Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 39 av 212 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 4233
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Har hatt 5090 i en måned nå, og må ærlig innrømme at jeg ikke har sett noe hakking av noe slag.
    Har sett en del bluray (ps3) og ellers ser jeg tv gjennom CD hd sat tuner, allt koblet til med hdmi. Har fiklet en del rundt med forskjellige instillinger men kan ikke huske å ha opplevd hakking med verken det ene eller andre.
    Så I Am Legend på bluray her om dagen, der er det en del panoreringer og ingen av de hakket, må bare nevne at denne filmen så helt sykt bra ut, detaljer, farge osv, var bare helt wow :P
    helt enig med deg. Har samme erfaringer som deg.
    Blu-ray film på denne tven er helt nydelig! Samme med OL i hd.
    Angerer ikke et sekund på å invistert i en så bra tv!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tja_
    helt enig med deg. Har samme erfaringer som deg.
    Blu-ray film på denne tven er helt nydelig! Samme med OL i hd.
    Angerer ikke et sekund på å invistert i en så bra tv!

Var hos expert idag for å sjekke ut hakking ved panorering på lx5090. Når det ble spilt Bluray fra Pioneer sin lx70a som var koblet opp fantes det ikke antyding til hakking.
    Ba om å få koble opp en standard dvd spiller med scart til tven ble resultatet noe helt annet. Da hakket hver eneste beveglese i bildet omtrent... Prøvde å skru av og på de fleste bildeforbedringskretser, og å kjøre både optimum, cinema og standard mode. Hakket like fordømt uansett, men det er jeg ganske overbevist om at hadde å gjøre med dvdspilleren.
    Hvertfall siden de fleste som har en slik tv har gode erfaringer...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

436 xde kontra 5090

Hei
    Jeg vurderer og bytte ut min 436 xde men har et par spørsmål håper noen av dere kan hjelpe meg.
    1. Avstand til tv er ca 2,5 til 3 meter er dette for lite for en 50 tommer
    2. Vil jeg ha noe utbytte av 1080p kontra 720p som jeg bruker i dag.
    Vil denne oppgraderingen ha noe for seg?
    3. Hva kan jeg forvente og få for men 436 xde hvis jeg skal selge den

Trond M

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. LX5090 er jo i full-HD, så en sitteavstand på 2,5-3m er ikke for lite, selv ikke for LX6090!

2. For å få fullt utbytte av Blu-ray og 1080i HDTV, så er en 1080p TV nødvendig. Selv DVD er bedre på en 1080p TV enn en 720p/768p TV om oppskaleringen er gjort riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra
    Jeg trodde muligens at jeg satt fornærme til og få utbytte at 1080p
    Er veldig fornøyd med 720p men jeg har ikke fått teste 1080p noe jeg har veldig lyst på

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tmul
    1. Avstand til tv er ca 2,5 til 3 meter er dette for lite for en 50 tommer
    Dette med sitteavstand er virkelig en smaksak. Det er en selv som avgjør hva som fungerer.
    Kan jo nevne at jeg sitter 3 meter fra en 155 tommer (dog lerret), Det funker ypperlig i 720 og vil bare bli bedre i 1080. :-D
    I stua sitter jeg 2,5 meter fra en 42 tommer og myser, skulle gjerne hatt 60 tommer men må nok nøye meg med 50.

BTW og litt OT. Håper trenden med skjermstørrelse fortsetter 8. gen hadde 50 som toppmodell, 9. gen har 60 som toppmodell, kanskje 10 gen kommer med 80 som toppmodell.

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av danjel
    Står side mask detection på så skal stripene på siden i 4:3 sendinger bli grå, for å forhindre at man kan få innbrenning av de sorte stripene. Er ikke bare det som står på hos deg vel? :P
    Hmm. Skjermformatet står som Full Skjerm. Dvs 4:3 sendinger blir automatisk skalert til å ha svarte kanter på sidene. Eneste jeg fant i menyen var "sidemaske", og der kunne jeg stille auto eller fast. Nå står den på auto..

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Dette høres ut som en klar defekt, du bør kontakte Pioneer Support og kan nok kreve en ny TV. Har hatt min 508XD i 5 mnd nå, ser mye letterboxed film (2.35:1) og er ikke noe antydning til innbrenning, retention eller noen ting...
    Høres ut som en god ide. De hevder i brukermanualen at innbrenning kan forekomme på alle tv'er, hvilket det sikkert kan. Men tror ikke det skal være slik som dette. Her ser man jo klart at skjermen er "bommullsaktig". Det er det beste ordet jeg kommer på for å forklare der jeg ser når skjermen er helt mørk og det er mørkt i rommet. (kino)

Takk for alle tips!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Høres ut som en god ide. De hevder i brukermanualen at innbrenning kan forekomme på alle tv'er, hvilket det sikkert kan. Men tror ikke det skal være slik som dette. Her ser man jo klart at skjermen er "bommullsaktig". Det er det beste ordet jeg kommer på for å forklare der jeg ser når skjermen er helt mørk og det er mørkt i rommet. (kino)

Takk for alle tips!
    når du sier skjermen er helt mørk, mener du da at du f.eks ikke har noe signal inn, eller bare et mørkt bilde i en film ?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for alle tips!
    Du har vel det som kalles "blotching". Det er det antydning til på alle skjermene etter det jeg har fått med meg. Er normalt ikke synlig under vanlig TV titting. Kun når du sitter i et helt mørkt rom med helt svart skjerm.
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Newcomer danjel sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Skjermformatet står som Full Skjerm. Dvs 4:3 sendinger blir automatisk skalert til å ha svarte kanter på sidene. Eneste jeg fant i menyen var "sidemaske", og der kunne jeg stille auto eller fast. Nå står den på auto..
    Hvis side mask står på auto vil tven automatisk legge grå striper på sidene i 4:3 sendinger. Er kanskje det som gjør at stripene på siden hos deg er grå? Skjønte ikke helt om det kun var på siden tven din var grå, eller om det var hele bildet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer KRP-500/600 har Pure modus, men et stykke på vei skal det være sammenliknbart med innstillingene nedenfor (se vedlegg).

Litt om forskjellene på gamma-kurvene vs. bilde-modus:

Film/Movies gammakurve (se vedlegg):
    Gamma 1 = 2.3-kurve
    Gamma 2 = 2.2-kurve
    Gamma 3 = 2.1-kurve

User/Brukers gammakurve (se vedlegg):
    Gamma 1 =1.7 S-kurve
    Gamma 2 = 1.6 kraftig s-formaet kurve
    Gamma 3 =1.6 svakere S formet kurve

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Ikke rart Movie modus er bedre enn User modus...

Med muligheten for Pure modus hos KRP-500/600, så må jeg vurdere å endre min forhåndsbestilling av LX6090H til en KRP-600. Blir vel enda lengre å vente da, antar jeg?

Hva har du tenkt å gjøre J.Haugen, blir det en LX5090H eller en KRP-500 på deg?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    BTW og litt OT. Håper trenden med skjermstørrelse fortsetter 8. gen hadde 50 som toppmodell, 9. gen har 60 som toppmodell, kanskje 10 gen kommer med 80 som toppmodell.
    Toppmodellen i G8 serien var jo LX608D, så sånn sett er det ingen endring. Eneste endring er bortfall av 42 tommere og alle 768p modeller.

Og vil ikke 70" komme før 80"..?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Hakking eller ikke hakking?

Ettersom jeg spiller endel spill på PS3 så kan jeg ikke avfinne meg med en TV som hakker. I allefall ikke en kostbar høyspesifisert TV. Min nuværende DLP Sagem Axium HD D45 er suveren på det området (spill), så jeg blir veldig usikker på om dette er et problem på Pioneer'en. Kan noen bekrefte at 5090 fungerer utmerket til spill, så jeg ikke gjør noe jeg vil angre på?
    OK, Kommer tilbake til det så kalte ”hakke” problemet i neste post.

Først tar jeg meg av deg som spiller PS3.

Jeg spiller svært lite PS3 selv, bruker den mest til avspilling av Blu-ray filmer.
    Men for og vær sikker på at jeg ikke bløffer, så tok jeg meg en lang økt med ”Medal of honor – Airborne”. Kan da rapportere absolutt NULL hakking, alt gikk så kjappt at jeg klarte ikke og følla med selv :lol:

Bruker disse innstillinger (som jeg har kopiert fra AVForums UK) på game mode:

Link: http://www.avforums.com/forums/showpost.php?p=7454618&postcount=4150

Picture Mode: Game
    Contrast:34
    Brightness: +1
    Colour: +5
    Tint: 0
    Sharpness: -15 (have experimented up to -7 but usually end back here)

Picture Detail
    -------------
    DRE Picture: Low (adds alittle sharpness but improves contrast and definition)
    Black Level: On
    ACL: Off
    Enhancer Mode: 1
    Gamma: 2

Colour Detail
    ------------
    Colour Temp: Mid-Low
    CTI: Off
    Colour Space 1

Noise Reduction Options - Off
    Game Control Pref: On (In Options).

Som sagt så har folk på forum i Sverige, UK og USA kun gode erfaringer med PS3 på LX5090, så du kan trygt kjøpe den hvis du vil ha en skikkelig spilleskjerm.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hakking?

Nå er jeg klar til og svare på ”hakke problemet”

Mange har etterlyst svar fra oss som har LX5090, etter en man opplevde det han mener er ekstrem hakking på en LX5090 som var på display i en eller annen butikk.

”Kimi” som har en 508XD har skrive et fint innlegg, som for så vidt gjelder for LX5090 og. Forskjellen er vel bare panelet som er HD ready vs. full HD på LX5090.

For og begynne må jeg si at jeg har ikke opplevd hakking på min skjerm. Derfor var det vanskelig og svare på det ”problemet”.
    Har nå i 5 dager prøvet og fremprovosere det nevnte problem, uten suksess. Alle vet at der er mer en ørten ting man kan forandre på en Pioneer, og dermed tusenvis av kombinasjoner :wink:

En teori som har vært nevnt er prosessorkraft, feil, har kobla inn alt som finnes av software saker, hakker fremdeles ikke, faktisk så fikk jeg da enda bedre bilde med analog signal :grin:

Så litt på ishockey i dag, å der er jo ekstrem fart og dermed panorering de lux, men hakking, nei.

Jeg trur at det som oppleves som hakking er rett og slett Blu-ray som går i 24P, film med andre ord. Ta en tur på kinoen, så vil dere oppleve akkurat det samme, pluss en masse analog ”judder” i tillegg.

For sikkerhets skyld satte jeg drivemode 3, til tross for at pion sa at 24Hz kommer inn via HDMI, og dermed kjører den automatisk 72Hz.

Tingen er den at film er film og video er video. For de som ikke liker film sånn som den er tenkt, kan sette PureCinema til Smooth istedenfor Advance, så får dere et mer videoaktig bilde takket vær frameinterpolation.

PS. Jeg har sjekka forumene i Sverige, UK og USA for dette ”problemet”. Null, niks og ingenting nevnt om den slags, så vi kan nok konkludere med at 9G holder mål på dette og :lol:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får aldri sorte kanter på sidene, de vil alltid vær grå. Stripene som du får over og under vil alltid vær sorte.

Prøv knappen nederst til høyre på fjerren, der kan du skifte aspect ratio uansett hva du har satt for options i menyen.

Problemet du beskriver, og da regner jeg med helt sort rom, er at når du skifter over til for eksempel HDMI1 uten signal, så får du ikke et helt sort bilde, riktig?

Det er det ingen som får ennå, total sort kommer ikke før neste modell. MEN, hvis du ser dette bomullsaktige sorte på stripene over og under når du ser på film, så har du et problem.

Problemet er ganske vanlig, kalles blotching, man ser det normalt ikke under normale forhold, kun med helt sort rom og null stimuli (null innsignal)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Du får aldri sorte kanter på sidene, de vil alltid vær grå. Stripene som du får over og under vil alltid vær sorte.

Prøv knappen nederst til høyre på fjerren, der kan du skifte aspect ratio uansett hva du har satt for options i menyen.

Problemet du beskriver, og da regner jeg med helt sort rom, er at når du skifter over til for eksempel HDMI1 uten signal, så får du ikke et helt sort bilde, riktig?

Det er det ingen som får ennå, total sort kommer ikke før neste modell. MEN, hvis du ser dette bomullsaktige sorte på stripene over og under når du ser på film, så har du et problem.

Problemet er ganske vanlig, kalles blotching, man ser det normalt ikke under normale forhold, kun med helt sort rom og null stimuli (null innsignal)

Hmm, å si at du aldri får sorte kanter på sidene er ikke helt riktig, som han sier står aspect til full og da får du ofte sorte kanter på sidene, men disse kommer fra sendingen eller decoder , ikke pio skjermen, det er vel kun i 4:3 du får gråe sider, er det ikke ?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,169
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    OK, Kommer tilbake til det så kalte ”hakke” problemet i neste post.

Først tar jeg meg av deg som spiller PS3.

Jeg spiller svært lite PS3 selv, bruker den mest til avspilling av Blu-ray filmer.
    Men for og vær sikker på at jeg ikke bløffer, så tok jeg meg en lang økt med ”Medal of honor – Airborne”. Kan da rapportere absolutt NULL hakking, alt gikk så kjappt at jeg klarte ikke og følla med selv :lol:

Takk. Jeg kan bekrefte at min nyinnkjøpte 5090 ikke hakker i det hele tatt, hverken på film eller ved gaming. Ble bare litt engstelig ettersom andre nevnte dette. Og det er rett ut av eska i standard TV modus. Kan det skyldes spilleren i de tilfellene den "hakker"..? Skjer ikke med PS3 iallefall

Akkurat nå er jeg bare lykkelig

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte svar som gjør meg og forhåpentligvis flere med meg tryggere på kjøp av 5090. Men jeg må få kommentere et par ting siden det var jeg som nevnet at jeg så at den hakket i butikk... for det første så skrev jeg aldri at den hakket ekstremt... :-) det gjorde den ikke men man kunne tydelig se at bildet ikke panorerte jevnt. Videre så var det ikke med Blu-ray film som kilde, så det kan ikke ha vært 24p som gjorde dette. Kilden var fotball på Canal+ og samme signal på Pana 50PZ80 ga jevne panoreringer på den tv'en.

Jeg har nesten bestemt meg for at det må bli en 5090 så denne hakkingen jeg la merke til i butikken er ikke noe som har gjort at jeg ikke vil kjøpe tv'en. Men det gjorde meg litt urolig. Nå som dere har sjekket dette ut på deres tv'er så blir man jo litt mer trygg på at det er den rette tv'en... :-D

/C

Side 39 av 212 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •