Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 49 av 212 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 4238
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    At den registrerer 1080i tyder på at dekoderen eller forsterkeren oppskalerer til 1080i, sannsynligvis dekoderen siden du har prøvd og bypassa forsterkeren. Vet ikke hva dekoder du har, men 5090 har veldig god oppskalering, så du får prøve å forandre oppsett i dekoderen, så den sender ut 576i.
    Dette kan bekreftes. Jeg har en LX5090 hjemme nå, og den har en bildebehandling som overgår de fleste eksterne komponenter (f.eks. gir det bedre bilde å la skjermen ta seg av de-interlacingen/oppskaleringen fra en Denon DVD-3930 enn å la spilleren gjøre dette selv). Ergo er det beste du kan gjøre å sende ut signalet som 576i, enten via scart, komponent eller HDMI, og la skjermen ta seg av resten.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svarene

Jeg har en grundig DTR 8740 MHP digital mottaker (Grundig Norway - DTR 8740 MHP - DTR 8740 MHP) med hdmi til min onkyo 606 som går videre med hdmi til tv'en. Finner ingen måte å sette utsignalet fra grundig boksen. Har klart å tvinge onkyo til å sende ut 576i men dette hjelper ikke noe.

Eneste eg merker er at når eg drar ut stikkontakten til grundig mottakeren og har tven på og setter stikkontakten inn igjen så viser tven 576i til grundig boksen har fått "loaded" seg ferdig da switcher den til 1080i.

Btw har en kompis som har LG6000 tven og denne kan ikke målest med pioneeren og det samme syns han som eiger tven så den som har skrevet kommentaren om at han synest LG en var best tror eg har vert på elkjop og blitt lurt ja:P Er stor fornøyd med pioneeren og mener den er vert hver krone

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av loukomalada
    takker for svarene

Jeg har en grundig DTR 8740 MHP digital mottaker (Grundig Norway - DTR 8740 MHP - DTR 8740 MHP) med hdmi til min onkyo 606 som går videre med hdmi til tv'en. Finner ingen måte å sette utsignalet fra grundig boksen. Har klart å tvinge onkyo til å sende ut 576i men dette hjelper ikke noe.

Eneste eg merker er at når eg drar ut stikkontakten til grundig mottakeren og har tven på og setter stikkontakten inn igjen så viser tven 576i til grundig boksen har fått "loaded" seg ferdig da switcher den til 1080i.

Btw har en kompis som har LG6000 tven og denne kan ikke målest med pioneeren og det samme syns han som eiger tven så den som har skrevet kommentaren om at han synest LG en var best tror eg har vert på elkjop og blitt lurt ja:P Er stor fornøyd med pioneeren og mener den er vert hver krone
    Fant faktisk dette på et annet forum

Mulig å "låse" dekoder til 720p? - Forum - Diskusjon.no

Les den tråden, der forklarer de hva problemet er.

Det skal tydeligvis være mulig og skifte utsignal direkte på dekoderen ved bruk av ”DISP”-knappen, men det må visst gjøres ved hver oppstart, som jo er noe tungvint.

En annen mulighet er vel å bruke scart med RGB signal, blir sikkert ikke dårlig det heller. Skal prøve det selv når jeg har hentet min Canal Digital dekoder, siden den ifølge innlegg her på forumet, har lignende problem ved bruk av HDMI.

Jeg syns også at LX5090 er helt topp, og siden vi får fint bilde fra DVD 576i så skal vi nok få det til med digital TV 576i også :-D

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har oppdaget noe merkelig på min LX5090 vedrørende bildeformat;

Dersom bildebehandling "naturlig" eller "bred" er valgt under opsjoner, så får jeg ikke avspilt korrekt bildeformat, til tross for at bildeformatet skal tilpasses automatisk ved flagg for et eller annet format fra disk.

1,85:1 blir til fullskjerm, 1,66:1 til til fullskjerm og 2,35:1 blir for høy i forhold til lengde.
    For å få helt riktig bildeproporsjon må jeg enten velge "punkt for punkt" manuelt med fjernkontrollen, eller slå av automatisk bildebehandling under opsjoner. I siste tilfellet vil man ikke få grå sidesladder, noe som vel er uheldig.

Jeg spiller av på PS3. Noen som har merket det samme? Hva kan man evt. gjøre for å få korrekt bildeformat automatisk?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er litt OT, men relatert til hvilken inngang som bør brukes på 5090 for best bildekvalitet...
    Jeg har HD PVR dekoderen fra Canal Digital og den har mulighet for å ta ut signalet via HDMI (som 720 eller 1080), scart (RGB) eller komponent.
    Problemet med denne boksen er at bildet når den oppskalerer SD kanaler til 1080 ikke blir så bra som når den sender ut et lavoppløst signal... så det er antageligvis bedre å la tv'en ta seg av oppskaleringen. Men da kan man ikke bruke HDMI (tror jeg), så hva gir best bildekvalitet; scart (RGB) eller komponent inngangen på 5090?

/C

Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Fant faktisk dette på et annet forum

En annen mulighet er vel å bruke scart med RGB signal, blir sikkert ikke dårlig det heller. Skal prøve det selv når jeg har hentet min Canal Digital dekoder, siden den ifølge innlegg her på forumet, har lignende problem ved bruk av HDMI.

[/FONT]

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Vet ikke om jeg kan komme inn under betegnelsen som "forståsegpåere", for jeg vet ikke helt om jeg forstår deg riktig her Ingeniør'n..... Sier du at Pioneer 5090 er en dårlig og oppskrytt TV hvor kun prisen er av en høyere klasse?

Vil vel også kanskje antyde (til det kjedsommeligste) at når man sammenligner en TV som er HDready LG 50PG6000 med sine 1365x768 pixler og en FullHD skjerm som Pioneer 5090 med sine 1920x1080 pixler, er faktorer som oppløsningen til kildemateriale, skalering av signalet før skjermen og betraktnings avstand meget viktige faktorer for resultatet.

Det å sette opp TVene til å yte sitt beste utifra test situasjonen er vel sånn sett et ofte undervurdert tema for ikke "forståsegpåere".....

Slik jeg forstår innlegget til loukomalada tidligere, er det når oppskaleringen av SD materialet skjer ført 5090 TVen, så den motar et 1080i signal at den viser et dårlig bilde. Når den mottok 576i, dvs når Pioneer skjermen sto for oppskaleringen, da ble resultatet mye bedre.

Hva sier det deg om TVen Ingeniør'n?
    Det var vel mest sagt på ert og jeg fikk jo respons, selv om jeg ærlig synes det er litt penisforlenger/Ipod over Pioneer :-D . (kommer aldri til å kjøpe Ipod, men Pioneer / Penisf... nja.)
    Jeg sier at jeg nok tror at Pioneer har det beste bildet, men til en stiv pris. Det jeg har sett til nå har ikke overbevist meg at den er så mye bedre at det redferdiggjør prisen. Må nok finne meg en som har en slik i nærområdene slik at jeg ser hva som virkelig bor P. Er det noen i Tranby/Asker/Drammen nord som kan tilby en titt ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Dette er litt OT, men relatert til hvilken inngang som bør brukes på 5090 for best bildekvalitet...
    Jeg har HD PVR dekoderen fra Canal Digital og den har mulighet for å ta ut signalet via HDMI (som 720 eller 1080), scart (RGB) eller komponent.
    Problemet med denne boksen er at bildet når den oppskalerer SD kanaler til 1080 ikke blir så bra som når den sender ut et lavoppløst signal... så det er antageligvis bedre å la tv'en ta seg av oppskaleringen. Men da kan man ikke bruke HDMI (tror jeg), så hva gir best bildekvalitet; scart (RGB) eller komponent inngangen på 5090?
    Nei, det er ikke OT, her er vi ute etter å få frem best mulig bilde på våre Pioneer skjermer :-D

Der er en på HD-PVR tråden som har funnet et triks for og få det til, litt tungvint, men verdt at prøve i vente på firmware som forhåpentlig fikser problemet.

http://avforum.no/forum/digitalt-bak...tml#post944138

Det virker som dekoderprodusentene har en overdriven tro på sine produkters oppskalerings og deinterlacing kvaliteter, siden de ikke gir oss noe valg :evil:

Edit:
    Da har jeg fått koblet til CD HD-PVR, nettet er ennå ikke oppgradert for HD kanalene, men du verden for et flott bilde det ble. De få som sier at 5090 er dårlig på SD kan da umulig ha sett på en riktig innstilt skjerm med gode kilder.

Ved å bruke trikset som er beskrevet i linken over, så fikk jeg 576i over HDMI.
    Jeg har også scart RGB koblet på en annen input, så jeg kan lett skifte. Scart RGB blir bra det, men 576i over HDMI blir bedre, spesielt når jeg nå ser på Liverpool-PSV, så er forskjellen veldig tydelig. Lyden blir også mye bedre når det går over HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet med og bruke scart og RGB er att man ikke får hd kvalitet på hd kanaler hvis man har til gang til hd kanaler.for da må man veksle mellom scart og hdmi etter hvilken tvkanaler man skall se på

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for hjelpen rolle! tenkte ikke på å se på boksen etter knapper:P Såg liverpool - psv med 576i og var mye bedre en 1080i. Ser du har sett kampen også rolle, vilken bilde instillinger bruker du når du ser fotball?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av loukomalada
    takk for hjelpen rolle! tenkte ikke på å se på boksen etter knapper:P Såg liverpool - psv med 576i og var mye bedre en 1080i. Ser du har sett kampen også rolle, vilken bilde instillinger bruker du når du ser fotball?
    Jeg bruker Movie Mode justert til følgende:

Contrast 32
    Brightness +1
    Colour 0
    Tint 0
    Sharpness -15

PRO ADJUST

PURE CINEMA
    Film Mode OFF
    TXT Opt OFF

Intelligent Mode OFF

PICTURE DETAIL

DRE OFF (more accurate) or Low if you want more fake contrast
    BLACK LEVEL OFF
    ACL OFF
    Enhancer Mode 2
    Gamma 2

COLOUR DETAIL

Colour Temp Manual (PUSH FOR ENTER FOR 3 SECONDS)

Red High -2
    Green High 0
    Blue High -2
    Red Low -1
    Green Low 0
    Blue Low -1

CTI OFF

Colour Management

Red 0
    Yellow 0
    Green 0
    Cyan -1
    Blue 0
    Magenta -2

Colour Space 2

Noise Reduction All Off

Dette er innstillinger jeg har fått fra AVForums UK.
    Jeg syns dette er gode universal innstilinger, funker bra til det meste syns jeg.

Sport mode er ubrukbart med default verdiene, skal prøve og forandre på det til tid og stunder.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er KRP-500M bestilt!

Fikk et greit tilbud via Expert Bonus på 29 000,- (i likhet med Kimi). I følge Pioneer var skjermen leveringsklar i disse dager, så om rundt to uker skulle jeg mest sannsynlig ha skjermen i hus!

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også bestilt i dag, fra Expert Bonus (Trondheim)!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nå er 5090 allerde ikke best lenger ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Vel, teknisk er den best akkurat NÅ. Men om ca èn måned er den ikke lenger det aller beste du kan få tak i, nei. KRP-modellene er endog kun marginalt bedre enn LX5090, men forskjellen er der (mest grunnet den nye Pure-settingen).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Riktig, når KRP modellene kommer, så er de vel bittelite bedre.
    Da er LX5090 / 6090 bare nest best, men fremdeles milevis foran konkurrentene.

Du vet, Pioneer på topp, ingen over, ingen ved siden :-D

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Vel, teknisk er den best akkurat NÅ. Men om ca èn måned er den ikke lenger det aller beste du kan få tak i, nei. KRP-modellene er endog kun marginalt bedre enn LX5090, men forskjellen er der (mest grunnet den nye Pure-settingen).
    Tror du kan få like bra bildet på LX5090 med litt tweaking som du kan få med Pure innstillingene.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Tror du kan få like bra bildet på LX5090 med litt tweaking som du kan få med Pure innstillingene.
    Ifølge de som har sammenlignet dem side om side, slik jeg har forstått det, så er en KRP i Pure-mode 'out-of-the-box' marginalt bedre enne en ISF-kalibrert LX5090. Når KRP-modellen også er ISF-kalibrert, er forskjellen enda mer tydelig - selv om den fortsatt ikke er veldig stor. Men KRP-modellene har visstnok et renere, klarere bilde med mindre støy. Marginalt bedre sortnivå er også rapportert, men det er ikke bekreftet med tallfestede målinger.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avant garde

Noen som ofrer oss PDP-LX508D eiere noen tanker i disse tider ?
    Dere med 9. gen har virkelig noe å takke oss 8 gen. eiere for.
    Mens dere satt på gjerdet og suglet på 8 gen., så betalte vi blodpris for å subsidiere utviklingsavdelingen til Pioneer med midler slik at de kunne få utviklet 9.gen. til dere til halve prisen.
    Uten oss ville dere ikke vært i stand til å investere i deres TV.
    Jeg betrakter meg som Mor Theresa og dere som julebukker som får gaver uten å egentlig helt forstå rekkevidden av vår selvoppofrelse

Noen som vil bytte inn 8 gen. mot en pose ostepop ? :shock:

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å det sier du??? :twisted:
    Jeg som har 7. generasjonen da!! :-D

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Å det sier du??? :twisted:
    Jeg som har 7. generasjonen da!! :-D
    Til deg har jeg bare en ting å si:
    Takk for at du subsidierte meg. Uten deg så hadde utlegget mitt nok blitt seks-sifret :wink:

Side 49 av 212 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •