Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 50 av 212 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 4233
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Til deg har jeg bare en ting å si:
    Takk for at du subsidierte meg. Uten deg så hadde utlegget mitt nok blitt seks-sifret :wink:
    Første generasjon kostet kr. 160.000...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som ofrer oss PDP-LX508D eiere noen tanker i disse tider ?
    Dere med 9. gen har virkelig noe å takke oss 8 gen. eiere for.
    Mens dere satt på gjerdet og suglet på 8 gen., så betalte vi blodpris for å subsidiere utviklingsavdelingen til Pioneer med midler slik at de kunne få utviklet 9.gen. til dere til halve prisen.Uten oss ville dere ikke vært i stand til å investere i deres TV.Jeg betrakter meg som Mor Theresa og dere som julebukker som får gaver uten å egentlig helt forstå rekkevidden av vår selvoppofrelse

Noen som vil bytte inn 8 gen. mot en pose ostepop ?
    Og vi som har eid alle generasjonene da siden 434 og likevel har LX5090 (og snart KRP-500)? Skal ikke vi ha noen ære;-)

PS. Den nye LX5090 er så mye bedre enn LX508 at jeg er ikke sikker på om jeg du får en hel pose ostepop for den. Men kanskje en halv pose?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Noen som ofrer oss PDP-LX508D eiere noen tanker i disse tider ?
    Dere med 9. gen har virkelig noe å takke oss 8 gen. eiere for.
    Mens dere satt på gjerdet og suglet på 8 gen., så betalte vi blodpris for å subsidiere utviklingsavdelingen til Pioneer med midler slik at de kunne få utviklet 9.gen. til dere til halve prisen.
    Uten oss ville dere ikke vært i stand til å investere i deres TV.
    Jeg betrakter meg som Mor Theresa og dere som julebukker som får gaver uten å egentlig helt forstå rekkevidden av vår selvoppofrelse

Noen som vil bytte inn 8 gen. mot en pose ostepop ? :shock:
    Har posen klar - hvor bor du ? Selv om jeg ikke er Pioneer frelst enda er dette bare for godt et tilbud til å si nei til :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skjønner jeg ingen ting. Har prøvd det meste nå. Når jeg kobler til min pionner dvd spiller eller laptop via hdmi inngangen på min 5090 så har jeg begrenset innstillings muligheter i forhold til om jeg kobler opp via scart!!!
    Har mange fler instillingsmuligheter via scart enn hdmi for å gjøre en lang historie kort:-D
    Noen som har en fornuftig forklaring på hvorfor?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

In your face "lars"

Må bare fortelle ein liten episode eg hadde igår.Hadde besøk av noen kompiser,og vi skulle se filmen iron man på blu ray og 5090en.... Kompisene mine har ikkje fått med seg att eg har byttet tv fra pioneer 427xa til 50 tommeren lx5090.Hadde det litt mørkt i rommet so dei la ikkje merke til at det var ny tv,selv om dei burde sett det på størrelsen.Han eine kompisen min "lars" har altid vært opptatt av full hd da han har full hd samsung lcd 40 tommer trur eg som han kjøpte for 1 år sia ca.Eg har terga han litt før og sagt at eksperter meine at det er mye annet som gjeldt på ein tv og,ikkje berre oppløsninga.Da har me jo fått sett på tidligere hd ready pioneerer som har utklasset full hd tver.Men han har altid sagt at han ser stor forskjell på 720p og 1080p.Selvfølgelig siden han har hadt full hd og ikkje tåle at andre eventuelt har bedre tv.Sjalu som F.... denne karen.Hehe.

Så til saken.Satte på filmen iron man og det gikk ikkje meir en noen sekunder,så sa lars: Kjøre du på 720p? Synest bildet var så uklart.Men der tok han skammelig feil.Hehe... Sa til lars at: nei kjøre full hd 1080p.Har byttet ut 42" med ein 50 tommer full hd.Han vart litt stille,men fortsatte litt etterpå at bildet var så uklart.Dei andre spurde ka tven kosta,og trudde ikkje heilt på det.Men viste prislappen.Han lars holdt godt kjeft.Hehe....

Eg har aldri vært noen skrytepave,måttet ha det beste eller rakket ned på andres utstyr,osv......Men har vel altid vært litt kvalitetbevist.Når eg først kjøper,så vil eg vere 100% fornøyd,ikkje 50... Og som ein kompis sa til meg: det er tven som blir mest brukt i stua.Så det er jammen verdt pengene... Tenk på alle som kjøper råflotte biler til flere hundre tusener.Og så bruker dei tven meir enn bilen..... Da hadde eg kjøpt ein grei bil,og rått tv....

Uansett,så blei no kompisen min avslørt.Han som såg så stor forskjell på 720p og 1080p... Nei,da va nok misunnelse ute og gjekk.Han blei nok forbannet når han såg kor bra bilde pioneeren hadde :P Var ein tur oppe til han etterpå.Såg litt filmtrailere og vanlig parabol på lcden.Fytti katta for et ræva bilde.Den nye james bond filmen i 1080p ( trailer ) såg forferdelig ut.Og vanlig tv/parabol var grumsete og masse firkanter... Huff huff... Men sa ingen ting til han... Berre gliste inni bredt inni meg.... Lcd var søren meg triste greier.Men var bra på spill da.....

Nei,nå er eg enda meir fornøyd med pioneeren......

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Så til saken.Satte på filmen iron man og det gikk ikkje meir en noen sekunder,så sa lars: Kjøre du på 720p? Synest bildet var så uklart.Men der tok han skammelig feil.Hehe... Sa til lars at: nei kjøre full hd 1080p.Har byttet ut 42" med ein 50 tommer full hd.Han vart litt stille,men fortsatte litt etterpå at bildet var så uklart.Dei andre spurde ka tven kosta,og trudde ikkje heilt på det.Men viste prislappen.Han lars holdt godt kjeft.Hehe....
    Den skjønte jeg ikke. De konkluderte med at bilde var uklart, men når de fikk greie på at det var en fullHD Pioneer til 30' så var det greit ?? Er det viktigst å ha dyr TV eller klart bilde ??
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei,dei konkluderte vel ikkje noen ting egentlig.... Dei 2 andre kompisene som var med og se iron man,og som har sett tven 1 gang tidligere,og ikkje oppdaget at eg har byttet tv fra 42 til 50,før eg sa noe,har ikkje så stor interresse for flatskjermer.Dei er ikkje so nøye på det,og tviholder på at pc er best og laster ned filmer og serier....

Men "lars" som eg snakket om sier masse tull som han ikkje har peiling om. Han sa blant annet at han merket stor forskjell på vanlig dolby digital og true hd.Bedre lyd,osv.... Problemet er at han har ein gammel denon reciver uten hdmi eller dei nye lydformatene.Og han bruker optisk kabel fra ps3 til forsterker.Da får han jo dolby digital.Og ikkje hd lyd..... Men dette sa han når ingen andre i vennekretsen hadde blu ray eller ps3.... Må jo imponere... Det samme med 1080p... Når eg kun hadde 720p hd ready,so langet han ut kor mye bedre 1080p var.Og han såg stor forskjell fra min tv til hans lcd full hd.... Men nå når han fikk sjå full hd 1080p hjå meg,så trudde han eg kjørte 720p... Og at bildet var uklart/dårligt..... Veit ikkje om noen adre har sett ein 40 tommer lcd full hd og film/tv på den.Men det var helt ræva.Men på ps3 spill,var den bra.... Hadde foresten ein projection design action model one mk2 projektor før.Og larsn ein panasonic pt ae 700... Og der og måtte han poengtere at bildet var dårlig må min projector og klart bedre på hans....

Det viktigste er å ha eit bra bilde man selv er fornøyd med.Ikkje nødvendigvis det beste ( da alle har forskjellig smak på innstillinger.Noen vil ha mørkt bilde,andre litt lyst,sterke farger,osv...) ,eller dyreste tven. Men irriterer meg over folk som berre seie ting,pga misunnelse/sjalusi.... Eg hadde som sagt 42" pioneer før.Men pga egen uviten og feil innstillinger fekk eg masse innbreninger på skjermen.Når eg no skulle ha ny tv,så frarådet kompiser mot pioneer. "tar du virkelig sjangsen igjen"... Dei sliter jo med innbrenning,osv.....

Men det ble pioneer igjen pga av 1 ting: ser man bort ifra innbrenningen på 42",så var bildet helt supert. Utrolig sortnivå,klart og naturlige farger,og ikkje minst behagelig å se på.... Lcd synest eg er nesten ubehagelig å se på... Men der igjen: Smak og behag... :-D

Pioneer er kanskje overpriset i forhold til konkurenter.Men fy flate for noen bilder.Man får hva man betaler for.Har slitt lit med dårlig bilde på rikst tv.Men etter at eg kjører hdmi fra riks tv og til forsterker og fra der til tven med hdmi og 576i,so ble bildet betraktelig bedre.....

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,464
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    ...Var ein tur oppe til han etterpå.Såg litt filmtrailere og vanlig parabol på lcden.Fytti katta for et ræva bilde.Den nye james bond filmen i 1080p ( trailer ) såg forferdelig ut.Og vanlig tv/parabol var grumsete og masse firkanter... Huff huff... Men sa ingen ting til han... Berre gliste inni bredt inni meg.... Lcd var søren meg triste greier.Men var bra på spill da.....
    Litt morsom historie du kommer med der gertost, men det er noen ting jeg ikke helt får til å stemme. Skjønner f.eks ikke helt relevansen av å teste en annen LCD skjerm på helt andre kilder, da tester man jo helt andre ting enn bare selve ytelsene i skjermen eller?

Ellers så er det vel ikke et helt uvanlig fenomen å kunne oppleve LCD med samme bildestørrelse og oppløsning som noe mer skarp enn tilsvarende Plasma.

Synes også du tar opp et litt annet og morsomt tema, med hvor mye penger mange synes det er greit å bruke på bil eller andre dyre "hobbyer" som mange tidsmessig får bruke lite og få timer i løpet av året, i forhold til TV og Hjemmekino utstyr generellt. Nå er vel disse tingene litt vanskelig å sammenligne på en god måte, da de vel er veldig forskjellige og nødvendige behov innenfor bil, bår osv, og man kan trekke inn faktorer som litt bedre sikkerhet i nyere biler osv, men tror vel også du er inne på noe viktig, sett ut i fra en AVforumer i alle fall...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Synes også du tar opp et litt annet og morsomt tema, med hvor mye penger mange synes det er greit å bruke på bil eller andre dyre "hobbyer" som mange tidsmessig får bruke lite og få timer i løpet av året, i forhold til TV og Hjemmekino utstyr generellt. Nå er vel disse tingene litt vanskelig å sammenligne på en god måte, da de vel er veldig forskjellige og nødvendige behov innenfor bil, bår osv, og man kan trekke inn faktorer som litt bedre sikkerhet i nyere biler osv, men tror vel også du er inne på noe viktig, sett ut i fra en AVforumer i alle fall...
    Det er vel en gammel grei som vi har brukt i alle år for å redferdigjøre våre mer eller mindre fornuftige innkjøp. Selv om jeg vel bruker kaffekoppen mer enn TV'n kjøper jeg ikke en kopp til 10000,- for det :-D .

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det er vel en gammel grei som vi har brukt i alle år for å redferdigjøre våre mer eller mindre fornuftige innkjøp.
    Ja, og her er mer om emnet:
    Cashebo Effect - Er dette relevant for oss folkens ?
    Evnen til Distansering

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Og vi som har eid alle generasjonene da siden 434 og likevel har LX5090 (og snart KRP-500)? Skal ikke vi ha noen ære;-)

PS. Den nye LX5090 er så mye bedre enn LX508 at jeg er ikke sikker på om jeg du får en hel pose ostepop for den. Men kanskje en halv pose?

Er den siste oppgraderingen egentlig nødvendig? LX5090 til KRP-500?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    Er den siste oppgraderingen egentlig nødvendig? LX5090 til KRP-500?
    Forskjellen i bildekvalitet mellom disse er så liten at det nok er svært liten vits i å oppgradere om man først har LX5090, ihvertfall sett ift. utgiftene. Men i Hr. Haugens tilfelle vil jeg anta at LX5090 kun er til låns/test/undersøkelse og at KRP-500 nok har større sjangs til å bli værende fast.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags innstillinger skal jeg kjøre KRP-500M-en inn med når jeg får den? Sports-bildemodusen er jo borte på denne versjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sports-bildemodusen er jo borte på denne versjonen.
    Ja, heldigvis er den nesten ubrukelige sport-modusen borte!

Du kan jo selvsagt velge fritt hva du vil bruke. Men som det sikkert har fremkommet tidligere i denne tråden, bør du prøve ut "Pure-modusen" som går for å være noe av det mest nøyaktige som er produsert for konsument-markedet. Men på den LX5090 som jeg har hjemme nå, er det faktisk "Standard-modus" og ikke film-modus som gir de mest nøyaktige fargene. Men jeg kommer tilbake med mer om dette senere.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg tenkte vel egentlig på 200 timers-innkjørings/break-in innstillinger til skjermen, jeg.

Men tanker om generelle instillinger er selvsagt også ønskelig, selv om Pure modus og Color Space 2 visstnok skal gjøre susen.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Hva slags innstillinger skal jeg kjøre KRP-500M-en inn med når jeg får den? Sports-bildemodusen er jo borte på denne versjonen.
    Ifølge manualen jeg har lastet ned er Sport-modusen fortsatt der (selv om det riktignok påstås at den er forsvunnet nå som vi har "Pure", vi får vente og se), men til bruk med en innkjørings-DVD e.l. (om det var det du tenkte) er det vel minst like greit med Dynamisk modus? Ellers er vel Pure-mode med lav kontrast og bilde som fyller hele skjermen de første 150-200 timene det mest hensiktsmessige skulle jeg tro.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    (...)men til bruk med en innkjørings-DVD e.l. (om det var det du tenkte) er det vel minst like greit med Dynamisk modus? Ellers er vel Pure-mode med lav kontrast og bilde som fyller hele skjermen de første 150-200 timene det mest hensiktsmessige skulle jeg tro.
    Alt etter hva en tror på. Selv er jeg overbevist om at break-in er en bedre løsning enn å være forsiktig i begynnelsen. D-Nice på AVSforum hevder jo at denne metoden er uoffisielt godkjent av Pioneer.

EDIT: Ser ut som Pioneer selv kjører inn KRP-modellene. Det er i hvertfall det Pioneer USA gjør med sine monitor-modeller.
    AVForums.com - View Single Post - Pioneer KRP A & M Owners Thread
    Sitat Opprinnelig postet av Turbe
    I don't know what they are doing in the UK/Euro but it sounds like this may be the same for you guys.

The NA Elite Monitors (Signatures) go through 'Factory Phosphor Pre-Aging Process'.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,464
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det er vel en gammel grei som vi har brukt i alle år for å redferdigjøre våre mer eller mindre fornuftige innkjøp. Selv om jeg vel bruker kaffekoppen mer enn TV'n kjøper jeg ikke en kopp til 10000,- for det :-D .
    Hvis det hadde hjulpet på hele kaffe opplevelsen så kanskje du burde gjort det... Skjønner vel hva du vil frem til Ingeniør'n, men om ikke akuratt en så enkel teknologi som koppen burde oppgraderes hvis du bruker større tidsandeler av livet ditt sammen med kaffekoppen, så kanskje kaffe-brygge utstyr som i sin tur kan øker kaffe opplevelsen ytteliggere burde vært en mer naturlig prioritering....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    419
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig forskjellen på KRP-500M og LX-5090 i pris og spek?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KRP-serien har Pure-modus (som på de amerikanske Elite-modellene) som gir ekstremt nøyaktige farger rett ut av boksen (i kombinasjon med Color Space 2).

Pioneer KRP-500A 50inch Full HD 1080 Kuro Plasma Review review at AVForums.com
    Sitat Opprinnelig postet av AVForums.com
    (...)Pioneer had claimed there shouldn’t be any major differences between the 500A and the 5090. However it was clear to see that the KRP was smoother and more pleasing on the eye than the 5090. I am a little stuck on why there are differences and indeed asking Pioneer didn’t provide any firm answers either. It would appear that because these models are three months on from the first 9G screens, along with having new components and no internal tuners, they have an edge in picture terms. Plus the fact that [colour space 2] is also now accurate to the standard and the all in one models are still under saturated in this mode also adds some further evidence of the differences.
    Det er ikke stor prisforskjell. Fikk min KRP-500M for 29 000, mens en LX5090 går for 26-27 000 på det biligste (?).

Side 50 av 212 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •