Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 57 av 212 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 4233
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Helt feil at drive mode 3 er for Blu-ray på 9. gen Pioneer (i følge noen guruer på AVforums som bl.a. jobber med ISF kalibrering).

Pioneer KRP A & M Owners Thread - Page 111 - AVForums.com

Drive Mode 1 = 75Hz. This is optimal for 50Hz Film sources. (25x3) It is unsuitable for Video sources, as 50 does not fit into 75 evenly.

Drive Mode 2 = 100Hz. This is optimal for 50Hz Video sources. (50x2) It is also suitable for 50Hz Film sources (25x4) but is not optimal.

Drive Mode 3 = 60Hz. (and was previously thought to be 72Hz) Neither Film or Video sources will work correctly here. The story is that they wanted to let Europeans see the Pioneers at their best (lowest refresh rate) but it is totally unsuitable for any 50Hz/PAL source.

PureCinema Advance does a couple of things. Firstly, it seems that it is required to be set to view 24Hz sources (Blu-Ray) at 72Hz. (24x3)
    For og gjøre det enkelt, kjør drivemode 2 for alt.

Kjør Pure Cinema som følger:

TV Program: Off
    PAL Film: Standard
    NTSC Film: Advance
    Blu-ray (24P) Advance

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Jeg kan forresten informere om at KRP-500M ikke ser liten ut i min øyne. Jeg kommer fra 40" Sony D3000 og jeg lurte et øyeblikk på om jeg hadde fått 600M da jeg åpnet pakken nå nettopp!
    Gratulerer med ny skjerm K.Larsen :-D
    Jeg sliter med samme når jeg er i butikken, da ser 50" liten ut i forhold til 60", men når jeg kommer hjem, så fremtrer min LX5090 som STOR.

Husk 50/60=0.83 ikke rare avstanden det for og få samme opplevelse :-D

All the best til deg og "Kimi", vi ser frem til feedback.

PS. Nå kan du vel endelig spille av dine Blu-ray filmer som du har spart for den store opplevelsen, for det blir det garantert

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Takk så meget Rolle!

Selv om skjermen henger i litt skjeiv vinkel nå, måtte jeg teste den!

PS. Nå kan du vel endelig spille av dine Blu-ray filmer som du har spart for den store opplevelsen, for det blir det garantert
    Haha! Du husket det ja! Dette blir gøy!

Sitter å tester Blade Runner på Blu-ray nå. For et bilde! Svarten ser mørkere ut enn den hvite matte veggen den er festet til når rommet er mørklagt. Så det føles nesten som å se inn i et svart hull!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Takk så meget Rolle!

Selv om skjermen henger i litt skjeiv vinkel nå, måtte jeg teste den!

Haha! Du husket det ja! Dette blir gøy!

Sitter å tester Blade Runner på Blu-ray nå. For et bilde! Svarten ser mørkere ut enn den hvite matte veggen den er festet til når rommet er mørklagt. Så det føles nesten som å se inn i et svart hull!
    Jepp, det er rett og slett "awesome", selv ser jeg på Indiana Jones siste bravader (BD), kjøpt idag på release dagen til en grei pris av 99 kr hos Expert :lol:

Hmm, det er jo billiger enn DVD, ha, ha.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For og gjøre det enkelt, kjør drivemode 2 for alt.
    Dersom du prøver deg fram, vil du se at drive mode 2 gir dårligere bilde enn drive mode 1 på DVD. Så selv om det er "enkelt", så går noe kvalitet tapt. prøv!

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker et veggfeste fra Biltema til kr 399,- til min 5090 :-D. Funker som bare det.
    Jeg fikk med originalfestet når jeg kjøpte tv'en, men jeg har litt sære behov hos meg... Har horisontale bjelker i veggen som jeg må feste i, og med endel fester så blir da tv'en for høyt opp på veggen, bl.a med Pioneer festet.
    Brukte Biltema festet på min tidligere Panasonic 42" og med litt mekking så funker det utmerket for 5090 også, solid virker det også som det er så jeg er ikke redd for at noe skal falle ned... Byttet derfor heller inn Pioneer veggfestet mot sidemonterte høyttalere isteden.

Synes ikke det bygger så voldsomt ut heller. Men det er klart, har man kjøpt KRP for å få så smal tv som mulig så må man jo kjøpe så smalt feste sem mulig også, noe annet blir jo litt poengløst...

/C

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dersom du prøver deg fram, vil du se at drive mode 2 gir dårligere bilde enn drive mode 1 på DVD. Så selv om det er "enkelt", så går noe kvalitet tapt. prøv!
    Du har selvfølgelig helt rett J.Haugen, det blir litt bedre med drive mode 1 for DVD :-D

Jeg bruker en 4:2 HDMI splitswitch siden jeg også har projektor. Lurer på om jeg skal sette inn en splitter etter DVD spiller. Da kan jeg ha den på en egen HDMI input som er satt til drive mode 1. En annen fordel blir at jeg da får en dedikert user mode for DVD spiller. Skulle ønske at movie og standard også var dedikert til hver inngang.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Jeg bruker et veggfeste fra Biltema til kr 399,- til min 5090 :-D. Funker som bare det.
    Jeg fikk med originalfestet når jeg kjøpte tv'en, men jeg har litt sære behov hos meg... Har horisontale bjelker i veggen som jeg må feste i, og med endel fester så blir da tv'en for høyt opp på veggen, bl.a med Pioneer festet.
    Brukte Biltema festet på min tidligere Panasonic 42" og med litt mekking så funker det utmerket for 5090 også, solid virker det også som det er så jeg er ikke redd for at noe skal falle ned... Byttet derfor heller inn Pioneer veggfestet mot sidemonterte høyttalere isteden.

Synes ikke det bygger så voldsomt ut heller. Men det er klart, har man kjøpt KRP for å få så smal tv som mulig så må man jo kjøpe så smalt feste sem mulig også, noe annet blir jo litt poengløst...

/C
    Jeg ser på Pioneer sine sider at KRP modellene har fått sitt eget feste:

KRP-WM02 - Funksjoner - Pioneer KURO tilbehør - Flat-TV

Jeg får jo med dette festet, er det noen som har prøvd dette feste?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det originale festet som følger med de nye slanke Pioneerskjermene bygger en cm mindre ut enn det veggfestet som følger med de vanlige pioneerskjermene. det grunne festet passer fysisk også på de vanlige pioneerskjermene men anbefales ikke på grunn av kjølebehovet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen som helst plass hvor man kan se KRP 500 i aksjon?

Vil gjerne se hvor mye bedre den er enn 5090 før jeg evt bestemmer meg for noe...

Det eneste som plaget meg på 5090 var et litt kornete bilde på dvd, men det kan sikkert utbedres mye riktige innstillinger. Men til den prisen skal det ikke være noe å utsette på tven!

Mener å ha lest at KRP500 var litt bedre på støyreduksjon, så vil se den før jeg eventuelt kjøper..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt å leste i manualen til KRP-500M/600M i dag. Det som slo meg var at M modellen ikke har ekstern tilkoblingsboks slik vel A modellen vel har (?) Stemmer det at tilkoblingene til M modellen vi får i Norge er bak på selve TV'n ? Den har alså ikke egen boks for tilkobling ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Satt å leste i manualen til KRP-500M/600M i dag. Det som slo meg var at M modellen ikke har ekstern tilkoblingsboks slik vel A modellen vel har (?) Stemmer det at tilkoblingene til M modellen vi får i Norge er bak på selve TV'n ? Den har alså ikke egen boks for tilkobling ?
    Det er den store forskjellene mellom de to; A-modellen har mediaboks mens M-modellen har tilkoblingene i skjermen. Imidlertid er det flere tilkoblinger A-modellen (i mediaboksen altså) enn M, i tillegg til at den har satellitt- og bakkenettuner som M'en mangler (ingen tunere i den - ren monitor).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Gratulerer med ny skjerm K.Larsen :-D
    Jeg sliter med samme når jeg er i butikken, da ser 50" liten ut i forhold til 60", men når jeg kommer hjem, så fremtrer min LX5090 som STOR.

Husk 50/60=0.83 ikke rare avstanden det for og få samme opplevelse :-D

All the best til deg og "Kimi", vi ser frem til feedback.

Skjermarealet til en 60" er faktisk 44% større enn på en 50" og 104% større enn på en 42". Måten å regne ut dette på er 60*60/(50*50) = 1.44
    Så forskjellen er faktisk større enn mange tror.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M modellen har vel også kun to HDMI innganger.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer.

Flere enn det trenger i hvertfall ikke jeg. Èn inngang til receiver (Blu-ray/DVD/LyseTV), og èn direkte til Mac-en (HTPC).

EDIT: Her er noen flere bilder av KRP-500M-en min. Jeg er UTROLIG fornøyd! Jeg går aldri tilbake til LCD.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer.

Flere enn det trenger i hvertfall ikke jeg. Èn inngang til receiver (Blu-ray/DVD/LyseTV), og èn direkte til Mac-en (HTPC).

EDIT: Her er noen flere bilder av KRP-500M-en min. Jeg er UTROLIG fornøyd! Jeg går aldri tilbake til LCD.
    Selv ikke med LED - ble litt usikker når jeg så omtalen av Lygren's siste TV..

Ble også litt skeptisk når jeg så at scart var borte på M modellen. Ikke det at jeg bruker scart men når man får ny dekoder må man gjerne inn i oppsettet å endre slik at HDMI/Komponent fungere. Har du ikke en reseve TV med scart da så sliter du....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Skjermarealet til en 60" er faktisk 44% større enn på en 50" og 104% større enn på en 42". Måten å regne ut dette på er 60*60/(50*50) = 1.44
    Så forskjellen er faktisk større enn mange tror.
    Dette var info jeg ikke ville vite
    Jeg sliter med at jeg har lyst på 60" og bare råd til 50" :/

Når man ser 50 og 60 ved siden av hverandre er det jo enormt stor forskjell, jeg trøster meg med at folk sier skjermen vokser betraktlig når man får den hjem og ikke har en 60" ved siden av..

Er det noe 50" er bedre på enn 60"? Eller er det like bra bilde om muligheter på begge to?

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv ikke med LED - ble litt usikker når jeg så omtalen av Lygren's siste TV..

Ble også litt skeptisk når jeg så at scart var borte på M modellen. Ikke det at jeg bruker scart men når man får ny dekoder må man gjerne inn i oppsettet å endre slik at HDMI/Komponent fungere. Har du ikke en reseve TV med scart da så sliter du....
    Hmmm, dette har jeg aldri tenkt på? Jeg har ikke så mye peiling, kan det seriøst bli et problem at man ikke har scart selv om jeg ikke har eller skal ha noe som bruker scart?
    Jeg kommer ikke ha noen annen tv enn 500M når den kommer i leiligheta, jeg venta litt med soveroms tven..

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser for meg at jeg bare trenger 1 og at det i framtiden blir resiveren som har for få HDMI innganger..

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Igjen gratulere, det ser herlig ut. Jeg er misunnelig Gleder meg til jeg får min

Side 57 av 212 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •