Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 45 av 212 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 4233
    Newcomer minniemus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"tikke"-lyd lx5090

Hei, jeg er ny her :-D Har endelig fått overbevist gubben om at vi MÅTTE ha oss en LX5090 og nå er den i hus!

Men, den tikker... Dvs at det kan høres en tikkelyd fra tv'n når den står på. Det kommer ca 1 tikk pr sekund. Det er ikke konstant tikking, men kan tikke i 20 sek før det blir stille i 5 sekund, så begynner tikkingen igjen. Tikkelyden er såpass høy at den er irriterende.

Har forsøkt å koble fra alt av utstyr, men tikkelyden er der uansett, så lenge tv'n er slått på. Det virker imidlertid som om lyden blir høyere når vi bruker noe av utstyret som er koblet til.

Til orientering er det to kilder som er koblet til, og det er en Force 1189s tuner og en H/K dvd 25, begge koblet til med scart. Lyd kjøres utenom tv'n, gjennom en H/K avr 3550.

Har noen av dere der ute som har en formening om hva denne tikke-lyden kan komme av og hva som kan gjøres for å få den bort?? Er det bare å kontakte forhandler og få den på service?? Irriterende, da vi knapt har hatt tv'n 1 uke....:cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garantisak.
    Tven skal ikke være sånn, og det er jo en klar mangel hvis det bråker merkbart mye. Bare å klage og få det reparert eller få ny.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, var det jeg regnet med ja.... Takk :-D Får ringe Expert i morgen da og høre hva de sier...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten advarsel mot å bruke enhancer mode 1

AVForums.com - View Single Post - Pioneer 9G Owners Thread

Nå er det vel ikke noen her som har opplevd innbrenningsproblem, men ”better safe than sorry”

Er vel uansett ikke særlig lurt å bruke enhancer mode 1 siden bildet blir unaturlig hardt.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av minniemus
    Hei, jeg er ny her :-D Har endelig fått overbevist gubben om at vi MÅTTE ha oss en LX5090 og nå er den i hus!
    Det var en ny vri. Som regel er det gubben som må overtales med ovale weekender etc for å få Hardware i hus. Godt det begynner å bli likestilling her og :-D :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Godt det begynner å bli likestilling her og :-D :-D .
    Ja, det er på tide!

Mitt inntrykk er at gutta sliter allerede når de skal lure inn en 42” i stua. 50” eller større må som regel inn før en eventuell kone kommer på banen :-D

PS. Jeg har en LX5090 og er single ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottok nettopp info fra Pioneer Norge om tentativ lanseringsdato for KRP-600A: Månedsskifte okt-nov.

Antar dette gjelder KRP-500A også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Mottok nettopp info fra Pioneer Norge om tentativ lanseringsdato for KRP-600A: Månedsskifte okt-nov.
    Høres fornuftig ut. KRP-600M er tilgjengelig i Norge månedskiftet september/oktober. Såvidt vites er alle fra første levering bortbestilt.

Jeg mener å ha lest at KRP-500A er forventet leveringsklar noen uker senere enn KRP-600A.

Mvh,
    Ole Willy Tuv

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Håper det. Det er den eneste aktuelle Pioneer-skjermen for min del.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men, den tikker... Dvs at det kan høres en tikkelyd fra tv'n når den står på. Det kommer ca 1 tikk pr sekund. Det er ikke konstant tikking, men kan tikke i 20 sek før det blir stille i 5 sekund, så begynner tikkingen igjen. Tikkelyden er såpass høy at den er irriterende.

Har forsøkt å koble fra alt av utstyr, men tikkelyden er der uansett, så lenge tv'n er slått på. Det virker imidlertid som om lyden blir høyere når vi bruker noe av utstyret som er koblet til.

Til orientering er det to kilder som er koblet til, og det er en Force 1189s tuner og en H/K dvd 25, begge koblet til med scart. Lyd kjøres utenom tv'n, gjennom en H/K avr 3550.

Har noen av dere der ute som har en formening om hva denne tikke-lyden kan komme av og hva som kan gjøres for å få den bort?? Er det bare å kontakte forhandler og få den på service?? Irriterende, da vi knapt har hatt tv'n 1 uke....:cry:
    Tja, dette var et nytt problem, som jeg aldri har hørt tales om.

Jeg følger tråder i USA, UK, Sverige og Norge, men som sagt, dette er nytt.
    Forstår det sånn at du har kobla fra alt, inkludert side eller undermonterte høyttalere.

Er det distinkt klikkelyd, jeg mener samme lyd som når du slår på skjermen fra stand by?

I så tilfelle høres det ut som et ”relay” som slår seg av og på.

Uansett, så har du PDP+ garantien, som går på at du tar kontakt med Pioneer Norge, så sender de ut en tekniker som ser på problemet. Hvis han ikke fikser det der og da, så har du krav på erstatningsskjerm.

Jeg setter pris på om du informerer oss her på tråden om videre resultat, lykke til :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, et siste innlegg før jeg tar kvelden :-D

For de som ennå ikke har fått satt opp PS3 med riktige settings, here we go:

AVForums.com

For øvrig har jeg kommet frem til at bumtious settings for movie mode er meget bra:

AVForums.com

Har prøvd disse settings tidligere, og syntes da at det ble litt for lite av det meste. Nå har jeg etter hvert skjønt at det er jo så fargene skal være, om man etterstrever et så naturtro bilde som mulig. Hvis dere bruker disse innstillinger i en mørk kveldstue, og gjerne ser på en Blu-ray naturfilm, så forstår dere hva jeg mener :-D

PS. J.Haugen, dine innstillinger som jeg har på standard funker fremdeles meget bra i en daglys stue ;-)

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det distinkt klikkelyd, jeg mener samme lyd som når du slår på skjermen fra stand by?
    Det er ikke så enkelt å beskrive lyd, men det beste jeg kan beskrive lyden som, er ei klokke som står og tikker.

Lyden er taktfast, med ca ett tikk i sekundet. Hører den godt når det er litt stille partier i filmer eller tv-program. Den er imidlertid ikke så høy som når du slår på/av tv'n. (da hadde jeg blitt gal.... )

Har snakket med Expert nå og de skulle ta kontakt med Pioneer. Så får vel høre noe i løpet av en dag eller to.

Forøvrig så er både jeg OG gubben veldig fornøyd med tv'n :-D Har allerede begynt bearbeiding for å få Technisat Digicorder HD S2 i hus

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er tikking så er det en feil, hvis det er lav summing så er det normalt. Husk på PDP+ garantien.
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstillinger

Heisann!

Har nettopp gått til anskaffelse av lx5090 og lurer på/trenger hjelp til eit par ting.

Det eg lurer på er hvilke innstillinger eg bør ha ved avspilling av vanlig dvd og riks tv.... Slik som det er nå så er det kjempebra bilde på blu-ray filmer,men helt ræva ved dvd og riks tv.... Føles nesten som eg ser på VHS.Hadde mye bedre bilde på den gamle pioneeren min ( pdp427xa ) ved bruk av riks tv og vanlig dvd.Da brukte eg ein denon 1920 dvd spiller og oppskalerte til 720p ved hdmi,og bildet blei utrolig bra.Brukte også hdmi ved riks tv og kjørte på 720p.Er det fordi at bildet blir for stort/oppskalering til full hd/50 tommer som gjør at bildet blir ufattelig dårlig?

Nå bruker eg ps3 og sony bdp s300 blu ray spiller.Kjører hdmi kabel fra ps3 og sonyen til forsterkeren (denon 2807) og hdmi fra forsterker til tv.Bruker også hdmi fra riks tv til tv og 720p ( hadde ein litt billig hdmi kabel på riks tv.Trur det var b-tech.Og denne ga forstyrrelser i bildet.Byttet ut med monster kabel,og problemet var borte og litt bedre bilde.Men langt fra godkjent )

Så er det noen som har noen anbefalinger på best mulig bilde ved riks tv, ps3, vanlig dvd , og blu ray??? Veit det varierer fra tv til tv,og rom,lysforhold,ect.Men det finnes vel eit utgangspunkt/pekepinn?

Har nettopp kjøpt tven,så eg bør vel kanskje kjøre den inn først også,før eg kalibrerer den/roter med innstillingene? På pdp427xa en eg hadde,so kjørte eg alt for høg kontrast og slikt til å begynne med,og det resulterte i at eg sleit fælt med etter bilde,og burn inn....

Og sist men ikkje minst.Ser at i lyd og bilde ble dvd avspilling på ps3en omtalt som dårlig,og på sony bdp s 300 omtalt som veldig bra.Men eg opplever det motsatte.Er mye bedre på ps3en enn sony bdp s300en???

Håper noen har noen tips/råd,som gjør at bildet blir mye bedre en det er nå.Foreløpig er eg rett og slett svært skuffa på lx5090en i forhold til 427xa.Men går utifra at det er instillingene som gjør dette...

Hilsen "null peilling på avanserte tv innstillinger"

ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

:?

Sitter sånn 2,5-3 meter ifra....

Er det bedre bilder fra canal digital,get tv,viasat??? Riks tv synest eg er dårlig. CD,og resten har vel HD kanaler,men ser før meg at det er mye reprise og så er det jo ganske dyrt da....

Fekk mail av pioneer,at ein burde kjøre inn tven i ca 500 timer og kjøre movie mode

( Hei

Vi anbefaler deg til å kjöre film modus de förste 500 timene, det er Pioneers anbefalinger.

MVH Pioneer Support
    -----Original Message-----
    From: noreply@PIONEER.NO
    Date: 19.09.2008 21:52:20 CET
    To: erms@PIONEER.BE )

Men må eg kjøre movie mode med fabrikk innstillinger i 500 timer eller kan eg forandre på innstillingene forde...

Tenkte å prøve desse som eg fant her på avforum av Trond B:

Her er mine innstillinger. Har prøvd både D-Nice og bumtious sine før, men synes mine egne passer bedre.

Movie Mode

Contrast 34
    Brightness 0
    Colour -7
    Tint 0
    Sharpness -13

PRO ADJUST

PURE CINEMA
    Fim Mode OFF
    TXT Opt OFF

Intellegent Mode OFF

PICTURE DETAIL

DRE OFF
    BLACL LEVEL ON
    ACL OFF
    Enhancer Mode 1
    Gamma 2

COLOUR DETAIL

Colour Temp Manual

Red High +1
    Green High 0
    Blue High +4
    Red Low -2
    Green Low 0
    Blue Low 0

CTI OFF

Colour Management

Red -2
    Yellow +1
    Green -4
    Cyan -2
    Blue 0
    Magenta -1

Colour Space 2

Noise Reduction All Off

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    :?

Sitter sånn 2,5-3 meter ifra....

Er det bedre bilder fra canal digital,get tv,viasat??? Riks tv synest eg er dårlig. CD,og resten har vel HD kanaler,men ser før meg at det er mye reprise og så er det jo ganske dyrt da....

Fekk mail av pioneer,at ein burde kjøre inn tven i ca 500 timer og kjøre movie mode

( Hei

Vi anbefaler deg til å kjöre film modus de förste 500 timene, det er Pioneers anbefalinger.

MVH Pioneer Support
    -----Original Message-----
    From: noreply@PIONEER.NO
    Date: 19.09.2008 21:52:20 CET
    To: erms@PIONEER.BE )

Men må eg kjøre movie mode med fabrikk innstillinger i 500 timer eller kan eg forandre på innstillingene forde...

Tenkte å prøve desse som eg fant her på avforum av Trond B:

Her er mine innstillinger. Har prøvd både D-Nice og bumtious sine før, men synes mine egne passer bedre.

Movie Mode

Contrast 34
    Brightness 0
    Colour -7
    Tint 0
    Sharpness -13

PRO ADJUST

PURE CINEMA
    Fim Mode OFF
    TXT Opt OFF

Intellegent Mode OFF

PICTURE DETAIL

DRE OFF
    BLACL LEVEL ON
    ACL OFF
    Enhancer Mode 1
    Gamma 2

COLOUR DETAIL

Colour Temp Manual

Red High +1
    Green High 0
    Blue High +4
    Red Low -2
    Green Low 0
    Blue Low 0

CTI OFF

Colour Management

Red -2
    Yellow +1
    Green -4
    Cyan -2
    Blue 0
    Magenta -1

Colour Space 2

Noise Reduction All Off

Hvor lav kontrast bør eg ha i begynnelsen??? Går 34 slik som her bra,eller må eg ha lavere?

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Herregud, den var frekk. Dette er jo de innstillingene jeg kom fram til for lenge siden........Bare se lenger bak i tråden (s.29). Vekommen etter (men gøy om vi kom fram til noenlunde de samme verdiene= skjermene har små produksjonsavik).
    Hvilke innstillinger brukte du på resten? black level og alt det der.....vil ha komplett pakke her

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så enkelt å beskrive lyd, men det beste jeg kan beskrive lyden som, er ei klokke som står og tikker.

Lyden er taktfast, med ca ett tikk i sekundet. Hører den godt når det er litt stille partier i filmer eller tv-program. Den er imidlertid ikke så høy som når du slår på/av tv'n. (da hadde jeg blitt gal.... )

Har snakket med Expert nå og de skulle ta kontakt med Pioneer. Så får vel høre noe i løpet av en dag eller to.

Forøvrig så er både jeg OG gubben veldig fornøyd med tv'n :-D Har allerede begynt bearbeiding for å få Technisat Digicorder HD S2 i hus
    Har ikke Pioneer innebygd pendelurverk da, og slag hver hele time :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owtuv
    Høres fornuftig ut. KRP-600M er tilgjengelig i Norge månedskiftet september/oktober. Såvidt vites er alle fra første levering bortbestilt.

Jeg mener å ha lest at KRP-500A er forventet leveringsklar noen uker senere enn KRP-600A.

Mvh,
    Ole Willy Tuv
    Hva med KRP-500M, er det bare jeg som er interessert i denne? Er omtrent garantert at det blir min neste TV (vel, teknisk sett er det jo ikke en TV...), og ut fra det jeg har forstått skal denne komme samtidig med 500A/600A - altså månedskiftet oktober/november. Håper ikke den kommer noe senere enn dette (?).

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har lest om (eller har personlige erfaringer med) forskjell i lydkvalitet mellom de sidestilte og den underliggende høyttaleren?

Lurer på den underliggende bare er to sidestillte i ett kabinett eller om det er forskjell i lyden... og om evt. de sidestillte gir bedre stereo effekt siden de er plassert langre fra hverandre...?

Mange bruker vel tv'en med hjemmekino anlegget, men jeg vil nok bruke høyttalerene i tv'en mye ved vanlig tv-titting. Derav spørsmålet.

/C

Side 45 av 212 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •