Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 59 av 213 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 4254
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kalibrering av 5090

Hei,

sliter litt med å få et skikkelig godt bilde. Har fått brukbart resultat fra Rikstv boks - Grundig 8740. Kjører her signalet som 576P ut fra boksen. Jeg tar både rikstv og bd gjennom forsterker - Onkyo 705. På Rikstv har jeg kalibrert på movie. Så kommmer problemet: når jeg skal kalibrere for bd har jeg "brukt opp" movie og prøvd de andre valga - User har gitt beste resultat. De andre, optimum og standard blir helt borti natta. Uansett syntes jeg ikke bilde blir like bra som jeg har fått til når jeg har kalibrert bd på movie. Noen som kan hjelpe - gjerne med instilliger også. Jeg har den vanlige 5090, ikke H. Har også Samsung BD 1400.
    Mvh
    Stig

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Dette er hvordan en stjernehimmel skal se ut!

Nei K.Larsen, det er et sort hull du har funne

Åssen går det me BD performance, er du fornødde?

Selv så jeg nettopp "Enemy of the state" på TV4, topp kvalitet, selv om det ikke er mulig, så syntes jeg faktisk at kvaliteten va bedre enn når jeg så den på DVD.
    Men å andre siden så hadde jeg ikke Pio dengang :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sosyv
    Hei,

sliter litt med å få et skikkelig godt bilde. Har fått brukbart resultat fra Rikstv boks - Grundig 8740. Kjører her signalet som 576P ut fra boksen. Jeg tar både rikstv og bd gjennom forsterker - Onkyo 705. På Rikstv har jeg kalibrert på movie. Så kommmer problemet: når jeg skal kalibrere for bd har jeg "brukt opp" movie og prøvd de andre valga - User har gitt beste resultat. De andre, optimum og standard blir helt borti natta. Uansett syntes jeg ikke bilde blir like bra som jeg har fått til når jeg har kalibrert bd på movie. Noen som kan hjelpe - gjerne med instilliger også. Jeg har den vanlige 5090, ikke H. Har også Samsung BD 1400.
    Mvh
    Stig
    Jeg bruker han "Bumtious" settings for movie, funker fint hos meg.

AVForums.com

Eller så kan du prøve "J.Haugen" si settings for standard, også meget bra.

http://avforum.no/forum/958866-post566.html

Husk og bruk gamma 2, ellers blir det feil.

All the best :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg bruker han "Bumtious" settings for movie, funker fint hos meg.

AVForums.com

Eller så kan du prøve "J.Haugen" si settings for standard, også meget bra.

http://avforum.no/forum/958866-post566.html

Husk og bruk gamma 2, ellers blir det feil.

All the best :-D
    Supert - denne instillingen hadde jeg oversett når jeg har lest gjonnom tråden. Ble mye bedre enn det jeg har kommet frem til selv. Eneste her er at jeg syntes det blir litt for mye bildestøy, spesiellt i lyse partier.
    Skjermen er kun gått 20-30 timer, vil den endre karakter ettersom den blir mer "innkjørt".
    Hvis det bor noe kalibreringsexperter i østfold så ta gjerne kontakt:-)

Mvh
    Stig

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut som du plages akkurat. Alt er bare fryd og gammen og angrer ikke et sekund ?

Spørs om jeg ikke må i butikken på mandag selv om jeg egentlig hadde tenkt å få meg meg Electroworld først. Da slipper jeg kanskje det...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei! Slik skal svart være!

Bilder tatt hjemme sier aldri sanheten. Selv med min gamle Sony LCD kunne skjermen se helt svart ut i mørket når du knipset ett bilde.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    50" er 42% større enn en en 42". Selv sitter jeg 3,5 meter fra en 60" og det synes jeg er akkurat passe. :-D Har hatt 50" også og den virket stor med en gang, men jeg ble fort vant til den. Større tv enn 60" på denne sitteavstanden tror jeg hadde blitt for drøyt... Men det er jo litt smak og behag. Noen vil helst ikke måtte bevege blikket noe særlig, mens andre vil helst bevege hele hodet.
    Hvis det er billedflaten du mener er 42% større er ikke dette riktig. Arealet av en 50" er 6676cm2. til sammenligning er en 42" 4711cm2. Dette gir en størrelsesøkning på 29,5% størrelsesøkningen fra 50" til 60" er ca tilsvarende (30,6%)

Utregningen din ville fungert om en flatskjerm hadde vert kvadratisk... noe den takk gud ikke er :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zenon
    Hvis det er billedflaten du mener er 42% større er ikke dette riktig. Arealet av en 50" er 6676cm2. til sammenligning er en 42" 4711cm2. Dette gir en størrelsesøkning på 29,5% størrelsesøkningen fra 50" til 60" er ca tilsvarende (30,6%)

Utregningen din ville fungert om en flatskjerm hadde vert kvadratisk... noe den takk gud ikke er :twisted:
    Du har regnet ut arealene riktig, men sammeligningen din er feil. Det jeg skrev var at en 50" er 42% større enn en 42". 6676/4711 = 1,42 dvs. at arealet til en 50" er 42% større enn en arealet til en 42".

Det du har regnet ut er hvor mye mindre en 42" er i forhold til en 50".:roll:

Så lenge skjermene som sammenlignes er formlike dvs. at begge har et 16:9 format eller begge har 4:3 format, kan man sammenligne størrelsen ved å ta D^2/d^2. (diagonalen i annen del på diagonalen i annen)

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ser ikke ut som du plages akkurat. Alt er bare fryd og gammen og angrer ikke et sekund ?

Spørs om jeg ikke må i butikken på mandag selv om jeg egentlig hadde tenkt å få meg meg Electroworld først. Da slipper jeg kanskje det...
    500M-en min er det beste som har skjedd meg på TV-fronten, det er det ingen tvil om.

Løp og kjøp!

Nei K.Larsen, det er et sort hull du har funne

Åssen går det me BD performance, er du fornødde?
    Nei, jeg trenger flere Blu-ray-er! Jeg har snart sett alle jeg holdt av til Kuroen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe sted i nærheten av oslo hvor man kan se KRP500 Utstilt?

Vil se den før jeg evt bestemmer meg for noe kjøp..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Er det noen som veit hvordan man får fram info om skjermen sender 1080p/24? Mener jeg har lest at det er mulig men husker ikke hvor/hvordan.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trykk på HDD knappen nede til høyre på fjernkontrollen. da får du opp hvilke signal skjermen viser

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Helt feil at drive mode 3 er for Blu-ray på 9. gen Pioneer (i følge noen guruer på AVforums som bl.a. jobber med ISF kalibrering).

Drive Mode 3 = 60Hz. (and was previously thought to be 72Hz) Neither Film or Video sources will work correctly here. The story is that they wanted to let Europeans see the Pioneers at their best (lowest refresh rate) but it is totally unsuitable for any 50Hz/PAL source.

PureCinema Advance does a couple of things. Firstly, it seems that it is required to be set to view 24Hz sources (Blu-Ray) at 72Hz. (24x3)

Gjelder dette for 8. generasjon Pioneer også?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelle
    trykk på HDD knappen nede til høyre på fjernkontrollen. da får du opp hvilke signal skjermen viser
    Får vel bare opp om det er 1080p ikke noe mere med denne. Samme gjelder info knappen.

Sitat Opprinnelig postet av sjøsprøyt
    Gjelder dette for 8. generasjon Pioneer også?
    Etter det jeg leste på AVforums så gjelder dette 9. gen, ikke 8.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at KRP-500A kommer med både hvit og beige ramme.

KRP-500AW: KRP-500AW Pioneer KURO Platt-TV - KURO TV

KRP-500ABG: KRP-500ABG Pioneer KURO Platt-TV - KURO TV

Ifølge Pioneer er det like før lanseringen av KRP-500A i Norge.

Veiledende pris ville de ikke ut med.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en brosjyre for disse tvene på lefdal idag. Veiledende pris var 38k for 500A..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når BDP-LX91 kommer til Norge?

Jeg bruker fremdeles PS3 for Blu-ray, men jeg vil ha en dedikert spiller som garantert funker best med LX5090, tenker da Kuro link, bildeprosessor og den slags.
    Jeg vet at LX71 er tilgjengelig, men dessverre så virker den på meg som litt ”out of date” allerede.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottok en epost ifra Pioneer Norge her forleden som inneholdt informasjon om at både H- og A-modellene vil bli lansert i løpet av november. Samme gjaldt SC-LX71 og LX81 receiverne. Ingen info om BDP-LX91 enda, men ut ifra det jeg leste i en CEDIA rapport så blir denne rå.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg KRP-500A på Elecktroworld.

Leveringstid; ca. 3 uker fra Soundgarden.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når BDP-LX91 kommer til Norge
    Den er nok litt forsinket. Ifølge Stereofil skulle den komme i Oktober. Men den kan ihvertfall bestilles.

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Side 59 av 213 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •