Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 63 av 213 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 4254
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal du se "mørkefilmer" i rom som er opplyst på lik linje med Elkjøps utstillingslokaler så kan du nok angre nå.

Jeg har plasma i stua med mye vinduer, og synes ikke det er et problem med min Panasonicplasma.

Grattis med ny Pioneer.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Skal du se "mørkefilmer" i rom som er opplyst på lik linje med Elkjøps utstillingslokaler så kan du nok angre nå.

Jeg har plasma i stua med mye vinduer, og synes ikke det er et problem med min Panasonicplasma.

Grattis med ny Pioneer.

Får tro jeg blir fornøyd. Hadde selv en panasonic plasma (TH42PV500) som også var av god kvalitet, men husker rett å slett ikke hvordan den var i et opplyst rom. Samsungen LE46A656 har jeg kun brukt i rom med dårlig belysnig, men den har vært veldig bra bortsett fra den pokkers cloudingen, som man selvfølgelig ser best når det er mørkt. Hadde den ikke hatt clouding hadde jeg beholdt den

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1080p bilder

Hei!

Dere som har full hd tver må sjekke ut nettsiden:

InterfaceLIFT: Wallpaper sorted by Date

Her er det lagt ut bilder i forskjelige oppløsninger,deriblant 1080p...

Har lastet ned flere fantastiske bilder og set dei på lx5090 gjennom ps3.... Og for ein bildekvalitet...... Er bare å drømme seg vekk.Hehe.....

8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer cfi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer i disse dager en 5090 selv. Har skummet gjennom hele tråden her, og så at et par har opplevd pixelfeil på apparatet. Var det noe problem i forhold til garanti?

Har en historie om reklamasjon på 24" pc-skjerm hvor en pixel var død. Jeg aksepterte ikke det, noe som førte til mye "rabalder" før jeg fikk ny skjerm.
    2 X SVS PB13 Ultra - The Bass Authority

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildeinnstillinger for Canal Digital HD-PVR - KRP-500M

Har alltid syntes at bildet ble litt 'washed out' med CD sin HD-PVR-dekoder på min KRP-500M. PS3 og DVD/Blu-Ray fungerer glimrende i 'Pure' uten å justere noe som helst så jeg tenkte det var dekoderen som hadde en feil offset på brightness eller noe.. Løste det bare ved å skru ned brightness til -24 (ja det høres jo helt vanvittig ut, men skalaen går til +/-60 på M-modellen... ). Endog syntes jeg fortsatt bildet var litt blast, så derfor har jeg kjørt den en del i 'Standard' i stedet for 'Pure' (øker kontrast og fargemetning ift 'Pure' med samme settings for de ulike menyvalgene, men får bildet til å se litt mer kunstig ut).

Men så drev jeg å lekte meg i menyene, og M-modellene har jo en seksjon for 'Input Setup'. Der kan man velge videosignal-type. Denne stod på 'Auto' på HDMI2 (der jeg har CD HD-PVR), og det burde jo i utgangspunktet fungert. (Den står på Auto for PS3'en også, og det skaper ingen problemer.) Men, hvis jeg heller satte den til RGB 16-235, DA ble det andre boller på bildet!! Det ble mye bedre dybde, og det ser ikke lenger utvasket ut selv om brightness står på 0 i 'Pure'. Det er tydelig at handshake mellom monitor og dekoder ikke fungerer riktig, slik at 'Auto' gjør at monitoren tolker signalet som RGB 0-255 (typisk PC-signal). Tenkte det var greit å opplyse om, er jo en del som har denne dekoderen fra CD - og muligens kan det være lignende problemer med andre enheter også, anbefaler alle med M-modell å sjekke ut innstillingene i 'Input Setup'-seksjonen.

Edit: leif var innom...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Har alltid syntes at bildet ble litt 'washed out' med CD sin HD-PVR-dekoder på min KRP-500M. PS3 og DVD/Blu-Ray fungerer glimrende i 'Pure' uten å justere noe som helst så jeg tenkte det var dekoderen som hadde en feil offset på brightness eller noe.. Løste det bare ved å skru ned brightness til -24 (ja det høres jo helt vanvittig ut, men skalaen går til +/-60 på M-modellen... ). Endog syntes jeg fortsatt bildet var litt blast, så derfor har jeg kjørt den en del i 'Standard' i stedet for 'Pure' (øker kontrast og fargemetning ift 'Pure' med samme settings for de ulike menyvalgene, men får bildet til å se litt mer kunstig ut).

Men så drev jeg å lekte meg i menyene, og M-modellene har jo en seksjon for 'Input control'. Der kan man velge videosignal-type. Denne stod på 'Auto' på HDMI2 (der jeg har CD HD-PVR), og det burde jo i utgangspunktet fungert. (Den står på Auto for PS3'en også, og det skaper ingen problemer.) Men, hvis jeg heller satte den til RGB 16-235, DA ble det andre boller på bildet!! Det ble mye bedre dybde, og det ser ikke lenger utvasket ut selv om brightness står på 0 i 'Pure'. Det er tydelig at handshake mellom monitor og dekoder ikke fungerer riktig, slik at 'Auto' gjør at monitoren tolker signalet som RGB 0-255 (typisk PC-signal). Tenkte det var greit å opplyse om, er jo en del som har denne dekoderen fra CD - og muligens kan det være lignende problemer med andre enheter også, anbefaler alle med M-modell å sjekke ut innstillingene i 'Input control'-seksjonen.
    Kjekt å vite. Skaffet nylig en HD-PVR fra Altibox. Den virker og som den også gir et litt blast bilde - kanskje et generelt problem med disse ? Skal bli greier når min KRP kommer - takk for tipset.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer må ha fått fart på seg for jeg skal hente min KRP-500M imorgen og den ble ikke bestilt for mere en 4 dager siden

Vet ikke om jeg får sove i natt men det er en annen sak .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor valgte du 500M og ikke 5090? Vipper mellom de 2 selv.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hvorfor valgte du 500M og ikke 5090? Vipper mellom de 2 selv.
    Fordi jeg ikke bruker eller har planer om å bruke noen av de innebyggede tunere som finnes og fordi 500M har PURE AV . Og for ikke å glemme at alle sier at 500M banker 5090
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Så da må det bli en 500M eller 600M på meg da.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Så da må det bli en 500M eller 600M på meg da.
    Det var lurt. Jeg har endelig fått sett KRP-500M i forhold til LX5090. Den er så langt den beste skjermen jeg har sett, og "mye" bedre på fargegjengivelsen enn LX5090. Dessuten hadde den litt renere/dypere sort (kanskje på grunn av den gode gråskalaen?) enn LX5090, og mindre støy på SD-kilder. Så har du råd, kjøp KRP-500 eller 600. Men husk at på 60-tommer blir veldig mange dårlige kilder nådeløst gjengitt og "avslørt".......

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du påpeker noe viktig og det er ytelsen på SD-materiale. Takker.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Pioneer må ha fått fart på seg for jeg skal hente min KRP-500M imorgen og den ble ikke bestilt for mere en 4 dager siden

Vet ikke om jeg får sove i natt men det er en annen sak .
    Hvor handle du ? Har venta i 14 dager + nå og forhandleren sier de har høy prioritet hos Pioneer men jeg vet ikke helt....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epg

Jeg bestillte på Krp-500A. på Expert i Kristiansand i går. De mente at jeg skulle ha den hjemme på veggen i løpet av 5 dager.

Noen som vet om Epg vil funke på Krp-500A? (har parabol fra canal digital)
    Hadde jo vært greit siden jeg kjøpte Lx-61 Hdd også, slik at jeg kan ta opp tv programmene jeg ikke får sett når jeg ikke er hjemme

RvD

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det var lurt. Jeg har endelig fått sett KRP-500M i forhold til LX5090. Den er så langt den beste skjermen jeg har sett, og "mye" bedre på fargegjengivelsen enn LX5090. Dessuten hadde den litt renere/dypere sort (kanskje på grunn av den gode gråskalaen?) enn LX5090, og mindre støy på SD-kilder. Så har du råd, kjøp KRP-500 eller 600. Men husk at på 60-tommer blir veldig mange dårlige kilder nådeløst gjengitt og "avslørt".......
    Det er dypere sortnivå på KRP i forhold til LX-serien. Hvor mye har jeg ikke sett noen målinger på enda, men alle som har testet sier sortnivået er et hakk bedre så det er nok så enkelt som det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan svare på et spm?

Har endelig fått mulighet til å få demo av KRP serien.

Jeg er interesert i M modellen, men kan kun få demo av A modellen.

Er dette samme skjerm rent teknisk, med tanke på innmat? Vet at A modellen ha innebygget tv tuner og at M modellen ikke har det. Og at A modellen ha egen tilkoplingsboks osv.

Spørsmålet er om M og A modellen har de samme bildebehandlingskretsene, skjermen er den samme og om bildet blir det samme ved tilkopling av feks samme dvd\bd spiller?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Noen som kan svare på et spm?

Har endelig fått mulighet til å få demo av KRP serien.

Jeg er interesert i M modellen, men kan kun få demo av A modellen.

Er dette samme skjerm rent teknisk, med tanke på innmat? Vet at A modellen ha innebygget tv tuner og at M modellen ikke har det. Og at A modellen ha egen tilkoplingsboks osv.

Spørsmålet er om M og A modellen har de samme bildebehandlingskretsene, skjermen er den samme og om bildet blir det samme ved tilkopling av feks samme dvd\bd spiller?
    Har lest opp og i mente om KRP-modellene på AVForums, og alle "eksperter" bekrefter at KRP A og M har nøyaktig samme bildekvalitet. Samme bildebehandlingskretser og panel, og ditto ytelse. Men, KRP M-serien har større oppløsning i menysettingene, dvs. hvert 'knepp' på f.eks. brightness-settingen endrer verdien med bare halvparten så mye - altså er den mer nøyaktig. (brightness f.eks. går fra +-60 kontra +-30 på A-serien) I teorien kan man da kalibrere mer nøyaktig opp mot en kilde, men i praksis tror jeg faktisk ikke det har noenting å si da nøyaktigheten er god nok likevel. Det er ihvertfall hva 'Bumtious' og de andre ekspertene på AVForums har rapportert.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dypere sortnivå på KRP i forhold til LX-serien. Hvor mye har jeg ikke sett noen målinger på enda, men alle som har testet sier sortnivået er et hakk bedre så det er nok så enkelt som det.
    Det er svært vanskelig å måle sortnivået på både LX5090 og KRP-500 pga lavt lysutslipp, og enda vanskeligere skal det bli på neste Pioneer-generasjon (G10). Men det var totalbilde som var en del bedre på KRP-500, og som sannsynligvis har bidratt til å gjøre sortgjengivelsen "renere/dypere". Men jeg kommer tilbake til dette senere når vi får koblet til Datacolors Colorfacts Professional-kalibreringsutstyr. Det er så alt for lett å bli "lurt" av andre faktorer. Men kanskje er det likevel noen andre her på forumet som har hatt LX5090, og som nå har byttet til kRP-500 som kan gi sin vurdering?

Side 63 av 213 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •