Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 40 av 212 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 4233
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    når du sier skjermen er helt mørk, mener du da at du f.eks ikke har noe signal inn, eller bare et mørkt bilde i en film ?
    Er synlig ved begge tilfeller

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Du får aldri sorte kanter på sidene, de vil alltid vær grå. Stripene som du får over og under vil alltid vær sorte.

Prøv knappen nederst til høyre på fjerren, der kan du skifte aspect ratio uansett hva du har satt for options i menyen.

Problemet du beskriver, og da regner jeg med helt sort rom, er at når du skifter over til for eksempel HDMI1 uten signal, så får du ikke et helt sort bilde, riktig?

Det er det ingen som får ennå, total sort kommer ikke før neste modell. MEN, hvis du ser dette bomullsaktige sorte på stripene over og under når du ser på film, så har du et problem.

Problemet er ganske vanlig, kalles blotching, man ser det normalt ikke under normale forhold, kun med helt sort rom og null stimuli (null innsignal)
    Jeg har kun svarte kanter på sidene.

Kan dette være pga dekoder?

er en hd pvr fra canal digital.

Imidlertid ser jeg denne såkalte blotchingen feks under rulletekst, og det irriterer.

Jeg mener jeg har en sak, da jeg kun har brukt tv'en normalt. Har en kamerat med en lx5080, som bruker sin skjerm både som monitor og alt annet. Aldri problemer med innbrenning der i gården. og mine innstillinger er vesentlig mørkere enn hans, for å skåne panelet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Jeg har kun svarte kanter på sidene.

Kan dette være pga dekoder?

er en hd pvr fra canal digital.

Imidlertid ser jeg denne såkalte blotchingen feks under rulletekst, og det irriterer.

Jeg mener jeg har en sak, da jeg kun har brukt tv'en normalt. Har en kamerat med en lx5080, som bruker sin skjerm både som monitor og alt annet. Aldri problemer med innbrenning der i gården. og mine innstillinger er vesentlig mørkere enn hans, for å skåne panelet
    De svarte kantene dine er nok fra sendingen/decoder, du hadde aspect satt til full på tven ikke sant ? hvis du setter aspect til auto, vil vel tven fylle skjermen for det meste slik at du ikke får svarte kanter på sidene. Du kan bytte aspect med den knappen som heter HDD er nest nederst til høyre på kontrollen.
    Hva er forresten decoderen din satt til å sende, har du slått på aktivering av hd signal og satt 1080i eller 720, det måtte ihvertfall jeg på min, ikke at det nødvendigvis har så mye å si men :P

Hvis du ser disse bomullsdottene (blotching) mens du ser på film og slik vil jeg nok tro at du har en sak ja, det skal ikke være slik.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De svarte kantene dine er nok fra sendingen/decoder, du hadde aspect satt til full på tven ikke sant ? hvis du setter aspect til auto, vil vel tven fylle skjermen for det meste slik at du ikke får svarte kanter på sidene. Du kan bytte aspect med den knappen som heter HDD er nest nederst til høyre på kontrollen.
    Hva er forresten decoderen din satt til å sende, har du slått på aktivering av hd signal og satt 1080i eller 720, det måtte ihvertfall jeg på min, ikke at det nødvendigvis har så mye å si men :P

Hvis du ser disse bomullsdottene (blotching) mens du ser på film og slik vil jeg nok tro at du har en sak ja, det skal ikke være slik.
    Har hd pvd fra canal digital. Den er satt til 1080i.

Kan forsøke å sette til auto, men har aldri sett at jeg har fått grå kanter på pioneeren. Kun svarte.

Har kontaktet support, og jeg var første i skandinavia (!) som ringte inn ang dette problemet på G9. Så skal feilmelde i kveld, så vil reperatører kontakte meg og booke tid for hjemme-service. Så får vi se hvordan det går..

Tusen takk for all hjelp folkens!

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til! Det ordner seg sikkert!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vuderer å kjøpe en lx5090, men vet den har ligget for salgs helt siden Mars. Og det uten at prisen har gått noe ned..

Noen som vet om det er en ny 50" fra Pioneer på vei? Eventuelt når kommer den?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uderer å kjøpe en lx5090, men vet den har ligget for salgs helt siden Mars. Og det uten at prisen har gått noe ned..
    Da har du ikke fulgt med. F.eks. her på sørlandet har prisen gått ned 5000 på den nevnte skjerm i dette tidsrommet.....

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Conan85
    Vuderer å kjøpe en lx5090, men vet den har ligget for salgs helt siden Mars. Og det uten at prisen har gått noe ned..

Noen som vet om det er en ny 50" fra Pioneer på vei? Eventuelt når kommer den?
    De første skjermene kom vel til Norge i midten av juni. Må nok vente ei god stund på 10. gen.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Har hd pvd fra canal digital. Den er satt til 1080i.

Kan forsøke å sette til auto, men har aldri sett at jeg har fått grå kanter på pioneeren. Kun svarte.

Har kontaktet support, og jeg var første i skandinavia (!) som ringte inn ang dette problemet på G9. Så skal feilmelde i kveld, så vil reperatører kontakte meg og booke tid for hjemme-service. Så får vi se hvordan det går..

Tusen takk for all hjelp folkens!

Tror kun du vil få grå sider hvis du setter aspect til 4:3.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kun du vil få grå sider hvis du setter aspect til 4:3.
    Det stemmer. Men da krymper et bilde som allerede er i 4:3 til en heller dårlig proposjon, og det blir da grå+svarte striper på sidene.

Er usikker på om det vil gjøre situasjonen bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å måtte lese alle postene som er i denne tråden, lurte jeg på...
    Pioneer lager nå både Plasma og Lcd. Hva skjer med mellom størrelse skjermene i den nye generasjonen?
    De har plasma på 50 og 60 tommer, hva er planene for en 42 tommer?
    De har Lcd på 32, 37 og 46 tommer, hva med 40 tommer?

Noen som har et utfyllende svar, infomer meg gjerne:-D

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen planer om noen 40 eller 42". Info om alle aktuelle modeller av 9. gen plasma og LCD fra Pioneer finner du i første post.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800 | DENON DBP-4010UD

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar.

Merkelig at de ikke har skjermer i denne størrelsen... men men

Vi får håpe, eller ihvertfall, jeg får håpe at de vil få disse størrelsene i neste generasjon:-D

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool hei

Ser jeg kan få den nye 60" fra usa for 4000.-dollar inkl frakt(frakt bare 150 dollar ???) + da moms. altså ca 25000.- halv pris av her men bare 1 år garanti da.Er det den samme som her hjemme,skal bruke den 90% til spilling og blueray gjennom hdmi

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ser jeg kan få den nye 60" fra usa for 4000.-dollar inkl frakt(frakt bare 150 dollar ???) + da moms. altså ca 25000.- halv pris av her men bare 1 år garanti da.Er det den samme som her hjemme,skal bruke den 90% til spilling og blueray gjennom hdmi

Sjekk eventuelt at garantien gjelder "worldwide", viss ikke har du ingen garanti.

Tv'en går sikkert bare på 110V også. Da må du ha en converter til å få rett strøm til tv'en. Å bruke en converter kan igjen skade tv'en og la deg stå uten garanti.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Conan85
    Sjekk eventuelt at garantien gjelder "worldwide", viss ikke har du ingen garanti.

Tv'en går sikkert bare på 110V også. Da må du ha en converter til å få rett strøm til tv'en. Å bruke en converter kan igjen skade tv'en og la deg stå uten garanti.
    det står 120 v og 60hz i manualen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det står 120 v og 60hz i manualen
    Snakket med Pioneer support nå og de sa jeg trenger en strømadapter.kjører jeg hdmi så har det ingen ting og si på bildet i forhold til den europeiske versjonen men garantien hjelper kun der borte.Men jeg sparer 24000.- i forhold til og kjøpe her

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp!!

Jeg ble etter lang tids vurdering eier av 5090. Lekker sak! Men ble tatt veldig på senga når jeg kom hjem å fant ut at det ikke var integrerte høytallere på TV`n. Så nå skal jeg ut å kjøpe noe mere stæsj. Men jeg syns ikke TV bildene er all verden egentlig, selv om jeg bruker CD sin HD dekoder. Sikkert mye å gå på når det gjelder innstillinger.

Jeg er helt fersk på disse TV`ne, så jeg har noen spørsmål: Jeg får ikke fram PS3. PS3`n står inn i HDMI inngang 3, mens HD dekoderen står i HDMI inngang 4. Hva kan være feil?
    Når jeg setter på TV, så står det at den viser 720p, hvordan får jeg satt opp dette til 1080p?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Pioneer support nå og de sa jeg trenger en strømadapter.kjører jeg hdmi så har det ingen ting og si på bildet i forhold til den europeiske versjonen men garantien hjelper kun der borte.Men jeg sparer 24000.- i forhold til og kjøpe her
    hehe blir mye inlegg her,snakket akkurat med en person som har kjøpt usa versjonen og han sier at den fungerer på strømnettet her og at det bare er en markedsstrategi ifra pioneer,står 120 v i hans bruksanvisning også!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knuti77
    Jeg ble etter lang tids vurdering eier av 5090. Lekker sak! Men ble tatt veldig på senga når jeg kom hjem å fant ut at det ikke var integrerte høytallere på TV`n. Så nå skal jeg ut å kjøpe noe mere stæsj. Men jeg syns ikke TV bildene er all verden egentlig, selv om jeg bruker CD sin HD dekoder. Sikkert mye å gå på når det gjelder innstillinger.

Jeg er helt fersk på disse TV`ne, så jeg har noen spørsmål: Jeg får ikke fram PS3. PS3`n står inn i HDMI inngang 3, mens HD dekoderen står i HDMI inngang 4. Hva kan være feil?
    Når jeg setter på TV, så står det at den viser 720p, hvordan får jeg satt opp dette til 1080p?
    Du må vel kanskje sette 1080i eller 720p i setup til hd decoderen til cd hvis du ikke har gjort det, ang ps3 må du sikkert resette video instillingene på den ( slå den av, og trykk deretter inn on knappen og hold den til det piper 2 ganger tror jeg det var ) , mulig du også må aktivere hdmi på input 3.

Side 40 av 212 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •