Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 52 av 212 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 4233
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    ...og så er det jo litt artig å "banne" i Pioneer kjerka og se hva som skjer !Det er bestandig noen som slår baklengs flikkflakk når noen drister seg til å komme med kritiske bemerkninger til Guden deres. Det samme vill trolig kommet i Ipod tråden om den finnes. Folk som alltid skal ha det som er mest pop må tåle litt mobbing fra meg
    Jo, vi har jo forstått at hensikten med dine innlegg på denne tråden er og få til reaksjoner. Morsomt i begynnelsen, men kjedelig i lengden. Du har ”kabelnisse” i din signatur, kabeltrådene må jo være gode alternativer hvis man liker provosering, reaksjoner og den slags :lol:

PS. Jeg tror ikke at Pioneer entusiastene her på tråden alltid skal ha det som ”er mest pop”, det er vel heller sånn at de vil ha best mulig bildekvalitet :wink:

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei jeg sliter ikke med å kalibrere skjermer, men ta en titt på sammenligningsbildet med panasonic px80 på linken(å den kan ikke måle seg med pioneer engang)
    Jeg begynte seriøst å lure på om du jobbet for lg norge her en stund :s.
    Designsjefen

http://media.aftenposten.no/archive/...rt_759247a.jpg (her er også innbrenning på LG)

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelle
    nei jeg sliter ikke med å kalibrere skjermer, men ta en titt på sammenligningsbildet med panasonic px80 på linken(å den kan ikke måle seg med pioneer engang)
    Jeg begynte seriøst å lure på om du jobbet for lg norge her en stund :s.
    Designsjefen

http://media.aftenposten.no/archive/...rt_759247a.jpg (her er også innbrenning på LG)
    Litt OT, men damn! Visste ikke at LG var så rævva på sortnivå! PX80 er jo faktisk ikke så værst, har sett den selv, men den er fortsatt et stykke bak 2007-Kuro. For ikke å snakke om 2008-Kuro (9G)...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra noen endelig er enig . Lg er grei som soverommstv og thats it :P

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok han i Aftenposten har misset på et par justeringspunkter også, men jeg får vel tilbake med samme mynt - tar den :-D .

Og for å nevne det er vel Kuro også grå nå sammenliknet med Philips 9803, uten at dette er et alternativ jeg vurderer. Til det har den for mange andre svakheter slik testen i Aftenposten viser.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jo, vi har jo forstått at hensikten med dine innlegg på denne tråden er og få til reaksjoner. Morsomt i begynnelsen, men kjedelig i lengden. Du har ”kabelnisse” i din signatur, kabeltrådene må jo være gode alternativer hvis man liker provosering, reaksjoner og den slags :lol:

PS. Jeg tror ikke at Pioneer entusiastene her på tråden alltid skal ha det som ”er mest pop”, det er vel heller sånn at de vil ha best mulig bildekvalitet :wink:
    Jo da - er stadig inne på kabeltråden, men ingen er så lett å erte som Pioneer gutta av en eller annen grunn - tror jeg vet grunnen :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Tror nok han i Aftenposten har misset på et par justeringspunkter også, men jeg får vel tilbake med samme mynt - tar den :-D .

Og for å nevne det er vel Kuro også grå nå sammenliknet med Philips 9803, uten at dette er et alternativ jeg vurderer. Til det har den for mange andre svakheter slik testen i Aftenposten viser.
    han som kalibrerer heter Lars Follestad og jobber firmaet Edge , og er kalibreringsekspert. Jeg tviler på at han gjør flere feil enn mannen i gata på kalibrering for å si det slik. Tror det er mye misunnelse ute å går her jeg

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelle
    han som kalibrerer heter Lars Follestad og jobber firmaet Edge , og er kalibreringsekspert. Jeg tviler på at han gjør flere feil enn mannen i gata på kalibrering for å si det slik. Tror det er mye misunnelse ute å går her jeg
    Betviler ikke at han er god på kalibrering men LG'n har ganske mange valg så det er fort gjort å overse noen vil jeg tro.
    Nop - er ikke misunnelig, men litt kritisk til å bruke så mye på TV. Kunne kjøpt 10 eller 50 i morgen hvis jeg ville, men du er vel inne på grunnen til at noen kjøper Pioneer for å si det slik.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingeniør'n, er du i tilfeldigvis i slekt med Auditor55 på AVSForum.com?

AVS Forum - View Single Post - Kuro owners...Buyers remorse?
    Sitat Opprinnelig postet av Auditor55
    Sitat Opprinnelig postet av G-star
    would you say that a 3rd party review outfit like CNET is suffering from "placebo effect" when they named the Elites the pinnacle of flat panel HDTV picture quality?
    CNET, HT Mag, Sound & No vision are bunch of unscientific, peanut eating, nerdy pro plasma hacs. They don't have scientific approach to anything.
    Dvs. han mente jo forskjellen var minimal mellom Panasonic og Pioneer. Ikke mellom Pioneer og LG, når jeg tenker meg om.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er for min egen del for mer edruelighet i mange produkttråder, det kan ofte bli en massesuggesjon rundt enkelte produkter (tør jeg nevne SVS subwoofere...:twisted: )...
    Men jeg må si at antallet innlegg som bare dreier seg om å stille spørsmål ved om folk er idioter som bruker så mye penger på tv eller om Pioneer er oppskrytt begynner å bli høyt i denne tråden...

Det finnes et ord for den type postere, her er Wikipedia sin beskrivelse:
    "An Internet troll, or simply troll in Internet slang, is someone who posts controversial and irrelevant or off-topic messages in an online community, such as an online discussion forum or chat room, with the intention of provoking other users into an emotional response[1] or to generally disrupt normal on-topic discussion.[2]"

:-)

/C

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Vel, etter ISF-kalibrering (for anvendelse i et mørklagt rom) kan jeg ikke se hvordan dette skal kunne være et problem. Om lysstyrken er satt for høyt, ja. Men ellers, nei.
    Nå har faktisk Joe Koane og ISF i årevis lært opp folk til å ha en kalibrert lyskilde bak monitoren og male veggen i den rette fargen (så fargetonen på lyset blir D65). Dette for å prime irisen i øye slik at du ikke blir så anstrengt når du ser på film i timevis. Konseptet er hentet fra post-produksjonsmiljøet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joe Kane er utvilsomt dyktig og vet hva han holder på med, så da må det opplagt være noe i det.

Må nok vente til KURO'en er levert fra Pioneer før jeg kan bekrefte/avkrefte om jeg blir sliten av å se på en G9 i tilnærmet full mørke.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Er for min egen del for mer edruelighet i mange produkttråder, det kan ofte bli en massesuggesjon rundt enkelte produkter (tør jeg nevne SVS subwoofere...:twisted: )...
    Men jeg må si at antallet innlegg som bare dreier seg om å stille spørsmål ved om folk er idioter som bruker så mye penger på tv eller om Pioneer er oppskrytt begynner å bli høyt i denne tråden...

Det finnes et ord for den type postere, her er Wikipedia sin beskrivelse:
    "An Internet troll, or simply troll in Internet slang, is someone who posts controversial and irrelevant or off-topic messages in an online community, such as an online discussion forum or chat room, with the intention of provoking other users into an emotional response[1] or to generally disrupt normal on-topic discussion.[2]"

:-)

/C
    Slapp nå av mann. Jeg er ikke troll men Bjørn.... og folk får bruke pengene sine på det de vil hvis de vil og jeg har aldri kalt det idioti. Dessuten begynner det å komme tester på LG'n som kan tyde på at det forsatt er et stykke opp til Pioneer, så da er den kanskje vert en dobbelt pris hvis man ønsker svartere enn svart. Så da kan dere senke skuldrene !

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-) Er helt rolig...

Jeg har fortsatt tenke hetta på, men det blir vel å bestemme seg for tv iløpet av uken. Pioneer frister veldig men det gjør Panasonic og litt esktra penger i lomma også hmmm...

Men et spørsmål til dere som har 5090... Settes bildeinstillingene for hver inngang eller gjelder innstilligene man setter alle innganger?
    Håper på det første...

/C

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,169
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-) Er helt rolig...

Men et spørsmål til dere som har 5090... Settes bildeinstillingene for hver inngang eller gjelder innstilligene man setter alle innganger?
    Håper på det første...

/C

I User-modus settes de individuelt for hver inngang. Og slik bør det være på en påkostet TV. Jeg har f.eks. vesentlig mindre farge innstilt på inngang fra Blu-ray/DVD, enn på inngang fra TV-tuner.

Du kan også benytte forskjellige fabrikkinnstillinger for inngangene.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Litt OT, men damn! Visste ikke at LG var så rævva på sortnivå! PX80 er jo faktisk ikke så værst, har sett den selv, men den er fortsatt et stykke bak 2007-Kuro. For ikke å snakke om 2008-Kuro (9G)...
    Litt OT kanskje, men LG PG6000 har IKKE så dårlig sortnivå som det ser ut på det ene bildet til aftenposten der! LGn har ikke Kuro sortnivå, men jeg mener den er veldig nærme Panasonicene.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Litt OT kanskje, men LG PG6000 har IKKE så dårlig sortnivå som det ser ut på det ene bildet til aftenposten der! LGn har ikke Kuro sortnivå, men jeg mener den er veldig nærme Panasonicene.

jo, den har faktisk så dårlig sortnivå. Jeg har selv sett og opplevd det

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, det har ikke jeg...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja, da ble det en 5090 på meg også...
    Etter å ha sittet på gjerdet en stund så måtte jeg bare slå til idag når jeg fikk et OK tilbud.
    Så nå skal det skrues opp og kobles til.

:grin:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja, da ble det en 5090 på meg også...
    Etter å ha sittet på gjerdet en stund så måtte jeg bare slå til idag når jeg fikk et OK tilbud.
    Så nå skal det skrues opp og kobles til.

:grin:
    gratulerer med et fantastisk godt kjøp

Side 52 av 212 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •