Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 46 av 212 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 4238
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Noen som har lest om (eller har personlige erfaringer med) forskjell i lydkvalitet mellom de sidestilte og den underliggende høyttaleren?

Lurer på den underliggende bare er to sidestillte i ett kabinett eller om det er forskjell i lyden... og om evt. de sidestillte gir bedre stereo effekt siden de er plassert langre fra hverandre...?

Mange bruker vel tv'en med hjemmekino anlegget, men jeg vil nok bruke høyttalerene i tv'en mye ved vanlig tv-titting. Derav spørsmålet.

/C
    Er ihvertfall overraskende bra lyd i de sidemonterte. Synes også det er finere med sidemonterte enn undermonterte. Leser også at mange synes den er stygg med høyttalere. Til de vil jeg bare si god bedring!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

500a/500m

Noen som har oversikten over hva som egentlig er forskjellen på KRP-500M og KRP-500A? Forstått det som at den ene er monitor, og den andre er tv, men hva vil dette egentlig si? Noen andre funksjonsforskjeller, etc? Pris?

Takk.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apignarb
    Noen som har oversikten over hva som egentlig er forskjellen på KRP-500M og KRP-500A? Forstått det som at den ene er monitor, og den andre er tv, men hva vil dette egentlig si? Noen andre funksjonsforskjeller, etc? Pris?

Takk.
    KRP-500M er som du sier en ren monitor - altså hverken tuner for bakkenett eller noe annet. Den har bl.a. 2 HDMI, 1 DVI, 1 Component + composite og S-Video om jeg ikke husker feil, men ingen scart f.eks. KRP-500A har til sammen 4 HDMI, 3 scart, DLNA (Ethernet-kontakt), USB i tillegg til tuner for bakkenett og satellitt - og alt sammen i en ekstern mediaboks. A-serien er dyrere enn M-serien, omtrent 6-8 tusen dyrere kan det se ut til. KRP-500M skal i utgangspunkt koste ca. det samme som LX5090, men kan finne på å legge seg et ørlite hakk over. Bildekvalitet er identisk på både A og M, og bekreftet til å være hakket bedre enn LX-serien.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Er ihvertfall overraskende bra lyd i de sidemonterte. Synes også det er finere med sidemonterte enn undermonterte. Leser også at mange synes den er stygg med høyttalere. Til de vil jeg bare si god bedring!
    Enig i det du skriver her. Jeg ble positivt overrasket over den gode lyden i mine sidemonterte. Siden lyden er så god, så bruker jeg sjelden anlegget ved vanlig tv titting. Stygg er den aldeles ikke, syns tvert imot den ser rå ut der den står, ligner litt på en 60 tommer :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test

Heftige TV-er

Jeg har hatt TVèn i 3 uker nå, og den funker utrolig bra. Har ikke angret ett sekund. Jeg har aldri hatt så mye besøk av nyfrelste kompisser som etter at jeg kjøpte TV`n

Kanskje litt dumt at de renner ned huset for å se TV, men det sier mye om TVèn da!

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knuti77
    Heftige TV-er

Jeg har hatt TVèn i 3 uker nå, og den funker utrolig bra. Har ikke angret ett sekund. Jeg har aldri hatt så mye besøk av nyfrelste kompisser som etter at jeg kjøpte TV`n

Kanskje litt dumt at de renner ned huset for å se TV, men det sier mye om TVèn da!
    Legger du noe merke til hakking ved panorering i bildet? Det er vel det eneste negative om 5090 i denne testen.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    Legger du noe merke til hakking ved panorering i bildet? Det er vel det eneste negative om 5090 i denne testen.
    Hakking ved panoreringer har med feil innstilling av Drivemode å gjøre - det er nesten garantert. Drivemode 1 (75Hz) passer bare til PAL film (25 x 3), mens Drivemode 2 (100Hz) er det som bør brukes ved vanlige TV-sendinger med 50 bilder i sekundet (les: video content).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hakking ved panoreringer har med feil innstilling av Drimemode å gjøre - det er nesten garantert. Drivemode 1 (75Hz) passer bare til PAL film (25 x 3), mens Drivemode 2 (100Hz) er det som bør brukes ved vanlige TV-sendinger med 50 bilder i sekundet (les: video content).
    Her er jeg helt enig. Valg av feil drivmodus gir absolutt mindre optimalt bilde. Men Pioneer fortjener likevel kritikk for å ha gjort det nesten umulig for "hvermansen" å forstå hvordan de ulike drive-modusene fungerer og hvilke som best bør brukes til ulike kilder.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Her er jeg helt enig. Valg av feil drivmodus gir absolutt mindre optimalt bilde. Men Pioneer fortjener likevel kritikk for å ha gjort det nesten umulig for "hvermansen" å forstå hvordan de ulike drive-modusene fungerer og hvilke som best bør brukes til ulike kilder.
    Det har du unektelig rett i, rett og slett ganske håpløst fra Pioneer akkurat dette. Det er mangelfullt og misvisende beskrevet i manualen, og navnet på settingen ("Drivemode") er ikke så veldig intuitiv heller, kan jo tolke det til mye rart. De burde heller kalt det hva det faktisk er - Screen refresh rate (oppdateringsfrekvens), eller rett og slett det Hz-tallet hver setting representerer.

For ordens skyld, en enkel oversikt til Drivemode:
    Drivemode 1 = 75Hz
    Drivemode 2 = 100Hz
    Drivemode 3 = 60Hz

Drivemode 2 er den foretrukne innstillingen å bruke, i og med at den passer både for film (PAL DVD, film på TV-kanaler etc.) som sender med 25 bilder i sekundet (25Hz x 4 = 100Hz), og for vanlige TV-sendinger med 50 bilder i sekundet (50Hz x 2 = 100 Hz).
    Drivemode 1 kan brukes for DVD-film og evt. film fra TV-kanaler, men den vil da kunne gi hakking på TV-programmer i og med at 50 ikke går opp i 75... Fordelen er en anelse bedre svartnivå enn Drivemode 2 (men det er svært marginalt). Drivemode 3 er egentlig unødvendig, og ihvertfall ubrukbar til alt annet enn Blu-Ray/HD DVD i 1080p24, men den er unødvendig i og med at skjermen skifter automatisk til 72Hz uanvhengig av Drivemode når Pure Cinema er satt til Advanced.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer en skikkelig test av Pioneer KRP-500:

Pioneer KRP-500A 50inch Kuro Plasma review at AVForums.com

Det er bare å bøye seg i støvet!

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden er laaang, og mine søk ga ingen gode resultat... så jeg spør selv om det sikkert er postet noe om dette fra før...

Bør man kjøre andre bildeinnstillinger i en innkjøringsperiode, isåfall hvor lenge?
    Og hvilke innstillinger anbefales?

/C

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden er laaang, og mine søk ga ingen gode resultat... så jeg spør selv om det sikkert er postet noe om dette fra før...

Bør man kjøre andre bildeinnstillinger i en innkjøringsperiode, isåfall hvor lenge?
    Og hvilke innstillinger anbefales?

/C
    Det beste er å brenne inn panelet med et hvitt 100IRE bilde i minst 48 timer, mer eller mindre kontinuerlig, etter at det er kalibrert (sortnivå og hvittnivå på omtrent 1/2 av maks). Er du nøye kan du følge oppskriften der man sykler på/av (fremdeles med et hvitt bilde), med stadig lengre på sykluser (av tiden = tiden det tar å bringe panelet til romtemperatur). Begynn med en time på, deretter 2 timer, 4 timer, 6-8 timer, etc. Det skal visstnok stabilisere fosforen slik at den seinere ikke blir så følsom for innbrenning. Det hvite testbildet "brenner inn" hele bildet slik at alle pikslene blir jevnt slitt og belastet i begynnelsen når panelet er ferskt.

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Her kommer en skikkelig test av Pioneer KRP-500:

Pioneer KRP-500A 50inch Kuro Plasma review at AVForums.com

Det er bare å bøye seg i støvet!
    WOW! Her blir det mer venting før kjøp av ny TV. Får kjøpe noe annet nytt i stedet for å stagge kjøpelysten litt...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det antydet noe pris på denne modellen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW! Her blir det mer venting før kjøp av ny TV. Får kjøpe noe annet nytt i stedet for å stagge kjøpelysten litt...
    Samme her. Jeg lurte faktisk på å kjøpe Panasonic TH-50PX8 som koster litt over 10 000 hos min nærmeste forhandler, Multicom. Det er en noe forbedret utgave av TH-50PX70 som kostet vel 20 000 i fjor, og har faktisk allerede vunnet en sammenlikningstest. Om du klarer å ha den til f.eks. februar 09, må du regne med at Pioneer KRP-500 kan ha gått ned like mye som du har betalt for hele Panasonic`n (jmf. da Pioneer LX508 gikk ned fra 55K til 27K i løpet av 9 måneder, jf da PDP-507XA gikk ned fra 40 til 20 i løpet av 6 måneder osv........).

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, så jeg setter sort og hvittnivå til 50%... bryr meg ikke om å endre noe annet som drive mode etc. Så setter på ett hvitt bilde som kan stå i lengre perioder... Kan jo stå på hele natten mens jeg er på jobb f.eks det vil jo bli 17 timer + pr. døgn. Kan jo gjøre det i en uke for den saks skyld.
    Men det lønner seg også å ha sort og hvittnivå på 50% mens jeg bruker tv'en som vanlig på kvelden i denne perioden?

Et siste spm. hvordan viser man ett 100IRE (helt hvitt) bilde på tv'en? Finnes det en modus der tv'en viser et helt hvitt bilde?

Pft!

Mvh C

Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det beste er å brenne inn panelet med et hvitt 100IRE bilde i minst 48 timer, mer eller mindre kontinuerlig, etter at det er kalibrert (sortnivå og hvittnivå på omtrent 1/2 av maks). Er du nøye kan du følge oppskriften der man sykler på/av (fremdeles med et hvitt bilde), med stadig lengre på sykluser (av tiden = tiden det tar å bringe panelet til romtemperatur). Begynn med en time på, deretter 2 timer, 4 timer, 6-8 timer, etc. Det skal visstnok stabilisere fosforen slik at den seinere ikke blir så følsom for innbrenning. Det hvite testbildet "brenner inn" hele bildet slik at alle pikslene blir jevnt slitt og belastet i begynnelsen når panelet er ferskt.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, så jeg setter sort og hvittnivå til 50%... bryr meg ikke om å endre noe annet som drive mode etc. Så setter på ett hvitt bilde som kan stå i lengre perioder... Kan jo stå på hele natten mens jeg er på jobb f.eks det vil jo bli 17 timer + pr. døgn. Kan jo gjøre det i en uke for den saks skyld.
    Men det lønner seg også å ha sort og hvittnivå på 50% mens jeg bruker tv'en som vanlig på kvelden i denne perioden?

Et siste spm. hvordan viser man ett 100IRE (helt hvitt) bilde på tv'en? Finnes det en modus der tv'en viser et helt hvitt bilde?

Pft!

Mvh C
    Du må bruke testbilder fra en disc (Avia, Video Essentials, eller en av de minst et dusin slike som finnes).

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh, takker... har jo DVE HD Basics på Blu-ray, det løser vel problemet... :-)

/C

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh, takker... har jo DVE HD Basics på Blu-ray, det løser vel problemet... :-)

/C
    Hei Castle!

Hva gjelder ”break in” så brukte jeg disse bildene på USB pinne.

Vedlegg 38175

Bare sett homegallery til continious loop med 30 sec interval.

Bildene er 1920x1080, rød, grøn, blå + gråskala i forskjellige nyanser.
    Kjørte skjermen 16 timer per dag, break in bilder når jeg va ute, sånn ca 8 timer, de andre 8 timene brukte jeg movie mode.

Det som er ABSOLUTT nødvendig er at du kjører full skjerm, dvs. du må ikke se på film med sorte felt over og under (bruk zoom)

Poenget er at du må bruke alle pikslene på skjermen de første 200 timer for og kjøre inn fosforen i pikslene.

Dette funker, jeg så en stadig forbedring over disse 200 timer, bildet ble over tid mer og mer stødig eller flimmerfri hvis du vil :-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her renner hjelpen inn, takker takker... :-D
    Endret du noe på innstillingene i movie mode (når du brukte tv'en som vanlig) eller var innstillingene "out of the box" i innkjøringsperioden?

Må bare få tv'en levert nå så blir det bra...

Mvh C

Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Hei Castle!

Hva gjelder ”break in” så brukte jeg disse bildene på USB pinne.

Vedlegg 38175

Bare sett homegallery til continious loop med 30 sec interval.

Bildene er 1920x1080, rød, grøn, blå + gråskala i forskjellige nyanser.
    Kjørte skjermen 16 timer per dag, break in bilder når jeg va ute, sånn ca 8 timer, de andre 8 timene brukte jeg movie mode.

Det som er ABSOLUTT nødvendig er at du kjører full skjerm, dvs. du må ikke se på film med sorte felt over og under (bruk zoom)

Poenget er at du må bruke alle pikslene på skjermen de første 200 timer for og kjøre inn fosforen i pikslene.

Dette funker, jeg så en stadig forbedring over disse 200 timer, bildet ble over tid mer og mer stødig eller flimmerfri hvis du vil :-D

Side 46 av 212 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •