Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 38 av 212 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 4238
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det vil isåfall være helt krise for meg som ser mye fotball, hjelper lite med X promille mer sortnivå hvis man får hodepine etter 15 minutter med Liverpool-Man U :cry:

Håper noen som faktisk eier tv'en kan gi litt input på dette... hva man har sett i butikk føler jeg er lite å stole på siden de kan være innstillt helt bort i natta.

/C

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Lurer på det samme selv, som jeg skrev litt tidligere i tråden så så jeg hakking på 5090 sammenlinet med Pana 50PZ80 når jeg sammenlignet de i butikk.
    Jeg var tilbake senere og så på de igjen og da så jeg fortsatt litt hakking på 5090 ved panorering, mens Pana 50PZ80 fortsatt var smooth. Men Pio 508 var satt opp ved siden av 5090 og den la jeg ikke merke til hakking på. Det kan jo kanskje tyde på at det evt. var feil innstillinger på 5090 som var grunnen til at det hakket siden jeg tviler på at Pioneer har lansert en tv som er dårligere enn forrige generasjon på dette området...?!?

/C

Jeg ser ingen annen råd enn å ta med meg PS3en til Soundgarden og teste dette selv..

Det hjelper ikke at bildekvaliteten er strålende, dersom 5090 hakker - og det gjelder ikke bare spill!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneeren var bedre på alle andre parametere enn panoreringer. Konklusjon: Pioneer 6090 "hakker"
    En overfladisk test av 6090 skal man ikke legge for mye vekt på, og det ble vel heller ikke brukt ordene "Pioneer 6090 hakker"?

Forhåpentligvis får vi en langt grundigere test når LX5090 er på testbenken.

Men det som undrer mest, er at INGEN 5090-eiere her på forumet kan svare på dette. Har dere ikke brukt tid på fin-innstillinger?

Det har sikkert liten betydning, men Pioneer ble rangert foran Panasonic TH-46PZ85 i Hemmabio juni 2008. Og det var 8 generasjon.....

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder dette bare generasjon 9? Jeg ser sport i HD og opplever ikke noe hakking på min 508?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om testen i Hjemmekino var overfladisk kan vel ingen av oss egentlig vite. Hjemmekino kom til samme konklusjon som Hemmabio. Dvs. Hjemmekino mente Pioneer var 1,25 generasjoner foran Panasonic.

Rare greier. Når noen skriver om fordelene til Pioneer så godtar man dem uten å mukke, men så fort det nevnes en negativ ting så tror man ikke på det. Sikkert menneskelig, men like søtt hver gang.

@ AW: Mener å huske det kun er 9., ja

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Tiger.

Som nevnt tidligere i tråden så har jeg opplevd 6090 i noen uker i sommer og jeg kan ikke erindre at det var noe hakkinger som irriterte meg. Sport var ihvertfall bare fantastisk å se i HD.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke noen som har tven stående avkrefte\bekrefte dette? Dere som har en slik tv vil jo kunne gi svar på om det er så enkelt som å stille inn tven riktig for å unngå "hakking"
    Har selv sett denne tven hos flere forhandlere, og har sett tver både med og uten "hakking"
    Regner derfor med at det har å gjøre både med innstilinger og bildekilde...

Men har sett tven med bilde uten hakking. Så det skal være mulig å få til.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke forstå at det kan være annet enn innstillinger som gjør at flere her har observert at 9G Pioneer hakker mer enn konkurrentene. Problemet kan ligge i at det er svært mange parametre å justere på Pioneer-skjermene, og skifter ikke (nødvendigvis) automatisk til korrekt innstilling i forhold til kilden.

Drivemode er en av innstillingene som kan være feil. Hvis den står i Drivemode 3 kjører panelet på 72Hz, og skal kun brukes opp mot kilder som sender ut 24Hz-signal (typisk Blu-Ray). Hvis man benytter andre kilder, f.eks. HD-sendinger fra satellitt/kabel e.l. (populært i butikkene nå under OL) vil det bli hakking. Da er Drivemode 1 (75Hz) eller Drivemode 2 (100Hz) det riktige, hvor sistnevnte vil kunne være bedre for bilder med mye bevegelse. Men dersom Drivemode 1 eller 2 benyttes når Blu-Ray er kilden, er det en mulighet for at det kan oppstå hakking da også. Noen sier at TV'en vil detektere en 24hz-kilde og automatisk kjøre i 72Hz, men det er litt ulike rapporter på dette. I tillegg bør PureCinema stå på Advance under Blu-Ray, men også her rapporteres det motstridende meldinger. På min TV ser jeg ikke noen forskjell, men man gjør ihvertfall ikke noe feil om man kjører Drivemode 3 og PureCinema Advance på Blu-Ray (eller andre 24Hz-kilder).

En annen ting er at bilder i 24Hz har en naturlig "hakking", akkurat som på kino. Dersom de TV'ene som står ved siden av Pioneeren har en form for IFC aktivert (Intelligent Frame Creation, altså at de lager kunstige bilder mellom de egentlige bildene for å doble bilderaten), da vil man oppleve silkemyke bevegelser selv om kilden egentlig ikke sender ut det. Dersom Pioneeren er oppsatt til å sende bildet slik det er, så vil den kunne oppleves som noe hakkete i sammenligning. Men, IFC ødelegger den ekte "film-følelsen" i bildet og får det til å se ut som amatørvideo, i tillegg til at objekter i rask bevegelse kan få merkelige artifakter rundt seg. Endog, dersom man foretrekker et slikt kunstig bilde, så er det også mulig å aktivere IFC på Pioneer sine TV'er ved å velge Pure Cinema Smooth. Men husk da at det er ikke slik bildet egentlig skal være...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei informasjon å få. Hadde vært kjekt å vite hvilken modus Hjemmekino testet 6090 med...eller at de ivaretar de ulike modi på testen av 5090.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for et meget informativt svar... Når det gjelde Panasonic'en jeg så så hadde dens smoothe bilde ingenting med IFC å gjøre, ihvertfall så tror jeg ikke det. Korriger meg hvis jeg har feil men PZ80 har vel ikke IFC det er det vel bare PZ85 og oppover som har.

Men det er jo fullt mulig at drive mode sto feil innstillt på 5090, kjedebutikkene har jo ofte ikke det mest kunnskapsrike personalet og med de omfattende innstillingsmulighetene på Pioneer'en så er det jo stor mulighet for at ting ikke er stilt inn optimalt. I tillegg så tviler jeg på at betjeningen på Expert stiller om drive mode etc. når de skifter kilde (DVD, Blu-ray eller tv) på alle tv'ene som henger på demo veggen...

/C

Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Dersom de TV'ene som står ved siden av Pioneeren har en form for IFC aktivert (Intelligent Frame Creation, altså at de lager kunstige bilder mellom de egentlige bildene for å doble bilderaten), da vil man oppleve silkemyke bevegelser selv om kilden egentlig ikke sender ut det. Dersom Pioneeren er oppsatt til å sende bildet slik det er, så vil den kunne oppleves som noe hakkete i sammenligning.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om testen i Hjemmekino var overfladisk kan vel ingen av oss egentlig vite. Hjemmekino kom til samme konklusjon som Hemmabio. Dvs. Hjemmekino mente Pioneer var 1,25 generasjoner foran Panasonic.
    Det ser jeg med en gang. Ved en systematisk og dyptpløyende test hadde det kommet fram mye mer og presis informasjon om skjermen. Om de testene og omtalen jeg har skrevet oppigjennom årene skulle ha vært like overfladiske, både som Hifi-skribent og prof. dr.philos, så hadde jeg heller latt være. Omtalen av 6090 var slik jeg ser det en "preview" på generasjon 9. Greit nok, selvsagt, men den egentlige testen tror jeg kommer med 5090.

Grei informasjon å få. Hadde vært kjekt å vite hvilken modus Hjemmekino testet 6090 med...eller at de ivaretar de ulike modi på testen av 5090
    Da har du allerede svart på ditt opprinnelige spørsmål. Når testen ikke engang oppgir hvilke modus den testes i, så er den overfladisk

De som virkelig går i dypden ved testing av flatskjermer, er blant annet HDTV Reviews – LCD TV & Plasma Television Display Rating og AREA DVD - Das Online-Magazin mit News und Tests rund ums Heimkino, DVD, Blu-ray Disc, HD DVD und HDTV Cnet er også brukbare.

Rare greier. Når noen skriver om fordelene til Pioneer så godtar man dem uten å mukke, men så fort det nevnes en negativ ting så tror man ikke på det. Sikkert menneskelig, men like søtt hver gang
    Dette faller på sin egen urimelighet. Jeg er en av de få på hele forumet som virkelig har kritisert Pioneer 508 og da på vitenskaplig (målbart) grunnlag. Så dette er ikke noe forsvar av Pioneer, bare en oppgitthet over at folk ikke gidder å skru på skjermene sine. Jeg brukte selv 50 timer (!) med tweaking på 508XD og senere LX508 FØR jeg begynte å kritisere 508XD....

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,090
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Rare greier. Når noen skriver om fordelene til Pioneer så godtar man dem uten å mukke, men så fort det nevnes en negativ ting så tror man ikke på det. Sikkert menneskelig, men like søtt hver gang.
    Det er vel det som kalles tro eller religiøsitet :shock:. Har man ingen annen Gud kan en Pioneer skjærm være god å ha....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 5090 i en måned nå, og må ærlig innrømme at jeg ikke har sett noe hakking av noe slag.
    Har sett en del bluray (ps3) og ellers ser jeg tv gjennom CD hd sat tuner, allt koblet til med hdmi. Har fiklet en del rundt med forskjellige instillinger men kan ikke huske å ha opplevd hakking med verken det ene eller andre.
    Så I Am Legend på bluray her om dagen, der er det en del panoreringer og ingen av de hakket, må bare nevne at denne filmen så helt sykt bra ut, detaljer, farge osv, var bare helt wow :P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Har hatt 5090 i en måned nå, og må ærlig innrømme at jeg ikke har sett noe hakking av noe slag.
    Har sett en del bluray (ps3) og ellers ser jeg tv gjennom CD hd sat tuner, allt koblet til med hdmi. Har fiklet en del rundt med forskjellige instillinger men kan ikke huske å ha opplevd hakking med verken det ene eller andre.
    Så I Am Legend på bluray her om dagen, der er det en del panoreringer og ingen av de hakket, må bare nevne at denne filmen så helt sykt bra ut, detaljer, farge osv, var bare helt wow :P

ka spelar du brukar til blue ray?kablar

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innbrenning på 5090

Har hatt denne skjermen nå i 1,5 måned, og må si jeg sliter med innbrenning.

Fra starten av stilte jeg kotrast til 25 og lysstyrke til -10. Etter telefoner med Pioneer kundesenter forstod jeg det slik at dette var ok.

Tiden går, og jeg ser en del på tv (selvsagt..).

Bruker Canal Digital HD PVR, og har kjørt mye 4:3 sendinger med svarte striper på sidene av bildet.

For omlag 3 uker siden ser jeg at min skjerm på ingen måte er svart, men heller grå. Det ser ut som flere baller med bomull er plassert "under" bildet, og i tillegg ser det ut som de svarte stripene på sidene nå er svært lyse, nærmest grå.

Dette er mest synlig når skjermen har mye svart, og det er mørkt i stuen. -feks er det synlig ved beskjeden rulletekst.

Kjørte skjermvask flere ganger, dette hjalp ikke. Ringer Pioneer som ber meg sette skjermen i Dynamisk modus, for deretter å se på "snøstorm" natten over. Har gjort dette flere netter i strekk, en dag også til langt ut på dagen. -dvs at snøstorm stod og rullet i sikkert godt og vel 12 timer.

Dette later ikke til å ha hjulpet.

Leser på Pioneer sine nettsider at dette er noe som kommer til å forsvinne av seg selv etter hvert, men jeg må si jeg tviler, da alle forsøk på å fjerne det ikke gir veldig gode resultater.

Kjører nå kontrast på 15 og lysstyrke på -20 + alle bilder strekkes i bredden for å fylle hele skjermen. Har gjort dette nå i 2 uker, men dette i kombinasjon med overnevnte tiltak later da ikke til å ha hatt stor effekt.

Noen som har tips til meg for å få fjernet dette? Tv'en er kjøpt hos aut forhandler, så jeg har jo PDP avtalen. Er den noe jeg kan benytte meg av?

Når jeg har fulgt alle råd og innstillinger og fremdeles opplever at skjermen er grå mener jeg dette kanskje kan være noe å ta videre..

Alle innspill og tips mottas med takk. Hittil har 5090, dyreste skjerm i min karriere, ikke vært en ekstrem høydare.

Newcomer danjel sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står side mask detection på så skal stripene på siden i 4:3 sendinger bli grå, for å forhindre at man kan få innbrenning av de sorte stripene. Er ikke bare det som står på hos deg vel? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjdrage
    ka spelar du brukar til blue ray?kablar
    Playstation 3, og hdmi kabler fra clas ohlson.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Playstation 3, og hdmi kabler fra clas ohlson.
    ka kablane kosta?merke?
    når du skulle koble den til via hdmi måtte du jere nåke spesielt med ps3en då?eller var det berre plug and play?
    skal skifte frå komponent til hdmi no.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Har hatt denne skjermen nå i 1,5 måned, og må si jeg sliter med innbrenning.

Fra starten av stilte jeg kotrast til 25 og lysstyrke til -10. Etter telefoner med Pioneer kundesenter forstod jeg det slik at dette var ok.

Tiden går, og jeg ser en del på tv (selvsagt..).

Bruker Canal Digital HD PVR, og har kjørt mye 4:3 sendinger med svarte striper på sidene av bildet.

For omlag 3 uker siden ser jeg at min skjerm på ingen måte er svart, men heller grå. Det ser ut som flere baller med bomull er plassert "under" bildet, og i tillegg ser det ut som de svarte stripene på sidene nå er svært lyse, nærmest grå.

Dette er mest synlig når skjermen har mye svart, og det er mørkt i stuen. -feks er det synlig ved beskjeden rulletekst.

Kjørte skjermvask flere ganger, dette hjalp ikke. Ringer Pioneer som ber meg sette skjermen i Dynamisk modus, for deretter å se på "snøstorm" natten over. Har gjort dette flere netter i strekk, en dag også til langt ut på dagen. -dvs at snøstorm stod og rullet i sikkert godt og vel 12 timer.

Dette later ikke til å ha hjulpet.

Leser på Pioneer sine nettsider at dette er noe som kommer til å forsvinne av seg selv etter hvert, men jeg må si jeg tviler, da alle forsøk på å fjerne det ikke gir veldig gode resultater.

Kjører nå kontrast på 15 og lysstyrke på -20 + alle bilder strekkes i bredden for å fylle hele skjermen. Har gjort dette nå i 2 uker, men dette i kombinasjon med overnevnte tiltak later da ikke til å ha hatt stor effekt.

Noen som har tips til meg for å få fjernet dette? Tv'en er kjøpt hos aut forhandler, så jeg har jo PDP avtalen. Er den noe jeg kan benytte meg av?

Når jeg har fulgt alle råd og innstillinger og fremdeles opplever at skjermen er grå mener jeg dette kanskje kan være noe å ta videre..

Alle innspill og tips mottas med takk. Hittil har 5090, dyreste skjerm i min karriere, ikke vært en ekstrem høydare.
    Dette høres ut som en klar defekt, du bør kontakte Pioneer Support og kan nok kreve en ny TV. Har hatt min 508XD i 5 mnd nå, ser mye letterboxed film (2.35:1) og er ikke noe antydning til innbrenning, retention eller noen ting...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjdrage
    ka kablane kosta?merke?
    når du skulle koble den til via hdmi måtte du jere nåke spesielt med ps3en då?eller var det berre plug and play?
    skal skifte frå komponent til hdmi no.
    Kablene kostet rundt 170kr stykket, er vel 2 meter, merket er clas ohlson, ikke noe fancy, men de funker helt utmerket syns jeg, er jo ikke så langt strekke heller , så "kvalitet" har vel ikke så mye å si da.

Hvis du skal skifte fra komponent til hdmi er det mulig du må resette video instillingene, bare slå av ps3 , skift kabler, og når du nå skal slå den på igjen, trykker du på on "knappen" på ps3 og holder denne inne til du har hørt 2 pip tror jeg det er, da skal det funke.

(vi er litt offtopic her nå, er det noe mer kan du jo sende meg en pm :P )

Side 38 av 212 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •