Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 51 av 213 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 4254
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dere må gjerne bruke tid til å "kjøre inn" skjermene, men det finnes egentlig ingen tungtveiende faglige eller vitenskaplige grunner til å gjøre dette. Derimot kan dere gjerne vente noen hundre timer før skjermen kalibreres. Dette skyldes at fosforet endrer seg/roer seg først etter en del timers bruk.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette har vært nevn her tidligere, men det kan se ut som M-modellene (monitorene) lagrer innstillinger individuelt pr input OG signaltype. Dvs. at man kan ha ulike innstillinger for f.eks. 1080p24, 1080i60, 576i25 etc. på samme inngang. Dette er jo veldig positivt mtp å slippe å endre Pure Cinema-setting og andre parametre alt etter om man ser på f.eks. film- (24/25Hz) eller videomateriale (50/60Hz). Dette var jeg ikke klar over når jeg bestilte min KRP-500M, men om det stemmer er det jo helt fantastisk

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DIY ambilight.

Fikk et lite tips fra Sverige, som jeg nå har prøva ut med godt resultat.
    Som dere vet kan det bli litt slitsomt for øyene å se på TV i et helt mørkt rom.
    Med dette lilla lyset bak, så blir det mer behagelig. Et annet pluss er
    at det fine sortnivået på 5090 faktisk oppleves som enda bedre når man bruker litt baklys :-D

Vedlegg 38984Vedlegg 38985

Lysen jeg har bak er hvite IKEA dioder.

IKEA | Belysning | Møbelbelysning | DIODER | Lyslist

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper inderlig at dette var ment som en spøk :-o

En hver form for rombelysning burde være forbudt ved bruk av KURO

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sittet på gjerdet den siste mnd. og ikke kunnet bestemme meg for hvilken tv jeg har skullet velge. Har fått mer og mer lyst på 5090 men de siste dagene har jeg begynt å se litt på Panasonic TH-50PZ800 igjen...
    Vil bestemme meg for hvilken tv det blir iløpet av den neste uken, er det noen som har noen nye argumenter for 5090 etter å ha hatt den en stund?

/C

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC

Si ikke det. I og med at flere sier det er mye mer behagelig for øynene i mørket er jeg ganske innstillt på å skaffe meg en tilsvarende løsning selv. Det er en egen tråd om dette på AVForums.com:

Screen Backlighting - AVForums.com

Sitat Opprinnelig postet av bumtious@AVForums.com
    TV'S are NOT designed to be used in total darkness, they never have been. Projectors are and have a far more natural picture because they are suposed to be viewed in the dark and with a light output that suits the human eye.
    (...)
    Too bright you will squint, also in a dark room your pupils will keep opening and closing too much and this is subconsciously fatiguing

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Har sittet på gjerdet den siste mnd. og ikke kunnet bestemme meg for hvilken tv jeg har skullet velge. Har fått mer og mer lyst på 5090 men de siste dagene har jeg begynt å se litt på Panasonic TH-50PZ800 igjen...
    Vil bestemme meg for hvilken tv det blir iløpet av den neste uken, er det noen som har noen nye argumenter for 5090 etter å ha hatt den en stund?

/C
    Hva med LG 50PG7000 da ? Noen har vært å studert 5090 og PG7000 og klarte ikke å se forskjell, selv på sort nivå..... - se PG7000 tråden på minhembio.com. Verd å vurdere når prisen er den halve spør du meg :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC

Det er flere tråder om dette på mange forum. Tror også det har vært oppe på AVforum før. Jeg prøvde med de samme listene fra IKEA men flerfarget for ett års tid siden. Syntes ikke det fungerte bra med de. Er sikkert bedre med helt hvite som Rolle bruker.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Si ikke det. I og med at flere sier det er mye mer behagelig for øynene i mørket er jeg ganske innstillt på å skaffe meg en tilsvarende løsning selv. Det er en egen tråd om dette på AVForums.com:

Screen Backlighting - AVForums.com
    Vel, etter ISF-kalibrering (for anvendelse i et mørklagt rom) kan jeg ikke se hvordan dette skal kunne være et problem. Om lysstyrken er satt for høyt, ja. Men ellers, nei.

Om man vil ha dimmet belysning i et rom, så plasserer man i hvert fall ikke lyskilden rundt TV-ramma. Det er nå min mening.

Og angående Philips Ambilight: Å komme opp med et TV-ramme konsept som konkurrerer med filmen om din oppmerksomhet er det glade vanvidd og et endelig bevis på at Philips er i ferd med å miste grepet.

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hva med LG 50PG7000 da ? Noen har vært å studert 5090 og PG7000 og klarte ikke å se forskjell, selv på sort nivå..... - se PG7000 tråden på minhembio.com. Verd å vurdere når prisen er den halve spør du meg :-D .

latterlig, de må være blinde i så tilfelle

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, om du leste nærmere ville du sett at denne såkalte sammenligningen var gjort i et butikklokale - se forskjell på svartnivå i butikken? Yeah, right...
    Hadde sammenligningen vært foretatt en mørk høstkveld i egen stue kunne det enda vært noe, men når LG selv oppgir 0.13 candela som svartnivå på PG7000 sier det seg selv at LX5090 med svartnivå på 0.0013 - målt av HDTVTest - er i en HELT annen liga. LX508D har et svartnivå på 0.015 candela, så selv 8G Pioneer gruser PG7000 - faktisk tror jeg Panasonics 2008-modeller også er bedre enn PG7000. Nei, bring on 2009 - forhåpentligvis vil mange da komme med uendelig kontrast og 0 candela svart - til en forholdsvis rimelig penge I mellomtiden vil en Pioneer KRP være fin-fin, med enda bedre svartnivå enn LX5090.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Vel, om du leste nærmere ville du sett at denne såkalte sammenligningen var gjort i et butikklokale - se forskjell på svartnivå i butikken? Yeah, right...
    Hadde sammenligningen vært foretatt en mørk høstkveld i egen stue kunne det enda vært noe, men når LG selv oppgir 0.13 candela som svartnivå på PG7000 sier det seg selv at LX5090 med svartnivå på 0.0013 - målt av HDTVTest - er i en HELT annen liga. LX508D har et svartnivå på 0.015 candela, så selv 8G Pioneer gruser PG7000 - faktisk tror jeg Panasonics 2008-modeller også er bedre enn PG7000. Nei, bring on 2009 - forhåpentligvis vil mange da komme med uendelig kontrast og 0 candela svart - til en forholdsvis rimelig penge I mellomtiden vil en Pioneer KRP være fin-fin, med enda bedre svartnivå enn LX5090.
    De sa vel at det var i en relativ mørk del av lokalet.... og i mine øyne er ikke svartnivå alt, men vi får vel se hva testerne finner ut etterhvert. Og så var det vel en Pana inne i bildet her og....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sa vel at det var i en relativ mørk del av lokalet.... og i mine øyne er ikke svartnivå alt, men vi får vel se hva testerne finner ut etterhvert. Og så var det vel en Pana inne i bildet her og....
    'Relativt mørk' kan jo bety så mangt... Men jeg har ihvertfall aldri vært i en vanlig butikk (Elkjøp, Expert etc.) der det var noe som kan kalles dempet belysning alà en TV-stue. Da bør man heller stikke innom Soundgarden e.l. som har demorom med 100% lyskontroll (ihvertfall har de det i Trondheim). Sjekket ut LX5090 der, skrudde av lyset helt -impressive...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingeniør'n, no offence, men dette er trolling. Har sett hvordan du prøver å sette Pioneer Kuro-skjermene i dårlig lys i flere andre tråder på forumet, uten mye til argumenter.
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    'Relativt mørk' kan jo bety så mangt... Men jeg har ihvertfall aldri vært i en vanlig butikk (Elkjøp, Expert etc.) der det var noe som kan kalles dempet belysning alà en TV-stue. Da bør man heller stikke innom Soundgarden e.l. som har demorom med 100% lyskontroll (ihvertfall har de det i Trondheim). Sjekket ut LX5090 der, skrudde av lyset helt -impressive...
    De har 100% lyskontroll i et rom med LX6090 på Forus i Stavanger også for de som bor i denne regionen og trenger litt "overbevisning".

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *dobbelpost*

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at 100% lyskontroll er bra for å vurdere kontrast og sortnivå. Men i en real life situasjon så er ytelsen i et vanlig opplyst rom mye viktigere for mange. Så jeg synes man helst burde vurdere tv'en i et rom med de lysforhold som den skal brukes i.
    Ser man film på tv'en så er det mye bedre å gjøre det i et mørkere rom men jeg kjenner ikke mange som sitter i mørket og ser på nyheter, serier eller sport på tv.

I mitt tilfelle så bruker jeg min BenQ W10000 og et 92" lerret når jeg ser på film, så hos meg vil tv'en antageligvis bare brukes til film noen få ganger i året.

/C

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 2 panasonic og 2 lg er blant annet pg6000. Dette er en drit tv uten sidestykke. Feks var min gamle panasoniv pv600 mye bedre på det meste..i tillegg sliter den med midlertidig innbrenning, noe som i år 2008 ikke holder mål. ...kjøp heller px80 om budsjettet er elendig. men ikke forvent markededs beste bilde

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelle
    tror ingeniøren prøver desperat å få folk til å kjøpe Lg skjermer, jeg kan ikke helt fårstå hvorfor. Jeg har hatt 2 panasonic og 2 lg er blant annet pg6000. Dette er en drit tv uten sidestykke. Feks var min gamle panasoniv pv600 mye bedre på det meste.. og det er regelrett latterlig da tven er 2 år eldre...kjøp heller px80 om budsjettet er elendig. men ikke forvent markededs beste bilde
    Slett ikke desperat nei . Folk får velge selv men jeg bare påpeker at det finnes alternativer som er nesten like gode og som koster det halve. Ikke umulig jeg skaffer meg en Pioneer selv men per dato synes jeg ikke den yter det den koster - i hverfall om man ønsker å se TV/film uten å skru av alt lys som noen påpeker må til før den spiller. Ikke alle som ønsker å sitte i stummende mørke å se TV.

...og så er det jo litt artig å "banne" i Pioneer kjerka og se hva som skjer !Det er bestandig noen som slår baklengs flikkflakk når noen drister seg til å komme med kritiske bemerkninger til Guden deres. Det samme vill trolig kommet i Ipod tråden om den finnes. Folk som alltid skal ha det som er mest pop må tåle litt mobbing fra meg .

For øvrig kan dere jo lese hva som skjer i den svenseke PG7000 tråden der Pioneer folket ytrer sin harme over at noen kan tillate seg å snakke om at noe kan sammenliknes med Pioneer. Men slikt må vi da tåle ? Vi sitter jo i et diskusjonsforum ikke et menighetshus.....

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke umulig jeg skaffer meg en Pioneer selv men per dato synes jeg ikke den yter det den koster - i hverfall om man ønsker å se TV/film uten å skru av alt lys som noen påpeker må til før den spiller. Ikke alle som ønsker å sitte i stummende mørke å se TV.

.....
    Må ikke sitte i stummende mørke for å se TV. Den er bedre når skummringen kommer enn i dagslys men jeg har alltid lys på i stua og da er TV'n minst en divisjon over alt annet.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Må ikke sitte i stummende mørke for å se TV. Den er bedre når skummringen kommer enn i dagslys men jeg har alltid lys på i stua og da er TV'n minst en divisjon over alt annet.
    Høres bedre ut men jeg skal nok teste LG'n før jeg bestemmer meg for hvilken 50" jeg velger.

....og han som mente PG6000 var noe drit har nok ikke klart å stille den inn skikkelig.....

Side 51 av 213 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •