Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 58 av 212 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 4233
    Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ble også litt skeptisk når jeg så at scart var borte på M modellen. Ikke det at jeg bruker scart men når man får ny dekoder må man gjerne inn i oppsettet å endre slik at HDMI/Komponent fungere. Har du ikke en reseve TV med scart da så sliter du....
    Ikke noe problem på Lyse/Altibox i hvertfall. Du må riktignok inn på menyen for å aktivere HDMI på sendinger for å få bilde, men akkurat menyen fungerer med HDMI med en gang.
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Dette var info jeg ikke ville vite
    Jeg sliter med at jeg har lyst på 60" og bare råd til 50" :/

Når man ser 50 og 60 ved siden av hverandre er det jo enormt stor forskjell, jeg trøster meg med at folk sier skjermen vokser betraktlig når man får den hjem og ikke har en 60" ved siden av..
    Hvor stor sitteavstand har du? Jeg sitter ca. 2,5 meter i fra skjermen og må flytte blikket rundt i bildet for å få med meg alt. En 60" hadde blitt alt for stort i mitt tilfelle.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Hvor stor sitteavstand har du? Jeg sitter ca. 2,5 meter i fra skjermen og må flytte blikket rundt i bildet for å få med meg alt. En 60" hadde blitt alt for stort i mitt tilfelle.
    Flytte blikket må man jo både på kino og hjemmekino, så det er vel ikke noe problem? Med blu-ray som kilde vil jeg påstå at desto større jo bedre Vel, unntatt prisen da, den blir bare større! hehe

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Flytte blikket må man jo både på kino og hjemmekino, så det er vel ikke noe problem? Med blu-ray som kilde vil jeg påstå at desto større jo bedre Vel, unntatt prisen da, den blir bare større! hehe
    Det var dette med bruksområde da. Jeg hadde/har også veldig lyst på 60-tommer, for det ville vært perfekt til film - til tross for sitteavstand på 2-2,5m. Men når bruken er 80% vanlig TV, så spørs det om det ikke hadde blitt slitsomt i lengden med en 60-tommer... Så derfor tok jeg til 'fornuften' og valgte 50 (vel, det, og prisen... ) Men skal man bruke den desidert mest til film, så er det jo bedre dess større bildet er 8)

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg tror seriøst at jeg fint kunne hatt en 60" tommer, og jeg hadde ikke vært i tvil dersom lommeboka hadde vært større, eller jeg bare skulle ha tv, men jeg skal handle en del mer, og tven er ikke det dyreste, og lommeboka mi er ikke så stor. Så det blir nok uansett bare 50" på meg.

Men det er et liten demper på gleden og kjøpe seg noe jeg har hatt lyst på så lenge, også er det egentlig ikke den jeg vil ha. For å si den sånn, gleden hadde vært større etter kjøpet om 60" ikke eksisterte. Men gleden vil nok bli stor uansett...

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Skjermarealet til en 60" er faktisk 44% større enn på en 50" og 104% større enn på en 42". Måten å regne ut dette på er 60*60/(50*50) = 1.44
    Så forskjellen er faktisk større enn mange tror.
    Hvor mange % større er 50" i forhold til 32 37 40 og 42 da? Dette er mer hyggelig lesing

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, det var positivt ment altså. Kinofølelsen er fullt tilstede nå.

Slik jeg har det nå er perfekt i min mening, men større ville jeg ikke hatt det tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange % større er 50" i forhold til 32 37 40 og 42 da? Dette er mer hyggelig lesing
    50" er 42% større enn en en 42". Selv sitter jeg 3,5 meter fra en 60" og det synes jeg er akkurat passe. :-D Har hatt 50" også og den virket stor med en gang, men jeg ble fort vant til den. Større tv enn 60" på denne sitteavstanden tror jeg hadde blitt for drøyt... Men det er jo litt smak og behag. Noen vil helst ikke måtte bevege blikket noe særlig, mens andre vil helst bevege hele hodet.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    50" er 42% større enn en en 42". Selv sitter jeg 3,5 meter fra en 60" og det synes jeg er akkurat passe. :-D Har hatt 50" også og den virket stor med en gang, men jeg ble fort vant til den. Større tv enn 60" på denne sitteavstanden tror jeg hadde blitt for drøyt... Men det er jo litt smak og behag. Noen vil helst ikke måtte bevege blikket noe særlig, mens andre vil helst bevege hele hodet.
    Jeg kunen godt hatt en 100" med en sitteavstand på 1,5 meter.. Men det er meg da..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunen godt hatt en 100" med en sitteavstand på 1,5 meter.. Men det er meg da..
    Samme her. Jeg sitter 2.75 fra en KRP-600M og kino-følelsen er stor. :-D

Mvh,
    Ole Willy Tuv

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med tv størrelse endrer seg over tid. Husker godt at "alle" mente at hadde en så stor skjerm som 28" måtte en sitte minst 4 meter unna, hvis ikke ble øynene skadet 8)
    Det har en stund vært 42" som er normen, nå ser det ut som 50" seiler opp som ny favoritt. Etterhvert som kvalitet på bilde stiger vil nok folk ha enda større skjermer. Med den kvaliteten Pio har på sin 60" så vil jeg si at det er signalkvalitet som avgjør om en synes det er for stort. Det som er slitsomt er å se på dårlig kvalitet ikke størrelsen på bildet IMHO

Kan jo bare nevne at jeg sitter 3 meter unna både min 42" i stua (stusslig lite bilde btw) og 155" i kinoen. Har ingen problemer med at jeg må flytte blikket eller snu på hodet. I det vanlige liv så tar vi jo inn et tilnærmet hemisværisk bilde i 160 grader. Hva folk liker er jo opp til dem.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    419
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Dette med tv størrelse endrer seg over tid. Husker godt at "alle" mente at hadde en så stor skjerm som 28" måtte en sitte minst 4 meter unna, hvis ikke ble øynene skadet 8)
    Det har en stund vært 42" som er normen, nå ser det ut som 50" seiler opp som ny favoritt. Etterhvert som kvalitet på bilde stiger vil nok folk ha enda større skjermer. Med den kvaliteten Pio har på sin 60" så vil jeg si at det er signalkvalitet som avgjør om en synes det er for stort. Det som er slitsomt er å se på dårlig kvalitet ikke størrelsen på bildet IMHO

Kan jo bare nevne at jeg sitter 3 meter unna både min 42" i stua (stusslig lite bilde btw) og 155" i kinoen. Har ingen problemer med at jeg må flytte blikket eller snu på hodet. I det vanlige liv så tar vi jo inn et tilnærmet hemisværisk bilde i 160 grader. Hva folk liker er jo opp til dem.
    Men det er vel ikke sååå enkelt som å si man blir vant til ting? Bildekvaliteten blir jo beviselig dårligere når samme oppløsning vises på et mye større område???

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Men det er vel ikke sååå enkelt som å si man blir vant til ting? Bildekvaliteten blir jo beviselig dårligere når samme oppløsning vises på et mye større område???
    Det kommer ann på hvor godt signalet og hvor høy oppløsningen er i utganskpunktet. Skal en ha fult utbytte av FUllHD så bør er jo ha STORT bilde!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg sagt det du sier. Men mener du at bildekvaliteten blir beviselig dårligere på en 6090 på 3 meter avstand i forhold til en 5090 på samme avstand med f.eks en blu-ray som kilde?

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    419
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg sagt det du sier. Men mener du at bildekvaliteten blir beviselig dårligere på en 6090 på 3 meter avstand i forhold til en 5090 på samme avstand med f.eks en blu-ray som kilde?
    Neida, kanskje ikke med BR, men med vanlige SD-signaler fra dekoder i vanlige familiehjem og "Skal vi danse" på fredagen vil du vel se forskjell?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off-topic, men husk at forkortelsen på Blu-ray er BD, ikke BR.

Mange som ikke har fått med seg det tydeligvis.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    419
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Litt off-topic, men husk at forkortelsen på Blu-ray er BD, ikke BR.

Mange som ikke har fått med seg det tydeligvis.

Hehe, OK. Skikkelig bommert der skjønner jeg.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, kanskje ikke med BR, men med vanlige SD-signaler fra dekoder i vanlige familiehjem og "Skal vi danse" på fredagen vil du vel se forskjell?
    Jeg har da ikke sagt at det ikke er forskjell jeg sier at ;
    -jeg synes det er bedre med større skjerm
    -kvaliteten på signalet er viktig

Forøvrig ville jeg ikke sett et program som "Skal vi danse" :shock: Men tror ikke det vill fått meg fra å heller ville ha en 50" enn 60" om jeg hadde gjort det. Dårlige signaler er dårlige uansett.

Men du jeg tror egentlig ikke vi er spesielt uenige. Feil blir mer tydelig på større skjerm.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    419
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har da ikke sagt at det ikke er forskjell jeg sier at ;
    -jeg synes det er bedre med større skjerm
    -kvaliteten på signalet er viktig

Forøvrig ville jeg ikke sett et program som "Skal vi danse" :shock: Men tror ikke det vill fått meg fra å heller ville ha en 50" enn 60" om jeg hadde gjort det. Dårlige signaler er dårlige uansett.

Men du jeg tror egentlig ikke vi er spesielt uenige. Feil blir mer tydelig på større skjerm.
    Helt enig! Ser heller ikke på SVD, men familien gjør. Synes bare det er kjedelig å kjøpe stor og dyyyyr skjerm hvis det ikke ser bra ut, derfor tror jeg f.eks. 50" blir max her i huset.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig! Ser heller ikke på SVD, men familien gjør. Synes bare det er kjedelig å kjøpe stor og dyyyyr skjerm hvis det ikke ser bra ut, derfor tror jeg f.eks. 50" blir max her i huset.
    Prøv og få til fleksibel avstand som jeg har. Sikkert litt enklere når du er singlemann som meg :-D

Bruker 2 til 2.5m avstand når jeg ser på LX5090, helt topp. Når jeg senker ned lerretet (90”), så skyver jeg stresslessen litt tilbake og koser meg videre

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er hvordan en stjernehimmel skal se ut!

Side 58 av 212 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •