Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 47 av 212 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 4238
    Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pris på TV: 30.000
    Arbeid 200 timer a 400: 80.000

Burde sendt regning til Pioneer på 50.000,- for jobben :twisted:

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Her renner hjelpen inn, takker takker... :-D
    Endret du noe på innstillingene i movie mode (når du brukte tv'en som vanlig) eller var innstillingene "out of the box" i innkjøringsperioden?
    Brukte ”out of the box” settings, men forandra gamma til 2 og colour space til 2 for og få mer korrekte farger.

Splitterpine
    Guest
    Vurderer å få tak i Kuro, man kan vel neppe trå feil da?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikkje denne tven pdp lx5090 liksom vere resistant mot innbrenning? Eg sendte mail til pioneer angående innkjøring.Og dei anbefalte 500 første timene med movie mode..... Men sa ingenting om at ein måtte ha fullt bilde/zoom.

Er ikkje tven kjørt litt inn før den blir levert ut fra fabrikk? Blir jo veldig slitsomt skal forbrukerne holde på med alt dette.Og veldig mange har jo null peiling på dette.Visst det er slik at kjøper ein pioneer til 30 000,så får ein samtidig masse timer med "arbeid" og "større" strømrekning pga innkjøring,så må ein jo nesten få skrive av på skatten og levere timeliste til pioneer.hehe. Men kjenner eg staten rett so måtte ein vel betalt arbeidsgiver avgift,og slikt,siden ein da jobber for seg selv hjemme som selvstendig næringsdrivende :P

Nei,trodde når eg gjekk fra 427xa ( elendig tv på innbrenning.Kun 20 minutt med buzz og ein hadde dritten innbrennt.JAAAAA,veldig kosligt å se buzz samtidigt som ein glor på tv ) og til lx5090 så var eg ferdig med innkjøring/innbrening.Men den gang ei.....

DET BLE VEL KANSKJE KATTA I SEKKEN DENNE GANGEN OG

Ps: Ein kompis har ein 50" samsung plasma.Og den har ingen problem med dette ifølge han.Og det verste av alt, den kostet kun 10 000 spenn.Kunne fått 50" på soverommet,stua og DASS for det pioneeren kostet....

Positive tanker,positive tanker.... Hehe....

Neida,er stort sett fornøyd med tven,men utrolig bale med innkjøring og slikt :-D Ivertfall må ein kjøre zoom i 500 timer..... :?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst? Holder dere på med innkjøring av flatskjermer ennå. Er ikke det litt retro?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har personlig ikke noe problem med å kjøre 200 timer med innkjøring... ser ikke på det som noe pes heller. Det er jo bare å la tv'en stå på og innkjøre fra jeg går og legger meg på kvelden til jeg er hjemme fra jobb dagen etter... Da tar det 12 dager.
    Jeg er heldig som skal ut å reise begge de to neste helgene. Da kan den stå på fra torsdag kveld til jeg er hjemme søndag kveld, det reduserer tiden det tar til en uke...

Og hvis strømregningen hadde vært en issue i denne sammenheng så hadde dere vel ikke kjøpt Pioneeren til å begynne med eller hva :-D

/C

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Seriøst? Holder dere på med innkjøring av flatskjermer ennå. Er ikke det litt retro?
    Er det retro at man forsøker å ta vare på samt få det beste ut av en flott dyr skjerm?

Uansett, så er det ikke så mye ork å kjøre full skjerm i noen hundre timer, eller er det også retro?

Kanskje det er bedre og kjøre 2:35 film i noen tusen timer, så sparer man jo bortimot halve skjermen :lol:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer en 5090 eller 6090, men hvis man skal styre på å med innkjøring av de skjermene så tror jeg jeg glemmer hele greia. Trodde utifra det jeg har lest at innbrenning ikke var en spesiell issue på de nye skjermene, derfor er jeg overrasket å lese at flere av dere fortsatt bruker hundrevis av timer på å styre med innbrening.

Gjør dere dette av gammel-Pioneer-vane, eller fordi dere må?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må jo väre av gammel vane. Jeg begrenset meg ikke noe med min Pioneer, ei heller min kamerat med hans 6090 (som forövrig er den beste TV-en jeg noensinne har sett).
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk AW, godt å høre. Ble litt bekymret når jeg leste "retropostene" over. Det var som å gå 1-2 år tlbake i tid.

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    innkjøring av en pioneer 9.gen skjerm er bare tull. Jeg har kjørt min i 100 timer nå ca og ser ikke antydning til innbrenninger engang. Og jeg bruker den til spill,film og tv. Jeg har ikke brukt så mye 2:35 format da, men likevel. Så ta det med ro folkens, tven har også innebygget "vaskemaskin"

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg vurderer en 5090 eller 6090, men hvis man skal styre på å med innkjøring av de skjermene så tror jeg jeg glemmer hele greia. Trodde utifra det jeg har lest at innbrenning ikke var en spesiell issue på de nye skjermene, derfor er jeg overrasket å lese at flere av dere fortsatt bruker hundrevis av timer på å styre med innbrening.

Gjør dere dette av gammel-Pioneer-vane, eller fordi dere må?
    Innbrenning bekymrer meg ikke i det hele tatt. Har saumfart forum i Sverige, UK og USA siden G9 kom ut. Det eneste problem jeg har lest om hva en engelskmann som hadde spilt samme spill på PS3 i 12 timers økter med orbiter slått av og enhancer mode på 1.

Nei, grunnen til at jeg brukte litt tid på innkjøring va for og få samtlige piksler i arbeid. De fleste er vel tross alt enige i at fosforet trenger en del timer for og ”roe seg”

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja innkjøringen dreier seg for min del ikke om fare for innbrenning... Det er noe jeg aldri har hatt problemer med på mine to tidligere Panasonic plasmaer så det regner jeg med ikke er en issue på Pioneeren heller. Men hvis litt innkjøring kan gjøre at skjermen yter litt bedre, om det dreier seg om farge/lysuniformitet eller fosfor trails så er det iallefall for min del en bitteliten issue...
    Bruker jo skjermen i innkjøringsperioden, og det påvirker jo ikke bruken av tv'en i det hele tatt at den står på på natten og på dagtid mens jeg er på jobb... så får det heller være "gammeldags"

Men dette er jo veldig enkelt... hvis man synes det er pes så er det jo bare å droppe det, Pioneeren er sikkert strålende rett ut av esken også...

/C

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....men det høres unektelig litt underlig ut å la den stå på kontinuerlig i dager og uker for å spare TV'n og forlenge levertiden, med mindre du bruker TV'n til å fyre med. Det er vel like godt å kjøre litt vekselbruk mellom normal TV bruk og filmbruk hvis man er redd for ujevn slitasje.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med strømregning va berre ein fleip.Hehe....

Synest bare det er slitsomt å måtte passe på hele tiden.... Å kjøre film modus/lav kontrast,osv hele tiden er greit. Men passe på å zoome hel tiden og slikt er kjipt.....

Tven burde vært 100% ved salg.... Ikkje ved 500 timer....

Og ein tv bør vel ikkje stå på når en ikkje er hjemme... Med tanke på brannfare,I verste tilfelle at den stikker av til varmere strøk

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt 4:3 med svarte sidekanter og ingen spesielle innkjøringsinnstillinger. Ikke antydning til innbrenning hos meg.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .........

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=gertost]Eg er nok ein av dei som blir litt "skremt" når ein hører om innkjøring og diverse metoder og slikt.Masse tid og "arbeid" før tven er 100%... Og det på ein tv til 32.....

Men må innrømme at eg overdriver litt kanskje.Har kjørt 4:3,ps3,tv,filmer,bilder,osv og ingen antydning til innbrenning/etter bilde.Kjører nå på film modus,og har kun justert på kontrasten.Den står på 25.... Kunne sikkert vært litt høgare,men er litt nervøs for denne,da den "gamle" tven min ( 427xa ) blei justert ALT for HØGT ( opp i 70 ) av undertegnede fra dag 1.... Og det resulterte i etter bilde og fast innbrenning som fy.... Burde nok lest i instruksjonen eller råd på avforum,men den gang ei. ops:

Trur nok ikkje det ble "katta i sekken" denne gangen alikavel....:-D

Lx5090 er eit utrolig bra tv.Eg er ikkje noken ekspert innen dette området,men ser jo selv at bildet er FANTASTISK.Spesielt på blu-ray og spill.På vanlig dvd er bildet heilt greit ( ps3en er vel ikkje den beste på dvd/oppskalering,men den var mye bedre enn sony bdp s300en.Men det er sikkert pga av oppdatering av firmware).På riks tv så synest eg bildet var dårlig.Men etter at eg koblet hdmien fra tuner til forsterker (denon 2807 ) og så hdmi til tven,so kom bildet seg betraktelig.Og byttet ut fra b-tech hdmi til monster cable hd750 kabler (men om kablene har noe å si skal eg ikkje påstå.Eksperter anbefaler jo å ikkje å kjøpe hdmier dyrere en 10 dollar pga null forskjell.Men kan vere b-techene var dårlig skjerma.Fekk ein del forstyrrelser på riks tv)

Anbefaler tven på det varmeste.Er berre å kjøre film modus og lav kontrast i begynnelsen noen hundre timer.Pioneer anbefalte 500... Og kjøre skjermvask innimellom. pleier å kjøre den noen ganger for uka.... So er det nok ingen problem med innbrenning/etter bilde.... :-D

Men har 1 ting å utsette på tven.Og det er at 50 tommeren virker LITEN... Ja utrolig nok.Eg gikk fra 42 til 50... Og synest ikkje 50" var så mye større.Og da sitter eg ganske nærmt.Ca 2,5 meter.... Igår hadde eg besøk av 2 kompiser som eg ikkje har fortalt at eg har byttet ut tven.Og dei merka ingen ting.Dei trudde eg fortsatt hadde den gamle ( da er riktig nok dei ikkje blant dei mest kresne på bilde/størrelse). Men for all del,50" er rååååå,men ein 60 " hadde ikkje vært å forakte heller Til og med dama synest 50" tommeren virket litt "liten"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    ...Er berre å kjøre film modus og lav kontrast i begynnelsen noen hundre timer.Pioneer anbefalte 500...
    Kildereferanse til 500 timer?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS: Noen som har noen tips om hvordan ein kan få ryddet opp i kabel jungelen bak tv benken??? :???:

Side 47 av 212 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •