Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 56 av 213 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 4254
    Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Perfeksjonistens TV... :)

Har nå endelig fått min KRP-500M opp på veggen Sammenlignet den såvidt med min 508XD i går (M'en stod da bare i eska med provisorisk tilkobling via component). Det første som slår meg er den enorme forskjellen i sortnivå!! Sin City i et mørklagt rom er nå en fryd for øyet! Endelig har jeg en TV som har tilfredsstillende svartnivå, eneste mulighet for å avsløre at den ikke er uendelig sort er når den ikke har noe bildeinformasjon (svart skjerm). Men det er virkelig bare såvidt den er mulig å se da også! Helt klart bedre enn LX5090, som jeg så i et mørklagt demorom hos Soundgarden.

Detaljer i skyggeområder er perfekt, og bildet er veeeldig klart og 'rent' (Pure-mode lever virkelig opp til navnet sitt ). Legger ved noen bilder jeg tok i farta nå ikveld. For den som vil ha den optimale TV kan jeg ikke forstå at det er noen vei utenom Pioneers KRP-serie. Med 64mm kan den også kalle seg 'flat-TV' med rette...

Alt rotet på TV-benken skal selvfølgelig vekk (ny TV-benk hadde vel heller ikke vært dumt...)

Manualen formelig oser eksklusivitet...

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    For hvor mange "vanlige" brukere vet at Drive mode 1 (75Hz) er optimalisert for DVD, Drive mode 2 (100Hz) for TV-sendinger og Drive mode 3 for Blu-ray (og NTSC-dvd=72Hz)? Prøv selv, dere som ikke har tenkt over dette.
    Drivemode 3 trenger man faktisk ikke borti. Den er 60Hz (ikke 72 altså). Pure Cinema Advance tar seg av 24p (i 72Hz), uavhengig av Drivemode. Men ellers har du rett, DM1 til DVD og DM2 til vanlige TV-sendinger (bakkenett/kabel/parabol) - det er det eneste man trenger å bry seg med ang drivemode

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig !

Var innom Expert i dag og du skulle ha 4' mer for KRP-500M i forhold til LX-5090. Litt større forskjell enn jeg hadde håpet - er den verd forskjellen i pris ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Nydelig !

Var innom Expert i dag og du skulle ha 4' mer for KRP-500M i forhold til LX-5090. Litt større forskjell enn jeg hadde håpet - er den verd forskjellen i pris ?
    I mine øyne er den i aller høyeste grad det, så lenge du klarer deg uten tuner og 1 ekstra HDMI. Men om de mente 4 lapper mer enn normal annonsert pris (29995) for LX5090 så er det altfor dyrt. Se pristråden for hva jeg betalte for den.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei!Nei! og nei! Jeg som har gått og drømt om en 5090 så dukker dette opp! Uff, dette tar ingen ende!

Dyrere og bedre ja... Vel, uansett så er det økonomisk usikkerhet hos meg for tiden, så blir nok ikke ny tv på denne siden av nyttår... Håper de faller i pris til neste år.

Men vil gjerne høre mere om hvordan folk opplever forskjellene mellom 5090 og 500...

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig !

Veldig rart. Jeg fikk min for 29 000. Altså tusen kroner mindre enn det Expert Bonus tar for LX5090.

EDIT: Oi sann, dette hører vel hjemme i prisjakt-tråden.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg kommer til å kjøpe meg en KRP innen rimelig tid og vertfall før jul så lurer jeg på hvor høgt opp på veggen dere monterer apparatet om sitteavstanden er i området 3m .

Har en 42" nå som skal byttes ut og den står slik montert at øvre kant av selv apparatet er 1,5m over golvet og hadde tenkt meg at en 50" da burde være i området rundt 1,6m i overkant av selve apparatet .

Så om man spør litt til da og man har en bestemt høgde man vil oppnå hvordan finner man med orginalt veggfeste ut hvordan dette må plasseres for at man oppnår korrekt høgde ?

Jo jeg vet man kan måle dette ut når man har apparatet og tv`n men da er man rimelig stresset samtidig som man er redd for å gjøre en tabbe så har man en plan i forkant er det lettere for at alt går godt .

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig !

Hmmm, jeg hadde hørt at både 5090 og 500M skulle ha samme veiledende pris... Men vist det er 4000 over pruta 5090 kan det vel stemme for jeg har jo sett at den er blitt solgt for ganske mye under annbafalt utsalgspris..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Nei!Nei! og nei! Jeg som har gått og drømt om en 5090 så dukker dette opp! Uff, dette tar ingen ende!

Dyrere og bedre ja... Vel, uansett så er det økonomisk usikkerhet hos meg for tiden, så blir nok ikke ny tv på denne siden av nyttår... Håper de faller i pris til neste år.

Men vil gjerne høre mere om hvordan folk opplever forskjellene mellom 5090 og 500...
    Det er nok en "Never ending storry" - stadig noe nytt og litt bedre - testerne må vel snart utvide skalaen over 10 slik de har gjort i turn. Du får håpe det er noen rikinger som skal selge sin 5090 nå :-D. Meget god deal på han KIMI gitt - gidder ikke betale 4 tusen mer for KRP. Heller til å handle 5090 før prisene stiger pga svakere kurs men hvem vet hva som skjer :? .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Vel. Det kommer ann på hvordan du ser det. Jeg synes på mange vis at det er uhørt at LX5090/6090 ikke er optimalisert fra fabrikk. Pioneer har nemlig vist gjennom KRP-500 at det er fullt mulig å få et bilde som er meget bra "rett ut av boksen". For vanlige folk blir det rett og slett for vanskelig slik det er nå. Jeg har ikke tall på hvor mange LX5090 som jeg har justert drive-moden på hos vanlige brukere her på Sørlandet. For hvor mange "vanlige" brukere vet at Drive mode 1 (75Hz) er optimalisert for DVD, Drive mode 2 (100Hz) for TV-sendinger og Drive mode 3 for Blu-ray (og NTSC-dvd=72Hz)? Prøv selv, dere som ikke har tenkt over dette.
    Helt feil at drive mode 3 er for Blu-ray på 9. gen Pioneer (i følge noen guruer på AVforums som bl.a. jobber med ISF kalibrering).

Pioneer KRP A & M Owners Thread - Page 111 - AVForums.com

Drive Mode 1 = 75Hz. This is optimal for 50Hz Film sources. (25x3) It is unsuitable for Video sources, as 50 does not fit into 75 evenly.

Drive Mode 2 = 100Hz. This is optimal for 50Hz Video sources. (50x2) It is also suitable for 50Hz Film sources (25x4) but is not optimal.

Drive Mode 3 = 60Hz. (and was previously thought to be 72Hz) Neither Film or Video sources will work correctly here. The story is that they wanted to let Europeans see the Pioneers at their best (lowest refresh rate) but it is totally unsuitable for any 50Hz/PAL source.

PureCinema Advance does a couple of things. Firstly, it seems that it is required to be set to view 24Hz sources (Blu-Ray) at 72Hz. (24x3)
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for nydelige bilder Kimi og K.Larsen.. Og igjen grattulere med ny TV.

Er det mulig å få bilde som viser tykkelsen på denne Jeg gleder meg så utrolig mye til min står i stua

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Takk for nydelige bilder Kimi og K.Larsen.. Og igjen grattulere med ny TV.

Er det mulig å få bilde som viser tykkelsen på denne Jeg gleder meg så utrolig mye til min står i stua
    Hjertelig takk! Her ser du hvor tykk (tynn!) den er:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drive Mode 3 = 60Hz. (and was previously thought to be 72Hz) Neither Film or Video sources will work correctly here. The story is that they wanted to let Europeans see the Pioneers at their best (lowest refresh rate) but it is totally unsuitable for any 50Hz/PAL source.

PureCinema Advance does a couple of things. Firstly, it seems that it is required to be set to view 24Hz sources (Blu-Ray) at 72Hz. (24x3)
    Det er greit. Men jeg poengterer at dette ikke er spesielt egnet for Pal, men NTSC (se ovenfor)

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Hjertelig takk! Her ser du hvor tykk (tynn!) den er:

Ja beklager, det var skrive leif.. Det heter selvfølgelig hvor tynn den er!

Dette er bare heftig Igjen gratulere

Er det orginalfeste du har?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Kimi - Hvilket veggfeste er det du har for skjermen din . Ligner veldig på slik man ser i butikkene som har store muligheter for indiviuell justering av høgden etter at man har satt fast veggskinnen på grunn av de hakkene .

Merke og modellbetegnelse ?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som f.eks Elfa som de bl.a har på OBS Skinna koster 79kr og festene 120kr (det gjorde det i hvert fall til min PV60)

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    @Kimi - Hvilket veggfeste er det du har for skjermen din . Ligner veldig på slik man ser i butikkene som har store muligheter for indiviuell justering av høgden etter at man har satt fast veggskinnen på grunn av de hakkene .

Merke og modellbetegnelse ?
    Det er et Vogels 065, bygger 43mm fra veggen. Dessverre er det ikke det feste jeg egentlig skulle ha, det var et Erard 2530 som bare bygger 25mm. Men det fikk jeg ikke tak i tidsnok til TV'en kom (den forrige), og egentlig ble det vel tiltrekkelig nærme veggen det jeg har - vanskelig nok å koble til kablene!

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Det er et Vogels 065, bygger 43mm fra veggen. Dessverre er det ikke det feste jeg egentlig skulle ha, det var et Erard 2530 som bare bygger 25mm. Men det fikk jeg ikke tak i tidsnok til TV'en kom (den forrige), og egentlig ble det vel tiltrekkelig nærme veggen det jeg har - vanskelig nok å koble til kablene!
    Jeg må spørre. Hvorfor ikke orginal festet? Var det pga prisen eller er det andre grunner til å ikke velge dette feste? Hadde tenkt å bestille med orginal festet. Og hvilket feste valgte du K.Larsen? Har du valgt orginalfeste hadde det vært kjekt med et bilde

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser jeg att ett slikt feste koster brøkdeler av orginalfestet og fungerer det så har man selvfølgelig spart litt penger men på en KRM som har inngangene vendt nedover så kan det selvfølgelig være finest med ett som bygger minst mulig .

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Hvilket feste valgte du K.Larsen? Har du valgt orginalfeste hadde det vært kjekt med et bilde
    Jeg kjøpte et slik ett. Problemet er bare at skjermen nå står i feil vinkel pga. den ugjevne murveggen min. Så nå må jeg ta TV-en ned igjen og kompensere med noe på baksiden. Æsj, jeg som hadde tenkt å se min første film på skjermen i kveld. :-?

Side 56 av 213 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •