien, ja, da mindre ekstrapolering er nødvendig.
    Javisst. Jeg sitter nå med en Panasonic TH-42PWD8UK som "bare" har en oppløsning på 852x480. Den er likevel (pr. dags dato) den beste SD-skjermen jeg noen gang har eid. Den må faktisk skalere NED PAL576 eller 720 kilder, men likevel blir selv divx via Apple TV og DVD meget bra. Den nærmeste konsument-skjermen er Panasonic TH-42PA50.

Full-HD skjerm gir ofte et litt for mykt/soft bilde når den må oppskalere en SD-kilde av typen 480i. Den beste FULL-HD-skjermen så langt, er nok KRP-500, som klarer å gi et skarpere bilde der LX5090 blir litt myk etter oppskalering. Men for all del, kjører du mye HD, så har det ingen betydning.

Ellers så finnes det eksempler der full-hd-skjermer totalt sett gir et bedre bilde enn tilsvarende skjerm i HD-ready-utgave. Selv om Pioneer LX508 og 508XD/5080XA ikke var helt identiske på spesifikasjonene, så synes jeg at LX508 var enda et hakk bedre enn 508XD. I teorien burde det har vært omvendt, men altså ikke uten videre i praksis.

Så Tiger har rett.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer KRP-500 innstillinger (ikke 600) for bruk av Blu-ray (= Advance Film mode). Ved bruk av vanlige SD-kilder kan du likegodt sku av av hele Film mode. Husk å bruke drive mode 1 på dvd (75Hz) og drive mode 2 (100Hz) på TV-sendinger. Det gir som regel alltid best bilde. Selv om nøkkelen på KRP-500 er å ta i bruk Pure mode sammen med fargerom 2, så bruk gjerne Enhancer Mode 1 for å få den nødvendige skarphet (ved bruk av Enhancer Mode 2 kan du gjerne sette opp skarpheten til 0 eller mer - det avgjør du selv).

Om det er noen som stusser på at en såpass nøyaktig skjerm som KRP-500 ender opp med litt forskjellige innstillinger som vist under, så avspeiler dette kun det faktum at det kan være noen små avvik mellom hver modell, at det brukes forskjellige avspillingskilder (en blu-ray spiller fra Panasonic gir ikke nødvendigvis samme fargestikk som PS3 eller Pioneer LX71 osv.) eller at ikke alle kalibreringsverkøy eller personene bak dem er like nøyaktige*.

Picture:
    AV Selection: Pure
    Contrast: 37
    Brightness: 0
    Color: +3
    Tint: 0
    Sharpness: -15

Pro Adjust
    Pure Cinema
    Film Mode: Advance
    Text Optimization: Off

Intelligence: Off

Picture Detail:
    DRE Picture: Off
    Black Level: Off
    ACL: Off
    Enhancer Mode: 1
    Gamma: 2

Color Detail:
    Color Temp: Manual
    R High -1
    G High 0
    B High +4
    R Low -1
    G Low +1
    B Low 0

CTI: Off

Color Management
    R -2
    Y +2
    G -1
    C -1
    B +1
    M -1

Color Space: 2

__________________________________________________ _________

Contrast: 38
    Brightness: +1
    Color: +6

Pro Adjust menu > PureCinema submenu:
    Intelligent Mode: Off

Picture Detail submenu:

Color Detail submenu:

Manual color temp submenu:
    R High: -3
    G High: 0
    B High: 0
    R Low: 0
    G Low: 0
    B Low: 0

Color Management submenu:
    R: 0
    Y: 0
    G: -1
    C: 0
    B: 0
    M: -2

__________________________________________________ ___________

Contrast: 34
    Brightness: +1
    Color: 0

Pro Adjust menu > PureCinema submenu:
    Intelligent Mode: Off

Picture Detail submenu:

Color Detail submenu:

Manual color temp submenu:
    R High: -2
    G High: 0
    B High: -3
    R Low: 0
    G Low: 0
    B Low: -2

Color Management submenu:
    R: 1
    Y: -1
    G: 0
    C: -1
    B: 0
    M: -4

__________________________________________________ __________

* Mange velger også å kalibrere KRP-500 fordi den den gir en fargetemperatur på +/-6200 levin ved valg av Pure Mode + fargerom 2 (rød-push). For å få den opp på den omtalte 6500 (D65), gjøres det altså en kalibrering.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ISFccc kalibrering

Er det noen som har fått sin LX50(60)90/H eller KRP-500(600)M/A ISF-kalibrert og som har gjort en sammenligning mellom ISF-Day/-Night/-Auto og Movie- og Pure-mode?

Det prates mye om fordelene med Pure vs Movie på dette forumet, mens det på avsforum.com prates mer om fordelene med ISF-Day vs Pure osv.. Det som skrives er at ved bruk av ISF-modusene kan en få et bilde med mye mer "pop" uten at det går ut over gamma- og fargekurvene. Enkelt og greit så får man enda mørkere svart uten at det går ut over detaljene i gråtonene og hvitere hvitt uten at detaljene blir knust og går i ett med den lyse bakgrunnen. ISF-modusene kan også kalibreres per inngang, så for hver inngang (HDMI1/2/3) kan du ha tre ekstra innstillinger lagret, f.eks. en for blu-ray, en for dvd og en for vanlig tv(sport).

Har bestillt meg en LX6090H og tenkte jeg skulle prøve å kalibrere ISF-Day/-Night/-Auto selv vha. Eye-One Display 2 og ColorHCFR. Når jeg først kjøper en så dyr tv ønsker jeg å få mest mulig ut av potensialet den innehar. Dersom noen har noen erfaringer å dele setter jeg pris på det.

På det amerikanske forumet er det en som har ISF-kalibrert sin PRO-111FD og lagt ut en rapport med resultatet. Pioneer Elite PRO-111FD Post Calibration Report (ISF-Day)

LX5090H er lik PRO-111FD, minus Pure-mode og ekstern fargesensor. Det han har fått til her er å beholde fargenøyaktigheten og gammakurven, men samtidig ha et maksimalt lysutbytte på 49,4 cd/ft^2. (candela per kvadratfot)

Han har også kalibrert den samme tven i Pure-mode. Pioneer Elite PRO-111FD Post Calibration Report (Pure Mode) Her har han oppnådd et maksimalt lysutbytte på 38,0 cd/ft^2.

ISF-day har altså et maksimalt lysutbytte som er over 20 % høyere enn Pure! 8) DeltaE er faktisk også mindre i ISF-Day vs Pure, dvs at fargene er i tillegg mer nøyaktige i denne modusen.

Kalibrering er for øvrig utført av D-Nice, "Pioneer-guruen" på det amerikanske forumet.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,098
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Expert i Breivika (Ålesund) . Tv`n kom direkte fra Pioneer Europe NV i Borås Sverige og ble sendt derifra den 26/11 . Og går alt da på skinner som det tydeligvis har gjort her så kommer den frem på 2 dager .

Uten å klage så manglet strømledningen og så hadde tv`n Norsk brukerveiledning for KRP-500A men jeg så ingen antydning på at apparatet var brukt etter det var pakket annet enn at noen hadde tabbet seg ut når de skulle plassere inn korrekt bruksanvisning .

Tilbake til det som er viktig for meg nå : Noen sier det er viktig med break-in hvor tiden er alt fra 150t til 500t til at noen sier det ikke er viktig . Hvilken modus skal man så velge for jeg har ingen problemer med å kjøre "standard" og da mener jeg ikke STANDARD noen uker før jeg eventuellt begynner teste finstille litt .

Og det var drivemodus 2 som skulle brukes til Blu-ray/dvd ?? Kommer helt sikkert flere spørsmål ...

Forresten så sto det en KRP-500A med mediaboks så fint plassert i eska si og ventet på en heldig person på Lefdal idag så det var ikke bare meg som vant så jeg gratulerer denne personen med ny tv idag også i samme slengen :grin:
    OK, men da er det vel parallell-import Expert driver med ? Hva med PDP+ garantien da ?

Min leverandør sier han får TV'n fra Pioneer Norge.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    OK, men da er det vel parallell-import Expert driver med ? Hva med PDP+ garantien da ?

Min leverandør sier han får TV'n fra Pioneer Norge.
    Expert driver nok ikke med noen Parallell-import nei, de har også PDP+.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått vite at jeg har PDP+ garanti så det bekymrer meg ikke stort og så tror jeg nok at lageret heller ligger i Sverige for å serve flere land enn at Pioneer har eget lager i Norge .

Monitoren er vertfall bestilt hos Pioneer Norge etter hva jeg har blitt fortalt og så langt er jeg kjempefornøyd
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt meg en LX6090H og tenkte jeg skulle prøve å kalibrere ISF-Day/-Night/-Auto selv vha. Eye-One Display 2 og ColorHCFR. Når jeg først kjøper en så dyr tv ønsker jeg å få mest mulig ut av potensialet den innehar. Dersom noen har noen erfaringer å dele setter jeg pris på det.
    Betalt heller 1500 korner til Bjørn Hegelstad eller Lars Follestad på EDGE, så får du det skikkelig. Det kreves mye erfaring for en vellykket kalibrering.....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalt heller 1500 korner til Bjørn Hegelstad eller Lars Follestad på EDGE, så får du det skikkelig. Det kreves mye erfaring for en vellykket kalibrering.....
    ColorHCFR er gratis og det skal være greit å bruke. Ligger også en bra guide her om hvordan det skal gjøres. Prøver det først så får jeg heller prøve noe annet dersom resultatet blir dårlig. Dessuten er det mye morsomere å ha gjort det selv enn å betale en profesjonell til å gjøre det. Det virker ikke som om det er så vanskelig, men det kan nok ta litt tid å få det bra de første gangene man gjør det.

Kommer du til å prøve deg på ISF-kalibrering av din KRP-500? Hvilke lysmåler er det du benytter ved kalibrering?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Hvilke innstillinger kjører du? Dersom du ønsker skarpere bilde, må du passe på at alt av støyreduksjon er slått av (lurt uansett). I tillegg kan du sette på Enhancer Mode 1 (Mode 2 er standard/normalen), og DRE til low eller medium (kunstig kontrastforsterker, og gir derfor inntrykk av økt skarphet). Sharpness kan du f.eks. sette til 0, men anbefaler IKKE å gå på pluss-siden av skalaen her - da vil du få mye støy rundt kanter etc. Som et siste tiltak kan du slå av orbiter, da den kan gjøre bildet litt softere - men det blir på eget ansvar i forhold til retention og innbrenning (men med normal bruk og sunn fornuft skal det ikke være noe problem). Om du har 1080i/p-kilder bør du også kjøre dot-by-dot, for optimal skarphet (1:1 pixelmapping). Endog kan du da se noen artefakter helt i kanten på en del TV-kanaler siden det er beregnet at det skal være litt overscan. Men HD-kanaler bør gå veldig fint i dot-by-dot
    Fant feilen. For et sinnsykt rått bilde det blei!! Nå skjønner jeg hvorfor dette blir kalt verdens beste tv.
    Etter litt utforsking fant jeg ut at den nye satelitt tuneren var satt opp til å skalere opp SD til 1080i. Den jobben klarer den ikke bra nok syns jeg, da bildet blir litt for soft.

Nå kjører jeg med standardinnstillingene, og syns det er helt topp. I esken lå det en liten installasjonsveiledning hvor Pioneer blant annet anbefaler å bruke film modus. Det kan jeg ikke skjønne, for da er jo bildet helt ubrukelig spør du meg. Standard funker bra syns jeg.

Det står også i brukerveiledningen at "dette produktet må ikke brukes over lengre tid". Det anbefales å kjøre strømsparemodus 1. Jeg syns bildet blir litt dystert og mindre fresh med denne på, så det dropper jeg. Men hva mener Pioneer egentlig med at ikke tv'en må brukes over lengere tid? Det er en litt merkelig ting å si om et tv apparat, er det ikke det da?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står også i brukerveiledningen at "dette produktet må ikke brukes over lengre tid". Det anbefales å kjøre strømsparemodus 1. Jeg syns bildet blir litt dystert og mindre fresh med denne på, så det dropper jeg. Men hva mener Pioneer egentlig med at ikke tv'en må brukes over lengere tid? Det er en litt merkelig ting å si om et tv apparat, er det ikke det da?
    Det trenger du ikke å bry deg om. Bare bruk det du ønsker. Du er heller ikke alene om å bruke Standard-modus. Da jeg eide LX5090 var det kun Standard-modus jeg brukte på TV-sendinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parabol

Hei.

Noen som har erfaringer ved bruk av canaldigital kort i mediaboxen til Krp-500A?

Virker Epg? Bra bilde på Hd kanaler osv?

Robert

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bord/veggfeste

Sliter litt med å bestemme meg for bord eller veggstativ til KRP-500A

Leste manualen til veggfeste KRP-WM02 og på meg så virket det som om man trengte ingeniørutdannelse for å få opp denne. Sikkerhetswire, ambolt ++ som må kjøpes ekstra. Litt mye for en mann med 10 tommeltotter.

Noen som har erfaring med bordstativet PDK-TS33A. Det står i manualen at stativet skal festes til bordplaten med skruer.

Er dette nødvendig? Tjipt å ødelegge stereobenken i tilfelle TV'en havner på veggen etterhvert.

Panasonicen til mor (42") var bare å tre nedpå stativet og der har det stått siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg faktisk en ingeniørutdannelse, men jeg fikk ikke spesiellt bruk for den når jeg skrudd opp veggstativet (KRP-WM02).

Man trenger ikke sikkerhetsbolt etc. for å montere TVen, så lenge du ikke har planer om å montere den feil og miste den i bakken ;-) Veggfestet er også til monitor varianten (KRP-500M) som blir sikkert montert på mange rare steder f.eks. 6 meter over gulvet i en lobby, hvor sikkerhetsboltene kommer mer til sin rett.

Et tips er å plassere TVen liggende på et bord rett under der du skal henge TVen, slik at hvis du evt. skulle greie å miste TVen så faller den ihvertfall ikke helt ned til gulvet.

Side 64 av 213 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •