Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 55 av 212 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 4233
    Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking

Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    På lefdal fikk jeg beskjed om at M modellen ikke kommer før i Desember, når jeg insisterte på at det var feil (jeg har hørt at den skal komme i disse dager) sa han at han nettopp hadde snakket med Pioneer og de kunne ikke levere denne før i Desember..
    Lefdal skrøyt av at de var de første som fikk tak i nye TV'er fra Pioneer når jeg var innom og spurte på M-modellene i september. Så dette var jo da litt merkelig, siden jeg skal hente min KRP-500M nå i ettermiddag...hos Expert Bonus i Trondheim...

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom akkurat inn dørene etter å ha hentet min KRP-500M!

Jeg ringte ned for å mase litt på Expert Bonus her i Stavanger. Så fikk jeg melding en time senere om at skjermen var kommet.

Det ser ut som Expert er kjeden å gå for viss du vil ha en KRP-modell snarest mulig! Meg og Kimmi bestillte samme dag, og fikk også TV-ene samme dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,818
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen

Jeg ringte ned for å mase litt på Expert Bonus her i Stavanger. Så fikk jeg melding en time senere om at skjermen var kommet.

Det ser ut som Expert er kjeden å gå for viss du vil ha en KRP-modell snarest mulig! Meg og Kimmi bestillte samme dag, og fikk også TV-ene samme dag.
    Vet du hvordan det ligger an med 500 A-modellen?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg desverre ingenting om. Men antar de kommer noe senere, i og med at hverken 500- eller 600A ligger på Pioneer.no.

Jeg kan forresten informere om at KRP-500M ikke ser liten ut i min øyne. Jeg kommer fra 40" Sony D3000 og jeg lurte et øyeblikk på om jeg hadde fått 600M da jeg åpnet pakken nå nettopp!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet fra testen av den nye TH-65VX100U med en kontrast på 60 000:1

Panasonic's 65VX100U Premiere Kuro-Killing Plasma Reviewed (Verdict: Best Flat Panel to Date)

As far as performance is concerned, Gary compared it side by side with the 50-inch Kuro and found that Pioneer won on ultimate black level and in the effectiveness of its anti-reflective screen, but the latter results in an purple-reddish tint that can be clearly seen when compared side by side with the 65VX100U. The Kuro also requires a higher level signal to come out of black, which obscured details that the Panasonic did not. All in all, it seems that if you have $10,000 to plunk down on a 65-inch flat panel, the 65VX100U should be at the top of your list. [HD Guru]
    Så fikk ihvertfall jeg en forklaring på det irriterende "rød-pushet" på de fleste LX5090/LX6090, nemlig anti-refleks materialet på skjermen.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De gir jo en strålende kritikk av denne skjermen. Men det screenbildet de viser er jo grusomt, taggete linjer uklare personer osv osv.
    Måtte vel være mulig å vise et bedre bilde når de sier skjermen er markedets beste!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Lefdal skrøyt av at de var de første som fikk tak i nye TV'er fra Pioneer når jeg var innom og spurte på M-modellene i september. Så dette var jo da litt merkelig, siden jeg skal hente min KRP-500M nå i ettermiddag...hos Expert Bonus i Trondheim...

Dere får melde tilbake om inntrykkene deres. Flere her som lurer på KRP-500M kontra LX-5090. Hvordan ble prisene ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen

Panasonic's 65VX100U Premiere Kuro-Killing Plasma Reviewed (Verdict: Best Flat Panel to Date)

Så fikk ihvertfall jeg en forklaring på det irriterende "rød-pushet" på de fleste LX5090/LX6090, nemlig anti-refleks materialet på skjermen.
    Jeg kan ikke se noe ”irriterende rød-push” på min LX5090.

Den er kanskje ikke en av de fleste da

Kan ikke huske at jeg har lest om dette fenomenet i noen andre tester heller.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    De gir jo en strålende kritikk av denne skjermen. Men det screenbildet de viser er jo grusomt, taggete linjer uklare personer osv osv.
    Måtte vel være mulig å vise et bedre bilde når de sier skjermen er markedets beste!

Er ikke prisen horribel også da? $9999, eller er det tull?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror du kan gi opp å finne en TV som er bra nok.
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm, merkelig..
    Men da vet jeg vertfall det når jeg skal inn å bestille i dag. Jeg har ennå ikke bestilt da jeg fortsatt forhandler om pris på en del utstyr...
    Ingenting som er bedre enn at TV-en kan leveres med en gang, gleder meg som en liten unge..

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Tror du kan gi opp å finne en TV som er bra nok.
    Ja er nok like greit å vente på neste gen Kuro da

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen

Kan ikke en av dere legge ut et bilde jeg kan sikle litt på? Er noe eget med "ekte bilder".

Og gratulere så mye med herligheten.. Jeg er misunnelig :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke se noe ”irriterende rød-push” på min LX5090.
    Det varierer fra skjerm til skjerm, men "red-push" var også å finne på den gamle LX508. Svenske Hemmabio var det bladet som gjorde meg oppmerksom på at det var vanlig med "rød-push" også på LX5090. Jeg så det riktignok ikke på den første LX5090 jeg hadde i hus tidligere i sommer, men på den neste så var det en rød-"signatur" på bildene. Ikke mye, men nok til at jeg byttet. Nå skal det sies at jeg er helt ekstrem på dette med korrekte farger, og de andre i familien skjønner ikke hva jeg snakker om. Du vil sannsynligvis ikke merke noe til dette om du kjører skjermen i et rom med en del lys. Men for meg som kjører skjermen i et mørklagt rom, så ser du avvik med en gang, i hvertfall om du har lært å sette pris på D65 sammen med riktig fargerom og lysstyre i hver farge.

Jeg får sikkert KRP-500 på besøk i løpet av de kommende måneder, men nå har jeg fått tak i en Panasonic proff-skjerm, Panasonic TH-50PF11 (trolig den første i Norge). Det som overrasket meg, er hvor mye bedre proff-skjermene til Panasonic er i forhold til de vanlige konsument-skjermene (f.eks. PZ800). Den er mye mer nøyaktig rett ut av esken, og dessuten har den all verdens muligheter for den som ønsker det (fargekalibreringsmuligheter, gamma-justering fra 1,7-2,5,+++). Dessuten ser den skikkelig flott ut med sin minimalistiske form.

Når det gjelder omtale av rød-pushet, så er det nevnt flere steder på nettet. Blant annet på Pioneer PDP-LX5090 Kuro Plasma Calibration & Benchmark Tests

"Overall image was still a little plus-red though. After setting [Colour Temp] to "Manual" to gain access to the white balance controls, we tweaked the RGB cuts and gains to bring red channel in line with blue and green on the Pioneer PDP-LX5090 HDTV".

Men her som i mange sammenhenger KAN dette langt på vei justeres bort (eller kompenseres for) ved å justeres gråskalaen i forhold til anti-refleks glasset og tilkoblede kilder.Så det er ingen grunn til ikke å velge 5090 på grunn av dette. Min oppgave er bare å informere om det som enkelte lurer på, samt å slå noen sprekker i den unisone hyllest til Pioneer.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det varierer fra skjerm til skjerm, men "red-push" var også å finne på den gamle LX508. Svenske Hemmabio var det bladet som gjorde meg oppmerksom på at det var vanlig med "rød-push" også på LX5090. Jeg så det riktignok ikke på den første LX5090 jeg hadde i hus tidligere i sommer, men på den neste så var det en rød-"signatur" på bildene. Ikke mye, men nok til at jeg byttet. Nå skal det sies at jeg er helt ekstrem på dette med korrekte farger, og de andre i familien skjønner ikke hva jeg snakker om. Du vil sannsynligvis ikke merke noe til dette om du kjører skjermen i et rom med en del lys. Men for meg som kjører skjermen i et mørklagt rom, så ser du avvik med en gang, i hvertfall om du har lært å sette pris på D65 sammen med riktig fargerom og lysstyre i hver farge.

Jeg får sikkert KRP-500 på besøk i løpet av de kommende måneder, men nå har jeg fått tak i en Panasonic proff-skjerm, Panasonic TH-50PF11 (trolig den første i Norge). Det som overrasket meg, er hvor mye bedre proff-skjermene til Panasonic er i forhold til de vanlige konsument-skjermene (f.eks. PZ800). Den er mye mer nøyaktig rett ut av esken, og dessuten har den all verdens muligheter for den som ønsker det (fargekalibreringsmuligheter, gamma-justering fra 1,7-2,5,+++). Dessuten ser den skikkelig flott ut med sin minimalistiske form.

Når det gjelder omtale av rød-pushet, så er det nevnt flere steder på nettet. Blant annet på Pioneer PDP-LX5090 Kuro Plasma Calibration & Benchmark Tests

"Overall image was still a little plus-red though. After setting [Colour Temp] to "Manual" to gain access to the white balance controls, we tweaked the RGB cuts and gains to bring red channel in line with blue and green on the Pioneer PDP-LX5090 HDTV".

Men her som i mange sammenhenger KAN dette langt på vei justeres bort (eller kompenseres for) ved å justeres gråskalaen i forhold til anti-refleks glasset og tilkoblede kilder.Så det er ingen grunn til ikke å velge 5090 på grunn av dette. Min oppgave er bare å informere om det som enkelte lurer på, samt å slå noen sprekker i den unisone hyllest til Pioneer.
    Jeg har bare et spm. angående dette. Dersom dette er på enkelte tver men ikke alle. Er det ikke da en feil på de tvene som har det og man burde kunne levere den inn og få en ny evt feilen utbedret?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare et spm. angående dette. Dersom dette er på enkelte tver men ikke alle. Er det ikke da en feil på de tvene som har det og man burde kunne levere den inn og få en ny evt feilen utbedret?
    Nei. Dette er så små nyanser at det kommer inn under fabrikk-avvik, og er i så måte ingen "feil". Men du vil se om du tester en del skjermer, at knapt noen skjermer er helt identiske, med mindre de kontrollmåles og justeres før de forlater fabrikk (eller at det brukes helt ekstremt nøyaktige produksjonsforhold). Men ettermåling/kontroll av alle skjermer ville bli alt for dyrt, og derfor er det tilstrekkelig at hver skjerm holder seg innenfor kontrollgrensene. Når enkelte skjermer avviker for mye i forhold til tålegrensene eller har produkjonsfeil, så tar de inn skjermene og reparerer dem innenfor de gjeldene garantier. Så det vil nok finnes feil på enkelte LX5090 også, men det som er nevnt ovenfor, kommer ikke i denne kategorien.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,476
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge det går ann å kalibrere vekk og faktisk oppnå en godkjent D65 fargebalangse, skjønner jeg ikke helt problemet her.

Er det det at Pioneer ikke sender ut skjermen ferdig innkjørt og kalibrert, men har en litt for varm fabrikk instilling som er problemet? :???:
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,099
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom skjermen har "red push", skyldes det feil gråskala. Det er absolutt ingen frunn til at det ikke skal kunne kalibreres bort.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Kan ikke en av dere legge ut et bilde jeg kan sikle litt på? Er noe eget med "ekte bilder".

Og gratulere så mye med herligheten.. Jeg er misunnelig :-)
    Takk takk!

Har ikke fått hengt skjermen på veggen enda, men her er en liten "teaser"

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom skjermen har "red push", skyldes det feil gråskala. Det er absolutt ingen frunn til at det ikke skal kunne kalibreres bort.
    Det er riktig. Det meste kan kalibreres bort, og det er få skjermer som er så kalibreringsvennlige som Pioneer-skjermene. Men jeg hadde ikke tenkt på at anti-refleksmaterialet kunne ha en slik innvirkning på bildet.

Er det det at Pioneer ikke sender ut skjermen ferdig innkjørt og kalibrert, men har en litt for varm fabrikk instilling som er problemet?
    Vel. Det kommer ann på hvordan du ser det. Jeg synes på mange vis at det er uhørt at LX5090/6090 ikke er optimalisert fra fabrikk. Pioneer har nemlig vist gjennom KRP-500 at det er fullt mulig å få et bilde som er meget bra "rett ut av boksen". For vanlige folk blir det rett og slett for vanskelig slik det er nå. Jeg har ikke tall på hvor mange LX5090 som jeg har justert drive-moden på hos vanlige brukere her på Sørlandet. For hvor mange "vanlige" brukere vet at Drive mode 1 (75Hz) er optimalisert for DVD, Drive mode 2 (100Hz) for TV-sendinger og Drive mode 3 for Blu-ray (og NTSC-dvd=72Hz)? Prøv selv, dere som ikke har tenkt over dette.

Takk takk! Har ikke fått hengt skjermen på veggen enda, men her er en liten "teaser"
    Gratulerer med ny skjerm!"

Side 55 av 212 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •