Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 54 av 213 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 4254
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er enig med deg her, men skriver du ikke i innlegget over at du har Riks-tv?
    Har du ikke noe produkt som har tuner så burde man jo ikke være lisenspliktig... men hvordan NRK tolker dette skal fanden vite :-D

/C

EDIT: Skriveleif

Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Det stemmer. Men jeg mener om du ikker har Riks-tv eller noen annen tuner i hus. Og du kobler til en PS3 en Wii en 360 og en egen Blu-ray spiller og bruker skjermen til film og spill. Er du da lisenspliktig? Jeg mener, blir ikke det det samme som du kjøper en svær PC-skjerm?

Har man RiksTV tuner eller en annen tuner er man vel lisenspliktig uansett om man har TV og koble den til eller ikke...

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Jeg er enig med deg her, men skriver du ikke i innlegget over at du har Riks-tv?
    Har du ikke noe produkt som har tuner så burde man jo ikke være lisenspliktig... men hvordan NRK tolker dette skal fanden vite :-D

/C

EDIT: Skriveleif
    Joda skriver at jeg har Riks-TV, men jeg lurte på om TV-en var fritatt for NRK lisens og ikke om jeg var det.

Vurderer å kvitte meg med hele rikstv greia fram til jeg kan bruke HTCP og WMC, for den blir ikke brukt uansett.. Men det er en annen diskusjon..

Også hadde jeg en bror som lurte. Han ser ikke tv, bare film og PS3 på han.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,894
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Nå er jeg ingen ekspert på lisensregler etc. Men knowing NRK så tipper jeg du er nødt å betale tv-lisens uansett...
    Mulig det tidligere var linket til om "tv'en" du kjøpte hadde innebygget tuner, og det går kanskje ikke melding fra butikken til NRK om at du har kjøpt tv hvis den ikke har tuner...
    MEN, det blir litt vanskelig å argumentere for at du ikke har tv hvis du har Riks-tv abonnement :-D, dessuten så er vel Riks-tv boksen en tuner...

/C
    Lisens skal betales om man har utstyr med tv-tuner grovt sagt. Om du har TV uten tuner men har videospiller eller annet med tuner i skal du betale lisens.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Lisens skal betales om man har utstyr med tv-tuner grovt sagt. Om du har TV uten tuner men har videospiller eller annet med tuner i skal du betale lisens.
    OK, og når da denne M modellen ikke har tuner, så slepper man å betale lisens om man f.eks kombinerer den med en blu-ray spiller eller en spillekonsoll.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, og når da denne M modellen ikke har tuner, så slepper man å betale lisens om man f.eks kombinerer den med en blu-ray spiller eller en spillekonsoll.
    Korrekt. Selvfølgelig skal du ikke betale lisens for KRP M-modellene, de er jo rene monitorer! Ingen mulighet til å ta inn NRK på dem, uten bruk av ekstern tuner (og hvis du har det må du jo uansett betale lisens for den tuneren...).

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar men jeg må spørre og mase litt til. Jeg skal ha meg en slik tv og er usikker på ka e skal gå for. 5090 blir det ikke, jeg hadde tenkt å gå for H modellen men begynner å se bort fra det no.

Jeg har fått oppgitt at M modellen kommer til å koste omtrent det samme som 5090. Så jeg lurer på å gå for den.. Har fått tilbud på 29-30000 på M modellen inkl feste (men jeg vet jo at 5090 går for en del mindre) og 4000 mer for A modellen. Så jeg er så usikkker... Nå blir vel A modellen klargjort for RiksTV, og det har jeg, men jeg skal uansett prøve å få en HTPC opp å gå og se tv gjennom den.

Uansett, det jeg lurer på:
    Er det slik og forstå at A og M er like tynn, men A har en boks med tuner og inn/utganger, mens M har ingen ekstra boks, er like tynn og har alle innganger bak på tven?

Og hva er bruksområdet til Ethernet på M modellen dersom man ikke kan bruke den til DLAN? Er det for å laste ned oppdateringer eller ka? Jeg har ikke så mye peiling.

Vil du kunne oppnå et bedre bilde med enten A eller M modellen?
    Noen som har lyst å svare mer på dette? Jeg står å skal bestille meg anlegg+tv men er fryktelig usikker på hvilken modell jeg skal velge. Samtidig klør jeg i hendene etter å bestille..

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har lyst å svare mer på dette? Jeg står å skal bestille meg anlegg+tv men er fryktelig usikker på hvilken modell jeg skal velge. Samtidig klør jeg i hendene etter å bestille..
    Svar på alt dette står i posten min her.

Dine antagelser er riktige, og Ethernet-kontakten på M-modellen er for kalibrering og 'fjernstyring' av TV'en.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Svar på alt dette står i posten min [url=http://avforum.no/forum/tv-apparater/70116-pioneer-kuro-9-generasjon-53.html#post1025330]her[/].

Dine antagelser er riktige, og Ethernet-kontakten på M-modellen er for kalibrering og 'fjernstyring' av TV'en.
    Jepp takk. Jeg er usikker på om jeg skal gå for M eller A modellen.. Hadde håpet på å bestemme meg i dag, men jeg tror jeg grubler på det i helga. Slik det ser ut nå, heller jeg mot M

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kalibrering....

Nå har eg kanskje brukt tven i 100-150 timer..... Er det ikkje snart mulig å kalibrere snart...... Er leeeeeeeeeeeeei av å vente.Hehe... Pioneer anbefalte 500 timer i film modus. 8)

Er det store forskjeller på fabrikk instillinger og kalibrert tv???

Kanskje dere som har kalibrert kan legge ut noen tips/innstillinger til lx5090.... Bluray innstillinger/riks tv/parabol/osv...............

:-D

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Nå har eg kanskje brukt tven i 100-150 timer..... Er det ikkje snart mulig å kalibrere snart...... Er leeeeeeeeeeeeei av å vente.Hehe... Pioneer anbefalte 500 timer i film modus. 8)

Er det store forskjeller på fabrikk instillinger og kalibrert tv???

Kanskje dere som har kalibrert kan legge ut noen tips/innstillinger til lx5090.... Bluray innstillinger/riks tv/parabol/osv...............

:-D
    Den som leser tråden vil finne mye info om akkurat de tingene ;-)

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter nå og ser på "We were soldiers" på Blu-ray.
    Alle anbefalinger er og slå av alt som er av ”noise reduction”.
    Ikke sant, som jeg ser det. Jeg så litt flikker/myrer i bakgrunnen, så jeg kobla på litt sånn medium noise reduction, og BINGO, helt stille, uten at det går ut over resten.

Husk at Pioneer 5090 har grævla god prosessering, den kan håndtere mye, spesielt når den får inn 1080P native, da er der masse kraft igjen for lite ”noisereduction”.

Prøv dere frem, men jeg anbefaler å ikke sitte rigid med dette som heter alt av.
    Som sagt prøv dere frem, det som er bra kan faktisk bli enda bedre :-D

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,098
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om KRP-500M/A modellene er å få tak i nå, eventuelt når de kommer ? Det har tidligere blitt sagt at de skulle komme i dette mnd skifte.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Underlig at ikke Pioneer Norge har fått inn KRP-500A enda. Til og med Pioneer Polen har hatt den på lista en stund.

M-modellen kan vel bestilles fra Expert, men du må nok beregne noen ukers leveringstid da det neppe er noe de vil ha på lager.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På lefdal fikk jeg beskjed om at M modellen ikke kommer før i Desember, når jeg insisterte på at det var feil (jeg har hørt at den skal komme i disse dager) sa han at han nettopp hadde snakket med Pioneer og de kunne ikke levere denne før i Desember..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg blir frustrert

Nå har jeg lest side opp og side ned på denne tråden, men finner ikke ut av det jeg lurer på.
    Kan noen please hjelpe meg med følgende:

Hva er forskjellen på: PDP - LX 5090 og KRP -500 A? Lurer også på om hvorfor ikke KRP - 500 A har kommet til Norge enda? Evt vise meg hvor dette er forklart på forumet.

Ser også nå at Lyd og Bilde har testet LX 5090, er dette en oppgradert versjon av tv`en som linken er basert på eller er det samme generasjon?

Takk for svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ET par sider tilbake i tråden står dette forklart, men de største forskjellene:

500A har separat tunerbox med tilkoplinger, dette gjør den tynnere. Den skal visstnok også ha litt bedre bilde enn 5090.

Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Informasjon om alle modellene finnes på Pioneer's europeiske hjemmeside, endog mangler den norske Pioneer-siden info om H-modellene og KRP A-modellene.
    Men ellers så kan jeg gjøre et forsøk på å oppsummere hovedforskjellene:

LX-serien (LX5090/6090 og LX5090H/6090H):
    - Finnes i 50" og 60"
    - Full HD/1920x1080
    - 93mm tykkelse på panelet
    - 'Klassisk' utformelse, dvs. alle innganger etc. i selve TV'en.
    - 3 HDMI, 3 SCART, 1 Component, 1 Composit, 1 VGA, 1 USB, 1 CI-slot
    - Optisk ut, RCA ut, Subwoofer ut, Head-phone ut
    - DVB-T tuner (MPEG2), Analog tuner
    - Støtte for ISF-kalibrering
    - Pris ca. 30000,- for 50" og 50000,- for 60" (standardmodellene)

Spesielt for H-modellene (LX5090H/6090H):
    - DVB-S/S2 satellittuner - og følgelig èn ekstra CI-slot.
    - MPEG4-støtte i DVB-T tuneren (som dermed støtter norsk bakkenett - trenger dog godkjenning av RiksTV for å se mer enn NRK)
    - 1 Ethernet-inngang, som kan utnytte den innebygde DLNA-støtten - det vil si streaming av media via nettverk fra en PC etc.
    - Nytt utseende og oppbygning av menyene, som på KRP-modellene.
    - Pris ca. 33000,- for 50", ca. 54000,- for 60" (noe usikkert da norske modeller ikke er i salg enda)

Ellers identisk med standardmodellene LX5090/6090 (gjelder også bildekvalitet).

KRP-serien (KRP-500/600A og KRP-500/600M):
    - Finnes i 50" og 60"
    - Full HD/1920x1080
    - 64mm tykkelse på panelet
    - Et hakk bedre bildekvalitet enn LX-serien (gjelder hovedsaklig sortnivå og støy i bildet). Forskjellene er etter sigende ikke større enn at det er vanskelig å påpeke uten å sammenligne side om side - men de er der.
    - Støtte for ISF-kalibrering

Spesielt for KRP A-serien (KRP-500/600A):
    - Alle innganger i en ekstern mediaboks, kun èn kabel fra mediaboks til TV (DisplayPort).
    - Innganger på mediaboks: 4 HDMI, 3 SCART, 1 Component, 1 Composit, 1 VGA, 1 USB, 1 Ethernet, 2 CI-slots, 1 lyssensor-inngang (ekstern lyssensor medfølger for montering på skjermen - valgfritt)
    - Utganger mediaboks: samme som LX-serien
    - DVB-T og DVB-S/S2 bakkenett og satellittunere (MPEG4-støtte), i tillegg til analog tuner.
    - DLNA-støtte via Ethernet-kontakten
    - Ny bildemodus - "Pure" - som erstatter "Sport"-modusen. Gir ekstremt korrekt bilde 'out-of-the-box', uten behov for ytterligere justering enn evt. personlig preferanse.
    - Ny menylayout, samme som LX H-serien.
    - Pris ca. 36000,- for 50" og ca. 58000,- for 60" (anslagsvis, ikke i salg enda)

Spesielt for KRP M-serien (KRP-500/600M):
    - Ingen tunere, analog eller digital.
    - 2 HDMI, 1 DVI, 1 Component, 1 Composit, 1 VGA, 1 RS-232, 1 Ethernet (ikke DLNA)
    - Mulighet for kalibrering via Ethernet
    - Inngangene er bak på panelet, og vender nedover (På LX-serien vender de utover).
    - Ingen utganger (kun høyttaler-terminaler)
    - Ny bildemodus - "Pure" - i tillegg til alle de andre (inkl "Sport"), med samme egenskaper som for KRP A.
    - Ny menylayout (samme som KRP A/LX H (?), evt. en variant av denne)
    - Ekstra nøyaktige justeringsmuligheter i menyen (dobbelt så mange trinn i hver setting som KRP A, og LX-serien).
    - "Blue only"-modus, tiltenkt fargekalibrering
    - Lagrer bildeinnstillinger pr. signalkilde, i tillegg til pr inngang. Dvs. at du kan ha ulike bildeinnstillinger for f.eks. 576i og 1080i på samme inngang - i samme bildemodus - f.eks. "Pure". Gjelder alle innstillinger, også Drivemode.
    - Pris ca. 32000,- for 50" og ca. 53000,- for 60" (Anslagsvis, kommer nok veldig an på hvor du kjøper, ingen butikker kommer til å ha disse modellen på lager/utstilt. Kun spesialbestilling.)

Det skulle dekke det meste. Om noen oppdager noen feil eller har tilleggopplysninger, si ifra så endrer jeg posten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk. Gikk litt blind i alle sidene:-)

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krp 500m

Noen som vet hvorfor Pio kaller skjermen "HD ready 1080p" skjermen er vel full hd, eller?

KRP-500M Pioneer Plasmaskjerm - Flat-TV

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,894
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doncorl
    Noen som vet hvorfor Pio kaller skjermen "HD ready 1080p" skjermen er vel full hd, eller?

KRP-500M Pioneer Plasmaskjerm - Flat-TV
    Nå brukes mest HD-ready 720P og HD-ready 1080P i stedet for HD-ready og Full HD

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    ET par sider tilbake i tråden står dette forklart, men de største forskjellene:

500A har separat tunerbox med tilkoplinger, dette gjør den tynnere. Den skal visstnok også ha litt bedre bilde enn 5090.
    Kan noen en moderator eller trådstarter oppdatere førstesiden med infoen Kimmi la frem?

Side 54 av 213 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •