Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 44 av 213 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 4254
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er Pioneer Kuro PDP-5020FD samme TV som Pioneer PDP-LX5090?
    Tenker du på den som ligger på finn.no? Ikke kjøp den amerikanske utgaven. I dette tilfellet er det "dyrt å kjøpe billig".

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I samarbeid med AVForums.com ble det holdt en demo-event hos en forhandler i England i går der den nye KRP-serien (KRP-500A) ble demonstrert side om side med ISF-kalibrerte LX5090-skjermer (i tillegg til en 508XD). Har lest en del innlegg fra folk som var der, og den generelle oppfatningen er at KRP-skjermen har enda et hakk bedre bildekvalitet enn LX5090/6090. Svartnivået er hakket bedre og bildet er renere/klarere (mindre støy), slik jeg har forstått det. De som vil kan lese mer om dette i denne tråden hos AVForums.com. (side 27 og utover er kommentarer fra denne demo-eventen)

Dette er jo litt rart, siden Pioneer hele tiden har sagt at bildekvaliteten er identisk på LX-serien og KRP-serien. Men alle som var og fikk se dem side om side var altså enige om at KRP-skjermen var merkbart bedre. Så, har siklet lenge etter en 5090 nå men det spørs om det ikke blir en KRP-500M evt. A i stedet

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    I samarbeid med AVForums.com ble det holdt en demo-event hos en forhandler i England i går der den nye KRP-serien (KRP-500A) ble demonstrert side om side med ISF-kalibrerte LX5090-skjermer (i tillegg til en 508XD). Har lest en del innlegg fra folk som var der, og den generelle oppfatningen er at KRP-skjermen har enda et hakk bedre bildekvalitet enn LX5090/6090. Svartnivået er hakket bedre og bildet er renere/klarere (mindre støy), slik jeg har forstått det. De som vil kan lese mer om dette i denne tråden hos AVForums.com. (side 27 og utover er kommentarer fra denne demo-eventen)

Dette er jo litt rart, siden Pioneer hele tiden har sagt at bildekvaliteten er identisk på LX-serien og KRP-serien. Men alle som var og fikk se dem side om side var altså enige om at KRP-skjermen var merkbart bedre. Så, har siklet lenge etter en 5090 nå men det spørs om det ikke blir en KRP-500M evt. A i stedet
    Har du ikke hørt om Plasebo effekten. Tror du det er bedre så blir det bedre. Forøvrig høres det jo litt rart ut om Pioneer skulle introdusere en ny modell som ikke var bedre.....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forsåvidt ikke noe nytt. Det samme hevdet Carsten Rampacher på areadvd og han har absolutt peiling:

EXKLUSIV-PREVIEW: Pioneer "Pure Black Kuro" KRP-500A und BDP-LX71 Blu-ray-Player (23.07.2008)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt spørsmål: Er den generelle oppfatningen at det ikke er "nødvendig" med H-modellene her i Norge? Hvilke tanker gjør folk seg om dette? Hvorfor kjøpte du evt. H-modell?

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pax
    Kjapt spørsmål: Er den generelle oppfatningen at det ikke er "nødvendig" med H-modellene her i Norge? Hvilke tanker gjør folk seg om dette? Hvorfor kjøpte du evt. H-modell?
    Kan jo set ut til at det blir lenge til det kommer noe HD på bakkenettet så hva er da vitsen ? Bedre å satse på en annen leverandør spør du meg.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo set ut til at det blir lenge til det kommer noe HD på bakkenettet så hva er da vitsen ? Bedre å satse på en annen leverandør spør du meg.
    Tja, det er jo greit å slippe en ekstern satelitt-tuner også. Så jeg håper ihvertfall at ikke bare bakkenettet, men tuneren klargjøres for Canal Digital. En må jo nesten tro at tuneren er optimalisert og tilpasset skjermen, slik at kvaliteten på vanlige SD-sendinger blir bedre enn med andre tunere.

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når H-modellen kommer, og om noe pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5090 -> Pc

Hei.
    Sitter her å skal koble pc`n til tv og da lurer jeg på hva som gir best bilde. Håper å få slippe unna med å kjøpe dobbelt opp med kabler for å teste begge deler.. Har en dvi utgang som jeg skal bruke fra pc.
    Alternativene blir da;
    1. Dvi overgang til vga og bruke pc inngang på tv?
    2. Dvi overgang til hdmi og bruke en hdmi inngang på tv?
    I teorien skulle jeg tro at 2.valget var best. men hvorfor lager pioneer en vga inngang da? Hadde det ikke vært bedre med en dvi inngang eller en til hmi?

Hvis det står om dette noen andre plasser så beklager jeg at jeg ikke har sett dette, kan dere legge ut en link event..

Mvh Kriz

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A_hjelme
    Noen som vet når H-modellen kommer, og om noe pris?
    Netshop har lagt den ut, men har den ikke inne enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en 9 minutters video om Pioneer KRP-500/600-serien og hvorfor den omtalte "pure" mode IKKE kan oppnås helt med kalibrering av LX5090/6090:

AVForums and TLC Broadcast Pioneer KRP Event - AVForums.com

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den i går ja, og har fulgt med i tråden om KRP-modellene der. Tøft at Pioneer har økt kvaliteten enda et lite hakk fra den allerede suverene LXx090-serien Skjønner egentlig ikke hvorfor vi ikke har fått Pure-modusen tilgjengelig på europeiske modeller tidligere. Sport-modusen (som vi har hatt i stedet) er jo totalt ubrukelig... Elite-modellen i USA har da vært et lite hakk over LX-modellene her hele tiden, er ihvertfall mye som tyder på det.

Skal sjekke innom noen butikker i morgen og høre om det er mulig å forhåndsbestille og til evt. hvilke priser og leveringstider for henholdsvis A og M-modellene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner egentlig ikke hvorfor vi ikke har fått Pure-modusen tilgjengelig på europeiske modeller tidligere.
    For noe måneder siden var det snakk om at LX6090H og 5090H skulle ha denne "pure"-modusen, blant annet etter en svensk test av 6090H. Men så vidt jeg har forstått så ble det likevel ikke noe av. Men jeg håper fremdeles at dette er én av grunnen til at H-modellen drøyer (det ligger blant annet ute en ny software til G9 på nett), selv om det er lite sannsynlig.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    For noe måneder siden var det snakk om at LX6090H og 5090H skulle ha denne "pure"-modusen, blant annet etter en svensk test av 6090H. Men så vidt jeg har forstått så ble det likevel ikke noe av. Men jeg håper fremdeles at dette er én av grunnen til at H-modellen drøyer (det ligger blant annet ute en ny software til G9 på nett), selv om det er lite sannsynlig.
    Det har du rett i, mente også å huske at det gikk rykter (mer eller mindre bekreftede) om at H-modellene ville ha Pure-modusen. Men lastet ned manualen fra den svenske Pioneer-siden og så at det ikke stemte. Men jeg, som du, så samtidig at det også fantes softwareoppdateringer til H-modellene på den svenske siden. Desverre tviler jeg på at dette har noe som helst med Pure-modus å gjøre, eller evt. andre ting for å få bildekvaliteten opp på KRP-nivå. Sannsynligvis er det nok heller DLNA-funksjonaliteten og/eller satellittuner-delen som har fått noen bugfix'er. Men det er jo lov å håpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriz
    Hei.
    Sitter her å skal koble pc`n til tv og da lurer jeg på hva som gir best bilde. Håper å få slippe unna med å kjøpe dobbelt opp med kabler for å teste begge deler.. Har en dvi utgang som jeg skal bruke fra pc.
    Alternativene blir da;
    1. Dvi overgang til vga og bruke pc inngang på tv?
    2. Dvi overgang til hdmi og bruke en hdmi inngang på tv?
    I teorien skulle jeg tro at 2.valget var best. men hvorfor lager pioneer en vga inngang da? Hadde det ikke vært bedre med en dvi inngang eller en til hmi?

Hvis det står om dette noen andre plasser så beklager jeg at jeg ikke har sett dette, kan dere legge ut en link event..

Mvh Kriz
    Om der ikke er DVI inngang på TV'en for du bruke DVI til HDMI. Dette vil gi digitalt bilde. Går du fra DVI til VGA vil du få analogt bilde.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en 9 minutters video om Pioneer KRP-500/600-serien og hvorfor den omtalte "pure" mode IKKE kan oppnås helt med kalibrering av LX5090/6090:

AVForums and TLC Broadcast Pioneer KRP Event - AVForums.com
    Har sett denne video flere ganger nå, men har ikke fått med meg noe om at x090 i ”Movie” mode ikke går at kalibrere til samme kvalitet som en KRP i ”Pure” mode

Dette skriver "bumptious" om KRP på AVForums:

“Of course I went straight for the pure mode, and this is NO more than just another preset, just with Everthing switched off. The good news is though that this is tuned really nicely, its still not "right" but with just a few tweaks, almost the same as the 6090 settings it looked sumptuous”

Det va for øvrig "bumptious" som holdt demoen (Han hadde og kalibrert alle Pio modellene som vistes frem)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett denne video flere ganger nå, men har ikke fått med meg noe om at x090 i ”Movie” mode ikke går at kalibrere til samme kvalitet som en KRP i ”Pure” mode

Dette skriver "bumptious" om KRP på AVForums:

“Of course I went straight for the pure mode, and this is NO more than just another preset, just with Everthing switched off. The good news is though that this is tuned really nicely, its still not "right" but with just a few tweaks, almost the same as the 6090 settings it looked sumptuous”

Det va for øvrig "bumptious" som holdt demoen (Han hadde og kalibrert alle Pio modellene som vistes frem)
    Jo, jeg har sett det. Men samtidig sies det i videoen at det er skjedd endringer i softwaren i pure mode som gav uventede (gode) resultater, og som gjorde at en ukalibrert KRP er like god som en kalibrert LX. Men uansett, natt og dag er det neppe. Mitt ankepunkt mot KRP er at den på lik linje med de gamle Pioneer`ene må ha to nettkabler, og det gjør at det bare er skjermen som du kan skru av helt, mens media-receiveren må alltid stå i standby (Ellers må du dra ut kontakten). Den er også dyrere, så om jeg kunne velge, så ville jeg heller hatt en LX5090H med Pure-modus i stedet for den ubrukelig "sport".

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, jeg har sett det. Men samtidig sies det i videoen at det er skjedd endringer i softwaren i pure mode som gav uventede (gode) resultater, og som gjorde at en ukalibrert KRP er like god som en kalibrert LX. Men uansett, natt og dag er det neppe. Mitt ankepunkt mot KRP er at den på lik linje med de gamle Pioneer`ene må ha to nettkabler, og det gjør at det bare er skjermen som du kan skru av helt, mens media-receiveren må alltid stå i standby (Ellers må du dra ut kontakten). Den er også dyrere, så om jeg kunne velge, så ville jeg heller hatt en LX5090H med Pure-modus i stedet for den ubrukelig "sport".
    Enig i det. Jeg liker designet på LX5090 og LX508 der alt er innebygd. Får håpe de får inn Pure-modus i LX5090H, men det er vel heller tvilsomt. Er nok som du sier dekoder delen som gjør at levering er forsinka.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom fire forskjellige butikker i går (Lefdal, Elkjøp, Elprice og Expert) og bare sistnevnte hadde hørt om disse modellene - ingen hadde dem i prislisten eller kunne gi meg noen pris og ingen visste leveringstid. Bortsett fra karen på Expert som sa de skulle komme rundt månedskiftet Oktober/November (altså vel over en måned til), og 60 tommers A-modell (med ekstern mediaboks) skulle være ca. 7-8 tusen dyrere enn LX6090. M-modellene (som jeg er interessert i) hadde han ingen prisinformasjon på, men de skulle være tilgjengelig på samme tidspunkt.

Side 44 av 213 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •