Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 48 av 212 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 4233
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kildereferanse til 500 timer?
    Lurer jeg også på.

Folk på AVSforum (USA) og Avforums (UK) som virker å ha veldig god peiling på Pioneer snakker om 200 timer. Ei heller er det nødvendig å kjøre spesielt lav kontrast, movie modus går utmerket.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=gertost]
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Men har 1 ting å utsette på tven.Og det er at 50 tommeren virker LITEN... Ja utrolig nok.Eg gikk fra 42 til 50... Og synest ikkje 50" var så mye større.Og da sitter eg ganske nærmt.Ca 2,5 meter.... Igår hadde eg besøk av 2 kompiser som eg ikkje har fortalt at eg har byttet ut tven.Og dei merka ingen ting.Dei trudde eg fortsatt hadde den gamle ( da er riktig nok dei ikkje blant dei mest kresne på bilde/størrelse). Men for all del,50" er rååååå,men ein 60 " hadde ikkje vært å forakte heller Til og med dama synest 50" tommeren virket litt "liten"
    hmm jeg sitter også relativt nære -3 m, har 42" og vurderer å oppgradere til 50"... Jeg har også gått å kikka og sammenlikna og vurdere forsatt...

Regner med du ble rimelig skuffa når kompisene ikke merket at du hadde fått deg en ny 50" til 30' :-D
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de kompisene dine kan ikke ha mye greie på lyd og bilde :s. Den er det første alle legger merke til her hjemme med meg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=gertost]
    Til og med dama synest 50" tommeren virket litt "liten"
    Heldig du "gertost", med dama mener jeg :-D

Jeg har en kamerat som kom hem med en fin 42 tommer, dama syntes den blei for stor der i stua, så rett tilbake til butikken og bytta til en 37 tommers, stakkars man.

Da forsto jeg at jeg er ganske heldig som single

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=Rolle]

Heldig du "gertost", med dama mener jeg :-D

Jeg har en kamerat som kom hem med en fin 42 tommer, dama syntes den blei for stor der i stua, så rett tilbake til butikken og bytta til en 37 tommers, stakkars man.

Da forsto jeg at jeg er ganske heldig som single
    Du aner ikke hvor godt du har det - i alle fall på AV fronten.......
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kan ikkje klage der når det gjelder dama.Selv om hun av og til blir litt fortvillet over alle desse nye "unødvendige" ( damas meining) duppedittene som dukker opp... Ho er ikkje akkurat det du kaller kresen på tv/hjemmekino fronten... Hehe.... Men når det vart snakk om å ha den gamle tven på soverommet + riks tv,da ble det andre boller.Ho kunne jo ligge og dra seg utpå morgenkvisten og se på gode og onde dager fra senga.... Og eg kan endelig slippe å bli torturet med den dritten på tv3... hehe :twisted:

Kompisene mine burde vel egentlig ha sett forskjell... Den er jo ein del større enn 42,selv om eg trudde den kom til å bli MYE større..... Og bildekvaliteten er jo i ein heilt annen klasse.... Men her snakker vi om 2 stykk som har bilderørs tv,ikkje ser so noe særlig forskjell fra dvd og blu-ray,og sverger til pc ved spilling pga "bedre grafikk" og "ps3/xbox 360 har ikkje mus og tastatur og da går eit halvt år å sikte på noen i call of duty".Og da ved ein pc desk og pc skjerm.....

HALLO mann!!!!! Det er jo tusen ganger bedre å sitte i gostolen eller sofaen og spille/se film på ein td 50" flatskjerm full hd,og kjøre dts hd/dolby true hd på surroundanlegget..... Er jo berre å koble pcen opp mot flaskjermen..... Sitte på ein crapy pc stol,ved pc pulten,og glo på ein 17"....
    Fyameg.... Enige,eller?

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når det vart snakk om å ha den gamle tven på soverommet + riks tv,da ble det andre boller.Ho kunne jo ligge og dra seg utpå morgenkvisten og se på gode og onde dager fra senga.... Og eg kan endelig slippe å bli torturet med den dritten på tv3... hehe :twisted:
    Ha-ha-ha :-D Sier som Homer Simpson "It´s funny because it´s true" :-D

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så enig.. ingen ting slår å ligge oppi godstolen å spille på 50" pioneer skjerm med full surround . Å skulle jeg få meg kvinnfolk så står panasonic 50" plasmaen min på soverommet så jeg også slipper å bli plaget med møkkaserier fra tv3

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krp-500m

Noen som vet noe om når denne kommer til Norge? Står her(UK) at den kommer i oktober, men også at 600M skulle vært tilgjengelig i august. Står at 600M og 600A er "now available" på
    Pioneer Europe - Car Audio, Navigation, Home Cinema, DVD, Blu-ray, HDTV, Plasma TV, LCD, KURO, DJ products.
    Kommer de i det hele tatt til å bli tatt inn i Norge, og i såfall av hvem?

(SS)

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slowscan
    Noen som vet noe om når denne kommer til Norge? Står her(UK) at den kommer i oktober, men også at 600M skulle vært tilgjengelig i august. Står at 600M og 600A er "now available" på
    Pioneer Europe - Car Audio, Navigation, Home Cinema, DVD, Blu-ray, HDTV, Plasma TV, LCD, KURO, DJ products.
    Kommer de i det hele tatt til å bli tatt inn i Norge, og i såfall av hvem?

(SS)
    Jeg skal ha KRP-500M, og har fått et tilbud på den. Den vil komme i slutten av oktober/starten av november. KRP-600M kan du få bestilt i dag, dersom du ønsker det. En på forumet her har akkurat fått sin.

Bare ta kontakt med de store butikkene, de fleste vet ikke engang om skjermene men de kan undersøke med Pioneer Norge og vil fra dem få priser og leveringstider. Så man kan bestille dem hvor som helst hvor det selges andre typer Pioneer plasma.

Splitterpine
    Guest
    Ja, gertost. putt kablene i en dvd samleboks ala Friends, så får du kanskje plass. Sett deretter boksen estetisk på plass der den måtte passe

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Jeg skal ha KRP-500M, og har fått et tilbud på den. Den vil komme i slutten av oktober/starten av november.
    Hvor fikk du du tilbudet ditt fra da? Skal selv ha KRP-500M tror jeg, med mindre jeg må vente lenge. Da tar jeg 5090 heller.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.Larsen
    Hvor fikk du du tilbudet ditt fra da? Skal selv ha KRP-500M tror jeg, med mindre jeg må vente lenge. Da tar jeg 5090 heller.
    Fikk tilbud fra Expert, etter forespørsel. Kunne levere i slutten av oktober/starten av november (altså ingen eksakt dato) til 29000. Tenkte å prøve å få tak i den litt billigere enn det, men dette hører vel hjemme i prisjakt-tråden.

Newcomer K.Larsen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får løpe ned å snakke med min lokale Expert å høre. Takker!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har et lite problem med at alt virker så uklart når jeg ser på rikstv. Har en pioneer 5090. F.eks når jeg ser på score oppe til venstre på en fotball kamp så er den uklart, men om jeg kobler det opp på en annen tv jeg har, så er det klart. Prøvde litt rundt bytting av kabler ol men merket lite forkjell. Det eneste jeg ser er at tven registerer 1080i. Av en eller anna grunn så fikk eg 576i den ene gangen av de hundre jeg slo av og på og bytta, og da var bildet mye klarerer!? Men når jeg slo av og på igjen var det tilbake til 1080i. Er det mulig å tvinge tven til å vise 576i? Og er det mulig at bildet skal bli dårligere med 1080i? Kjører alt gjennom en forsterken onkyo 606. (har prøvd og bypassa den og kjøre rett i tven) men med samme resultat.

Har ingen problem med digital sendinger fra ps3, de er krystallklart og er ingen problem med hakking eller noe sånt på fotball fra rikstv. Bare bildet virker så uklart, dette gjelder egentlig alle kanaler.

Og hvilken instillinger bruker dere som ser fotball? Jeg synes sport ser helt forjevlig ut (veldig skarpe, vonde farger), så bruker standar film nå.

Takker for svar

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av loukomalada
    Hei!

Har et lite problem med at alt virker så uklart når jeg ser på rikstv. Har en pioneer 5090. F.eks når jeg ser på score oppe til venstre på en fotball kamp så er den uklart, men om jeg kobler det opp på en annen tv jeg har, så er det klart. Prøvde litt rundt bytting av kabler ol men merket lite forkjell. Det eneste jeg ser er at tven registerer 1080i. Av en eller anna grunn så fikk eg 576i den ene gangen av de hundre jeg slo av og på og bytta, og da var bildet mye klarerer!? Men når jeg slo av og på igjen var det tilbake til 1080i. Er det mulig å tvinge tven til å vise 576i? Og er det mulig at bildet skal bli dårligere med 1080i? Kjører alt gjennom en forsterken onkyo 606. (har prøvd og bypassa den og kjøre rett i tven) men med samme resultat.

Har ingen problem med digital sendinger fra ps3, de er krystallklart og er ingen problem med hakking eller noe sånt på fotball fra rikstv. Bare bildet virker så uklart, dette gjelder egentlig alle kanaler.

Og hvilken instillinger bruker dere som ser fotball? Jeg synes sport ser helt forjevlig ut (veldig skarpe, vonde farger), så bruker standar film nå.

Takker for svar
    Siden 5090 er en fullHD skjerm så vil den alltid oppskalere til 1080 uansett hva du kjør inn.

At den registrerer 1080i tyder på at dekoderen eller forsterkeren oppskalerer til 1080i, sannsynligvis dekoderen siden du har prøvd og bypassa forsterkeren. Vet ikke hva dekoder du har, men 5090 har veldig god oppskalering, så du får prøve å forandre oppsett i dekoderen, så den sender ut 576i.

Håper du får det til, gi gjerne tilbakemelding når du finner en løsning siden der kanskje er andre som sliter med samme problem.

Selv skal jeg hente en Canal Digital HD-PVR i morgen, etter og ha følgt den tråden, så vet jeg på forhånd at jeg vil komme opp i lignende problem hva gjelder standard kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også uklare bilder.. Skjønner egentlig ikke hva som skal være så svært med denne TVen ut i fra bilder jeg får fra digital tuneren.

For vell bare håpe det blir bedre når jeg får koblet opp HD tuneren.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Conan85
    Jeg har også uklare bilder.. Skjønner egentlig ikke hva som skal være så svært med denne TVen ut i fra bilder jeg får fra digital tuneren.

For vell bare håpe det blir bedre når jeg får koblet opp HD tuneren.
    Det er vel slik med denne som det andre "mote" ting som ipod etc. Får veldig mye skryt av alle "forståsegpåere" uten at den nødvendigvis er så mye bedre en andre produkter. Den stor forskjellen er at den som regel koster mest av alle noe som stemmer veldig bra her. Leste en kommentar fra en annen i går som hadde sett LG 50PG6000 og Pioneer 5090 utstilt sammen. Han synes LG hadde best bilde.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,459
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det er vel slik med denne som det andre "mote" ting som ipod etc. Får veldig mye skryt av alle "forståsegpåere" uten at den nødvendigvis er så mye bedre en andre produkter. Den stor forskjellen er at den som regel koster mest av alle noe som stemmer veldig bra her. Leste en kommentar fra en annen i går som hadde sett LG 50PG6000 og Pioneer 5090 utstilt sammen. Han synes LG hadde best bilde.
    Vet ikke om jeg kan komme inn under betegnelsen som "forståsegpåere", for jeg vet ikke helt om jeg forstår deg riktig her Ingeniør'n..... Sier du at Pioneer 5090 er en dårlig og oppskrytt TV hvor kun prisen er av en høyere klasse?

Vil vel også kanskje antyde (til det kjedsommeligste) at når man sammenligner en TV som er HDready LG 50PG6000 med sine 1365x768 pixler og en FullHD skjerm som Pioneer 5090 med sine 1920x1080 pixler, er faktorer som oppløsningen til kildemateriale, skalering av signalet før skjermen og betraktnings avstand meget viktige faktorer for resultatet.

Det å sette opp TVene til å yte sitt beste utifra test situasjonen er vel sånn sett et ofte undervurdert tema for ikke "forståsegpåere".....

Slik jeg forstår innlegget til loukomalada tidligere, er det når oppskaleringen av SD materialet skjer ført 5090 TVen, så den motar et 1080i signal at den viser et dårlig bilde. Når den mottok 576i, dvs når Pioneer skjermen sto for oppskaleringen, da ble resultatet mye bedre.

Hva sier det deg om TVen Ingeniør'n?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det er klart, hvis man selv har en PG6000 så vil man jo gjerne leve i troen at den er i stort sett like bra som en LX5090.

At en eller annen har sett noe i en Lefdal eller Elkjøp butikk forteller meg svært lite.

Hvis mitt TV valg skulle bestemmes ut fra det man ser i de store elektrobutikkene, så er det stor fare for at jeg hadde endt opp med en eller annen skjerm som hadde fremstått som akk så grå og trist når filmen vises i den kveldsmørke stuen

Side 48 av 212 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •