Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 60 av 212 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 4233
    Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Mottok en epost ifra Pioneer Norge her forleden som inneholdt informasjon om at både H- og A-modellene vil bli lansert i løpet av november. Samme gjaldt SC-LX71 og LX81 receiverne. Ingen info om BDP-LX91 enda, men ut ifra det jeg leste i en CEDIA rapport så blir denne rå.
    SC-LX71 og LX81 er vel alt lansert.. Har sett vertfall den ene i butikken og sett at folk har fått LX81 hjem i stua..

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Noen som vet når BDP-LX91 kommer til Norge?

Jeg bruker fremdeles PS3 for Blu-ray, men jeg vil ha en dedikert spiller som garantert funker best med LX5090, tenker da Kuro link, bildeprosessor og den slags.
    Jeg vet at LX71 er tilgjengelig, men dessverre så virker den på meg som litt ”out of date” allerede.
    Men så har jo LX91 litt anna pris også da. 18k og da snakker vi nesten en Kuro TV (LX5090 gikk jo for 20k på åpningstilbud på gjøvik). Jeg syns denne er drøyt priset.

Jeg håper på det kommer en oppfølger til LX71 som har profil 2 og som legger seg på samme pris. For det er vel profil greia som er utdatert.. Jeg tror ikke akkurat LX71 er utdatert på bilde/lyd kvalitet..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan svare på følgende?

Lurer på å kjøpe meg ny pioneer skjerm.. Men med tanke på prisen synes jeg at tven burde være PERFEKT, og ikke nesten perfekt.

På alle pioneer tver jeg har sett utstilt har det vært noe kornete bilde, uansett om de vises med HD eller SD kilde. Og den korningen plager meg nok til at jeg ikke gidder å legge 30k i tven hvis jeg ikke kan bli kvitt korningen i bildet.

Går det ann å justere vekk denne korningen på 5090?
    Er det samme problem på KRP 500M? Mener å ha lest at denne hadde mindre problem med støy.
    Er det noe sted på østlandet man kan se KRP500M utstilt for å sammenlikne med 5090?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På alle pioneer tver jeg har sett utstilt har det vært noe kornete bilde, uansett om de vises med HD eller SD kilde. Og den korningen plager meg nok til at jeg ikke gidder å legge 30k i tven hvis jeg ikke kan bli kvitt korningen i bildet. Går det ann å justere vekk denne korningen på 5090?
    Er det samme problem på KRP 500M? Mener å ha lest at denne hadde mindre problem med støy.
    Selv når jeg kjørte skarve 576i via scart (Force satelitt-tuner) så var det ingen korning å spore på LX5090. På HD var bildet utrolig klart. Så jeg tror neppe du trenger å bekymre deg om korning, med mindre du skal bruke en analog antenne. Den korningen du har sett i butikken, kan skyldes at skjermen ikke er riktig innstilt, fordi det kreves faktisk litt ekstra innsats for å få alle parametrene riktig.

KRP-500 skal ha enda mindre støy om vi skal tro anmeldelsene, og dessuten det viktigste for min del: En mye mer nøyaktig i gjengivelsen av primær og sekundærfargene ved hjelp av Pure-mode og Gamut 2. Jeg kommer tilbake med mer om forskjellene mellom KRP-500 og LX5090 når førstnevnte er i hus.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,790
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Noen som vet når BDP-LX91 kommer til Norge?

Jeg bruker fremdeles PS3 for Blu-ray, men jeg vil ha en dedikert spiller som garantert funker best med LX5090, tenker da Kuro link, bildeprosessor og den slags.
    Jeg vet at LX71 er tilgjengelig, men dessverre så virker den på meg som litt ”out of date” allerede.
    HiFi & Surround: Pioneer

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter 5090 og 6090 1:1 pixelmapping over HDMI?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,978
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. velges direkte fra fjernkontrollen.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, men ser nå i den nedlastede manualen til både 5090/6090 og monitorene KRP-500m/600M at ingen støtter pixelmapping 1920x1080 hverken over VGA, DVI-D (monitorutgaven av skjermene) eller HDMI. Det virker jo himla rart på såkalte high-end skjermer.

Dot-by-dot virker på meg kun som et fancy ord for "skru av overscan". Funksjonen simulerer kun pixelmapping.

Dummy spørsmål: Er det noen med 500M eller 5090 så har fått til pixelmapping?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "dot-by-dot" er Pioneers betegnelse på "1:1 pixel mapping", så dette skal være en og samme sak - altså ikke en simulering av pixel mapping, men ekte pixel mapping.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

KRP-500M dekkes ikke av PDP+ serviceavtale ?

Er i ferd med å bestille meg en Pioneer KRP-500M. Forhandleren sier imidlertid at denne ikke dekkes av PDP+ service, med fri hjemmeservice etc. Hva er erfaringen hos dere som har kjøpt modellen - stemmer dette ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Er i ferd med å bestille meg en Pioneer KRP-500M. Forhandleren sier imidlertid at denne ikke dekkes av PDP+ service, med fri hjemmeservice etc. Hva er erfaringen hos dere som har kjøpt modellen - stemmer dette ?
    Finner det meget merkelig at toppmodellen ikke skal dekkes av denne gode garantiordningen.
    Om du ikke har fått et svar før - så skal du få høre fra meg når jeg får min 500A om et par uker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "dot-by-dot" er Pioneers betegnelse på "1:1 pixel mapping", så dette skal være en og samme sak - altså ikke en simulering av pixel mapping, men ekte pixel mapping.
    Siden den helt klart klarer å viser pc bildet dot-by-dot via hdmi, hvorfor har de egentlig en "dårligere" pc inngang?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte til Pioneeer og fikk opplyst at pdp+ avtalen gjelder alle Pioneer plasma kjøpt hos Pioneer Norge/Skandinavia, fikk bekreftet at den også gjelder monitor skjerm som Krp 500M.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OIJ
    Jeg ringte til Pioneeer og fikk opplyst at pdp+ avtalen gjelder alle Pioneer plasma kjøpt hos Pioneer Norge/Skandinavia, fikk bekreftet at den også gjelder monitor skjerm som Krp 500M.
    Det var godt å høre Hadde selv tenkt å sende e-post da jeg syns dette var litt merkelig. Men da er ikke dette mer og bekymre seg for

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innbrenning

Jeg lurer på en ting med innbrenning og disse skjermene.
    Jeg ser det er flere som sier at det ikke er problemer med innbrenning på disse skjermene, og dersom man ikke f.eks lar desktop stå på i lang tid, er det ikke noe problem.

Men hvor "lang" tid er lang tid? Er det snakk om minutter - kvarter - halvtime - timer?

Og en annen ting, dersom man f.eks har et HTPC eller en ps3 eller lignende tilkoblet som man f.eks bruker til å spille musikk med. Da er jo det ofte store deler av skjermen lik over lenge tid (Det rundt spillelista f.eks). Hvor farlig er dette? Er det først et problem etter langtids bruk, og igjen, hvor "lang" er langtidsbruk.

Jeg er nødt å spørre da dette blir min første flastkjerm overhode, så jeg lurer litt på hvordan det med innbrenning fungerer. Har ikke lyst å utsette tven min for noe som kan skade den

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Antar du da mener på PC-signal og ikke videosignal. Da er mao. de tekniske spesifikasjonene / tabellopplistingen i brukermanualene feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Jeg lurer på en ting med innbrenning og disse skjermene.
    Jeg ser det er flere som sier at det ikke er problemer med innbrenning på disse skjermene, og dersom man ikke f.eks lar desktop stå på i lang tid, er det ikke noe problem.

Men hvor "lang" tid er lang tid? Er det snakk om minutter - kvarter - halvtime - timer?

Og en annen ting, dersom man f.eks har et HTPC eller en ps3 eller lignende tilkoblet som man f.eks bruker til å spille musikk med. Da er jo det ofte store deler av skjermen lik over lenge tid (Det rundt spillelista f.eks). Hvor farlig er dette? Er det først et problem etter langtids bruk, og igjen, hvor "lang" er langtidsbruk.

Jeg er nødt å spørre da dette blir min første flastkjerm overhode, så jeg lurer litt på hvordan det med innbrenning fungerer. Har ikke lyst å utsette tven min for noe som kan skade den

Hei. Jeg kjøpte ny Pioneer 50" for snart tre år siden. Synes å huske at den heter 507 XA. Jeg var også opptatt av det med innbrenning men betjeningen på Elkjøp sa da at de nye plasmaskjermene til Pioneer ikke hadde det problemet. Man kunne ha tv på i flere dager uten at det ville bli et problem.
    Jeg skulle bruke min tv til både dataen og film.
    Tiden gikk og alt så til å fungere fint men etterhvert så jeg antydninger til "striper" på skjermen som ikke skulle være der. Da jeg studerte de nærmere kunne jeg se "start"logoen nede til venstre. Så også antydninger til resten av det lille feltet nederst på dataen som alltid er der når man er på internett.

Jeg tok dette opp med Elkjøp. De nektet da å ta ansvar. Jeg tok da kontakt med Pioneer og saken endte med at jeg betalte et lite mellomlegg og fikk Kuromodellen som var nyeste mod.

Min erfaring er altså at du må være forsiktig hvis du vil bruke skjermen som dataskjerm.
    Jeg har nå fått meg en LCD-skjerm som er koblet sånn at jeg kan velge hvilken skjerm jeg vil bruke. Greit hvis jeg har bilder, filmer liggende på dataen.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wilma
    Hei. Jeg kjøpte ny Pioneer 50" for snart tre år siden. Synes å huske at den heter 507 XA. Jeg var også opptatt av det med innbrenning men betjeningen på Elkjøp sa da at de nye plasmaskjermene til Pioneer ikke hadde det problemet. Man kunne ha tv på i flere dager uten at det ville bli et problem.
    Jeg skulle bruke min tv til både dataen og film.
    Tiden gikk og alt så til å fungere fint men etterhvert så jeg antydninger til "striper" på skjermen som ikke skulle være der. Da jeg studerte de nærmere kunne jeg se "start"logoen nede til venstre. Så også antydninger til resten av det lille feltet nederst på dataen som alltid er der når man er på internett.

Jeg tok dette opp med Elkjøp. De nektet da å ta ansvar. Jeg tok da kontakt med Pioneer og saken endte med at jeg betalte et lite mellomlegg og fikk Kuromodellen som var nyeste mod.

Min erfaring er altså at du må være forsiktig hvis du vil bruke skjermen som dataskjerm.
    Jeg har nå fått meg en LCD-skjerm som er koblet sånn at jeg kan velge hvilken skjerm jeg vil bruke. Greit hvis jeg har bilder, filmer liggende på dataen.
    Er dette et problem på 9. gen pioneer også? Og hva ligger i forsiktig? Hva er mye bruk? Og er det forskjell på tv modellene og monitor modellene til Pioneer?

Hvor lenge kan man ha en logo desktop o.l oppe før det er fare?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innbrenningsproblemer

Jeg vet ikke hvordan 9. generasjon takler databruk.
    Jeg brukte nok ganske tv ganske mye til dataen. Vil tippe noen timer nesten hver kveld.
    Jeg fikk beskjed av Pioneer at i instruksjonsboken står det at man ikke skal ha et stillbilde på over lengre tid. Det er da fare for innbrenning, men hvor lang tid det er kan ingen svare på

Det er sikkert ikke noe fare ved moderat bruk. Man må da bruke tv etterpå for å "viske" bort det som evt kan ha begynt å sette seg.

Jeg fikk beskjed om å la tv stå på i en uke med snø. Kontrasten måtte på fullt men for min del hjalp det dessverre ikke.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OIJ
    Godt det er noen som sjekker opp. Merkelig egentlig da forhandleren også har snakket med Pioneer Norge. Tror imidlertid at hverken forhandleren eller Pioneer kontakten er helt oppdatert på TV. Uansett er bestillingen foretatt . Hadde kjøpt denne modellen, avtale eller ikke avtale :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 60 av 212 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •