Pioneer Kuro 9. generasjon. - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 37 av 212 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 4233
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

EISA Awards European Plasma-TV 2008/2009

The Pioneer PDP-LX6090 is a superb plasma TV whose advanced functions bring out the very best results from Blu-ray, DVD and standard TV signals. Thanks to an amazingly low black level - Pioneer calls it KURO - this set’s contrast ratio is sky-high. The result is an impression of immense depth and crisp detailing, the like of which have not been seen on a plasma-TV before. Professional users can tune to ISF standards, to view films exactly as their directors intended: 1080p/24 with correct colours and cinema-like movements at 72 frames per second. However, myriad other settings are equally accessible through a lavishly specified menu system. The final layer of optimization is a light sensor that automatically enhances the picture in response to individual room lighting conditions.

EISA - European Imaging and Sound Association
    Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY PHA-1A | SONY MDR-Z1R |
    SONY MDR-Z7 | SENNHEISER Momentum Wireless
    AV: LG OLED65B6V | DENON AVC-A1HDA | SONY BDP-S7200 | DENON DBP-4010UD

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Norsk brukerveiledning

Jeg, i selskap med mange andre fikk ikke med norsk brukerveiledning. Har dere fått denne i ettertid gjennom forhandler eller direkte fra Pioneer Norge?
    Jeg trenger i grunn ikke norsk brukerveiledning, men den kan jo vær grei og ha hvis man en gang i fremtiden selger skjermen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kontaktet forhandler som ordnet så jeg fikk en tilsendt rett i postkassa.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på samme expert butikk som svs mann var og så på 5090 vs 5080, og må si meg enig. Jeg så faktisk ikke noe forskjell hverken på sortnivå eller oppløsning! Det var nyeste rambo som gikk fra BD. Det er selvsagt litt mye lys i en slik butikk, men akkurat ved kuroene så var det litt dempet, men fortsatt litt for mye lys.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den mørkeste belysningen i de Expertbutikkene jeg har vært i Østfold har vært av typen alt for mye lys. Be de om å slå av alle lysa i lokalet! .

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så klart var det for mye lys, men bildet så ellers også meget likt ut. Men nå er selvsagt ikke butikk det ideele stede å sammenligne tv'er. Det blir noe helt annet når man får det hjem i stua og studerer de skikkelig.

Uansett, har ikke tenkt meg på expert igjen, har svært lite sans for de butikkene. De skal aldri noensinne få en eneste krone av meg.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Var på samme expert butikk som svs mann var og så på 5090 vs 5080, og må si meg enig.
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Kikket på Pioneer 508 og 509 i dag.
    Er litt i tvil om betegnelser på de forskjellige generasjoner og modeller. Mener det er to 508 modeller en som er HD ready og en som er full HD

Er ikke "rekkefølgen" ??
    508XD -> LX508 / 5080 -> LX5090

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Counterpointer: Er nok bare SVS mann som har skrevet feil...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan like gjerne skrive: (G8): 5080xa, 508XD og LX508(0) og (G9): LX5090, LX5090H, KRP-500A og KRP-500M

Å sammenlikne skjermer i butikk er tilnærmet håpløst. Da jeg sammenliknet en 508XD og en LX5090 skjerm ved siden av hverandre (også det på Ekspert) sist uke, så virket 508 utrolig blass og lyssvak i forhold til 5090. Så min opplevelse var anderledes enn det som er nevnt ovenfor. Men det betyr somsagt ingenting, fordi de opplyste lokalene gir andre forhold enn i "de tusen hjem"....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er 5090 på plass i stuen
    Noen som vet hvilke innstillingsverdier som skal være på farger, lys, kontrast etc? Og kan jeg legge inn verdiene med en gang el bør tven kjøre noen timer først?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo prøve disse som jeg er veldig fornøyd med og bruker på parabol (HDMI) og DVD/Blu-ray (HDMI).

http://avforum.no/forum/959031-post568.html

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer KURO PDP-LX6090 wins European plasma award

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,532
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Jepp Trond B.

Men den er ikke gammel, ennå :-D

Når det er sagt, så har jeg ”solgt” 3 stk LX5090 den siste tiden. Har flere venner som har lurt på flatskjerm, de vet at jeg sverger til Pio men de syntes at LCD skjermene så litt bedre ut i butikken, typisk amatører. Jeg sa, kom hjem til meg når sola har gått ned og mørket synker på. Da viste jeg alt fra vanlig SD TV, via DVD til en av de beste Blu-ray filmene med HD master audio som kransen på kaka. Og der med solgte Pioneer 3 stk nye LX5090, var det noen som sa at et bilde sier mer en tusen ord :lol:

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,169
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hakking eller ikke hakking?

Jeg leser flere motstridende meldinger angående "hakking" (etterslep) på Pioneer 5090 i flere forum. Noen skriver bilder hakker, andre skriver det skyldes feile innstillinger..

Ettersom jeg spiller endel spill på PS3 så kan jeg ikke avfinne meg med en TV som hakker. I allefall ikke en kostbar høyspesifisert TV. Min nuværende DLP Sagem Axium HD D45 er suveren på det området (spill), så jeg blir veldig usikker på om dette er et problem på Pioneer'en. Kan noen bekrefte at 5090 fungerer utmerket til spill, så jeg ikke gjør noe jeg vil angre på?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på det samme selv, som jeg skrev litt tidligere i tråden så så jeg hakking på 5090 sammenlinet med Pana 50PZ80 når jeg sammenlignet de i butikk.
    Jeg var tilbake senere og så på de igjen og da så jeg fortsatt litt hakking på 5090 ved panorering, mens Pana 50PZ80 fortsatt var smooth. Men Pio 508 var satt opp ved siden av 5090 og den la jeg ikke merke til hakking på. Det kan jo kanskje tyde på at det evt. var feil innstillinger på 5090 som var grunnen til at det hakket siden jeg tviler på at Pioneer har lansert en tv som er dårligere enn forrige generasjon på dette området...?!?

/C

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Lurer på det samme selv, som jeg skrev litt tidligere i tråden så så jeg hakking på 5090 sammenlinet med Pana 50PZ80 når jeg sammenlignet de i butikk.
    Jeg var tilbake senere og så på de igjen og da så jeg fortsatt litt hakking på 5090 ved panorering, mens Pana 50PZ80 fortsatt var smooth. Men Pio 508 var satt opp ved siden av 5090 og den la jeg ikke merke til hakking på. Det kan jo kanskje tyde på at det evt. var feil innstillinger på 5090 som var grunnen til at det hakket siden jeg tviler på at Pioneer har lansert en tv som er dårligere enn forrige generasjon på dette området...?!?

/C
    Skal ikke være mulig å få hakking ved panorering grunnet feile instillinger. Det er noe annet med interlaced og progressive bilder. Noen vil se feil i bildet ved dårlige oppsatte skjermer i forhold til kilde. Hakkingen her har å gjøre med at det er for mye "software" som spiser opp prosessor kraft fra skjermens esensielle funksjoner. Dette er svar fra Pioneer sin egen produkansvarlige. bildet er meget bra på alle andre punkter, så her har man vektet ting mot hverandre.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det ikke det feil innstillinger gjør, altså " spiser opp prosessor kraft"? Jeg tenker på hvis man har skrudd på en masse "bildeforbedrings" kreftser og bildebehandling etc. Vil man ikke hvis man skrur mye av det ned frigjøre prosessorkraft til skjermens basic funksjoner, og dermed kanskje unngå hakking ved panorering?
    Jeg er ingen ekspert, men fikk inntrykk tidligere i tråden at det finnes de her som suksessfullt har gjort dette og dermed blitt kvitt hakkingen, men jeg spurte i et tidligere innlegg om evt. hvilke funksjoner det er som er feilinnstillt men tror ikke jeg har fått noe svar så jeg vet sannelig ikke...

Håper noen av dere med skjermen kan berolige de av oss om ser mye fotball og som vurderer 5090.

/C

Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Skal ikke være mulig å få hakking ved panorering grunnet feile instillinger. Det er noe annet med interlaced og progressive bilder. Noen vil se feil i bildet ved dårlige oppsatte skjermer i forhold til kilde. Hakkingen her har å gjøre med at det er for mye "software" som spiser opp prosessor kraft fra skjermens esensielle funksjoner. Dette er svar fra Pioneer sin egen produkansvarlige. bildet er meget bra på alle andre punkter, så her har man vektet ting mot hverandre.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I siste utgave av bladet Hjemmekino testet de Pioneer 6090 og vurderte dette med panorering mot Panasonics 46PZ85. Pioneeren var bedre på alle andre parametere enn panoreringer. Konklusjon: Pioneer 6090 "hakker". Det gjør muligens også 5090, som de tester i nummeret som kommer ut 4. september.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at den "hakker"!!Til dels også kraftig,det har jeg selv sett på oppsatt 6090 i butikk med bluray og filmen "Biler" på skjermen.
    På en så dyr tv er dette rett og slett for dårlig å,hvertfall for meg,en grunn til å velge en annen tv.
    Dette er utrolig synd da tvn på alle andre områder er "outstanding"

Side 37 av 212 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •