Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 43 av 213 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 4254
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,

Første post her... har kikket litt i denne tråden og tester generelt og har vel kommet til at jeg skal gå til anskaffelse av Kuro 9.gen 50".....

Nå er den vel akkurat på veg ut i butikkene...noen som har sett noen gode priser? Takk for svar

Edit: Bør vel spesifisere.. dette gjelder Oslo/Østlandsområdet.

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pax
    Hei,

Første post her... har kikket litt i denne tråden og tester generelt og har vel kommet til at jeg skal gå til anskaffelse av Kuro 9.gen 50".....

Nå er den vel akkurat på veg ut i butikkene...noen som har sett noen gode priser? Takk for svar

Betalte ca 27.000,- for min for ca 1mnd siden hos SoundGarden, kjøpte en VSX-LX70 samtidig.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Herregud, den var frekk. Dette er jo de innstillingene jeg kom fram til for lenge siden........Bare se lenger bak i tråden (s.29). Vekommen etter (men gøy om vi kom fram til noenlunde de samme verdiene= skjermene har små produksjonsavik).

hehe.. Frekk du liksom!
    Har ikke fulgt med på tråden tidligere, så jeg la bare ut de innstillingene jeg "fikk med" tv'en da jeg kjøpte den siden det var noen som spurte etter innstillinger på siste siden her... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tyder jo på at vedkommende du fikk levert TV'en av har fulgt med på tråden her

Så identiske paneler kan man vel ikke forvente seg, eller :-D

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pax
    Hei,

Velkommen til AVforum :-)
    Her er link til pristråden

http://avforum.no/forum/produkt-pris...r-kuro-9g.html

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Tyder jo på at vedkommende du fikk levert TV'en av har fulgt med på tråden her

Så identiske paneler kan man vel ikke forvente seg, eller :-D

Kjøpte min 1.aug så det er fullt mulig det ja...
    Synes det er litt drøyt at "HTTech.no" påstår det er de som har kommet fram til innstillingene og de er utført av Home Theater Technology med Avia-Pro
    Justeringene er utført med en primare DVD26HDMI står det...

De påsto også at pioneer panelene var meget like "out of the box" så dette var en bra pekepinn på hvordan innstillingene burde være.

...ikke vet jeg hva jeg skal tro... En ekstrem tilfeldighet ihvertfall!

Men til syvende å sist så er jeg veldig fornøyd med tv'en og de innstillingene da...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Velkommen til AVforum :-)
    Her er link til pristråden

http://avforum.no/forum/produkt-pris...r-kuro-9g.html
    Tusen takk. Ny her, så fint å bli pekt i riktig retning

EDIT: Fint om du tar dette i tråden du har fått linken til...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. Frekk du liksom! Har ikke fulgt med på tråden tidligere, så jeg la bare ut de innstillingene jeg "fikk med" tv'en da jeg kjøpte den siden det var noen som spurte etter innstillinger på siste siden her...
    Hehe. Jeg mente selvsagt ikke at du var frekk, men at noen andre hadde "sakset" innstillingene og lot de fremstå som "sine". Men det kan vel se ut som om de har fremkommet til de samme innstillingene på selvstendig vis. Og som sagt: ingenting er bedre enn skjermene har så små fabrikk-avvik! Det betyr at vi kan utveksle bruker-innstillinger, selv om det i dette tilfellet bare gjelder HDMI. Det er nemlig grunn til å tro (basert på det jeg har test tidligere) at avviket blir større om scart kommer inn i bildet, fordi avlesningsmekanismen (dvd-spiller e.l.) og til dels kabelen KAN ha sine særtrekk som påvirker det endelige resultatet. Men hvem vet; underenes tid er ennå ikke forbi....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på å handle denne tv'n, men hva er forskjellen på LX5090 LX5090H ?
    Det står sikkert et eller annet sted i tråden, men den er jo syko lang...

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Username
    Jeg lurer på å handle denne tv'n, men hva er forskjellen på LX5090 LX5090H ?
    Det står sikkert et eller annet sted i tråden, men den er jo syko lang...
    H-modellen har innebygget satellittuner, og MPEG4 bakkenettuner. Den digitale tuneren i LX5090 støtter bare MPEG2 (altså ubrukelig for det norske bakkenettet). I tillegg har den ethernet-kontakt og DLNA-funksjonalitet, som vil si at den støtter streaming av media via nettverk. Ellers er det nøyaktig samme TV, så ting som f.eks. bildekvalitet og utseende er det samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H-modellen har innebygget satellittuner, og MPEG4 bakkenettuner. Den digitale tuneren i LX5090 støtter bare MPEG2 (altså ubrukelig for det norske bakkenettet). I tillegg har den ethernet-kontakt og DLNA-funksjonalitet, som vil si at den støtter streaming av media via nettverk. Ellers er det nøyaktig samme TV, så ting som f.eks. bildekvalitet og utseende er det samme.
    Ja, det er ihvertfall grunn til å tro at skjermene gir likt bilde. Men menyene er ulike (5090 har samme menystyring som 508, 5090H har de nye menyene) og satelitt-tuneren skal virke i Norge med CD-kort, kanskje også bakkenettet. Men for å være sikker at de sistnevnte funksjonene kan komme i bruk, er skjermene betydelig forsinket her i Norge (i Sverige har den kommet for lengst).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kjøpt lx5090, men bildet er på langt nær like bra som på den gamle 32" CRT'en.

Har digital parabol. Er koblet med antennekabel inn på tuner og scart til TV. Eneste forskjell som er gjort er at scart kabelen er byttet fra standard til den nest beste i monster serien.

Detaljene er kornete, og du kan av og til se noe etterslep når ting i bildet beveger seg raskt.

Er det noe en kan stille på for å forbedre dette?

Vet flatskjermer ikke tar så godt analoge signal, men trudde jo ikke det skulle bli noe dårligere med signal fra digital parabol.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Conan85
    Har nå kjøpt lx5090, men bildet er på langt nær like bra som på den gamle 32" CRT'en.

Har digital parabol. Er koblet med antennekabel inn på tuner og scart til TV. Eneste forskjell som er gjort er at scart kabelen er byttet fra standard til den nest beste i monster serien.

Detaljene er kornete, og du kan av og til se noe etterslep når ting i bildet beveger seg raskt.

Er det noe en kan stille på for å forbedre dette?

Vet flatskjermer ikke tar så godt analoge signal, men trudde jo ikke det skulle bli noe dårligere med signal fra digital parabol.
    Du har vel en komponent-utgang eller HDMI-utgang på parabolen?
    Hvis ikke må du ihvertfall passe på å ha en bra fullkoblet Scart-kabel (RGB). Det er fullt mulig å få knallbra bilde via scart.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kun scart-ut og antenne-ut på satelitt tuneren.. Er en Humax ette eller annet..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Conan85
    Er kun scart-ut og antenne-ut på satelitt tuneren.. Er en Humax ette eller annet..
    Hvis du har den originale SCART-kabelen bör denne byttes med en fullkoblet SCART RGB. Har selv Humax (kabel-TV) og har hatt kjempebra bilde fra SCART. Sjekk da også innstillingene på Humax-boksen at den sender ut RGB.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hva du mener med fullkoblet scart. Bytte ut den orginale med den nest beste i Monster serien. Kostet vell en 600kr i utsalg om ikke mer (hadde forhandler pris, så husker ikke hvor mye jeg gav), så burde være bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er garantert bare en innstilling som gjør at bilde ikke blir bra. Kjører vanlig scart RGB sjøl fra en Force satelitt tuner til et Pioneer 7. generasjon plasma og bildet er upåklagelig. Burde bli minst like bra med denne tv'n som er to år nyere. Men jeg måtte stille inn tuneren min til å bruke RGB, det må sikkert du også. Se etter i menyen om du kan finne noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket nettopp tuneren, den står innstilt på RGB..

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Pioneer Kuro PDP-5020FD samme TV som Pioneer PDP-LX5090?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    Er Pioneer Kuro PDP-5020FD samme TV som Pioneer PDP-LX5090?
    Nei, det er en amerikansk "light"-modell av 9G Pioneer plasma. Modellen som heter Elite PRO-111FD er omtrent det samme som vår LX5090 (ihvertfall med tanke på bildekvalitet, innstillingsmuligheter og denslags). Den er tilpasset det amerikanske markedet, og mangler derfor scart (men har 4 HDMI) og noen andre små forskjeller (det står bl.a. "Elite" i stedet for "Pioneer" på selve skjermen).

Side 43 av 213 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •